Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
521/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei kiinnosta? Kerropa, miten sinun mielestäsi olisi pitänyt toimia?

Vierailija
522/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin tie on ainoa oikea. Ei tämä häviä kuin sillä että kaikki sairastavat kaikki koronan muunnokset riittävän monta kertaa.

Eli ikuisesti sitten... Kas, kun korona osaa kyllä mutatoitua kyllä ihan riittävän monta kertaa ajan jaksojen saatossa... Vaikkaa itse, ettätästä tuli se uusi infulenssa sellasenaa kun sitten ikinä pyöriikin. Joko pahempana tai lievempänä mutta tätä katotaan kukin aina hautaamme asti...

Vaikka mutatoituu niin silti elimistölle se on osittain tuttu ja immuunipuolustus käy töihin nopeammin. Nyt virus on elimistölle uusi, eikä sillä ole työkaluja käsitellä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että koronasta päästään eroon. Sen sijaan koronavapaampi elämä voi olla realistinen tavoite 3-5 vuoden säteellä.

Eniten tämä varmasti kirpaisee niihin ihmisiin, joiden elämänarvot ovat pohjautuneet elämyksille, kuluttamiselle ja materiaalille. Koronan myötä yltiöpäinen matkustelu on vanhaa maailmaa. Ravintoloissa ravaaminen nyt on muutenkin lapsellista, eikä jatkuvat tilailu ja kuluttaminen ole hyväksi maapallon kantokyvylle.

Myös työelämä on mennyt pitkään siihen suuntaan, että helpot suorittavan tason työt häviävät, ja työelämä on yhä harvemman osa elämää tulevaisuudessa. Korona ainoastaan vauhdittaa tätä kehitystä konkurssiaallon ja työpaikkojen menetyksen myötä.

Halusimme tai emme, tuo kaikki menevään elämäntapaan liittyvä on enemmän tai vähemmän vanhaa aikaa. Jos mielesterveys on niistä kiinni, niin ollaan tosiaan hataralla pohjalla. Ihmisten on aika oppia ottamaan vastuuta myös itsestään ja omista teoistaan. Ei voi olla niin, että yhteiskunta rientää aina aikuisten ihmisten avuksi ja tueksi, jos ei kykene itsenäisesti pärjäämään.

Vierailija
524/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikot ei kestä.

Miehensä rahoilla elävä rouva, tai nuoruuttaan naiivi pitkäaikaistyötön, voi naurahtaa että ei liikuta häntä. Mutta kyllä yhteiskuntajärjestelmän radikaali muuttaminen koskettaa kaikkia, tavalla tai toisella. Jonkun on vain nyt helpompi sanoa olevansa vahva, koska ei ole se, jonka elämäntyö pilataan tekosyihin nojaten eli rajoittamalla ja rajoittamalla.

Elän mieheni rahoilla ja silti tämä on raskasta aikaa. Tiedän olevani kermaperse, kun valitukseni koskee lähinnä sitä, että on tylsää. Elämänasenteeni vaan on sellainen, että haluan elämän tuntuvan joltain. Pelkkä elossaoleminen ei ole minulle itseisarvo. Jos maailma muuttuisi tällaiseksi dystooppiseksi ankeudeksi, voisin sanoa tack o adjö.

No, osalla elämä on ollut pelkkää kotona oloa ennen koronaakin ja tulee olemaan koronan jälkeenkin, koska ei ole rahaa mennä baareihin, ravintoloihin, harrastuksiin tai matkustaa, kiitos nykyisen pätkätyökulttuurin. Kun pääset töihin, täytyy silloin säästää kuitenkin rahaa, että sitten taas työttömänä saa ruokaa syödäkseen. En ole käynyt edes parturissa 10 vuoteen, baarissa 5 kertaa 20 vuoden aikana ja yhden kerran elämässä ulkomailla lapsena. Se ilo on vain revittävä jostain muusta, jostain joka ei maksa mitään. Ei auta, vaikka kuinka tekisi mieli baariin tai matkustaa, täytyy vaan hyväksyä se ettei rahaa ole. Ja 3 tutkintoa olen kyllä suorittanut.

Vierailija
525/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikot ei kestä.

Miehensä rahoilla elävä rouva, tai nuoruuttaan naiivi pitkäaikaistyötön, voi naurahtaa että ei liikuta häntä. Mutta kyllä yhteiskuntajärjestelmän radikaali muuttaminen koskettaa kaikkia, tavalla tai toisella. Jonkun on vain nyt helpompi sanoa olevansa vahva, koska ei ole se, jonka elämäntyö pilataan tekosyihin nojaten eli rajoittamalla ja rajoittamalla.

Elän mieheni rahoilla ja silti tämä on raskasta aikaa. Tiedän olevani kermaperse, kun valitukseni koskee lähinnä sitä, että on tylsää. Elämänasenteeni vaan on sellainen, että haluan elämän tuntuvan joltain. Pelkkä elossaoleminen ei ole minulle itseisarvo. Jos maailma muuttuisi tällaiseksi dystooppiseksi ankeudeksi, voisin sanoa tack o adjö.

Kyllähän tää korona Rajoittaa elinpiiriä. Ei tässä masentua kannata. Itse ulkoilen paljon ja oon todennut hyväksi mielelle ja kunnolle.

Vierailija
526/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WHO:n raportin mukaan vuonna 2023 päästään lähelle vanhaa normaalia elämää. Turha on muusta edes haaveilla.

Toivotaan että JO tuolloin.

Vierailija
527/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aika tulee erottelemaan heidät, joille matkustelu, baareissa, ravintoloissa ja festareilla käyminen jne on ollut tärkeimpiä asioita omassa elämässään. Kireää tulee tekemään, jos siihen samaan kuuluu suuri materiaalisuuden tuoma onni esim. jos työt lähtevät alta, ei ole säästöjä ja vain velkaa eikä enää saa osteltua joka kuukausi hirveää määrää uusia vaatteita tai muuta roinaa.

Minulle onnen tuovat ihan eri asiat. Minulla on oma rakas perhe, hyvä työ, oma rakas harrastus, jota saan toteuttaa rajoituksista huolimatta. Vaikka kaikki materia vietäisiin pois, en saisi enää ikinä matkustaa, käydä ravintolassa, baareissa, festareilla, kuntosalilla, niin se ei minuun vaikuttaisi pidemmällä tähtäimellä.

Tämä aika voi opettaa monia.

Kysymys kuuluu: minkä asian päälle sinä olet oman onnesi rakentanut?

Varmaan raskasta elää noin mustavalkoisessa maailmassa. Eiköhän suurin osa nauti molemmista, yhdessä tekemisestä matkustellen, harrastaen ja seurustellen.

Tietenkin voi nauttia molemmista, mutta he jotka nauttivat molemmista, kuten minä eivät masennu niin helposti tästä tilanteesta, kun eivät ole ladanneet kaikkia odotuksia ja arvoja niihin asioihin, joita tällä hetkellä rajoitetaan ja, joihin maailman tilanne voi vaikuttaa. Minulla on myös niitä ystäviä, jotka ovat käyneet terapiassa tämän tilanteen takia.

”Ei pääse baariin”

”Ei pääse treffeille”

”Ei pääse kuntosalille”

”Ei pääse esittelemään uutta Vuittonia”

”Ei pääse matkustamaan Balille ja näyttämään sitä Instagramissa kaikille”

”Ei pääse hienoon ravintolaan syömään satojen eurojen annoksia ja lisäämään siitä kuvaa Instagramiin”

Oma 31-vuotias ystäväni on luetellut rehellisesti näitä asioita. Hän asuu tällä hetkellä yksin Helsingin pienessä yksiössä ja miettii miten saa vuokransa maksettua, kun hänet potkittiin ulkomailta Suomeen töihin ja täällä ei saanutkaan jatkaa töitä eikä päässyt ulkomaillekkaan takaisin. On siis nyt työtön ja erittäin velkaantunut ja hänen onnensa on oikeasti perustunut tosi ulkonäkökeskeisiin ja materialistisiin asioihin.

Vierailija
528/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on koettelemus kaikille. Pitäisi muistaa silti ottaa positiiviset asiat irti aina, näistäkin vaikeuksista. Kaikessa huonossa on jotain hyvää jonka voi ammistaa positiiviseksi. Tsemppiä kaikille :)

Vierailija
529/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aika tulee erottelemaan heidät, joille matkustelu, baareissa, ravintoloissa ja festareilla käyminen jne on ollut tärkeimpiä asioita omassa elämässään. Kireää tulee tekemään, jos siihen samaan kuuluu suuri materiaalisuuden tuoma onni esim. jos työt lähtevät alta, ei ole säästöjä ja vain velkaa eikä enää saa osteltua joka kuukausi hirveää määrää uusia vaatteita tai muuta roinaa.

Minulle onnen tuovat ihan eri asiat. Minulla on oma rakas perhe, hyvä työ, oma rakas harrastus, jota saan toteuttaa rajoituksista huolimatta. Vaikka kaikki materia vietäisiin pois, en saisi enää ikinä matkustaa, käydä ravintolassa, baareissa, festareilla, kuntosalilla, niin se ei minuun vaikuttaisi pidemmällä tähtäimellä.

Varmaan raskasta elää noin mustavalkoisessa maailmassa. Eiköhän suurin osa nauti molemmista, yhdessä tekemisestä matkustellen, harrastaen ja seurustellen.

Tietenkin voi nauttia molemmista, mutta he jotka nauttivat molemmista, kuten minä eivät masennu niin helposti tästä tilanteesta, kun eivät ole ladanneet kaikkia odotuksia ja arvoja niihin asioihin, joita tällä hetkellä rajoitetaan ja, joihin maailman tilanne voi vaikuttaa. Minulla on myös niitä ystäviä, jotka ovat käyneet terapiassa tämän tilanteen takia.

”Ei pääse baariin”

”Ei pääse treffeille”

”Ei pääse kuntosalille”

”Ei pääse hienoon ravintolaan syömään satojen eurojen annoksia ja lisäämään siitä kuvaa Instagramiin”

Oma 31-vuotias ystäväni on luetellut rehellisesti näitä asioita. Hän asuu tällä hetkellä yksin Helsingin pienessä yksiössä ja miettii miten saa vuokransa maksettua, kun hänet potkittiin ulkomailta Suomeen töihin ja täällä ei saanutkaan jatkaa töitä eikä päässyt ulkomaillekkaan takaisin. On siis nyt työtön ja erittäin velkaantunut ja hänen onnensa on oikeasti perustunut tosi ulkonäkökeskeisiin ja materialistisiin asioihin.

Vali vali se on harmi ettei baariin ja ulos pääse, jengi kuolis mielummin?

Vierailija
530/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vuosia hankalat mielenterveysongelmat,masentanut,sosiaalinen paniikkihäiriö joka estänyt melkein kaiken,,, Mulle korona on ollut siunaus siitä että maailma muuttuu joskus mullekin paremmaksi paikaksi.Maski kasvoilla voi käydä helpommin kaupassa kun kukaan ei katso. Moni ennen ura putkessa liitänyt vanha frendi on myös nyt työttömänä On tullut toivoa, kun muillakin sama tilanne että joutuu olemaan kotona vuosi kaudet. Tarkotan siis sitä et korona voi olla myös mahdollisuus,,,

Vierailija
531/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on koettelemus kaikille. Pitäisi muistaa silti ottaa positiiviset asiat irti aina, näistäkin vaikeuksista. Kaikessa huonossa on jotain hyvää jonka voi ammistaa positiiviseksi. Tsemppiä kaikille :)

👌🏻

Vierailija
532/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut vuosia hankalat mielenterveysongelmat,masentanut,sosiaalinen paniikkihäiriö joka estänyt melkein kaiken,,, Mulle korona on ollut siunaus siitä että maailma muuttuu joskus mullekin paremmaksi paikaksi.Maski kasvoilla voi käydä helpommin kaupassa kun kukaan ei katso. Moni ennen ura putkessa liitänyt vanha frendi on myös nyt työttömänä On tullut toivoa, kun muillakin sama tilanne että joutuu olemaan kotona vuosi kaudet. Tarkotan siis sitä et korona voi olla myös mahdollisuus,,,

Tämä!:)

Vierailija
533/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tulee pääsemään ulkomaanmatkoille ja baareihin koronan jälkeen, osa taas tietää jo nyt ettei tule pääsemään koronan jälkeenkään mihinkään, koska ei ole eikä tule olemaan rahaa.

Vierailija
534/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Ei pääse baariin”

”Ei pääse treffeille”

”Ei pääse kuntosalille”

Ja sinä nautit vierestä, että oppiipahan nyt "oikeille" tavoille. Todellinen ystävä.

Vierailija
535/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ulkoilu on enää ainoa turvallinen harrastus, olen huomannut kyllästyneeni siihen.

Ennen pidin ulkoilusta koska saatoin tehdä välillä muutakin. Ei ollut pakko vain ulkoilla.

Olen ihan masentunut. Eihän se ketään kiinnosta.

Vierailija
536/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki omassa kuplassa elävästä!!

Ei tarvi olla mikään festari/baari/shoppailija tyyppi. Mulla on riskiryhmään kuuluvana ollut raskasta. Jumpat ja kuntosali on pois. Teen toki kävelylenkkejä lähes joka päivä. Kavereita en ole tavannut, oman perheen kanssa vain. Olen vielä työtön ja kyllä korona vaikuttaa työnhakuun. Olisi edes mökki, pääsisi täältä kerrostalo luukusta välillä johonkin.

Vierailija
537/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan kaikki loppuu aikanaan. Tästäkin koronasta on 100 vuoden päästä muistona vain jonkun iltapäivälehden muistelu. N. 100 vuotta sitten oli paljon pahempi tautipandemia ja sitäkään ei kukaan enää muista, jos ei siitä joku kirjoita.

Olen kirjoittanut useinkin, että mieheni mummolla 2-vuotias kuoli syliin ja läheltä monta muutakin. Mummo kyllä selvisi - eihän miestänikään olisi muuten. Yksi asia, mitä siltä ajalta muistan, on että vaikka pulaa oli kaikesta, voi säästettiin aina odottavalle äidille - se kotitekoinen. Mitään syanedeja siihen ei lisätty, kuten nykyään. Se muuten aiheuttaa yskää ja mahtaako olla anemiakin sen syytä? E536 pilaa monet tuotteet, myös kotimaisessa luomuvoissa on sitä:-(

Vierailija
538/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Ei pääse baariin”

”Ei pääse treffeille”

”Ei pääse kuntosalille”

Helsingissä onkin kallista asua. Ei tarvitse kuin muuttaa tänne Vantaalle. Täällä on pitkäaikaistyöttömilläkin varaa istua joka päivä baarissa. Ja baarithan olivat kiinni vain viime keväänä ja nyt ilmeisesti menee muutamaksi viikoksi. 

Vierailija
539/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä edes miksi vaivaudun kommentoimaan tälle mutta kai tänne on jotain huutaa kun osa ihmisistä ei selvästi ymmärrä mitä rajoituksilla pyritään saamaan aikaan. Sairaaloiden kantokykyä pyritään suojelemaan, koska jos sairaala täytyy yllättäen koronpotilailla niin kaikille ei löydy välttämättä löydy hoitopaikkaa sairaalasta. Myöskään esim lisähapen resurssit ovat rajalliset jos potilasmäärä kasvaa räjähdysmäisesti. Myös muut kuin koronapotilaat tarvitsevat niitä hoitopaikkoja. Ja edelleen on täysin typerää verrata koronaa influenssaan, jota vastaan on rokotteet. Lisäksi sairaalatyöntekijöitä ei riitä. Nytkin sairaanhoitajat, lääkärit, sairaalahuoltajat, laboratoriohoitajat, lähihoitajat yms yms pyrkivät hoitamaan työnsä vaikka paineet ja stressi ovat kovat ja jaksaminen on koetuksella. Ymmärrän kyllä turhautuneisuuden tilanteeseen, itseänikin tilanne rupeaa jo syömään, kun kavereita ei näe, pitää miettiä missä kulkee. Mutta ei tästä ainakaan eroon päästä Ruotsin mallin mukaan. Sen voin sanoa. Haliituksen pitää tehdä toimia ihmisten hyvin voinnin takia kyllä, sillä korona jättää peruuttamattomat jäljet moneen ihmiseen. Myös aseet siihen tosin ovat rajalliset. Ja pitää muistaa että ei koronasta ainakaan helpommin päästä, jos porukkaa hilluu tuolla sitä levittämässä ja rikkoo suosituksia. Se vaikeuttaa jo valmiiksi vaikeaa tilannetta. Ugh olen puhunut!

Vierailija
540/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset olisi rokotettu jo moneen kertaan jos olisi haluttu. Lukekaa juttu taloussanomista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi