Voi olla vaikeaa snaoa itsensä irti
Ilmoitin eilen illalla työnantajalle että sanon itseni irti.
Nyt sitten lähiesimies haluaa keskustella minun kanssani siitä että jäisinkin taloon.
Eikö ilmoitus irtisanoutumisesta ole selkeä merkki siitä että olen päätökseni tehnyt. Syy lähtöön on joustamaton työnantaja.
Kommentit (11)
Haluaa kulkukorttisi ja avaimesi pois mahdollisimman nopeasti.
Omasta kokemuksesta vaikeinta on sen sanominen, loppu on sitten vain asioiden järjestelyä ja viimeisen työpäivän odottelua.
Jossain työpaikoilla on exit-prosessi, joten voi olla että työnantaja haluaa käydä loppukeskustelun tai muun vastaavan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se nyt valmis joustamaan?
Jousto tulee kohdallani liian myöhään. Olen päätökseni tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen ne maanantaina ilmoittanut palauttavan.
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta vaikeinta on sen sanominen, loppu on sitten vain asioiden järjestelyä ja viimeisen työpäivän odottelua.
Jossain työpaikoilla on exit-prosessi, joten voi olla että työnantaja haluaa käydä loppukeskustelun tai muun vastaavan.
Meillä ei ole enää mitään keskusteltavaa
Joo kovastihan siinä yritettiin neuvotella, mutta lähtö mikä lähtö kun työ alkoi tympimään.
Totta. Itsensä irtisanominen on aina vaikeaa, vaikka olisi uusi työpaikka ja vaikka vanhasta haluaa lähteä pois jostain aiheellisesta syystä. Ja ihan ymmärrettäviä noi exit-keskustelut. Ei niihin tosin ole pakko osallistua, mutta ainakin itse tykkään osallistua, etten lähde ns. ovet paukkuen. Uusi työpaikka nyt on sellainen syy, että sen kaikki ymmärtävät. Tai perhesyyt. Sä saat kertoa ihan niin paljon kuin itse haluat. Mutta jos työpaikassa tosiaan on vain yksi asia pielessä, niin ehkä ihan hyvä kertoa se, että jääville olisi tulevaisuudessa helpompaa.
Jenni A kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut ethän sä nyt noin voi vain ilmoittaa. Sulla on irtisanomisaika, joka sun on oltava töissä - jollet saa NEUVOTELTUA ettei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Jenni A kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut ethän sä nyt noin voi vain ilmoittaa. Sulla on irtisanomisaika, joka sun on oltava töissä - jollet saa NEUVOTELTUA ettei tarvitse.
Olen ilmoittanut että en ole irtisanomisaikaa töissä ja olen valmis maksamaan siitä että ei tarvitse tulla enää.
Ei siinä mitään vaikeaa ole, senkun lähdet. Olet päätöksesi tehnyt ja sulla on siihen oikeus eikä ta voi sua estää. Mitä ihmettä sä sekoilet. Kyse lienee vaan lähtöhaastattelusta.
Sun blogia ei kiinnosta lukea koska spämmäät sitä nolosti sigussasi. Ota se veks.
Ehkä se nyt valmis joustamaan?