Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
421/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Loppuu se jatkuva lentäminen ulkomaille. Ja hillitön turha kulutus ja shoppailu.

On aika palata perusasioiden äärelle.

Lähellä , ja lähimpiin keskitytään.

Rikkaat eivät ONNEKSI oo tässä skabasssa yhtään etulyöntiasemassa. Tehohoitoa ei Suomessa voi vielä ostaa sen aikasemmin kuin köyhätkään.

Nyt menee rikkaat kyykkyyn.

Tehohoitoa ei tarvitsekaan ostaa. Nyt vain odotellaan rokotuksia. Eikä rikkailla oikeasti ole nytkään mitään hätää. Kohta on taas kevät ja voi lähteä golfaamaan tai purjehtimaan kuten tehtiin viime keväänäkin. Talvilomallakin pystyi käymään Lapissa laskettelemassa. Jos hyvin käy, ensi talvena taas Alpeille. 

Vierailija
422/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Heikoimpiahan tässä (mukamas) on tarkoitus suojella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyydelleni on nyt hyvä selitys, jota ei tarvitse ihmetellä tai josta ei tarvitse syyttää itseään. Ja ei, en ole lapseton enkä sinkku. Kun on hoitanut itse lapsensa, jotka nyt alakouluikäisiä, eikä omia menoja ole juuri siitä syystä kovin paljon ollut, ja työ on pandemiasta voittavalla etätyökelpoisella alalla, elämä on jatkunut samaa yksitoikkoista rataansa. Eihän siitä voi valittaa.

Sitten kun tämä on ohi, muut palaavat sosiaalisiin piireihinsä. Pääsisiköhän siinä vaiheessa mukaan.

Vierailija
424/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri avauduin samasta aiheesta tänne, en huomannut tätä ketjua. En jaksa minäkään, ja olen jo valmiiksi ahdistunut siitä mitä on vasta tulossa.

Pääsin opiskelemaan unelma-ammattiani viime syksynä, olin niin onnellinen kun vihdoinkin sain sisältöä elämälleni. Olin vuosia sairauden takia työttömänä. Raskauden takia työharjoittelu vietiin minulta pois, ja nyt olen taas kotona - opiskelu muuttui etäopinnoiksi ja työnteko siirtyi hamaan tulevaisuuteen.

Koska olin työtön ja kotona, oletusarvo oli tietenkin että hoidan itse oman lapseni etäopiskelun viime vuonna. Noh, tottakai koska hoidin omaa lastani ja olin kotona, sain taakakseni hoitaa myös mieheni päiväkoti-ikäisen, myös hänen äitinsä luonapitopäivinä. En kestä jos koulut ja varsinkin päiväkodit menee taas kiinni, en vaan kestä.

Muutettiin miehen kanssa uudelle ja täysin tuntemattomalle paikkakunnalle, en ole ehtinyt saamaan täältä ystäviä. Mies on mustasukkaista tyyppiä, joten ei siedä olla ilman että valvoo minua, joten ystävien kanssa vaikka baari-illat olivat ehdoton ei. Nyt koronan aikana multa on viety se pienikin vähä, mikä mulla oli. En pääse kauppakeskukseen katsomaan kivoja vaatteita, käyn vaan lähikaupassa koska prismassa koronan riski on suurempi. Vihaan tota hiton lähikauppaa.

Miestä en jaksanut oikein ennen koronaakaan, koska kaikki aika piti viettää hänen kanssaan. No arvatkaa jaksanko nyt vieläkin vähemmän. Haluaisin erota, mutta en voi koska olen raskaana.

Olen aivan yksin, miten tätä voi enää jaksaa.

Täytyy kyllä sanoa, että en tunne mitään sympatiaa sinua kohtaan. Ihan omista valinnoistasi johtuen olet vieraalla paikkakunnalla miehen kanssa, jota et rakasta. Ja vielä raskaana? Mikä oikein meni pieleen?

Onkohan mies edes suomalainen, kuulostaa ihan joltain "kunnia" kulttuurin edustajalta.

Sulla on näköjään obsessio.

Vierailija
425/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Loppuu se jatkuva lentäminen ulkomaille. Ja hillitön turha kulutus ja shoppailu.

Rikkaat eivät ONNEKSI oo tässä skabasssa yhtään etulyöntiasemassa. Tehohoitoa ei Suomessa voi vielä ostaa sen aikasemmin kuin köyhätkään.

Tehohoitoa ei tarvitsekaan ostaa. Nyt vain odotellaan rokotuksia. Eikä rikkailla oikeasti ole nytkään mitään hätää. Kohta on taas kevät ja voi lähteä golfaamaan tai purjehtimaan kuten tehtiin viime keväänäkin. Talvilomallakin pystyi käymään Lapissa laskettelemassa. Jos hyvin käy, ensi talvena taas Alpeille. 

Minä en kyllä mitään rokotusta odota enkä hyväksy sitä ratkaisuksi tai helpoitukseksi. Lasken sen pelkäksi kartettavaksi haitaksi, muiden haittojen joukkoon

Vierailija
426/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WHO:n raportin mukaan vuonna 2023 päästään lähelle vanhaa normaalia elämää. Turha on muusta edes haaveilla.

Ja jossain vaiheessa tulee taas uusi pandemia. Tuskin ne Aasian eläintorit ja eläinten olot on mihinkään muuttuneet.

Vierailija
427/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä saa kiittäänäitä " mutku meidän perheen on pakko päästä laskettelemaan" ja " mun on pakko päästä ulkomaille" ja " mä en ainakaan mitään rättiä käytä kaupoissa"

Tänäänkin pari n. 40v äijä nauroivat mulle, kun mulla oli maski kaupassa 😟

Ihmisten tyhmyys ja itsekkyys...

Siitä maksetaan me fiksummatkin nyt sitten.

Vierailija
428/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä. Some toimii, Netflix, pelit, pizzat tuodaan kotiin. Mikä tässä on ongelma, tällaistahan tämä on elämä nykyaikana.

Vierailija
429/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurista kuolonvuosistakin selvittiin 1695-1697. Mutta joka kolmas ei selvinnyt. Vainajia lojui ympäriinsä, ei jaksettu haudata.

Siihen nähden tämä aika pientä. On sentään safkaa.

Mitkähän kuolonvuodet tuolloin oli?

Mutta olet oikeassa, keskiajalla musta surma vei Euroopan väestöstä melkein puolet ja siitäkin selvittiin.

Vierailija
430/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WHO:n raportin mukaan vuonna 2023 päästään lähelle vanhaa normaalia elämää. Turha on muusta edes haaveilla.

Ja jossain vaiheessa tulee taas uusi pandemia. Tuskin ne Aasian eläintorit ja eläinten olot on mihinkään muuttuneet.

Raamattu ei ainakaan lupaa mitään vanhaa normaalia, vaan mm ylöstempausta, 7 vuoden vihan aikaa, pedon ilmestymistä, Jeesuksen näkyvää paluuta, tuhannen vuoden valtakunta-kautta maan päällä ja kaikkea muuta ennenkokematonta. Nyt aletaan olla lähellä näitä aikoja, on menossa synytystuskat, oisko sitten UMJ:N/Petovallan  synnytyskipuilua nää

Vierailija
431/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ffg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä mitään rokotusta odota enkä hyväksy sitä ratkaisuksi tai helpoitukseksi. Lasken sen pelkäksi kartettavaksi haitaksi, muiden haittojen joukkoon

No älä ota, ei kukaan pakota. Rokotteen ottavat eivät kuitenkaan kaipaa sun hyväksyntääsi yhtään millekään. 

Vierailija
432/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, ei juhlia, ei vanhempainiltoja...!

Kalenterissa on huomattavasti enemmän omaa aikaa, kun yhdistysten varainhankintatilaisuuksia ei enää järjestetä. Kokouksia jos on, niin ne hoidetaan tietokoneitse etänä.

Vierailija
433/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri avauduin samasta aiheesta tänne, en huomannut tätä ketjua. En jaksa minäkään, ja olen jo valmiiksi ahdistunut siitä mitä on vasta tulossa.

Pääsin opiskelemaan unelma-ammattiani viime syksynä, olin niin onnellinen kun vihdoinkin sain sisältöä elämälleni. Olin vuosia sairauden takia työttömänä. Raskauden takia työharjoittelu vietiin minulta pois, ja nyt olen taas kotona - opiskelu muuttui etäopinnoiksi ja työnteko siirtyi hamaan tulevaisuuteen.

Koska olin työtön ja kotona, oletusarvo oli tietenkin että hoidan itse oman lapseni etäopiskelun viime vuonna. Noh, tottakai koska hoidin omaa lastani ja olin kotona, sain taakakseni hoitaa myös mieheni päiväkoti-ikäisen, myös hänen äitinsä luonapitopäivinä. En kestä jos koulut ja varsinkin päiväkodit menee taas kiinni, en vaan kestä.

Muutettiin miehen kanssa uudelle ja täysin tuntemattomalle paikkakunnalle, en ole ehtinyt saamaan täältä ystäviä. Mies on mustasukkaista tyyppiä, joten ei siedä olla ilman että valvoo minua, joten ystävien kanssa vaikka baari-illat olivat ehdoton ei. Nyt koronan aikana multa on viety se pienikin vähä, mikä mulla oli. En pääse kauppakeskukseen katsomaan kivoja vaatteita, käyn vaan lähikaupassa koska prismassa koronan riski on suurempi. Vihaan tota hiton lähikauppaa.

Miestä en jaksanut oikein ennen koronaakaan, koska kaikki aika piti viettää hänen kanssaan. No arvatkaa jaksanko nyt vieläkin vähemmän. Haluaisin erota, mutta en voi koska olen raskaana.

Olen aivan yksin, miten tätä voi enää jaksaa.

Täytyy kyllä sanoa, että en tunne mitään sympatiaa sinua kohtaan. Ihan omista valinnoistasi johtuen olet vieraalla paikkakunnalla miehen kanssa, jota et rakasta. Ja vielä raskaana? Mikä oikein meni pieleen?

Sä olet aika v.mäinen ihminen ja loukkaat mielelläsi muita. Mutta sen varmaan tiesitkin.

Vierailija
434/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Kiitos

Mitä heikko/vahva -akseliin tulee, niin kyllä toiset saa kaiken mahdollisen avun ja tuen täällä, niin onhan sitä helpompaa olla vahva, kun ei tule syrjityksikään minkään tähden.

Vierailija
435/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, alkaa väsymään tähän menoon. Korona ja sen lisäksi kaikki muukin pielessä. Olenkin alkanut miettiä, että nyt on minun aika mennä. Turha täällä on väkisin kitua. Jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään, ja joskus se vaan on armollisempaa antaa itselleen lupa luovuttaa. Koronakin voi toki tappaa, mutta ei takuuvarmasti, ja se voi olla tuskallistakin. Ihan heti en vielä aio häipyä, koska on keskeneräisiä asioita.

Vierailija
436/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky. Ei se, saatko sinä, minä tai naapurin Pekka koronaviruksen. Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä. Me kansalaiset olemme vain numeroita tilastoissa sekä vuodepaikkoja sairaaloissa. Kasvottomia, vailla tunteita ja läheisiä. Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin. 

Mä oivalsin asian jo viime syksynä, kun tartuntaluvut alkoivat kasvaa, mutta asialle ei edes yritetty tehdä mitään. Pääkaupunkiseudulla elämme jo viidettä kuukautta leviämisvaiheessa. Ja niinkuin silloin, kun näistä vaiheista puhuttiin, leviämisvaihetta pidettiin pahimpana skenaariona koko epidemiassa. Nyt siitä on tullut "uusi normaali". Lakkasin siis odottamasta, että tämä joskus loppuu. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi, että voin elää tämän kanssa vaikka vuosia. Jos tämä joskus loppuu, se on sitten vain positiivinen yllätys. 

Tuo sairaaloiden suojelu on täyttä potaskaa, koska aiempinakin vuosina on flunssakaudesta selvitty ilman lockdowneja. Kaikki muu on pelkkää spekulaatiota, jolla ei ole todellisuuspohjaa. Joo korona jää pysyväksi, rokotteillakin. Toinen fakta on se, että joka talvi ei voida sulkea yhteiskuntaa. Se vain on niin, oli sairaaloiden mukavuustilanne mikä tahansa.

Tervemenoa sairaalaan töihin senkin todellisuudesta vieraantunut juntti.

Jaa, no oletkos sinä siellä sitten töissä? Tuskinpa. Uskot kaiken sen skeidan, jota uutisissa päällesi kaadetaan.

Vierailija
437/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurista kuolonvuosistakin selvittiin 1695-1697. Mutta joka kolmas ei selvinnyt. Vainajia lojui ympäriinsä, ei jaksettu haudata.

Siihen nähden tämä aika pientä. On sentään safkaa.

Niin, olettekos nähneet yhtäkään ihmistä maassa ketarat pystyssä?

Ei niin yhtäkään, koska tämä on kusetusta kaikki.

Ilman uutisten loputonta jankutusta ja hysteriaa, emme tietäisi mitään koronaa olevankaan.

Vierailija
438/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin korona-aika vaikuttaa ihmisiin eri tavoin. Yksi menettää työpaikkansa ja joutuu pulaan velkojensa kanssa, toinen taas hämmästelee pankkitililleen säästynyttä rahasummaa. Yksi joutuu elämään yksin ilman ihmiskontakteja ja toisella taas on perhe tai on ainakin pystynyt muodostamaan "koronakuplan", jonka sisällä voi tavata ystäviään ja kavereitaan. Yksi pelkää saavansa koronatartunnan työpaikaltaan tai metrossa matkalla sinne, toinen tekee etätöitä mukavasti kotonaan, mökillään tai vaikkapa kakkoskodissaan Espanjassa. Yhdeltä loppuu kokonaan tukiverkostot eikä saa lastenhoitoapua mistään, toisella taas on alle 70-vuotiaat vanhemmat ja saa lapsensa mummolaan melkein milloin vain haluaa. Yksi asuu vuokralla kerrostaloyksiössä toinen taas mukavasti omassa isossa omakotitalossa, jossa riittää tekemistä.  

Post-korona -ajasta emme vielä tiedä juuri mitään. Paitsi sen, että monesta julkisen sektorin tuottamasta palvelusta joudutaan säästösyistä leikkaamaan. Paljon riippuu siitä, keitä istuu Arkadianmäellä vuoden 2023 eduskuntavaalien jälkeen. Siis ketkä alkavat päättää, kuka maksaa ja mitä. 1990-luvun laman jälkeen osalle suomalaisista kävi niin köpelösti, että he eivät edelleenkään ole päässet jaloilleen.Kun noususuhdanne tuli, he eivät enää kyenneet hyppäämään kelkkaan mukaan. Näin tulee valitettavasti tapahtumaan korona-ajan jälkeen osalle suomalaisista. 

Ei siis ole mikään ihme, jos on ihmisiä, joilla jaksaminen on nyt äärirajoilla ja usko parempaan koetuksella.

Vierailija
439/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä näkökulma. Minä olen elänyt normaalia elämää koko ajan.

Vierailija
440/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempi viestini poistettiin, mutta on tosiasia, että Sanoma antamalla trollien mellastaa täällä ja muualla nettisivuillaan, he antavat myönnytyksen ihmisten mielenterveyden murskaamiseen.

Olisi naurettavan helppoa estää tällainen toiminta, joten jokainen voi miettiä millainen moraali tuolla lafkalla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi