Mikä voi olla syynä jos kännykkään soittaessa ääni sanoo, että
"valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä"?
Alan olla huolissani, kun en saa lapseen yhteyttä, ei ole reagoinut mihinkään viestini eilisen jälkeen ja se ei ole hänen tapaistaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin yhteyttä poliisiin, jos kyseessä alaikäinen.
Just joo 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Miksi ei? Huoltajalla on vastuu alaikäisestä lapsestaan. Vuorokausi on ihan liian pitkä aika vaan odotella, josko lapsi olisikin kunnossa.
Ei halua olla tekemisissä helikopterimutsinsa kanssa. Sammuttaa puhelimen, että saa olla rauhassa.
Jos et ole saanut yhteyttä vaikka pitäisi, mikset kysele kavereilta ja tutuilta vaan vauvapalstalta?[/quote]
Ehkä aloittaja on kysynyt kaikkialta, mistä on osannut. On huoli ja haluaa apua keneltä vain. Täällä on paljon ihmisiä ja jollain voi olla ajatus, jota ei itse huolen puristeessa keksi.
Toisella on huoli omasta lapsestaan eikä lapsen iällä ole merkitystä. Jos et osaa auttaa, älä ainakaan auo päätäsi tai vähättele kysyjän tekemisiä.
Toivottavasti saat itse apua, kun tarvitset, ilman että kaikesta pitää olla hankala.
Ap, en osaa auttaa,mutta tunnen huolesi. Toivon että tavoitat lapsesi ja hänellä on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Eli antaa vaan lapsen virua ties missä ja ties missä kunnossa. Mitäpä siitä ottamaan selvää. Kaikenlaisia ihmisiä täällä kirjoitteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole saanut yhteyttä vaikka pitäisi, mikset kysele kavereilta ja tutuilta vaan vauvapalstalta?
Ehkä aloittaja on kysynyt kaikkialta, mistä on osannut. On huoli ja haluaa apua keneltä vain. Täällä on paljon ihmisiä ja jollain voi olla ajatus, jota ei itse huolen puristeessa keksi.
Toisella on huoli omasta lapsestaan eikä lapsen iällä ole merkitystä. Jos et osaa auttaa, älä ainakaan auo päätäsi tai vähättele kysyjän tekemisiä.
Toivottavasti saat itse apua, kun tarvitset, ilman että kaikesta pitää olla hankala.
Ap, en osaa auttaa,mutta tunnen huolesi. Toivon että tavoitat lapsesi ja hänellä on asiat hyvin.
Millä tavoin sinun kommenttisi auttoi ap:ta? Aivan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsesi on?
Onko se tässä relevanttia, lapsi se on vanhemmalleen aikuinenkin. Hän on teini.
Ap
On se aika pirun relevanttia.
30 vuotiaan lapsen edellytykset pärjätä pari päivää ilman puhelua äidin kanssa on kertaluokkaa kovemmat kuin vaikka 6-vuotiaan lapsen, tai edes 15-vuotiaan lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Se on rikos nimeltä heitteillejättö, jos ei pidä huolta alaikäisitä lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Miksi ei? Huoltajalla on vastuu alaikäisestä lapsestaan. Vuorokausi on ihan liian pitkä aika vaan odotella, josko lapsi olisikin kunnossa.
On siinä iso ero onko lapsi 7v vai 17v 🙄 Oletan että nyt on kyseessä teini, eikä mikään pikkulapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Normaali vanhempi kyllä ottaa yhteyttä poliisiin jos ei tavoita alaikäistä lastaan vuorokauteen, varsinkin jos ei ole lapsen tapaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Heitä nyt jo voltti 😂 Mä asuin jo 16v omillani, 17v ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
On siinä iso ero onko lapsi 7v vai 17v 🙄 Oletan että nyt on kyseessä teini, eikä mikään pikkulapsi.
Vastuunäkökulmasta ei ole eroa. Alaikäinen kuin alaikäinen niin vastuu on vanhemmilla. Ja terveet vanhemmat kyllä pitävät huolta lapsistaan myös teini-iässä (ja sen jälkeenkin tarvittaessa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole saanut yhteyttä vaikka pitäisi, mikset kysele kavereilta ja tutuilta vaan vauvapalstalta?
Edelleen, jos et voi olla aukomatta päätäsi, ole vaikka ihan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Normaali vanhempi kyllä ottaa yhteyttä poliisiin jos ei tavoita alaikäistä lastaan vuorokauteen, varsinkin jos ei ole lapsen tapaista toimintaa.
No nyt kun siitä tuli puhe, niin itse asiassa on. 3 muksua aikuisiksi kasvattanut, ilman hysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Lakikirjaa et kuitenkaan ole tullut vilkaisseeksi. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, jos et voi olla aukomatta päätäsi, ole vaikka ihan hiljaa.
Miksi itse sitten auot päätäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Normaali vanhempi kyllä ottaa yhteyttä poliisiin jos ei tavoita alaikäistä lastaan vuorokauteen, varsinkin jos ei ole lapsen tapaista toimintaa.No nyt kun siitä tuli puhe, niin itse asiassa on. 3 muksua aikuisiksi kasvattanut, ilman hysteriaa.
Lapsiparat. Äitiä ei yhtään kiinnosta vaikka olisivat katuojassa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Ei sillä ole merkitystä. Jos sinulle olisi jotain sattunut, vastuu olisi ollut vanhemmillasi. Laki ei muutu hymiöillä tai omillaan asumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🙄
Normaali vanhempi kyllä ottaa yhteyttä poliisiin jos ei tavoita alaikäistä lastaan vuorokauteen, varsinkin jos ei ole lapsen tapaista toimintaa.No nyt kun siitä tuli puhe, niin itse asiassa on. 3 muksua aikuisiksi kasvattanut, ilman hysteriaa.
Onko lapsesi olleet useinkin tavoittamattomissa yli vuorokauden alaikäisinä?
Ai niin, ei sua ole tainnut edes kiinostaa missä menevät ja mitä tekevät.
No esimerkiksi jos kännykkä kuuluvuusalueen ulkopuolella tulee tommonen ilmoitus.
Joku kellari, kuntosali, autotalli, treenis?