Ne on niin noloja, kun välillä näkee yleisönosastokirjoituksia, joihin kirjoittaja laittaa tittelinsä, vaikka se ei liity mitenkään siihen asiaan...
Esim.
"Taas on kaduilla koirankakkoja.
Ville Valittaja, diplomi-insinööri
Espoo"
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Meidän naapuri kirjoitti lehteen typerää valivalihöpöhöpöä, tyyliin "laittakaa roskapussit roska-astiaan eikä katoksen lattialle"
Allekirjoituksena
Maija Marisija
Oikeustieteen kandidaatti .Kyllä nauratti, akka on eläkkeellä, jämähtänyt johonkin kandin tutkintoon..
Eläkeikäisten opiskellessa oikeustieteen kandi vastasi samaa kuin nykyinen maisteri. Se maisterin titteli oli arvonimi, josta piti maksaa, siksi harva otti sen.
Olet väärässä. Oikiksessa ei ole ostettu arvonimiä eikä oikeustieteen maisteri edes ole edes arvonimi.
Sekoitat asian muistaakseni 80-95 -luvulla tapahtuneeseen ekonominimikkeeseen (kauppakorkea). Ekonomi saattoi ostaa kauppatieteen maisterin rahalla. KAUPPATIETEELLISESSÄ on onnistunut rahan kautta. Eikö niistä Uppsalan ekonomeistakin ole puhuttu??
Oikiksessa ongelma oli, että tutkinto oli kandidaatti.. Maallikot käsittivät asian väärin, sillä lääketieteellisessä kandi oli/on opiskelija, kun taas oikiksessa valmis lakimies.
Vuonna 96 säädettiin asetus. Tuolloin ensimmäistä kertaa tuli alempi aste (oikeusnotaari) ja samalla asetuksella säädettiin, että aikaisemman OTK -koulutuksen hankkineet saivat hakemuksella yliopistolta hakea muutosta kandi -nimeen maisteriksi.. EI maksanut mitään. Vain hakemus.
Ai, miksi tiedän. No, kun minä valmistuin vuonna 97 ja sain valita kandi vai maisteri. Rasti ruutuun. Olin maisteri.
Vuoden 2005 jälkeen oikiksesta on valmistunut ainoastaan maistereita.
Asianajajatutkinto sitten erikseen, mikä vaatiikin jo taas enemmän. Ja se pahin itselläni kaikkien noiden lisäksi "syyttäjäksi kelpoinen". Aivan kauhea koe.
Varatuomari on arvonimike. Muut tutkintoja. Itselleni varatuomarin arvonimen myönsi Turun hovioikeuden presidentti vuonna kivi ja kova (olisko ollut 2002 ?)
Nyt kyllä ammattinimike on tarpeen.
F, asianajaja ja kaikkea muuta
Tuon tähän nippelitietoa toiselta alalta. Minusta tuli ensin humanististen tieteiden kandidaatti eli se legendaarinen "gradua/viittä vaille maisteri" ja vuonna 1995 filosofian kandidaatti. Samassa kirjekuoressa tämän todistuksen kanssa tuli anomani filosofian maisterin paperi, josta maksoin 50 markkaa. Kannatti maksaa, koska itse opinnoista on ollut harmia jälkeenpäin, koska meillä ei tunnettu esimerkiksi sivuainekokonaisuuksia ja muita useimmissa yliopistoissa tunnettuja luokitteluja. Suoritin äskettäin uuden tutkinnon, jota suorittamaan päästäkseni minun olisi pitänyt survoa opintosuoritukseni "normaaliin" muotoon, mutta ei se ollut enää mahdollista. Yliopistoakaan ei enää ole jäljellä, joten ei ole ketään vastaamassa kyselyihin. Onneksi joskus sentään joustetaan, kun opintoviikkoja on yhteensä se oikea määrä.
No se titteli on sitä varten , että poissulkee samannimisiä ihmisiä. Pekka Virtasia on huomattavasti enemmän kuin DI Pekka Virtasia.
Enemmän hävittää esim Ossi Tiihosen, Ano Turtiaisen, Kirsi Salon, Maria Nordinin, Jukka Davidssonin, Iisalmen joogalentäjän, Pähkinämiikan ja Jetro Rosdtedin ulos tulot somessa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä laittaa, jotta erottuu muista samannimisistä.
No nimenomaan tämä, ettekö te valittajat nyt ymmärrä että Suomessa on samannimisiä vaikka kuinka monia jopa samalla paikkakunnalla. Jotenkin täytyy erottaa kuka Korhonen/ Virtanen on tällä kertaa kyseessä. Harvinaisia nimiäkin on monella eri ihmisellä.
Ei ole yhtään epätavallista että samannimisiä on muutamia kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Meidän naapuri kirjoitti lehteen typerää valivalihöpöhöpöä, tyyliin "laittakaa roskapussit roska-astiaan eikä katoksen lattialle"
Allekirjoituksena
Maija Marisija
Oikeustieteen kandidaatti .Kyllä nauratti, akka on eläkkeellä, jämähtänyt johonkin kandin tutkintoon..
Eläkeikäisten opiskellessa oikeustieteen kandi vastasi samaa kuin nykyinen maisteri. Se maisterin titteli oli arvonimi, josta piti maksaa, siksi harva otti sen.
Olet väärässä. Oikiksessa ei ole ostettu arvonimiä eikä oikeustieteen maisteri edes ole edes arvonimi.
Sekoitat asian muistaakseni 80-95 -luvulla tapahtuneeseen ekonominimikkeeseen (kauppakorkea). Ekonomi saattoi ostaa kauppatieteen maisterin rahalla. KAUPPATIETEELLISESSÄ on onnistunut rahan kautta. Eikö niistä Uppsalan ekonomeistakin ole puhuttu??
Oikiksessa ongelma oli, että tutkinto oli kandidaatti.. Maallikot käsittivät asian väärin, sillä lääketieteellisessä kandi oli/on opiskelija, kun taas oikiksessa valmis lakimies.
Vuonna 96 säädettiin asetus. Tuolloin ensimmäistä kertaa tuli alempi aste (oikeusnotaari) ja samalla asetuksella säädettiin, että aikaisemman OTK -koulutuksen hankkineet saivat hakemuksella yliopistolta hakea muutosta kandi -nimeen maisteriksi.. EI maksanut mitään. Vain hakemus.
Ai, miksi tiedän. No, kun minä valmistuin vuonna 97 ja sain valita kandi vai maisteri. Rasti ruutuun. Olin maisteri.
Asianajajatutkinto sitten erikseen, mikä vaatiikin jo taas enemmän. Ja se pahin itselläni kaikkien noiden lisäksi "syyttäjäksi kelpoinen". Aivan kauhea koe.
Varatuomari on arvonimike. Muut tutkintoja. Itselleni varatuomarin arvonimen myönsi Turun hovioikeuden presidentti vuonna kivi ja kova (olisko ollut 2002 ?)
Tuon tähän nippelitietoa toiselta alalta. Minusta tuli ensin humanististen tieteiden kandidaatti eli se legendaarinen "gradua/viittä vaille maisteri" ja vuonna 1995 filosofian kandidaatti. Samassa kirjekuoressa tämän todistuksen kanssa tuli anomani filosofian maisterin paperi, josta maksoin 50 markkaa. Kannatti maksaa, koska itse opinnoista on ollut harmia jälkeenpäin, koska meillä ei tunnettu esimerkiksi sivuainekokonaisuuksia ja muita useimmissa yliopistoissa tunnettuja luokitteluja. Suoritin äskettäin uuden tutkinnon, jota suorittamaan päästäkseni minun olisi pitänyt survoa opintosuoritukseni "normaaliin" muotoon, mutta ei se ollut enää mahdollista. Yliopistoakaan ei enää ole jäljellä, joten ei ole ketään vastaamassa kyselyihin. Onneksi joskus sentään joustetaan, kun opintoviikkoja on yhteensä se oikea määrä.
Lisää tietoa : 80-97 kauppakorkeasta valmistui ekonomeja (160 opintoviikkoa,eli siis maisterin tutkintoa vastaava määrä). Sait ottaa myös KTM nimityksen koska kTM oli tullut nimikkeeksi 1997 jlk valmistuneille. Missään vaiheessa ktm ei ole voinnut ostaa.
Sitten on erikseen HELBUS jossa voit ostaaa associaote of business management n 20 000 eurolla joka vastaa aboutti rallaa lukion taloustaidon valinnaiskurssin oppimäärää.
Lekurit ovat lisensiaatteja , jossa siis maisterista seuraava taso.
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Allekirjoituksena
Maija Marisija
Eikö noilla tuloilla olisi varaa maksaa sitä maisterin titteliä. Todella tyh _ mää olla maksamatta, väärinkäsitysten vuoksi.
Noloa edelleen olla eläkeläinen oikeustieteiden kandi. Ihan hyvä vaan että ihmiset pitävät näitä kandeina. Ovat todella ansainneet sen. Kannatti säästää!
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Allekirjoituksena
Maija Marisija
Eikö noilla tuloilla olisi varaa maksaa sitä maisterin titteliä. Todella tyh _ mää olla maksamatta, väärinkäsitysten vuoksi.
Noloa edelleen olla eläkeläinen oikeustieteiden kandi. Ihan hyvä vaan että ihmiset pitävät näitä kandeina. Ovat todella ansainneet sen. Kannatti säästää!
Eri
Tämä. Heh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee tunne, ettei ihminen usko itse sanomallaan olevan merkitystä ilman sitä DI, OTM, KTM, FM -pönkitystä perässä.
Hän kokee olevansa mitätön omana itsenään mielipiteineen.Sillä on hyvin paljon merkitystä kuka henkilö on eikä vaan sillä mitä mieltä hän on. Se kertoo ihmisen tasosta paljon että onko hän tohtori vai pelkkä amislainen.
Tiedän miehen, joka on väitellyt tohtoriksi Aku Ankasta. En tiedä miten paljon se kertoo ihmisen "TASO" :sta.
Tunnen yliopisto-opettajia ja yksi heistä on fiksu. En tiedä mitä se kertoo yliopistoista valmistuneiden "TASO" :sta
Vanhoissa miehissä on paljon noita paskantärkeilijöitä. "Minä olen Vetelin kuivien hallituksen puheenjohtaja ja viemäriosuuskunnan sakokaivon sekoituspäällikkö!". Tittelinkipeitä ääliöitä. Nykyään kukaan muu kuin vanhukset eivät halua edes taloyhtiöiden hallituksiin, vanhukset kyllä sitten kuvittelevat että ovat melkein valtioneuvoston jäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Allekirjoituksena
Maija Marisija
Tämän perusteella on vieläkin enemmän NOLOA olla eläkeläinen oikeustieteen kandi.
Vain rasti ruutuun, hinta 0 eur eikä sekää onnistunut!
Hah hah
Parhaita on ne, jotka ilmoittaa sotilasarvonsa.
"Koirien ulosteiden kerääminen on tehtävä pakolliseksi. Sulavien lumien alta paljastuu kauheat köntsät. Jorma Mällinen, Eversti evp."
Vierailija kirjoitti:
Nostattaa aina hymyn huulille kun noita allekirjoituksia välillä näkee.
Miten niin?
/Herrn Doktor Privatdozent Professor
Vierailija kirjoitti:
Vanhoissa miehissä on paljon noita paskantärkeilijöitä. "Minä olen Vetelin kuivien hallituksen puheenjohtaja ja viemäriosuuskunnan sakokaivon sekoituspäällikkö!". Tittelinkipeitä ääliöitä. Nykyään kukaan muu kuin vanhukset eivät halua edes taloyhtiöiden hallituksiin, vanhukset kyllä sitten kuvittelevat että ovat melkein valtioneuvoston jäseniä.
et sitten päässyt edes ylioppilaaksi - aika noloa
Minun kuolinilmoitukseeni laitetaan kaikki elämäni aikana saavuttamani tittelit, joita minulla on oikeus käyttää. Äitini ja kiertokoulun käynyt äidinäitini ovat myös niistä ylpeitä.
Vierailija kirjoitti:
Sirpa-Liisa Kottarainen
Asiantuntija. (Vaativalla alalla).
Asijantuntia
tai
Asiaintuntija
Mulla olisi titteleitä vaikka kuinka, kun tarkemmin alkaa miettiä. Nyt tarvitsisi vain olla mieltä jostain ja löytää pätemisentarve.
T. Mustanaamiokerhon kultajäsen
Vierailija kirjoitti:
Mitään muuta määritettä en enää koskaan käyttäisi itsestäni kuin "yrittäjä". Se kertoo siitä mikä minä olen ja mikä minusta on peruuttamattomasti tullut, kaiken muun voi heittää turhana höttönä menemään.
Minä laittaisin "Onnistuja."
Häh, en tajua?
T: Jou mään
Chicago
FT
Oliko niin vanha ihminen että koulutus, varsinkin naisten koulutus, on ollut vielä harvinaista hänen nuoruudessaan?