Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne on niin noloja, kun välillä näkee yleisönosastokirjoituksia, joihin kirjoittaja laittaa tittelinsä, vaikka se ei liity mitenkään siihen asiaan...

Vierailija
06.03.2021 |

Esim.

"Taas on kaduilla koirankakkoja.

Ville Valittaja, diplomi-insinööri
Espoo"

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutun läheisen kuolinilmoituksessa oli myös titteli, tyyliin: "läheisemme, rakkaamme, filosofian maisteri Maija Meikäläinen". Olin äärettömän surullinen tuttavani puolesta mutta kyllä suht tavallinen titteli kuolinilmoituksessa nostatti kulmakarvoja. Ymmärrän toki, jos on vaikka joku isompi päättäjä tai vaikka sotaveteraani, että se laitetaan. Mutta ovat näköjään akateemisia loppuun asti.

Vierailija
22/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä laittaa, jotta erottuu muista samannimisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään tutun läheisen kuolinilmoituksessa oli myös titteli, tyyliin: "läheisemme, rakkaamme, filosofian maisteri Maija Meikäläinen". Olin äärettömän surullinen tuttavani puolesta mutta kyllä suht tavallinen titteli kuolinilmoituksessa nostatti kulmakarvoja. Ymmärrän toki, jos on vaikka joku isompi päättäjä tai vaikka sotaveteraani, että se laitetaan. Mutta ovat näköjään akateemisia loppuun asti.

Jos joku kirjallisuuden tutkimus tms.  on ollutssille vainajalle intohimo vielä eläkepäivinäkin, niin mikä ettei.

Vierailija
24/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari vaatii tittelin. Vaikka haluaisit olla pelkkä Marja-Liisa Ranta-Vintturanmäki, niin eivät julkaise kirjoitustasi ennen kuin annat jonkin sinua muista samannimisistä erottavan tittelin tyyliin FM, kuttaperkkaompelija jne.

Vierailija
25/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, sattuipa sopivasti.

Itse juuri ihan keksimällä keksin itselleni ihan älyttömän, monisanaisen, ylihienolta kuulostavan englanninkielisen tittelin, jonka liitin sometileihini. Toimin kevytyrittäjänä ja keksin tittelin joka liittyy (hyvin löyhästi) tekemääni asiaan.

En tiedä moniko tajuaa asian olevan täysi vitsi, moniko taas luulee minun oikeasti tekevän jotain hienoa, ja moniko ajattelee minulle kihahtaneen jotain nuppiin. 🤣

Ps. Terkkuja tutuille!

Vierailija
26/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakiviin hakattiin aiemmin ammatti.

Perintäkäsittelijänä en haluaisi titteliäni kiveen. Tiedän, ketkä kävisivät haudallani ja mitä he tekisivät. 

Ehkä heidän tekonsa edistäisivät maatumistani?

Valitsen krematorion.

Vierailija
27/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah, sattuipa sopivasti.

Itse juuri ihan keksimällä keksin itselleni ihan älyttömän, monisanaisen, ylihienolta kuulostavan englanninkielisen tittelin, jonka liitin sometileihini. Toimin kevytyrittäjänä ja keksin tittelin joka liittyy (hyvin löyhästi) tekemääni asiaan.

En tiedä moniko tajuaa asian olevan täysi vitsi, moniko taas luulee minun oikeasti tekevän jotain hienoa, ja moniko ajattelee minulle kihahtaneen jotain nuppiin. 🤣

Ps. Terkkuja tutuille!

Englanninkieliset tittelit ovat koomisimpia.

t. scrum master

Vierailija
28/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta valittavat vain ne, joilla ei ole laittaa mitään arvostettava titteliä nimensä perään.

Palstalainen vuodesta 2001

FM

Vierailija
29/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että laitetaan koulutus.

Vierailija
30/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä asiasta valittavat vain ne, joilla ei ole laittaa mitään arvostettava titteliä nimensä perään.

FM

Amis-titteleillä ei paljoa koreilla

Vierailija
31/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että laitetaan koulutus.

Kuinka moni lähäri haluaisi oman tittelinsä esim. hautakiveensä?

Vierailija
32/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta määritettä en enää koskaan käyttäisi itsestäni kuin "yrittäjä". Se kertoo siitä mikä minä olen ja mikä minusta on peruuttamattomasti tullut, kaiken muun voi heittää turhana höttönä menemään.

Vierailija
33/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari vaatii tittelin. Vaikka haluaisit olla pelkkä Marja-Liisa Ranta-Vintturanmäki, niin eivät julkaise kirjoitustasi ennen kuin annat jonkin sinua muista samannimisistä erottavan tittelin tyyliin FM, kuttaperkkaompelija jne.

Ei tarvitse olla sen kummoisempi titteli kuin vaikka Huolestunut kansalainen.

Vierailija
34/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä joilla ei ole mitään titteliä, esiintyvät joko taiteilijoina tai vapaina toimittajina

Miten niin? Mitä tarkoitat?

Vierailija
35/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FM

Amis-titteleillä ei paljoa koreilla

En ajattele noin, vaikka olen itse akateeminen. Maailma ei toimi ilman eri alojen ammattilaisia. Jos tekee työnsä hyvin, niin kyllä siitä saa olla ylpeä. Itse arvostan esimerkiksi hyvää puuseppää, joka työsti keitiön ruokapöytämme. Siitä tuli uudenveroinen.

Titteleitä oleellisempaa on se, miten sen työn tekee ja miten kohtelee muita siinä työssään ja elämässään ylipäätänsä.

Vierailija
36/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä joilla ei ole mitään titteliä, esiintyvät joko taiteilijoina tai vapaina toimittajina

Jos joku on itseoppinut taiteilija, niin on hyvä, että tuo sen ilmi. Erottuuopahan sitten Kuvataideakatemian käyneestä taiteen maisterista. Joskus se voi olla hyväkin asia. Joskus joku kuraattori nimenomaan etsii ite-taiteilijaa, akateemisen tekijän sijaan.

Vierailija
37/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

T.

Master of puppets

Uimamaisteri

Vierailija
38/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua häiritsee lumen seasta paljastuvat maskit.

Matti Maskiton

Levyseppähitsaaja

Turku

Vierailija
39/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Meidän naapuri kirjoitti lehteen typerää valivalihöpöhöpöä, tyyliin "laittakaa roskapussit roska-astiaan eikä katoksen lattialle"

Allekirjoituksena

Maija Marisija

Oikeustieteen kandidaatti .

Kyllä nauratti, akka on eläkkeellä, jämähtänyt johonkin kandin tutkintoon..

Eläkeikäisten opiskellessa oikeustieteen kandi vastasi samaa kuin nykyinen maisteri. Se maisterin titteli oli arvonimi, josta piti maksaa, siksi harva otti sen.

Olet väärässä. Oikiksessa ei ole ostettu arvonimiä eikä oikeustieteen maisteri edes ole edes arvonimi.

Sekoitat asian muistaakseni 80-95 -luvulla tapahtuneeseen ekonominimikkeeseen (kauppakorkea). Ekonomi saattoi ostaa kauppatieteen maisterin rahalla. KAUPPATIETEELLISESSÄ on onnistunut rahan kautta. Eikö niistä Uppsalan ekonomeistakin ole puhuttu??

Oikiksessa ongelma oli, että tutkinto oli kandidaatti.. Maallikot käsittivät asian väärin, sillä lääketieteellisessä kandi oli/on opiskelija, kun taas oikiksessa valmis lakimies.

Vuonna 96 säädettiin asetus. Tuolloin ensimmäistä kertaa tuli alempi aste (oikeusnotaari) ja samalla asetuksella säädettiin, että aikaisemman OTK -koulutuksen hankkineet saivat hakemuksella yliopistolta hakea muutosta kandi -nimeen maisteriksi.. EI maksanut mitään. Vain hakemus.

Ai, miksi tiedän. No, kun minä valmistuin vuonna 97 ja sain valita kandi vai maisteri. Rasti ruutuun. Olin maisteri. 

Vuoden 2005 jälkeen oikiksesta on valmistunut ainoastaan maistereita.

Asianajajatutkinto sitten erikseen, mikä vaatiikin jo taas enemmän. Ja se pahin itselläni kaikkien noiden lisäksi "syyttäjäksi kelpoinen". Aivan kauhea koe.

Varatuomari on arvonimike. Muut tutkintoja. Itselleni varatuomarin arvonimen myönsi Turun hovioikeuden presidentti vuonna kivi ja kova (olisko ollut 2002 ?)

Nyt kyllä ammattinimike on tarpeen.

F, asianajaja ja kaikkea muuta

Vierailija
40/84 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Meidän naapuri kirjoitti lehteen typerää valivalihöpöhöpöä, tyyliin "laittakaa roskapussit roska-astiaan eikä katoksen lattialle"

Allekirjoituksena

Maija Marisija

Oikeustieteen kandidaatti .

Kyllä nauratti, akka on eläkkeellä, jämähtänyt johonkin kandin tutkintoon..

Eläkeikäisten opiskellessa oikeustieteen kandi vastasi samaa kuin nykyinen maisteri. Se maisterin titteli oli arvonimi, josta piti maksaa, siksi harva otti sen.

Olet väärässä. Oikiksessa ei ole ostettu arvonimiä eikä oikeustieteen maisteri edes ole edes arvonimi.

Sekoitat asian muistaakseni 80-95 -luvulla tapahtuneeseen ekonominimikkeeseen (kauppakorkea). Ekonomi saattoi ostaa kauppatieteen maisterin rahalla. KAUPPATIETEELLISESSÄ on onnistunut rahan kautta. Eikö niistä Uppsalan ekonomeistakin ole puhuttu??

Oikiksessa ongelma oli, että tutkinto oli kandidaatti.. Maallikot käsittivät asian väärin, sillä lääketieteellisessä kandi oli/on opiskelija, kun taas oikiksessa valmis lakimies.

Vuonna 96 säädettiin asetus. Tuolloin ensimmäistä kertaa tuli alempi aste (oikeusnotaari) ja samalla asetuksella säädettiin, että aikaisemman OTK -koulutuksen hankkineet saivat hakemuksella yliopistolta hakea muutosta kandi -nimeen maisteriksi.. EI maksanut mitään. Vain hakemus.

Ai, miksi tiedän. No, kun minä valmistuin vuonna 97 ja sain valita kandi vai maisteri. Rasti ruutuun. Olin maisteri. 

Vuoden 2005 jälkeen oikiksesta on valmistunut ainoastaan maistereita.

Asianajajatutkinto sitten erikseen, mikä vaatiikin jo taas enemmän. Ja se pahin itselläni kaikkien noiden lisäksi "syyttäjäksi kelpoinen". Aivan kauhea koe.

Varatuomari on arvonimike. Muut tutkintoja. Itselleni varatuomarin arvonimen myönsi Turun hovioikeuden presidentti vuonna kivi ja kova (olisko ollut 2002 ?)

Nyt kyllä ammattinimike on tarpeen.

F, asianajaja ja kaikkea muuta

Siis tarkoitin, että nyt kyllä ammattinimike tarpeen vastatessani lainaukseen.

F

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä