Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
441/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.

On oma valintasi jos valitset pelätä koronaa.

Vierailija
442/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WHO:n raportin mukaan vuonna 2023 päästään lähelle vanhaa normaalia elämää. Turha on muusta edes haaveilla.

Jännä näkökulma. Minä olen elänyt normaalia elämää koko ajan.

Aivan. Minä. Minä, minä, minä ja vielä kerran minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvetin ”jaksamista” tässä on? Ulos saa mennä, kaupassa saa käydä, parturissa saa käydä, autolla saa ajaa, saa ulkoilla, saa hiihtää, saa juosta, saa tanssia, saa kiljua, saa soittaa harmonikkaa, saa heittää voltteja, saa ryypätä, saa riehua, saa katsoa elokuvia, saa tavata ystäviä kunhan pitää turvavälit. Taivaalta ei putoa pommeja, ketään ei ammuta, ketään ei viedä vankileirille, mitä ihmeen ”jaksamista” ja märisemistä tässä nyt on? En ymmärrä miten jotkut ihmiset valittavat koko ajan vaikka tilanne on lähes normaali. Miten nämä ihmiset olisivat selvinneet sota-ajasta?

Liika Sanoman ketjujen ja uutisten lukeminen saa näemmä monella tosiaan pelkotilat lyömään pahasti yli. Tilanne ei ole missään vaiheessa ollut niin paha kuin media on väittänyt. Ikävä toki.

Vierailija
444/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WHO:n raportin mukaan vuonna 2023 päästään lähelle vanhaa normaalia elämää. Turha on muusta edes haaveilla.

Jännä näkökulma. Minä olen elänyt normaalia elämää koko ajan.

Aivan. Minä. Minä, minä, minä ja vielä kerran minä.

Elämä on valintoja.

Jos sinä haluat pelätä, minä en tee niin eikä tee moni muukaan.

Vierailija
445/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurista kuolonvuosistakin selvittiin 1695-1697. Mutta joka kolmas ei selvinnyt. Vainajia lojui ympäriinsä, ei jaksettu haudata.

Siihen nähden tämä aika pientä. On sentään safkaa.

Mitkähän kuolonvuodet tuolloin oli?

Mutta olet oikeassa, keskiajalla musta surma vei Euroopan väestöstä melkein puolet ja siitäkin selvittiin.

https://yle.fi/uutiset/3-6256629

Tässä nälänhädästä 1695-1697.

Vierailija
446/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä loppuu ja jos ei lopu, niin siihen tottuu.

Vierailija
447/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Kiitos <3. Ihanan empaattinen ja inhimillinen näkökanta sulla. On se hienoa elää tällaisten mukavien ihmisten kanssa, jotka välittävät toisista.

Mitä heikko/vahva -akseliin tulee, niin kyllä toiset saa kaiken mahdollisen avun ja tuen täällä, niin onhan sitä helpompaa olla vahva, kun ei tule syrjityksikään minkään tähden.

Ensimmäinen kappale oli siis sarkasmia. Mutta olihan jo tämän aiheketjun ensimmäisellä sivulla ihania ja fiksujakin kommentteja. Kiitos niistä, ja siitä, että teitäkin vielä on, ja toivottavasti on tulevaisuudessakin. Ja tykkääjistäkin päätellen teitä ihania ja fiksuja on useita.

Mutta ei sitä toivoisi ketään syrjittävänkään tai jätettävän yksin, kun huonokin käytös voi johtua myös siitä, että itseä kohdellaan huonosti/väärin tai syrjitään, niin ei pysty itsekään olemaan mukava. Näille pitäisi siis opettaa sitä hyvää ja inhimillistä asennetta ja tarjota sitä heille ensin.

Vierailija
448/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin korona-aika vaikuttaa ihmisiin eri tavoin. Yksi menettää työpaikkansa ja joutuu pulaan velkojensa kanssa, toinen taas hämmästelee pankkitililleen säästynyttä rahasummaa. Yksi joutuu elämään yksin ilman ihmiskontakteja ja toisella taas on perhe tai on ainakin pystynyt muodostamaan "koronakuplan", jonka sisällä voi tavata ystäviään ja kavereitaan. Yksi pelkää saavansa koronatartunnan työpaikaltaan tai metrossa matkalla sinne, toinen tekee etätöitä mukavasti kotonaan, mökillään tai vaikkapa kakkoskodissaan Espanjassa. Yhdeltä loppuu kokonaan tukiverkostot eikä saa lastenhoitoapua mistään, toisella taas on alle 70-vuotiaat vanhemmat ja saa lapsensa mummolaan melkein milloin vain haluaa. Yksi asuu vuokralla kerrostaloyksiössä toinen taas mukavasti omassa isossa omakotitalossa, jossa riittää tekemistä.  

Post-korona -ajasta emme vielä tiedä juuri mitään. Paitsi sen, että monesta julkisen sektorin tuottamasta palvelusta joudutaan säästösyistä leikkaamaan. Paljon riippuu siitä, keitä istuu Arkadianmäellä vuoden 2023 eduskuntavaalien jälkeen. Siis ketkä alkavat päättää, kuka maksaa ja mitä. 1990-luvun laman jälkeen osalle suomalaisista kävi niin köpelösti, että he eivät edelleenkään ole päässet jaloilleen.Kun noususuhdanne tuli, he eivät enää kyenneet hyppäämään kelkkaan mukaan. Näin tulee valitettavasti tapahtumaan korona-ajan jälkeen osalle suomalaisista. 

Ei siis ole mikään ihme, jos on ihmisiä, joilla jaksaminen on nyt äärirajoilla ja usko parempaan koetuksella.

Kyllä sitä apua ja tukea pitäisi vähän tasaisemmin saada ja pitäisi jo tässä vaiheessa miettiä, että kukaan ei luisuisi mihinkään ahdinkoon tämänkään vuoksi. Ja eikös 90-luvun lamassa nimenomaan pankit pelastettu, mistä osa kansalaisista kärsi, vaikka ei ihan oikein ollutkaan?

Vierailija
449/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yuiyui kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jossain vaiheessa tulee taas uusi pandemia. Tuskin ne Aasian eläintorit ja eläinten olot on mihinkään muuttuneet.

Raamattu ei ainakaan lupaa mitään vanhaa normaalia, vaan mm ylöstempausta, 7 vuoden vihan aikaa, pedon ilmestymistä, Jeesuksen näkyvää paluuta, tuhannen vuoden valtakunta-kautta maan päällä ja kaikkea muuta ennenkokematonta. Nyt aletaan olla lähellä näitä aikoja, on menossa synytystuskat, oisko sitten UMJ:N/Petovallan  synnytyskipuilua nää

Raamatun mukaan tosiaan juuri nyt ollaan siinä kohden, jolloin kristittyjen tempaus tulee tapahtumaan ihan näillä näppäimillä, vasta sen jälkeen ilmestyy Antikristus ja vihan aikakausi lähtee käyntiin.

Tosin ensimmäiset 3,5 vuotta tempauksen jälkeen, maailmassa on rauhan aika, jolloin tuo laiton hallitsija tuo valerauhan maan päälle, mutta sitten alkaakin se hävityksen kauhistus ja sitten tulee tämän maailman loppu ja suurin osa ihmisistä tuhoutuu -> Tuhatvuotinen Valtakunta, jonka Kuningas Jeesus Kristus perustaa Isänsä ja seurakuntansa kanssa maan päälle. Ja tulee Uusi Jerusalem.

Vierailija
450/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea pandemia. Ruumita ympäriinsä. Ihmiset turtana pelosta. (No tuo on totta.) Mediapaasto, anyone?

Vierailija
451/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot sortuu elon tiellä, mutta jätkä sen kun porskuttaa.

Vierailija
452/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tämä elämä hyvin pitkälti on ollut minulle jo vuodesta 2014 asti. Olen vieraannutuksen uhri, jota vastaan on käytetty omia lapsiani, jotka huolehdin ensimmäiset vuotensa. On sinänsä mielenkiintoista nähdä, kuinka muut kestävät vastaavanlaista elämää. Täyttä fooliahan tämä koko homma on. Jos perus kansalaiset olisivat nyt järkeviä, niin vedettäisiin yhtä köyttä eikä tapeltaisi, kuin koirat luusta.

Vierailija
453/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta totalitaaristä maailmanjärjestystä ollaan laatimassa.

Vierailija
454/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraannutuksen uhri vm 1985 kirjoitti:

Tätä tämä elämä hyvin pitkälti on ollut minulle jo vuodesta 2014 asti. Olen vieraannutuksen uhri, jota vastaan on käytetty omia lapsiani, jotka huolehdin ensimmäiset vuotensa. On sinänsä mielenkiintoista nähdä, kuinka muut kestävät vastaavanlaista elämää. Täyttä fooliahan tämä koko homma on. Jos perus kansalaiset olisivat nyt järkeviä, niin vedettäisiin yhtä köyttä eikä tapeltaisi, kuin koirat luusta.

Joista huolehdit ensimmäiset vuotensa.

Vierailija
455/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin korona-aika vaikuttaa ihmisiin eri tavoin. Yksi menettää työpaikkansa ja joutuu pulaan velkojensa kanssa, toinen taas hämmästelee pankkitililleen säästynyttä rahasummaa. Yksi joutuu elämään yksin ilman ihmiskontakteja ja toisella taas on perhe tai on ainakin pystynyt muodostamaan "koronakuplan", jonka sisällä voi tavata ystäviään ja kavereitaan. Yksi pelkää saavansa koronatartunnan työpaikaltaan tai metrossa matkalla sinne, toinen tekee etätöitä mukavasti kotonaan, mökillään tai vaikkapa kakkoskodissaan Espanjassa. Yhdeltä loppuu kokonaan tukiverkostot eikä saa lastenhoitoapua mistään, toisella taas on alle 70-vuotiaat vanhemmat ja saa lapsensa mummolaan melkein milloin vain haluaa. Yksi asuu vuokralla kerrostaloyksiössä toinen taas mukavasti omassa isossa omakotitalossa, jossa riittää tekemistä.  

Post-korona -ajasta emme vielä tiedä juuri mitään. Paitsi sen, että monesta julkisen sektorin tuottamasta palvelusta joudutaan säästösyistä leikkaamaan. Paljon riippuu siitä, keitä istuu Arkadianmäellä vuoden 2023 eduskuntavaalien jälkeen. Siis ketkä alkavat päättää, kuka maksaa ja mitä. 1990-luvun laman jälkeen osalle suomalaisista kävi niin köpelösti, että he eivät edelleenkään ole päässet jaloilleen.Kun noususuhdanne tuli, he eivät enää kyenneet hyppäämään kelkkaan mukaan. Näin tulee valitettavasti tapahtumaan korona-ajan jälkeen osalle suomalaisista. 

Ei siis ole mikään ihme, jos on ihmisiä, joilla jaksaminen on nyt äärirajoilla ja usko parempaan koetuksella.

Kyllä sitä apua ja tukea pitäisi vähän tasaisemmin saada ja pitäisi jo tässä vaiheessa miettiä, että kukaan ei luisuisi mihinkään ahdinkoon tämänkään vuoksi. Ja eikös 90-luvun lamassa nimenomaan pankit pelastettu, mistä osa kansalaisista kärsi, vaikka ei ihan oikein ollutkaan?

Toki apua ja tukea pitäisi saada niiden, joilla ei sitä omasta takaa ole. Mutta mistä sitä tukea ja apua saataisiin tilanteessa, jossa resursseja keskitetään terveydenhuoltoon? Kouluterveydenhuollosta, neuvoloista ja jopa hammashoidosta on siirretty henkilöstöä koronatestaukseen ja jäljittämiseen. Veronmaksajien rahaa menee jatkuvalla syötöllä koronaan ... velaksi asti... ja vaikka yrityksiä on yritettykin auttaa verovaroin, ei se riitä, koska tämä tilanne vain jatkuu ja jatkuu. Toimeentulotuessa oli viime vuonna jokin koronalisä, mutta ei taida olla enää tänä vuonna 

Vierailija
456/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa nössöt, Anne Frank piilotteli yli kaksi vuotta todellisessa lockdownissa pelastaakseen henkensä. Repikää siitä.

Vierailija
457/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvetin ”jaksamista” tässä on? Ulos saa mennä, kaupassa saa käydä, parturissa saa käydä, autolla saa ajaa, saa ulkoilla, saa hiihtää, saa juosta, saa tanssia, saa kiljua, saa soittaa harmonikkaa, saa heittää voltteja, saa ryypätä, saa riehua, saa katsoa elokuvia, saa tavata ystäviä kunhan pitää turvavälit. Taivaalta ei putoa pommeja, ketään ei ammuta, ketään ei viedä vankileirille, mitä ihmeen ”jaksamista” ja märisemistä tässä nyt on? En ymmärrä miten jotkut ihmiset valittavat koko ajan vaikka tilanne on lähes normaali. Miten nämä ihmiset olisivat selvinneet sota-ajasta?

Liika Sanoman ketjujen ja uutisten lukeminen saa näemmä monella tosiaan pelkotilat lyömään pahasti yli. Tilanne ei ole missään vaiheessa ollut niin paha kuin media on väittänyt. Ikävä toki.

Juu, ilman muuta joku putinistinen palstaperseilijä tietää Suomen todellisen tilanteen, toisin kuin Suomen oikeat mediatalot?

Vierailija
458/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli elämä on aiemmin mennyt seesteisesti ja korona on vasta ensimmäinen iso kriisi, se saattaa tuntua pahalta.

Sellaiset ihmiset, joilla on tapahtunut pahoja asioita aiemmin elämässään, on kestävyyttä kestää myös korona. Heillä on tieto siitä, että kaikesta kyllä selvitään tavalla tai toisella.

Itseäni ei korona haittaa juuri yhtään. Noudatan sääntöjä ja suosituksia.

Vierailija
459/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei lukis median juttuja, ei tästä tietäs mitään.

Joka tapauksessa tää ei mun elämään vaikuta pätkän vertaa.

Tää juttu on ihan huuhaata.

Vierailija
460/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paha tauti, että pitää testissä käydä tietääkseen sairastavansa 😄