Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
481/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista ajatella, että ennen koronaa pystyi matkustamaan melkein mihin vain, jos vain oli aikaa ja rahaa. Nyt naapurikaupungissa käyminen tuntuu juhlalliselta.

Vierailija
482/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvetin ”jaksamista” tässä on? Ulos saa mennä, kaupassa saa käydä, parturissa saa käydä, autolla saa ajaa, saa ulkoilla, saa hiihtää, saa juosta, saa tanssia, saa kiljua, saa soittaa harmonikkaa, saa heittää voltteja, saa ryypätä, saa riehua, saa katsoa elokuvia, saa tavata ystäviä kunhan pitää turvavälit. Taivaalta ei putoa pommeja, ketään ei ammuta, ketään ei viedä vankileirille, mitä ihmeen ”jaksamista” ja märisemistä tässä nyt on? En ymmärrä miten jotkut ihmiset valittavat koko ajan vaikka tilanne on lähes normaali. Miten nämä ihmiset olisivat selvinneet sota-ajasta?

USEIMMITEN

1. SOSIAALINEN KANSSAKÄYMINEN, ESIM.  SOSIAALISTA KANSSAKÄYMISTÄ YKSINÄISILLÄ EI JUURI LAINKAAN TAI TOISINPÄIN HITUSEN LIIAKSI INTENSIIVISTÄ PERHE-ELÄMÄÄ

2. RAHA 

3. TYÖJÄRJESTELYT JOILLAKIN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meistähän tämä on kiinni miten kauan tämä jatkuu ja miten isona leviää. Täysin meistä. On aivan sama mitä rajoitetaan, jos niitä ei totella. Ja niitähän ei olla toteltu eikä suosituksiakaan uskottu. Tässä on tulos.

Kaikki tapaamiset täysin minimiin ihan omasta halusta, niin luvut alkaa tippua rajusti.

Olen aivan samaa mieltä jos ei kiinnosta näitä rajoituksia noudattaa tautia vaan levittämällä niin sitä enemmän tämä pitkittyy ja rajoituksia kiristetään. Nyt jokaisen pitää luopua turhasta itsekkyydestään ja minä minä ajattelusta. Nyt laitetaan ne itsekkäät ajatukset ihan narikkaan ja kyrsitään tämä suomalaisella sisulla. Missä se suomalainen sisu on niin nyt kaivetaan se esille eikä vaadita suuressa itsekkyydessään yhtään mitään. 

Pelkäät flunssaa?

Uskot tähän feikkipandemiaan ja olet hyvin manipuloitu.

Ei sillä ole mitään väliä, uskooko vai ei. Oleellista on vain se, haluaako näiden rajoitusten ja suositusten loppuvan vai ei. Te pandemiaa feikkinä pitävät näytätte nauttivan rajoituksista ettekä edes halua, että joskus palattaisiin normaaliin. Muussa tapauksessa tekin vaivautuisitte tekemään oman osanne, jotta rajoituksista voitaisiin joskus luopua. 

Vierailija
484/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hetki tuntuu raskaammalta yksinäisyyden takia ja koirani kuoli viime keväänä niin elämä tuntuu tyhjätä ilman sitä. Se tavallaan kannatteli aiemmin, kun oli vaikeaa ja meni aikakin paljon nopeammin ja olin melko onnellinenkin kaikesta huolimatta. Nyt elämä tuntuu muuttumaan todella paljon.

Vierailija
485/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee  rokteenpakottajaista mieleeni Jessen ja Seitanan vuorospiikkailu temppelin harjalla: Seitana loihe pakisemaan: Jos kumarrat mua niin kaiken tään annan  sulle. Jesse ei kuitenkaan sortunu vaan ilmotti että yxin Jumalaa pitää kumartaa.

Nyt vähän ku aasinsiltana: Kaikki perusoikeutesi ja toimintalupasi ja tarpeidentyydytyslupasi  saat jos vain otat tän rokotteen. Mieti mitä korona sulta vei, yksi pieni tuikkaus ja ryöstösaalis palautuu haltuusi.

Olisikin se korona joka vei, mutta kun siinä on pääjeevelinä se show, joka tähtää maailmanjärjestyksen uudistukseen

Vierailija
486/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meistähän tämä on kiinni miten kauan tämä jatkuu ja miten isona leviää. Täysin meistä. On aivan sama mitä rajoitetaan, jos niitä ei totella. Ja niitähän ei olla toteltu eikä suosituksiakaan uskottu. Tässä on tulos.

Kaikki tapaamiset täysin minimiin ihan omasta halusta, niin luvut alkaa tippua rajusti.

Olen aivan samaa mieltä jos ei kiinnosta näitä rajoituksia noudattaa tautia vaan levittämällä niin sitä enemmän tämä pitkittyy ja rajoituksia kiristetään. Nyt jokaisen pitää luopua turhasta itsekkyydestään ja minä minä ajattelusta. Nyt laitetaan ne itsekkäät ajatukset ihan narikkaan ja kyrsitään tämä suomalaisella sisulla. Missä se suomalainen sisu on niin nyt kaivetaan se esille eikä vaadita suuressa itsekkyydessään yhtään mitään. 

Pelkäät flunssaa?

Rotetteentestaus ei ainakaan tule kysymykseen kohallani.

Ei sillä ole mitään väliä, uskooko vai ei. Oleellista on vain se, haluaako näiden rajoitusten ja suositusten loppuvan vai ei. Te pandemiaa feikkinä pitävät näytätte nauttivan rajoituksista ettekä edes halua, että joskus palattaisiin normaaliin. Muussa tapauksessa tekin vaivautuisitte tekemään oman osanne, jotta rajoituksista voitaisiin joskus luopua. 

Vierailija
487/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona panikointi ole vaikuttanut millään tavalla mun elämään, töissä on hiljaisempaa kuin normaalisti.

Oli jännä viime keväänä kun korona paniikki iski että töihinkin sai ajella aamuisin lähes yksinään, missä kaikki olivat silloin?

Nyt ei huomaa työmatkoilla mitään eroa normaaliin.

Vierailija
488/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hallituksella ei ole mitään suunnitelmaa"?! Onhan suunnitelma ja niitähän toteutetaan koko ajan, mutta ei hallitus kykene pyyhkäisemään pandemiaa pois suomesta, virukset on siitä jänniä, että ne ei ihmistä kumartele.

Olet oikeassa, että ei tämä heti lopu, tuskin edes koko 2021, mutta eletään toivossa että 2022 on jo parempi.

Vierailija
489/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Hallituksella ei ole mitään suunnitelmaa"?! Onhan suunnitelma ja niitähän toteutetaan koko ajan, mutta ei hallitus kykene pyyhkäisemään pandemiaa pois suomesta, virukset on siitä jänniä, että ne ei ihmistä kumartele.

Olet oikeassa, että ei tämä heti lopu, tuskin edes koko 2021, mutta eletään toivossa että 2022 on jo parempi.

Mä käsitin tuon niin, ettei ainakaan kansalaisille ole kerrottu, miten rajoituksia aiotaan alkaa purkamaan (esim missä järjestyksessä)  ja mikä pitää olla tilanne, jotta niitä aletaan purkamaan (sairaalassa ei ole yhtään koronapotilasta? tehohoidossa ei ole yhtään koronapotilasta? uusia tartuntoja on alle x kpl/vrk? Mikä luku on x? rokotettuja on x% väestöstä? mikä luku on x? pitääkö kaikilla olla myös tehosterokote vai riittääkö vain eka? jokin muu kriteeri, mikä?) . Ts se "exit"-suunnitelma puuttuu. Kansalaisten näkökulmasta nyt odotellaan jotain, mutta kukaan ei tiedä mitä. 

Vierailija
490/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osallistu siinä mielessä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät flunssaa?

Rotetteentestaus ei ainakaan tule kysymykseen kohallani.

Kukaan ei velvoita sua ottamaan rokotetta. Riittää, että ne, jotka haluavat rokotteen, ovat saaneet sen. Sen jälkeen ketään ei kiinnosta, mitä joku rokottamaton touhuaa.

Vierailija
491/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät flunssaa?

Kuule, se on aivan sama miten me suomalaiset rajoituksia noudatetaan kun samaan aikaan rajan yli lappaa väkeä mielensä mukaan ilman testauksia!!!

Vierailija
492/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät flunssaa?

En osaa eläytyä siihen ajatukseen että tässä nyt mitään pandemiaa vastaan taisteltaisi, vaan että pandemiahössötysten ja kaikenlaisen maailmanlaajuisen talouksien roimuttelun avulla pyritään ajamaan alas nykyinen maailmanjärjestys sen uuden tieltä.

Ihmisille uskotellaan että mm rokotuksilla ja kaikkien simputusten hyväksynnällä ja ottamalla vastaan ynnä läuikäymällä ne mukisemati, taataan että päästään vanhaan ihanaan takasi. Usseimmat saataneen taistelemaankäytännössä UMJ:n puolesta kunhan he vaan uskovat uhrautuvansa vanhaan palaamisen edestä.

Miksi järjestettäsiiin tämmönen kauhea show vain jotta voitaisi siirtyä vnahasta turvallisesta vanhaan turvalliseen.

Ei mikään kuviteltu korona ahdista mua tippaakaan vaan Antikristuksen hallitsemaan UMJ:hin siirtyminen ja ne Raamatun kirjotuksia tuntemattomat, jotka oikeastaan ihan tietämättöminä siitä, mitä ovat tekemässä ja kuinka

Vierailija
493/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyu67ty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät flunssaa?

En osaa eläytyä siihen ajatukseen että tässä nyt mitään pandemiaa vastaan taisteltaisi, vaan että pandemiahössötysten ja kaikenlaisen maailmanlaajuisen talouksien roimuttelun avulla pyritään ajamaan alas nykyinen maailmanjärjestys sen uuden tieltä.

Ihmisille uskotellaan että mm rokotuksilla ja kaikkien simputusten hyväksynnällä ja ottamalla vastaan ynnä läuikäymällä ne mukisemati, taataan että päästään vanhaan ihanaan takasi. Usseimmat saataneen taistelemaankäytännössä UMJ:n puolesta kunhan he vaan uskovat uhrautuvansa vanhaan palaamisen edestä.

Miksi järjestettäsiiin tämmönen kauhea show vain jotta voitaisi siirtyä vnahasta turvallisesta vanhaan turvalliseen.

Ei mikään kuviteltu korona ahdista mua tippaakaan vaan Antikristuksen hallitsemaan UMJ:hin siirtyminen ja ne Raamatun kirjotuksia tuntemattomat, jotka oikeastaan ihan tietämättöminä siitä, mitä ovat tekemässä ja kuinka

ennustuksia toteuttelemassa, tehtailevat tässä mukana asian onnistumiseksi

Vierailija
494/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.

mitä opimme tästä?

Vierailija
495/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät flunssaa?

Kuule, se on aivan sama miten me suomalaiset rajoituksia noudatetaan kun samaan aikaan rajan yli lappaa väkeä mielensä mukaan ilman testauksia!!!

Onko ne kaikki nuuskakauppiaita? Mistä sen voi tietää, etteivät ole?

Vierailija
496/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma?

Vierailija
497/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te vähättelijät ymmärrätte, että tätä on turha verrata sotaan? Sodista palanneet miehet eivät Suomessakaan koskaan entiselleen palanneet ja niitä sirpaleita edelleen keräämme ylisukupolvisesti Suomessa. Ihminen selviytyy mistä vaan, mutta sen psyyke ei välttämättä. Mikä ei tapa, sure fucks you up. Korona ei ole sama tilanne.

Ja kyllä, olen kestänyt itse pahempaakin. Silti tämä tuntuu pahalta, masentaa ja ahdistaa. Mulla on yli 90-vuotiaita sukulaisia, jotka ovat vuoden olleet laitoksissa eristäytyneinä. Empaattisena ihmisenä välitän heidän henkisestä hyvinvoinnista.

Vierailija
498/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan hyväksyä se, ettei enää tule samanlaista matkustelurumbaa kuin ennen. Elämänilo pitää löytyä jostain muusta kuin matkoista, juhlista ja tapahtumista. 

Eli tervetuloa siihen maailmaan, jossa me köyhät olemme eläneet koko ajan. Miettikää tätä seuraavan kerran kun valitatte työttömille ja eläkeläisille tarjottavista palveluista. Ei se elämä niin kauhean jännää ole, jos puistossa kävely ja kaupassa käynti on päivän ainoat harrastukset.

Minua on mietityttänyt, että kuinkahan moni nuori perhe tässä maassa murtuu, kun tajuaa että jatkossa ei noin vaan matkustella tai tehdä edes rahalla ns. kivoja asioita spontaanisti? Voi olla että ensin on vuosia kitkuteltu pätkätöissä, sitten saatu ehkä vakipaikka, ja oletettu että no NYT päästään tekemään muutakin kuin itkemään laskujen määrää- ja sitten iski korona. Näin kävi meidän perheelle, ja tuskin ollaan ainoita. Emme me edes keskituloisia ole nytkään, mutta sentään itsemme elättäviä (toistaiseksi). Kaksi kesää sitten pidimme ensimmäisen ns. kunnon loman, kävimme kylpylähotellissa ja hemmottelimme lapsia. Nähtävästi jäi ainoaksi lomamuistoksi, ainakin vähään aikaan. 

Kuinka moni perhe MURTUU kun ei saa matkustaa?!

Voi hyvän tähden mitä draamaa taas. Ymmärrän että vaikeaa on niillä joilla korona on aiheuttanut taloudellisia ongelmia, ymmärrän nuoria opiskelijoita joilla on ollut tosi ankea vuosi.

