Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa
Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.
Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.
Kommentit (1556)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky. Ei se, saatko sinä, minä tai naapurin Pekka koronaviruksen. Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä. Me kansalaiset olemme vain numeroita tilastoissa sekä vuodepaikkoja sairaaloissa. Kasvottomia, vailla tunteita ja läheisiä. Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin.
Mä oivalsin asian jo viime syksynä, kun tartuntaluvut alkoivat kasvaa, mutta asialle ei edes yritetty tehdä mitään. Pääkaupunkiseudulla elämme jo viidettä kuukautta leviämisvaiheessa. Ja niinkuin silloin, kun näistä vaiheista puhuttiin, leviämisvaihetta pidettiin pahimpana skenaariona koko epidemiassa. Nyt siitä on tullut "uusi normaali". Lakkasin siis odottamasta, että tämä joskus loppuu. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi, että voin elää tämän kanssa vaikka vuosia. Jos tämä joskus loppuu, se on sitten vain positiivinen yllätys.
Tuo sairaaloiden suojelu on täyttä potaskaa, koska aiempinakin vuosina on flunssakaudesta selvitty ilman lockdowneja. Kaikki muu on pelkkää spekulaatiota, jolla ei ole todellisuuspohjaa. Joo korona jää pysyväksi, rokotteillakin. Toinen fakta on se, että joka talvi ei voida sulkea yhteiskuntaa. Se vain on niin, oli sairaaloiden mukavuustilanne mikä tahansa.
Miten kukaan voi olla juntti ja käsittämättömän tyhmä? Katsos idiootti kun sillä sairaaloiden tilanteelle on melkoisen suuri merkitys, ne hoitavat jopa sinun kaltaisesi idiootin jos tarvitset tehohoitoa. Mitäs sitten kun siellä ei olekaan mahdollisuutta hoitaa koska kaikki tehohoitopaikat ovat varattuina?
Heti tietää että mennään tunteella eikä faktoilla, kun aletaan haukkumaan henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on nykyään kuin DDRssä.
Korona on vain tekosyy valvonnan ja rajoitusten lisäämiselle. Aina tulee uusia mutaatioita, jotka antavat tekosyyn kiristää lisää ja jatkaa tätä tilannetta.
Korona on yhtä tappava kuin kausi-influenssa, muttei enempää, joten taudin vakavuudella ei voi perustella näitä toimia.
Herätkää!
Da Pjotr
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää eniten nämä ihmiset, jotka ovat niin innoissaan rajoituksista ja vaativat niitä koko ajan lisää. Itse ovat aina eläneet tylsää, pientä elämää ilman mitään kohokohtia ja ovat vaatimassa sitä muillekin. "Ihan hyvin sitä voi eristyssellissäkin elämänsä viettää, kuka estää tekemästä etunojapunnerruksia siinä sellin lattialla".
Sama.
Jotkut selittävät melkein, että kun vaan on rikas sisäinen elämä ja hyvä mielikuvitus, eristyssellikään ei tunnu vankilalta. Se on varmaan totta, mutta jotenkin on selittelyn makua siinä.
Vierailija kirjoitti:
Korona on vain tekosyy valvonnan ja rajoitusten lisäämiselle. Aina tulee uusia mutaatioita, jotka antavat tekosyyn kiristää lisää ja jatkaa tätä tilannetta.
Korona on yhtä tappava kuin kausi-influenssa, muttei enempää, joten taudin vakavuudella ei voi perustella näitä toimia.
Herätkää!
Joogaatko levittäjä?
Vierailija kirjoitti:
Sisulla siitä selviää, ja pitkällä pinnalla.
Pastilleja ja pinnoja.
Ollaan nyt kolmatta viikkoa eristettynä sisälle koko perhe. Juuri kun edellinen karenssi päättyy, määrätään uutta. Kyllähän tämä tässä menee. Lapset välillä pitkästyvät ja mätkivät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on kohta käsissään sadoittain mielenterveytensä menettäneitä ihmisiä.
Se, ettei pääse edes uimaan ja kirjastoon on jo aika tajutonta!
Täällä maalla meillä on avanto nytkin auki kunnan puolesta, kirjasto on auki ja jos se menee kiinni e-aineistot ovat käytettävissä. Pahempaan päin ollaan menossa koko ajan, että sen mukaan kannattaa järjestää elämänsä ja asenteensa.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nyt kolmatta viikkoa eristettynä sisälle koko perhe. Juuri kun edellinen karenssi päättyy, määrätään uutta. Kyllähän tämä tässä menee. Lapset välillä pitkästyvät ja mätkivät toisiaan.
*karanteeni siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin
Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.
Myös me eristätyneet jaksamme, jotka olemme alkaneet tehdä asioita, joihin aiemmin ei ole ollut aikaa. Esim mä olin ajatellut, että kun pääsen eläkkeelle, mulla on aikaa alkaa pikkuhiljaa remontoimaan kotiani. Eläkepäiviin on vielä viisi vuotta, mutta pandemian vuoksi mun kiireeni katosikin. Kalenterini vapaa-ajan osalta on täysin tyhjä ja tulee olemaan tyhjä vielä pitkään. Syksyllä siis tajusin, että tämä ei olekaan ihan hetkessä ohi. Ja tajusin, että nythän mulla on aikaa. Ei tarvitsekaan odottaa eläkepäiviä. Kun yksin tekee, remontti etenee hitaasti. Mutta ei sen tarvitsekaan edetä nopeammin, koska nyt ei mitään muuta etätyöpäivän jälkeen olekaan kuin aikaa.
- nro 6 -Ei mulla ole mitään remontoitavaa. Asun valmiissa vuokra-asunnossa.
Minä en uskalla remontoida itse, koska en ole alan ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että esimerkiksi ministeri Kiuru jatkuvasti julkisesti kiukuttelee ja on aggressiivisen oloinen, pitäisi kansaan valaa nyt optimismia. Kyllä me jo tiedämme, että tilanne on vakava, eikä ulkonaliikkumiskielloilla mehustelu auta yhtään asiaa.
No ei siltä kyllä näytä että kansa ymmärtäisi tilanteen olevan vakava. Siksi päättäjät joutuvat jo suunnittelemaan ulkonaliikkumiskieltoja. Ei tässä ole optimismia ennen kuin kovakalloisimmatkin tajuaa mistä on kyse.
Täälläpäin kirjastot ovat rajoitetusti auki eli sinne ei saa mennä muuta kuin hakemaan varatun aineiston hyllystä ja se riittääkin itselle, jos sulkeutuvat kokonaan niin tilaan sitten antikvariaatista luettavaa.
Kaikki mitä voisi tehdä Corona riskittömästi menee myös. Täysin vaihtoehdotonta kohta.
Viimeksi, 1800-luvulla, koronapandemia kesti 2 vuotta. Jos se on sinulle ikuisuus, on sinulla aika lyhyt elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin ”jaksamista” tässä on? Ulos saa mennä, kaupassa saa käydä, parturissa saa käydä, autolla saa ajaa, saa ulkoilla, saa hiihtää, saa juosta, saa tanssia, saa kiljua, saa soittaa harmonikkaa, saa heittää voltteja, saa ryypätä, saa riehua, saa katsoa elokuvia, saa tavata ystäviä kunhan pitää turvavälit. Taivaalta ei putoa pommeja, ketään ei ammuta, ketään ei viedä vankileirille, mitä ihmeen ”jaksamista” ja märisemistä tässä nyt on? En ymmärrä miten jotkut ihmiset valittavat koko ajan vaikka tilanne on lähes normaali. Miten nämä ihmiset olisivat selvinneet sota-ajasta?
Ihan samoin ajattelen. Toki pelko ahdistaa, varsinkin jos ja kun lähipiirissä on sairastumisia - kuten meillä nyt, ja mietitään omaa mahdollista sairastumista. Mutta eniten harmittaa että keskiasteen opiskelijoiden tulevaisuus kärsii tästä toistuvasta ja jatkuvasta etäopetuksesta. Toivottavasti myöhemmin huomioidaan, että opiskelupaikoista kilpailee ihan eri asemassa olevia nuoria; niitä, jotka kävivät lähes koko keskiasteen koulua kotoa käsin, ja niitä, joiden koulunkäyntiä korona tuskin hetkautti millään lailla (pikkupaikkakuntien nuoret).
Päättäjien toiminta ei saa enää kiitosta, vaikka jossakin vaiheessa (kesällä?) tuntui, että tilanne on hallinnassa. Hallituksen ponnettomat toimet ja eestaas pelleily ei vakuuta ketään, ja vaikka jokainen yksilö on vastuussa omasta käytöksestään, on tämä epidemia osoittanut että valtiovallan on vaan pakko antaa järeitä käskyjä, sillä suositukset tepsivät vain kaikkein fiksuimpiin ja kuuliaisimpiin kansalaisiin.
Kyllä täällä jaksetaan ja saa tulla tiukat rajoitukset. Ei tässä muuta mutta hampaasta lohkes pala onneksi takaa. Aika saatu. Ei muuta kun taas reippaileen. Näin Hgissä.
Eihän tämä seurallisemmille ihmisille herkkua ole, mutta täytyy vaan jaksaa. Kesällä helpottaa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on kohta käsissään sadoittain mielenterveytensä menettäneitä ihmisiä.
Se, ettei pääse edes uimaan ja kirjastoon on jo aika tajutonta!Täällä maalla meillä on avanto nytkin auki kunnan puolesta, kirjasto on auki ja jos se menee kiinni e-aineistot ovat käytettävissä. Pahempaan päin ollaan menossa koko ajan, että sen mukaan kannattaa järjestää elämänsä ja asenteensa.
Ei kermaperseet pysty. Ainoa asia mitävoi tehdä on jähmettyä paikalleen ja itkeä vollottaa. Ja valittaa niin perkeleesti kaikesta.
Jos vähääkään on vilkaissut historiankirjoja, niin aina tällainen pandemia on kestänyt sen kaksi vuotta. Mutta esim. sota kesti sen viisi vuotta, ja silloin oli vaan PAKKO jaksaa. Ihme velliperseitä tämän ajan ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Herätkää!
Teepä sinne Kantaan sellainen hoitotahto että sinua ei tarvitse hoitaa, jos sairastut koronaan. Pikku flunssa vaan. Säästyy niitä tehohoitopaikkoja muille ihmisille.
Luin ensin "Alkojen sivu".