Ne on niin noloja, kun välillä näkee yleisönosastokirjoituksia, joihin kirjoittaja laittaa tittelinsä, vaikka se ei liity mitenkään siihen asiaan...
Esim.
"Taas on kaduilla koirankakkoja.
Ville Valittaja, diplomi-insinööri
Espoo"
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesari vaatii tittelin. Vaikka haluaisit olla pelkkä Marja-Liisa Ranta-Vintturanmäki, niin eivät julkaise kirjoitustasi ennen kuin annat jonkin sinua muista samannimisistä erottavan tittelin tyyliin FM, kuttaperkkaompelija jne.
Ei tarvitse olla sen kummoisempi titteli kuin vaikka Huolestunut kansalainen.
Hesari haluaa todellisen tittelin ja lisäksi varmistaa, että olet KTM jos niin väität olevasi.
Tätä tapahtuu myös asiakaspalautteissa: asiakkaat kirjoittavat loppuun työnantajansa, koulutuksensa ja työtittelinsä, vaikka kysyisivät vain tilauksensa perään.
Sillä ei valitettavasti ole vaikutusta verkkokaupan/varaston toimintaan vaikka olisit KTM, juristi tai toimari.
En ymmärrä, mikä siinä nolottaa.
T. Tonttu
Tuotevastaava, fil.lis.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoissa miehissä on paljon noita paskantärkeilijöitä. "Minä olen Vetelin kuivien hallituksen puheenjohtaja ja viemäriosuuskunnan sakokaivon sekoituspäällikkö!". Tittelinkipeitä ääliöitä. Nykyään kukaan muu kuin vanhukset eivät halua edes taloyhtiöiden hallituksiin, vanhukset kyllä sitten kuvittelevat että ovat melkein valtioneuvoston jäseniä.
Ahne sukupolvi tosiaan tuhosi koko maan, siitä heille ikuinen kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah, sattuipa sopivasti.
Itse juuri ihan keksimällä keksin itselleni ihan älyttömän, monisanaisen, ylihienolta kuulostavan englanninkielisen tittelin, jonka liitin sometileihini. Toimin kevytyrittäjänä ja keksin tittelin joka liittyy (hyvin löyhästi) tekemääni asiaan.
En tiedä moniko tajuaa asian olevan täysi vitsi, moniko taas luulee minun oikeasti tekevän jotain hienoa, ja moniko ajattelee minulle kihahtaneen jotain nuppiin. 🤣
Ps. Terkkuja tutuille!
Englanninkieliset tittelit ovat koomisimpia.
t. scrum master
Varsinkin suomennettuina: taiteiden poikamies ja taiteiden mestari.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tapahtuu myös asiakaspalautteissa: asiakkaat kirjoittavat loppuun työnantajansa, koulutuksensa ja työtittelinsä, vaikka kysyisivät vain tilauksensa perään.
Sillä ei valitettavasti ole vaikutusta verkkokaupan/varaston toimintaan vaikka olisit KTM, juristi tai toimari.
Saattaa kuitenkin nopeuttaa ja muuttaa asiakaspalvelua, jos asiakaspalvelija huomaa, että asiakkaana on ’’joku’’. Satuin kerran kuulemaan, kun eräs vahvasti juovuksissa ollut mies pyrki pitkänmatkan linja-autoon. Kuski meinasi, ettei ota kyytiin. Mies kysyi, että satutteko tietämään, kuka on ja mainitsi erään vaalipiirin kansanedustajan nimen, on muuten hänen serkkunsa. Mies pääsi autoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta huomattavasti nolompaa on kuvailla itseään äitinä ja/tai vaimona.
Etkö ymmärrä kokemusasiantuntijuutta.
Onhan noita, jopa joissakin hautakivissä.
Itselläni sattui silmään yhdessä "toimitusjohtaja" tai vastaava.
Tuumasin että "etpä enää..."
Entä se, kun lapsen vanhempi laittaa Wilma-viestin perään tittelin?
Tytti-Liisa ei osallistu luisteluun, koska jalat ovat väsyneet tenniksessä.
Yt. Mirja Kanerva
valtionvarainministeriön erikoisasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Erään tutun läheisen kuolinilmoituksessa oli myös titteli, tyyliin: "läheisemme, rakkaamme, filosofian maisteri Maija Meikäläinen". Olin äärettömän surullinen tuttavani puolesta mutta kyllä suht tavallinen titteli kuolinilmoituksessa nostatti kulmakarvoja. Ymmärrän toki, jos on vaikka joku isompi päättäjä tai vaikka sotaveteraani, että se laitetaan. Mutta ovat näköjään akateemisia loppuun asti.
Eräs tuttava kuoli yllättäen nuorehkona aikuisena, parhaassa työiässä. Hänen kohdallaan yksi läheisistä mietti, että pitäisköhän kuolinilmoituksen laittaa myös titteli, etteivät kaukaisemmat tuttavat ja naapurit kuvittele, että tuokin tyyppi kuoli varmaan huumeisiin, kuten hänen ikäisensä usein kuolevat. Päätyivät kuitenkin olla laittamatta titteliä, koska ajattelivat, että vainaja oli eläessään luonteeltaan vaatimaton ja ei tuonut korostetusti itseään esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että laitetaan koulutus.
Kuinka moni lähäri haluaisi oman tittelinsä esim. hautakiveensä?
Tässä lepää Jessica Alexandra Saastamoinen.
Somevaikuttaja.
#jenzkuuuuh08
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Meidän naapuri kirjoitti lehteen typerää valivalihöpöhöpöä, tyyliin "laittakaa roskapussit roska-astiaan eikä katoksen lattialle"
Allekirjoituksena
Maija Marisija
Oikeustieteen kandidaatti .Kyllä nauratti, akka on eläkkeellä, jämähtänyt johonkin kandin tutkintoon..
Eläkeikäisten opiskellessa oikeustieteen kandi vastasi samaa kuin nykyinen maisteri. Se maisterin titteli oli arvonimi, josta piti maksaa, siksi harva otti sen.
Eikö noilla tuloilla olisi varaa maksaa sitä maisterin titteliä. Todella tyh _ mää olla maksamatta, väärinkäsitysten vuoksi.
Noloa edelleen olla eläkeläinen oikeustieteiden kandi. Ihan hyvä vaan että ihmiset pitävät näitä kandeina. Ovat todella ansainneet sen. Kannatti säästää!
Eri
Se on ihmisten tyhmyyttä se. Itse valmistuin vuonna 1993 filosofian kandidaatiksi (luonnollisesti vaativalta alalta) ja minulle myönnettiin anomuksesta filosofian maisterin arvo ilman juhlallista vihkimistä keväällä 1994 eikä se enää tuossa siirtymävaiheessa maksanut mitään. Mietin pitkään, että taisi olla turha titteli, mutta nyt olen törmännyt siihen, kun kerron valmistuneeni filosofian kandidaatiksi, jotkut kysyvät, että eikö minulla olekaan ylempää tutkintoa. Alemmat tutkinnot kuitenkin ovat humanististen tieteiden kandidaatti tai luonnontieteiden kandidaatti. Filosofian kandidaatin tutkintoa ei tietääkseni enää ole edes olemassa, edes alempana tutkintona. Opiskeluaikanani hum. kandin arvoa sai hakea, jos oli suorittanut muistaakseni 100 silloista opintoviikkoa, yleisopinnot ja tehnyt yhdet cumlaude-opinnot eli nykyiset aineopinnot (vai onko nykyään sillä nimellä) tai sinne päin, se ei ollut mikään tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoissa miehissä on paljon noita paskantärkeilijöitä. "Minä olen Vetelin kuivien hallituksen puheenjohtaja ja viemäriosuuskunnan sakokaivon sekoituspäällikkö!". Tittelinkipeitä ääliöitä. Nykyään kukaan muu kuin vanhukset eivät halua edes taloyhtiöiden hallituksiin, vanhukset kyllä sitten kuvittelevat että ovat melkein valtioneuvoston jäseniä.
Sitten on vielä nämä, jotka brassailemaan vanhempiensa vastaavilla titteleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Meidän naapuri kirjoitti lehteen typerää valivalihöpöhöpöä, tyyliin "laittakaa roskapussit roska-astiaan eikä katoksen lattialle"
Allekirjoituksena
Maija Marisija
Oikeustieteen kandidaatti .Kyllä nauratti, akka on eläkkeellä, jämähtänyt johonkin kandin tutkintoon..
Eläkeikäisten opiskellessa oikeustieteen kandi vastasi samaa kuin nykyinen maisteri. Se maisterin titteli oli arvonimi, josta piti maksaa, siksi harva otti sen.
Eikö noilla tuloilla olisi varaa maksaa sitä maisterin titteliä. Todella tyh _ mää olla maksamatta, väärinkäsitysten vuoksi.
Noloa edelleen olla eläkeläinen oikeustieteiden kandi. Ihan hyvä vaan että ihmiset pitävät näitä kandeina. Ovat todella ansainneet sen. Kannatti säästää!
Eri
Mitä noloa siinä on vai oletko sitä mieltä, että on noloa olla vähemmän koulutettu kuin maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Parhaita on ne, jotka ilmoittaa sotilasarvonsa.
"Koirien ulosteiden kerääminen on tehtävä pakolliseksi. Sulavien lumien alta paljastuu kauheat köntsät. Jorma Mällinen, Eversti evp."
Meillä maakuntalehdessä jotkut laittavat vittuillessaan sotilas arvonsa tai tittelinsä. Olen törmännyt titteleihin reservin alikersantti ja työmies (evp).
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee tunne, ettei ihminen usko itse sanomallaan olevan merkitystä ilman sitä DI, OTM, KTM, FM -pönkitystä perässä.
Hän kokee olevansa mitätön omana itsenään mielipiteineen.
Kuinka moni nainen noin tekee? Ei taida olla kovinkaan monta, vaan nuo höperöt ovat miehiä. Samat tyypit tulevat tälle palstalle allekirjoittamaan viestinsä M34 tai M18, tai kaikkein typerimmät laittavat N25, vaikka kaikki tietävät, että he ovat kuitenkin miehiä. Luulevat nimenomaan, että kommentilla on enemmän arvoa, kun anonyymi "M" on sen kirjoittanut.
Täällä ei ole koskaan ollut tapana allekirjoittaa viestejä noin, joten aina tietää, että kyseessä on itseriittoinen "mies".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirpa-Liisa Kottarainen
Asiantuntija. (Vaativalla alalla).
Asijantuntia
tai
Asiaintuntija
Asiantuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne sukupolvi tosiaan tuhosi koko maan, siitä heille ikuinen kiitos.
Nyt tienaat loisimalla ja työstä kieltäytymällä saman ja enemmänkin kuin tuo ahne sukupolvi ensimmäisissä työpaikoistaan, että paskan tempun tekivät.
Minusta huomattavasti nolompaa on kuvailla itseään äitinä ja/tai vaimona.