Mutta että nuori perhe ihan murtuu kun ei pääse matkustamaan kylpylähotelliin. Aika heikoissa kantimissa täytyy sanoa.

Vierailija
499/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

wsewr kirjoitti:

tyu67ty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät flunssaa?

ennustuksia toteuttelemassa, tehtailevat tässä mukana asian onnistumiseksi

"Lääketieteellisen johtajan mukaan Digifundus Oy tuottaa

Jyväskylän kaupungin diabeetikoiden silmänpohjakuvausten lisäksi oheispalvelut,

joita ovat silmälääkärin lausunto-, ajanhallinta-, kutsu- ja

vastauskirjepalvelu.

Palvelukokonaisuuden sisältö on sovittu yhdessä Keski-Suomen sairaanhoitopiirin

silmätautien yksikön ja Jyväskylän kaupungin edustajien kanssa.

Lääketieteellinen johtaja toteaa, että vastauskirjeen lähettämisestä, sisällöstä

ja allekirjoituksesta on sovittu yhdessä Jyväskylän kaupungin kanssa.

Kirjeen tarkoituksena on lisätä diabeetikoiden tietämystä sairaudestaan ja sitä kautta

parantaa omahoitoa. Mikäli kirjeen saanut henkilö haluaa lisätietoja kirjeen sisällöstä,

on hänellä mahdollisuus saada lisätietoja paikalliselta diabeteshoitajalta tai omalta lääkäriltään."

---jos joku ei kuitenkaan jaksa/ehdi kokonaan lukemaan.

Lähettääkö ne kutsun kuvaukseen kaikille 100-vuotiaillekin?

Siinä kuvauksessa käytetään silmän mustuaista laajentavia tippoja, oftan Tropicamid

Sen pakkausseloste on kyllä melkoinen, kun apuaineiden listassa lukee Keuhkopöhön aiheuttava aine,

siis tuntien kuluttua!

Löytyy käyttöturvallisuustiedotteesta: B e n t s a l k o n i u m k l o r i d i :

"aine on syövyttävää silmille, iholle ja hengitysteille.

Syövyttävää nieltynä.

Liuoksen nieleminen voi aiheuttaa aineen joutumisen keuhkoihin ja kemiallisen keuhkotulehduksen vaaran"

Vierailija
500/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan hyväksyä se, ettei enää tule samanlaista matkustelurumbaa kuin ennen. Elämänilo pitää löytyä jostain muusta kuin matkoista, juhlista ja tapahtumista. 

Eli tervetuloa siihen maailmaan, jossa me köyhät olemme eläneet koko ajan. Miettikää tätä seuraavan kerran kun valitatte työttömille ja eläkeläisille tarjottavista palveluista. Ei se elämä niin kauhean jännää ole, jos puistossa kävely ja kaupassa käynti on päivän ainoat harrastukset.

Minua on mietityttänyt, että kuinkahan moni nuori perhe tässä maassa murtuu, kun tajuaa että jatkossa ei noin vaan matkustella tai tehdä edes rahalla ns. kivoja asioita spontaanisti? Voi olla että ensin on vuosia kitkuteltu pätkätöissä, sitten saatu ehkä vakipaikka, ja oletettu että no NYT päästään tekemään muutakin kuin itkemään laskujen määrää- ja sitten iski korona. Näin kävi meidän perheelle, ja tuskin ollaan ainoita. Emme me edes keskituloisia ole nytkään, mutta sentään itsemme elättäviä (toistaiseksi). Kaksi kesää sitten pidimme ensimmäisen ns. kunnon loman, kävimme kylpylähotellissa ja hemmottelimme lapsia. Nähtävästi jäi ainoaksi lomamuistoksi, ainakin vähään aikaan. 

Kuinka moni perhe MURTUU kun ei saa matkustaa?!

Voi hyvän tähden mitä draamaa taas. Ymmärrän että vaikeaa on niillä joilla korona on aiheuttanut taloudellisia ongelmia, ymmärrän nuoria opiskelijoita joilla on ollut tosi ankea vuosi.

Mutta että nuori perhe ihan murtuu kun ei pääse matkustamaan kylpylähotelliin. Aika heikoissa kantimissa täytyy sanoa.

Kyllä jokainen tarvitsee arkeensa jonkun porkkanan, jonka avulla jaksaa. Toisille se on yhteinen aika poissa kodin rutiineista. Kun tätä ei pysty tekemään niin totta kai se heijastuu perheen hyvinvointiin. Ei sillä ole mitään väliä onko jollakin asiat vielä huonommin. Kyse on omasta elämästä ja sen muutoksista. On todella inhottavaa ylenkatsoa muiden kokemaa harmia ja ärsytystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä