Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoossa lukiolaiselle vegaanille ei kelpaa lukion erikseen kotiin toimittama ilmainen ruoka, pitäisi olla vegaanista

Vierailija
05.03.2021 |

Ylimääräinen palvelus koululta järjestää ruokaa lukiolaisille kotiin, kolme eri vaihtoehtoa ja erikoisruokavaliot huomioitu niin, että voi käydä lähikoululla syömässä.

Mutta ei, tämäkään ei kelpaa, vaan yhteiskunnan rahoilla olisi pitänyt vielä palvella kotiin juuri sitä omaa erikoisruokavaliota.

https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000007843525.html

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt niin itun vaikeata korvata se liha härkkiksellä tai pavuilla?

Mutta ei. Jokaiseen paikkaan pitää tunkea sitä maitoa, gluteenia, jäteöljyjä kuten rypsiä, auringokukka, soijaa..

Rypsissä ja auringonkukkaöljyssä ei kuule ole mitään vikaa. Ihan Suomessa kasvaa. Härkis taas on kemiallinen kusetustuote, jolla ei ole mitään tekemistä normaalin luonnonlisen proteiininsaannin kanssa.

Pavut tuodaan lentokoneella tai laivalla maailman toiselta puolelta. Mikä sinä kotimaisessa perunassa ja porkkanassa on vikana? Koska joku vegaaniagenda on kertonut, ettei ne ole terveellisiä. Niinpä niin... Pelkkää kusetusta koko muoti-ilmiö.

Öö kuka vegaani ei syö kotimaista perunaa ja porkkanaa? Myös papuja saa kotimaisina.

Vierailija
62/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan helvetti tätä yhteiskunnan paapomista. Joka helvetin ituhippiä pitäisi palvella ilmaisilla aterioilla.

Olen vahvasti sitä mieltä, että jos perussetti ei kelpaa, maksaa joko henkilö tai vanhemmat ateriat. Näin tehdään myös meillä.

Poika on lukiossa ja nirso kaikelle (huono kasvatus a’la myself), eikä mitkään koulun tarjoamat safkat kelpaa. Kyseessä ei mikään ideologia, vaan ihan perusniroilu.

Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään alkaa vaatia koululta jotain erikoisesti hänelle, vaan olen luvannut ostaa perusratkaisuissa-aineet kaupasta ja saa itsetehdyt ruokansa. Tällä on hyvin pärjätty jo kuukausia. Samaa oletan näiltä vegeilijöiltä, hoitakaa itse ruokanne tai olkaa valmiita tekemään kompromisseja ideologiassanne.

Kaikki voi ihan hyvin syödä vegaaniruokaa niin ei tarvitse kenellekään erikseen tehdä eri ruokia. Sinulla ja pojallasi ei ole mitään estettä ettei voisi vegaaniruokaa syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Onhan se ihan käsittämätöntä että vegaanille ei kelpaa ilmainen epä-vegaaninen ruoka. Voi teitä yksinkertaisuuden huipentumia.

Ja pliis, käyttäkää vaikka välillä jotain muuta haukkumanimeä kuin tuo ainainen "ituhippi". On meinaan tässä lähes 20 vuoden ituhippeilyn aikana ehtinyt vähän kyllästymään jo.

Suosittelen myös tutustumaan vegaaniuteen aatteena, ja unohtamaan se ruoka-ajattelu hetkeksi. Jospa ette sitten tuntisi ihan niin suurta tarvetta tuohon ainaiseen pilkkaamiseen.

Ja artikkeliin liittyen: itse tein aina eväät kouluun, siksi etten halunnut muiden kyttäävän syömisiäni. En ikinä olisi uskaltanut vaatia yhtään mitään, halusin vain olla rauhassa omine ruokineni...

Vierailija
64/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä supervegaanit ovat todella rasittavia,ei saa olla sitä eikä tätä, edes kananmunaa saa syödä. Eiköhän tärkeämpää ole oikeat ruoka-allergiat, super porkkanat kokatkoon omat pöperönsä. 

Katsos kun jos pystyy kananmunaa syömään niin silloin ei ole vegaani. Itse en voi syödä eläinten ruumiita tai eritteitä joten olen vegaani enkä tekisi epävegaanisella ruokakassilla mitään.

Se että et "pysty" syömään eläinten ruumiita ja eritteitä tarkoittaa sitä että olet HULLU.

Pikemminkin päinvastoin mielestäni, pitää olla aika hullu mieleltään että lappoo suuhunsa ruumiinosia kuten prsettä ja reittä ja lapaa tai tissimaitoa tai muita eritteitä. Eikai fiksulle ja normaalille ihmiselle moinen tulisi mieleenkään.

Vierailija
65/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanisuus on ihmiskunnalle haitallista koska vähäinen proteiinin saanti vähentää seksuaalisuutta.

Tämä on ihan totta. Proteiini lisää testosteronin eritystä. Jengi on nyt hieman hitailla kun alapeukuttaa. Taitavat olla vegaaniruoan pilaamia.

Vierailija
66/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä supervegaanit ovat todella rasittavia,ei saa olla sitä eikä tätä, edes kananmunaa saa syödä. Eiköhän tärkeämpää ole oikeat ruoka-allergiat, super porkkanat kokatkoon omat pöperönsä. 

Katsos kun jos pystyy kananmunaa syömään niin silloin ei ole vegaani. Itse en voi syödä eläinten ruumiita tai eritteitä joten olen vegaani enkä tekisi epävegaanisella ruokakassilla mitään.

Se että et "pysty" syömään eläinten ruumiita ja eritteitä tarkoittaa sitä että olet HULLU.

Pikemminkin päinvastoin mielestäni, pitää olla aika hullu mieleltään että lappoo suuhunsa ruumiinosia kuten prsettä ja reittä ja lapaa tai tissimaitoa tai muita eritteitä. Eikai fiksulle ja normaalille ihmiselle moinen tulisi mieleenkään.

Ihmisen aivit kehittyivät nykyiseen kokoonsa lihansyönnillä. Eläin kannattaa ja pitää syödä kokonaan. Pelkät kasvikset tekevät heikoksi. Prosessoidut vegetuotteet taas tekevät ihmisestä hölmön.

Vierailija
67/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukkaa analyysia.

Katsos jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Jos äly ei riitä muuhun kuin kankun järsintään niin ei kai älyllinen toiminta voi paljoa erota luola-ajalta.

Vierailija
68/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tuo kasvisruokakassi sitten poikkeaa vegaanikassista?

Vegaanikassi on kalliimpi ja sisältää enemmän prosessoituja asioita, mikä on hyvin hämmentävää. Ei siis kuulosta terveelliseltä ja taloudellisesti kestävältä elämäntavalta.

Ironista tässä on se, että keskiverto lihansyöjä syö poikkeuksetta päivittäin enemmän prosessoitua ruokaa, kuin keskiverto vegaani. Kaikki liha- ja maitotuotteet on prosessoitua ruokaa. Jopa maitotankista suoraan ottamasi maito. Ja vaikka eivät olisi, sisältävät karsinogeenejä ja hormoneja yms.

Minä en syö prosessoitua ruokaa. Ostan lihan ja kalan tiskiltä ja loput hevi-osastolta. MIkään ei ole prosessoitua, paitsi se kun itse ne valmistan.

Vierailija
69/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukkaa analyysia.

Katsos jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Jos äly ei riitä muuhun kuin kankun järsintään niin ei kai älyllinen toiminta voi paljoa erota luola-ajalta.

Kun syö kunnon pihvin niin aivotoiminta pysyy kunnossa ja kylläisenäkin säilyy pitempään. Porkkanaa kun syöt niin olet aneemisen näköinen ja hidasjärkinen. et osaa edes puhua normaalilla vauhdilla enää.

Vierailija
70/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No espoossa on ihan sama mitä paskaa jengi siellä syö. Ruhoja tai vegeä. Ihan turhaa porukkaa.

Vierailija
71/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruualla ei sitten tule oikein sitten laaksoa ja kukkulaa mikä poikien mieleen.

Vierailija
72/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanisuus on ihmiskunnalle haitallista koska vähäinen proteiinin saanti vähentää seksuaalisuutta.

Tämä on ihan totta. Proteiini lisää testosteronin eritystä. Jengi on nyt hieman hitailla kun alapeukuttaa. Taitavat olla vegaaniruoan pilaamia.

Et taida elää 2020-luvulla, jos edelleen luulet, ettei vegaanit saa tarpeeksi proteiinia. Tätä kuuli vielä joskus 20 vuotta sitten, mutta nyt luulisi olevan kaikille jo päivänselvää, että proteiinia saa muualtakin kuin lihasta ja maitotuotteista.

Vierailija
73/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei. Jokaiseen paikkaan pitää tunkea sitä maitoa, gluteenia, jäteöljyjä kuten rypsiä, auringokukka, soijaa..

Rypsissä ja auringonkukkaöljyssä ei kuule ole mitään vikaa. Ihan Suomessa kasvaa. Härkis taas on kemiallinen kusetustuote, jolla ei ole mitään tekemistä normaalin luonnonlisen proteiininsaannin kanssa.

Pavut tuodaan lentokoneella tai laivalla maailman toiselta puolelta. Mikä sinä kotimaisessa perunassa ja porkkanassa on vikana? Koska joku vegaaniagenda on kertonut, ettei ne ole terveellisiä. Niinpä niin... Pelkkää kusetusta koko muoti-ilmiö.

Sinun syömällesi sialle tuodaan lentokoneella soijaa ja vitamiineja maailman toiselta puolelta 10 kertaisesti jotta saadaan kilo proteiinia.

Vierailija
74/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen aivit kehittyivät nykyiseen kokoonsa lihansyönnillä. Eläin kannattaa ja pitää syödä kokonaan. Pelkät kasvikset tekevät heikoksi. Prosessoidut vegetuotteet taas tekevät ihmisestä hölmön.

Harmi että sinun "aivisi" eivät riitä asioiden opiskeluun. Jos riittäisi, tietäisit että ihmisen aivot alkoivat kehittyä kun siirryttiin kuumennettuun ruokaan. Saatiin näin ravintoa enemmän. Se että luet jostain paleohittikirjasta noita väitteitä ei tee niitä tosiksi :D

Vierailija
75/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää ihmiset, jotka hyökkäätte aggressiivisesti sellaisen vähemmistön kimppuun, joka ajaa oikeutta ja vapautta muille lajeille ja samalla vähentää luonnon kuormitusta!!

Vierailija
76/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi ongelma hoituu sillä että veget käy itse kaupassa ostamassa herneitä ja kasvattaa itse kukkapurkissa ruohoja. Hernepurkkeja ja linssejä saa kaupasta ja kaali maksaa 2 € kpl .

Vierailija
77/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi ihan hyvin syödä vegaaniruokaa niin ei tarvitse kenellekään erikseen tehdä eri ruokia. Sinulla ja pojallasi ei ole mitään estettä ettei voisi vegaaniruokaa syödä.[/quote]

Varmaan voitais, mutta kun ei huvita eikä ole mitään järkiperusteita tehdä niin. Siksi syömme pihviä, kanaa, kalaa jne. Ja maksamme kaikki nämä itse. Kuten sanoin, ei tulisi mieleenkään vaatia koulua tuomaan mulle chateu briandiä (väärin kirjoitettu, mutta silti hyvää) vain siksi kun se sattuu olemaan minun ja poikani mielestä ns. ” hyvää ruokaa”. Kukin tehköön mitä haluaa, mutta omalla rahalla.

Vierailija
78/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää ihmiset, jotka hyökkäätte aggressiivisesti sellaisen vähemmistön kimppuun, joka ajaa oikeutta ja vapautta muille lajeille ja samalla vähentää luonnon kuormitusta!!

Paskapuhetta - vegaanius on pelkkä muoti-ilmiö vailla minkäänlaisia globaaleja perusteita luonnon kuormituksen aidolle vähentämiselle.

Vierailija
79/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on että kouluruoka sopii vegelle siten että poistaa itse sieltä lihat kalat munat ja maidot sekä syö vain kasvikset ja antaa sen muun kaverille .Vitamiinit puuttuu myös jos ei ole hedelmiä.

Vierailija
80/88 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omega kutosta täynnä.

Härkis on kyllä vähän niin ja näin. Varmaan kuitenkin meetvurstia ja hk nakkeja terveempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän