Espoossa lukiolaiselle vegaanille ei kelpaa lukion erikseen kotiin toimittama ilmainen ruoka, pitäisi olla vegaanista
Ylimääräinen palvelus koululta järjestää ruokaa lukiolaisille kotiin, kolme eri vaihtoehtoa ja erikoisruokavaliot huomioitu niin, että voi käydä lähikoululla syömässä.
Mutta ei, tämäkään ei kelpaa, vaan yhteiskunnan rahoilla olisi pitänyt vielä palvella kotiin juuri sitä omaa erikoisruokavaliota.
Kommentit (88)
Hohhoijaa kirjoitti:
Niin... Onhan se ihan käsittämätöntä että vegaanille ei kelpaa ilmainen epä-vegaaninen ruoka. Voi teitä yksinkertaisuuden huipentumia.
Ja pliis, käyttäkää vaikka välillä jotain muuta haukkumanimeä kuin tuo ainainen "ituhippi". On meinaan tässä lähes 20 vuoden ituhippeilyn aikana ehtinyt vähän kyllästymään jo.
Suosittelen myös tutustumaan vegaaniuteen aatteena, ja unohtamaan se ruoka-ajattelu hetkeksi. Jospa ette sitten tuntisi ihan niin suurta tarvetta tuohon ainaiseen pilkkaamiseen.
Ja artikkeliin liittyen: itse tein aina eväät kouluun, siksi etten halunnut muiden kyttäävän syömisiäni. En ikinä olisi uskaltanut vaatia yhtään mitään, halusin vain olla rauhassa omine ruokineni...
Hohhoijaa, kannattaisi lukea viestit ja yrittää vielä ymmärtää ne ennen kommentointia.
Kukaan ei ole vaatinut, että tälle tyttöselle pitäisi ilmainen tarjottu ruoka kelvata. Hyväntekeväisyydestä saa kieltäytyä.
Mutta täällä on vain todettu se yksinkertainen tosiseikka, että hyväntekeväisyyden kohde ei ole asemassa, jossa voi vaatia mitään.
Koulun ei tarvinnut tarjota yhtään mitään ruokaa, mitään velvollisuutta siihen ei koskaan ollut. Rehtori oli vain hyvää hyvyyttään järjestänyt tämän ylimääräisen hyödyn oppilaille. Se ei tälle tyttöselle kelvannut ja kuten sanottu, hyväntekeväisyydestä saa kieltäytyä. Mutta mitään mahdollisuutta hyväntekeväisyyden kohteella ei ole myöskään vaatia sellaista hyväntekeväisyyttä jota ei tarjota, tai ainakaan saada vaatimuksiaan läpi.
Kuten englanniksi sanotaan, kerjäläisillä ei ole varaa valita, eikä ainakaan vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä supervegaanit ovat todella rasittavia,ei saa olla sitä eikä tätä, edes kananmunaa saa syödä. Eiköhän tärkeämpää ole oikeat ruoka-allergiat, super porkkanat kokatkoon omat pöperönsä.
Katsos kun jos pystyy kananmunaa syömään niin silloin ei ole vegaani. Itse en voi syödä eläinten ruumiita tai eritteitä joten olen vegaani enkä tekisi epävegaanisella ruokakassilla mitään.
Olen vegaani ja syön joskus kananmunaa.
katsokaapa kaupoissa punaisten hintojen osastolla kuinka paljon vegaaniruokaa myydään punaisella lapulla. ERityisen kallista kaupoille pitää sortimenttia josta puoletmenee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää ihmiset, jotka hyökkäätte aggressiivisesti sellaisen vähemmistön kimppuun, joka ajaa oikeutta ja vapautta muille lajeille ja samalla vähentää luonnon kuormitusta!!
Saa ihan vapaasti ajaa mitä haluaa, ei täällä ole kukaan kenenkään kimppuun hyökännyt.
Huomautettu vain siitä tosiasiasta, että tässä tapauksessa vaatimuksille ei ole mitään perustetta, koska kenenkään velvollisuus ei ollut tarjota ilmaista ruokaa alunperinkään, vielä vähemmän sitten erikoisvaatimusten perusteella.
Silloin katsos voi ajaa omaa aatettaan kun sitten ihan itse hommaa ja maksaa ne ruokansa. Yksinkertaista.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
katsokaapa kaupoissa punaisten hintojen osastolla kuinka paljon vegaaniruokaa myydään punaisella lapulla. ERityisen kallista kaupoille pitää sortimenttia josta puoletmenee roskiin.
Minkäs teet, kun kansalaiset eivät ymmärrä parastaan, ja laittavat rahansa syöpää aiheuttaviin ruokiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä supervegaanit ovat todella rasittavia,ei saa olla sitä eikä tätä, edes kananmunaa saa syödä. Eiköhän tärkeämpää ole oikeat ruoka-allergiat, super porkkanat kokatkoon omat pöperönsä.
Katsos kun jos pystyy kananmunaa syömään niin silloin ei ole vegaani. Itse en voi syödä eläinten ruumiita tai eritteitä joten olen vegaani enkä tekisi epävegaanisella ruokakassilla mitään.
Olen vegaani ja syön joskus kananmunaa.
Eli et ole vegaani
Kuinka paljon tällaisia piloille hemmoteltuja kakaroita pitäisi paapoa, jotta ymmärtäisi olla kiitollisia tai edes tyytyväisiä kaikkeen saamaansa?
Tiedätkö, että veganismi ei ole ihan uusi aate?