Saako Lidlin huijausmainonnasta keskustella faktoihin nojautuen?
Saako ruokakaupoista keskustella asiallisesti Vauva-palstalla? Koko ketju poistettiin äkkiä.
Miksi totuuksia ei saa kertoa, totuuksia joita mm Kauppalehti, Talousuutiset, Ilta-Sanomat , MTV ym ovat julkaisseet?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemman jalan kumisaappaaseen murjaistu ripulipaskakin hoitaa asioita paremmin kuin tämä tyttõhallitus, joka on tuhonnut vuodessa kaiken sen, jonka puolesta isoisämme taistelivat toisessa maailmansodassa. Onneksi monikaan Heistä ei ole enää näkemässä tätä vihervasemmistolaista paskaa jota nämä teinipellet meille syöttää.
Metsään mentiin jo Sipilän johdolla vuonna 2015 ja alettiin tuhota sitä Suomea jonka puolesta isoisämme taistelivat...
-eli haukut edellisen hallituksen ja nykyisen. Eli kaikki muut puolueet haukut, lienet siis persujen kannataja? Persut sanovat olevansa aina Suomen asialla. Entä sinä? Haluatko päivittäisillä ostoksillasi tukea EUn rikkainta valtiota Saksaa vai pikkuruista Suomea?
Minä ostan sieltä, mistä saan rahoilleni parhaan vastineen, siis Lidlistä. Jos K ja S tekisivät kauppaa isänmaallisilla arvoilla, olisi oikeutettua puhua "Suomen asialla", mutta kun ne ovat suuren rahan asialla, minä teen valinnan. Kyseessä on minun rahani ja minun oikeuteni päättää niistä. Sovitaanko vaikka niin, että minun roponi menevät kehitysapuun ulkomaille. Ne saattavat siellä tuottaa lisää edullisia kauppoja tänne. Koon ja ässän rahat menevät rikkaan, vuosikymmeniä meitä kusettaneen, eliitin taskuun.
Kehitysapuun annetut rahat päätyy siellä paikallisen kusettavan eliitin taskuun.
Niih. Lidlistä minun rahani menevät kehitysmaa Saksaan. Eli ihan pikkasen eri asia.
Mutta miksi??? Piti olla samankokoiset. Miksi EI vertailtu RUOKAKAUPPOJA.
Tuolla Liidelin logiikalla voittaa R-Kioskitkin.
Kaikki on maailman parhaita kun muutetaan kriteerit sopiviksi. "sieltä kaasuttaa maailman nopein Heikki"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemman jalan kumisaappaaseen murjaistu ripulipaskakin hoitaa asioita paremmin kuin tämä tyttõhallitus, joka on tuhonnut vuodessa kaiken sen, jonka puolesta isoisämme taistelivat toisessa maailmansodassa. Onneksi monikaan Heistä ei ole enää näkemässä tätä vihervasemmistolaista paskaa jota nämä teinipellet meille syöttää.
Metsään mentiin jo Sipilän johdolla vuonna 2015 ja alettiin tuhota sitä Suomea jonka puolesta isoisämme taistelivat...
-eli haukut edellisen hallituksen ja nykyisen. Eli kaikki muut puolueet haukut, lienet siis persujen kannataja? Persut sanovat olevansa aina Suomen asialla. Entä sinä? Haluatko päivittäisillä ostoksillasi tukea EUn rikkainta valtiota Saksaa vai pikkuruista Suomea?
Minä ostan sieltä, mistä saan rahoilleni parhaan vastineen, siis Lidlistä. Jos K ja S tekisivät kauppaa isänmaallisilla arvoilla, olisi oikeutettua puhua "Suomen asialla", mutta kun ne ovat suuren rahan asialla, minä teen valinnan. Kyseessä on minun rahani ja minun oikeuteni päättää niistä. Sovitaanko vaikka niin, että minun roponi menevät kehitysapuun ulkomaille. Ne saattavat siellä tuottaa lisää edullisia kauppoja tänne. Koon ja ässän rahat menevät rikkaan, vuosikymmeniä meitä kusettaneen, eliitin taskuun.
Sinun roposi ei mene kehitysapuun vaan
välillisesti köyhdyttäää noita maita ja rikastuttaa Saksaa.
Tietenkin niille maille olisi parempi jos kotimainen kauppa. Mutta kyky ei taida riittää näkemään omaa napaa ulommaksi.
Kontekstista sinun olisi pitänyt ymmärtää minun rahojeni menevän Saksaan. Kun ei Saksaa saa tukea, ajatellaan Saksaa kehitysmaana, niin Lidlistä ostaminenkin on omantunnon kauppaa.
Mutta jos ei ole kykyä lukea, ei voi ymmärtääkään lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Juuri halpojen hintojen ja halpamaissa lapsityövoimalla tehtyjen tuotteiden takia on moni kotimainen yritys kaatunut. Ei ole enää suomalaista vaateteollisuutta kun ruotsalainen HM toi lapsityövoimalla kaukomailla teetetyt halpisvaatteensa tänne.
Mutta ei ole vauvalaisett kotimaan asialla, huomaan.
Ilolla maksaisin ruuasta enemmänkin jotta tuottajat kun saisivat jotain.
Maksele sinä vaan kaupan katteita ja Venäjän ja Viron seikkailuja ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi??? Piti olla samankokoiset. Miksi EI vertailtu RUOKAKAUPPOJA.
Tuolla Liidelin logiikalla voittaa R-Kioskitkin.
Kaikki on maailman parhaita kun muutetaan kriteerit sopiviksi. "sieltä kaasuttaa maailman nopein Heikki"
No nimenomaan ruokakauppoja vertailtiin. Citymarket ja Prisma ovat hypermarketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta, kyllä varsinkin Suomen puolesta taistelevat isät ymmärsivät sen että kotimaisia yrityksiä pitää suosia jos meinataan pitää Suomen taloutta pystyssä ja ajatella Suomen tulevaisuutta ja lastemme etua.
Saksalaisten omistama LIdl kärrää valtavia voittoja EUn rikkaimpaan maahan vuosittain, ja Suomi menettää.
https://www.talouselama.fi/uutiset/analyysi-lidl-karraa-rahaa-saksaan-h…
Lidl työllistää tuhansia suomalaisia joiden verot jää Suomeen.
Alipalkkaa.
Väärää tietoa.Maksavat paremmin kuin K ja S
Vierailija kirjoitti:
Joo. Juuri halpojen hintojen ja halpamaissa lapsityövoimalla tehtyjen tuotteiden takia on moni kotimainen yritys kaatunut. Ei ole enää suomalaista vaateteollisuutta kun ruotsalainen HM toi lapsityövoimalla kaukomailla teetetyt halpisvaatteensa tänne.
No ole sitten yhteydessä K-ryhmään ja S-ryhmään. Ne kurittavat tuottajia kun sanelevat sisäänostohinnat, urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeroitunut K-Kauppias siellä?
Ei vaan köyhä kuvataiteilija Helsingin Vallilasta.
Saan valtiolta apurahaa ja olen siitä kiitollinen.
Siksi en vie niitä valtiolta saamiani rahoja saksalaisten taskuun vaan suomalaisten
Jotta rahaa riittää toisillekin kulttuurityöläisille.Kommunistihan sinä olet. Kaikki on kapitalisteja ketkä uhkaa näitä valtion marketteja. Alkosta varmasti haet hymyssä suin ylihintaista halpaa viiniä? Sellainen Lenin hattu päässä taiteilet? Hampaita peset kun jaksat?
Mitä ihmettä?? Ammattini vuoksiko luokittelee minut kommunistiksi? Vai siksikö että valtio tukee työtäni avustamalla? Ovatko kaikki valtiolta tukea saavat köyhät ihmiset kommunisteja? Kaikki työttömät ja sosiaalituella elävät? Et taida tietää mitä se sana edes tarkoittaa.
Kateeksi käy norjalaisia. Pitävät kotimaansa puolta joten saksalaisten kauppa joutui vetäytymään sieltä pois . Norjalaiset ymmärtävät miten yhteiskuntaa pidetään pystyssä.
Eivät kaiva itse maata jalkojensa alta niinkuin suomalaiset köyhät jotka vapaaehtoisesti vievät rahansa EU rikkaimpaan maahan pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeroitunut K-Kauppias siellä?
Ei vaan köyhä kuvataiteilija Helsingin Vallilasta.
Saan valtiolta apurahaa ja olen siitä kiitollinen.
Siksi en vie niitä valtiolta saamiani rahoja saksalaisten taskuun vaan suomalaisten
Jotta rahaa riittää toisillekin kulttuurityöläisille.Kommunistihan sinä olet. Kaikki on kapitalisteja ketkä uhkaa näitä valtion marketteja. Alkosta varmasti haet hymyssä suin ylihintaista halpaa viiniä? Sellainen Lenin hattu päässä taiteilet? Hampaita peset kun jaksat?
Mitä ihmettä?? Ammattini vuoksiko luokittelee minut kommunistiksi? Vai siksikö että valtio tukee työtäni avustamalla? Ovatko kaikki valtiolta tukea saavat köyhät ihmiset kommunisteja? Kaikki työttömät ja sosiaalituella elävät? Et taida tietää mitä se sana edes tarkoittaa.
Kommunisti koska haluat rajoittaa kauppaa. Kommunistit tekee niin.
Norskeilla ON öljyrahaa. He voivat sanoa kenelle tahansa mitä tahansa. Suomalaisilla ei ole rahaa. Meidän on oltava tässä maailmassa niin kuin pidetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä ap miten taivaissa hinnat olisi ilman lidliä?
Tämä. Keskon ja S-ryhmän duopoli virtsaisi kuluttajien silmään edestä, takaa ja olan takaa. Väitän että ellei Lidliä olisi, maksaisimme ruoasta 15-20% enemmän.
Vuosi tai kaksi sitten Lidlin pomo (oliko tj., en muista nyt) sanoi että heillä on varaa vieläkin laskea hintoja jos kilpailutilanne sitä edellyttää.
No tämä saksalainen ketju on tappanut halpamaisilla hinnoillaan paikallisia yrityksiä jo 30 maassa ja kuskannut köyhien rahat EUn rikkaimpaan maahan. Varmaan yrittää sitä täälläkin. Saksa rikastuu ja toiset maat köyhtyvät. Italiassakin näyttää olevan yli 600 myymälää, Kreikassakin 230 kpl.
Ja tätä Saksan rikastumista ja mahtivallan lisäämistä suomalaisetkin köyhät haluavat näköjään tukea.
Valtion antamat tukiaiset ohjataan lihottamaan saksalaisia.
Olet käsittänyt täysin väärin tämän asian. Köyhätkin haluavat syödä hyvin, siksi köyhät tukevat Saksaa. Jos suomalaiset yritykset tarjoaisivat köyhille saman mahdollisuuden syödä hyvää ruokaa, he varmasti ostaisivat niistä. Mutta kun tilanne on tämä, miksi me tukisimme kotimaisten yritysten kusettamista yhtään pitempään, kuin on tarpeellista?
Eikös se kilpailu olekaan enää suotava asia? On se nyt kumma juttu, kun kilpailua vihdoin tulee, se on huono asia. Kun kotimainen kartelli jyrää, sekin on huono juttu. Ehkä sinun pitäisi ihan itse koittaa ajatella, mikähän ihme se hyvä juttu sitten olisi? Valittaminen tässä asiassa ei toimi, koska kansa äänestää rahoillaan sen, mihin ne kannetaan. Ja kansa ei ole väärässä, sinä olet.
Meillä valtio tukee mm. Italiaa ja Kreikkaa, koska Lidl on (?) köyhdyttänyt ne. Näiden valtioiden rahankäytössä ei tietenkään ole mitään vikaa, eiks niin?
En halua rajoittaa kauppaa. Mutta haluaisin että ihmiset miettivät mikä on Suomen kannalta parasta.
Suomalaisuus merkitsee minulle paljon. En näe mitään hyvää siinä että saksalainen yksityinen kauppa on tappanut paikallisia yrityksiä jo 30 maassa ja köyhdyttänyt niitä maita.
Aivan totta. Jos nuo köyhien maiden
kansalaiset olisivat viisaita niin he ostaisivat kotimaisista kaupoista ja siten tukisivat omaa valtiotaan ja myös maksaisivat verojaan enemmän. Valtiota ei tarvitsisi E Un tukea.
Viranomaisten hyväksymä merkintä, joten turha räksytystä.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, omistaakohan Lidl Vauva-palstan? Tai onkohan ne tehneet jotain salaisia sopimuksia?
Tai onko ne lahjoneet moderaattoreita?
Miten tekoälyä lahjotaan? Kaikki keskustelut ja kommentit poistuvat jotka joku ilmiantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, omistaakohan Lidl Vauva-palstan? Tai onkohan ne tehneet jotain salaisia sopimuksia?
Tai onko ne lahjoneet moderaattoreita?
Miten tekoälyä lahjotaan? Kaikki keskustelut ja kommentit poistuvat jotka joku ilmiantaa.
Jaa. Eikö moderaattorit poista mitään vaan tekoäly?
Vierailija kirjoitti:
En halua rajoittaa kauppaa. Mutta haluaisin että ihmiset miettivät mikä on Suomen kannalta parasta.
Suomalaisuus merkitsee minulle paljon. En näe mitään hyvää siinä että saksalainen yksityinen kauppa on tappanut paikallisia yrityksiä jo 30 maassa ja köyhdyttänyt niitä maita.
En näe mitään hyvää siinä miten paljon s-ryhmä/abc on kaatanut pieniä huoltamoja ja kahviloita maakunnissa.
Ison on hyvä jyrätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus merkitsee minulle paljon. En näe mitään hyvää siinä että saksalainen yksityinen kauppa on tappanut paikallisia yrityksiä jo 30 maassa ja köyhdyttänyt niitä maita.En näe mitään hyvää siinä miten paljon s-ryhmä/abc on kaatanut pieniä huoltamoja ja kahviloita maakunnissa.
Ison on hyvä jyrätä.
Totta. Pitäisi perustaa semmoisia kahviloita jonne ihmiset haluavat tulla. Monessa ostoskeskuksessa pienet kahvilayrittäjät ovat iloisia kun saavat olla S kaupan vierellä ja juuri siksi menestyvät.. Mutta onneksi ne S ryhmän liikevoitot jää kaikki Suomeen ja koituu meidän yhteiseksi hyväksi.