Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
21/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.

Myös me eristätyneet jaksamme, jotka olemme alkaneet tehdä asioita, joihin aiemmin ei ole ollut aikaa. Esim mä olin ajatellut, että kun pääsen eläkkeelle, mulla on aikaa alkaa pikkuhiljaa remontoimaan kotiani. Eläkepäiviin on vielä viisi vuotta,  mutta pandemian vuoksi mun kiireeni katosikin. Kalenterini vapaa-ajan osalta on täysin tyhjä ja tulee olemaan tyhjä vielä pitkään. Syksyllä siis tajusin, että tämä ei olekaan ihan hetkessä ohi. Ja tajusin, että nythän mulla on aikaa. Ei tarvitsekaan odottaa eläkepäiviä. Kun yksin tekee, remontti etenee hitaasti. Mutta ei sen tarvitsekaan edetä nopeammin, koska nyt ei mitään muuta etätyöpäivän jälkeen olekaan kuin aikaa. 

- nro 6 -

Vierailija
22/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin tie on ainoa oikea. Ei tämä häviä kuin sillä että kaikki sairastavat kaikki koronan muunnokset riittävän monta kertaa.

Miksi pitäisi sairastaa moneen kertaan? Mitä väliä? Korona ei häviä - eikä se yleisellä tasolla haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisulla siitä selviää, ja pitkällä pinnalla.

Vierailija
24/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvytyskiellossa olevia potilaita ei tietenkään laiteta tehohoitoon - ja he ovat juuri niitä, joiden joukosta pieni osa ei kestä influenssaa/koronaa.

Vierailija
25/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen että elämää pitää pystyä elämään myös ilman menoja ja matkustamista. Siis täyttääkö nuo asiat jotain tyhjiötä elämässä vai itsessä? Elämä on tässä ja nyt. Elämästä pitää oivaltaa oikeat asiat ja pystyä elämään itsensä ja asioidensa kanssa ilman että juoksee niitä karkuun.

Kannattaa kuulostella itseään ja miettiä niitä syitä miksi pitää matkustaa? Mitä tyhjiötä täytän matkustamisella ja vaikka baarissa istumalla tms.? Kun niihin löytää vastauksen niin on jo paljon pidemmällä asioiden ja itsensä hyväksymisessä. Jos oma peruselämä on niin tylsää että vain matkustaminen tuo siihen ilon ja onnen niin on vaan muutettava sitä peruselämää ja tehtävä siitä sen näköinen että siinä viihtyy.

Vierailija
26/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ei ole paljon muuttunut koronan myötä. Mietin vaan, että miten joku jaksaisi minun elämääni jos pitäisi elää "korona-elämää" vuosia. Raskaalta se välillä tuntuukin ja mietin, että ne varmaan ovat heikommilla jos elämä on ollut vaikeaa jo ennen koronaakin. Toisaalta jos on tottunut tähän niin kestää ehkä paremmin ja ei tule yllätyksiä. En voi silti sanoa, etten olisi itsekin aika väsynyt.

Vierailija
27/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää eniten nämä ihmiset, jotka ovat niin innoissaan rajoituksista ja vaativat niitä koko ajan lisää. Itse ovat aina eläneet tylsää, pientä elämää ilman mitään kohokohtia ja ovat vaatimassa sitä muillekin. "Ihan hyvin sitä voi eristyssellissäkin elämänsä viettää, kuka estää tekemästä etunojapunnerruksia siinä sellin lattialla".

Vierailija
28/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin tie on ainoa oikea. Ei tämä häviä kuin sillä että kaikki sairastavat kaikki koronan muunnokset riittävän monta kertaa.

Miksi pitäisi sairastaa moneen kertaan? Mitä väliä? Korona ei häviä - eikä se yleisellä tasolla haittaa.

Joka kerralla tulee vähän lisää vasta-aineita. Korona e häviä, mutta se ei enää haittaa. Itseään suojaamalla vain pidentää sulkutiloja ja edistää yhteiskunnan toimintojen lamautumista.

Vierailija
29/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.

Myös me eristätyneet jaksamme, jotka olemme alkaneet tehdä asioita, joihin aiemmin ei ole ollut aikaa. Esim mä olin ajatellut, että kun pääsen eläkkeelle, mulla on aikaa alkaa pikkuhiljaa remontoimaan kotiani. Eläkepäiviin on vielä viisi vuotta,  mutta pandemian vuoksi mun kiireeni katosikin. Kalenterini vapaa-ajan osalta on täysin tyhjä ja tulee olemaan tyhjä vielä pitkään. Syksyllä siis tajusin, että tämä ei olekaan ihan hetkessä ohi. Ja tajusin, että nythän mulla on aikaa. Ei tarvitsekaan odottaa eläkepäiviä. Kun yksin tekee, remontti etenee hitaasti. Mutta ei sen tarvitsekaan edetä nopeammin, koska nyt ei mitään muuta etätyöpäivän jälkeen olekaan kuin aikaa. 

- nro 6 -

Ei mulla ole mitään remontoitavaa. Asun valmiissa vuokra-asunnossa.

Vierailija
30/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt tauon jälkeen  kirjat uudelleen, ihana pitkän lenkin jälkeen köllöttää sohvalla kirjaa lukien, ihan siis oikea fyysinen kirja, e-kirjat tai äänikirjat eivät ole minun juttu ollenkaan.

Vierailija
31/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä tämä on kiinni (+rajat kiinni tai puhdas koronatesti otettu max 72 tuntia ennen maahantuloa). Hallitus vastaa jälkimmäisestä, me kaikki ensimmäisestä. V*tuttaa nämä sairaat jotka tartuttaa muihin ilman mitään sanktiota (kuten se Hki-Savonlinnan bussitartuttaja).

Vierailija
32/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nämä ihmiset tekee, kun kesällä kausivaihtelu vie taudin eikä tule enää syksyllä uudestaan.

Loppuu päivittäinen raportointi ja spekulaatio.

Vierailija
33/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky. Ei se, saatko sinä, minä tai naapurin Pekka koronaviruksen. Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä. Me kansalaiset olemme vain numeroita tilastoissa sekä vuodepaikkoja sairaaloissa. Kasvottomia, vailla tunteita ja läheisiä. Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin. 

Mä oivalsin asian jo viime syksynä, kun tartuntaluvut alkoivat kasvaa, mutta asialle ei edes yritetty tehdä mitään. Pääkaupunkiseudulla elämme jo viidettä kuukautta leviämisvaiheessa. Ja niinkuin silloin, kun näistä vaiheista puhuttiin, leviämisvaihetta pidettiin pahimpana skenaariona koko epidemiassa. Nyt siitä on tullut "uusi normaali". Lakkasin siis odottamasta, että tämä joskus loppuu. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi, että voin elää tämän kanssa vaikka vuosia. Jos tämä joskus loppuu, se on sitten vain positiivinen yllätys. 

Tuo sairaaloiden suojelu on täyttä potaskaa, koska aiempinakin vuosina on flunssakaudesta selvitty ilman lockdowneja. Kaikki muu on pelkkää spekulaatiota, jolla ei ole todellisuuspohjaa. Joo korona jää pysyväksi, rokotteillakin. Toinen fakta on se, että joka talvi ei voida sulkea yhteiskuntaa. Se vain on niin, oli sairaaloiden mukavuustilanne mikä tahansa.

Miten kukaan voi olla juntti ja käsittämättömän tyhmä? Katsos idiootti kun sillä sairaaloiden tilanteelle on melkoisen suuri merkitys, ne hoitavat jopa sinun kaltaisesi idiootin jos tarvitset tehohoitoa. Mitäs sitten kun siellä ei olekaan mahdollisuutta hoitaa koska kaikki tehohoitopaikat ovat varattuina?

Vierailija
34/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikot ei kestä.

Miehensä rahoilla elävä rouva, tai nuoruuttaan naiivi pitkäaikaistyötön, voi naurahtaa että ei liikuta häntä. Mutta kyllä yhteiskuntajärjestelmän radikaali muuttaminen koskettaa kaikkia, tavalla tai toisella. Jonkun on vain nyt helpompi sanoa olevansa vahva, koska ei ole se, jonka elämäntyö pilataan tekosyihin nojaten eli rajoittamalla ja rajoittamalla.

Kansanterveys on nyt tärkeämpää kuin yksilöiden elämäntyö. En ole pitkäaikaistyötön enkä muiden rahoilla elelevät rouva, en vain jaksa ymmärtää miten lapsellisia ja joustamattomia ihmisistä on tullut. Te samat heikot valittajat olisitte täällä valittamassa, jos tilanne olisi hoidettu toisella tavalla ja siitä seuranneet vaikeudet olisivat erilaisia. Sama valitus, oli lopputulos mikä hyvänsä, tässä kun ei ole yhtä hyvää ja kaikkia miellyttävää tapaa hoitaa tilannetta.

Vierailija
35/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että elämää pitää pystyä elämään myös ilman menoja ja matkustamista. Siis täyttääkö nuo asiat jotain tyhjiötä elämässä vai itsessä? Elämä on tässä ja nyt. Elämästä pitää oivaltaa oikeat asiat ja pystyä elämään itsensä ja asioidensa kanssa ilman että juoksee niitä karkuun.

Kannattaa kuulostella itseään ja miettiä niitä syitä miksi pitää matkustaa? Mitä tyhjiötä täytän matkustamisella ja vaikka baarissa istumalla tms.? Kun niihin löytää vastauksen niin on jo paljon pidemmällä asioiden ja itsensä hyväksymisessä. Jos oma peruselämä on niin tylsää että vain matkustaminen tuo siihen ilon ja onnen niin on vaan muutettava sitä peruselämää ja tehtävä siitä sen näköinen että siinä viihtyy.

Etkö sä tiedä, että monet muutkin asiat on estetty? Ei tässä kai kovin moni vingu pelkän matkustamisen perään.

Messukeskuksestakin on tulossa sairaala. Menisin sinne mieluummin vaikka puutarhamessuille. Yms.

Vierailija
36/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa, jaksaa tulee tulee jaksaa, jaksaa tulee tulee.....Ei vttu välttämättä jaksa... 

Vierailija
37/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksella on kohta käsissään sadoittain mielenterveytensä menettäneitä ihmisiä.

Se, ettei pääse edes uimaan ja kirjastoon on jo aika tajutonta!

Ahdinko jonkin verran varmasti helpottaa kun on kesä tulossa ja mielenterveys alkaa kummasti palailla. Kansa pääsee taas roskaamaan luontoa niin kuin viime keväänäkin. Luontopolut ja puistot ovat täyttyvät niin että päät kolisevat yhteen. Puutarha harrastukseen kannattaa suosituimmat taimet hamstrata jo hyvissä ajoin tai jää ilman. 

Vierailija
38/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin ”jaksamista” tässä on? Ulos saa mennä, kaupassa saa käydä, parturissa saa käydä, autolla saa ajaa, saa ulkoilla, saa hiihtää, saa juosta, saa tanssia, saa kiljua, saa soittaa harmonikkaa, saa heittää voltteja, saa ryypätä, saa riehua, saa katsoa elokuvia, saa tavata ystäviä kunhan pitää turvavälit. Taivaalta ei putoa pommeja, ketään ei ammuta, ketään ei viedä vankileirille, mitä ihmeen ”jaksamista” ja märisemistä tässä nyt on? En ymmärrä miten jotkut ihmiset valittavat koko ajan vaikka tilanne on lähes normaali. Miten nämä ihmiset olisivat selvinneet sota-ajasta?

Vierailija
39/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on nykyään kuin DDRssä.

Korona on vain tekosyy valvonnan ja rajoitusten lisäämiselle. Aina tulee uusia mutaatioita, jotka antavat tekosyyn kiristää lisää ja jatkaa tätä tilannetta.

Korona on yhtä tappava kuin kausi-influenssa, muttei enempää, joten taudin vakavuudella ei voi perustella näitä toimia.

Herätkää!

Vierailija
40/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksella on kohta käsissään sadoittain mielenterveytensä menettäneitä ihmisiä.

Se, ettei pääse edes uimaan ja kirjastoon on jo aika tajutonta!

Jos joltakin menee mielenterveys sen vuoksi ettei pääse uimahalliin tai kirjastoon, niin se tuskin oli alun perinkään vakaalla pohjalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän