Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Lidlin huijausmainonnasta keskustella faktoihin nojautuen?

Vierailija
05.03.2021 |

Saako ruokakaupoista keskustella asiallisesti Vauva-palstalla? Koko ketju poistettiin äkkiä.

Miksi totuuksia ei saa kertoa, totuuksia joita mm Kauppalehti, Talousuutiset, Ilta-Sanomat , MTV ym ovat julkaisseet?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä ap miten taivaissa hinnat olisi ilman lidliä?

Tämä. Keskon ja S-ryhmän duopoli virtsaisi kuluttajien silmään edestä, takaa ja olan takaa. Väitän että ellei Lidliä olisi, maksaisimme ruoasta 15-20% enemmän.

Vuosi tai kaksi sitten Lidlin pomo (oliko tj., en muista nyt) sanoi että heillä on varaa vieläkin laskea hintoja jos kilpailutilanne sitä edellyttää.

Juuri tästä syystä haluaisin, että Suomeen rantautuisi vielä toinen euroopalainen ketju, esim. Aldi jotta kilpailu saataisiin kunnolla käyntiin.

Vierailija
42/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen sekopäitä tässä ketjussa oikein kirjoittelee? Kaikki kännissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Keskon ja S-ryhmän duopoli virtsaisi kuluttajien silmään edestä, takaa ja olan takaa. Väitän että ellei Lidliä olisi, maksaisimme ruoasta 15-20% enemmän.

Vuosi tai kaksi sitten Lidlin pomo (oliko tj., en muista nyt) sanoi että heillä on varaa vieläkin laskea hintoja jos kilpailutilanne sitä edellyttää.

Epäilemättä. Hintaesimerkki: 50 kpl silmälasipyyhkeitä Suomen Lidlissä lähes 3 euroa, Saksassa 89 c.

Vierailija
44/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisma ja Cm on automarketteja, Lidl taas ei vaan sijaitsee usein lähempänä kaupungin keskustaa.

Mielestäni eri asiakaskunta.

Enkä tiedä yhtään Lidliä Prisman vieressä.

Triplassa, Helsingissä, ovat vastakkain. Ovelta ovelle ehkä 40m. Tässä vain yksi esimerkki. 

Vierailija
45/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä saksalainen ketju on tappanut  halpamaisilla hinnoillaan paikallisia yrityksiä  jo 30 maassa ja kuskannut  köyhien rahat EUn rikkaimpaan maahan. Varmaan yrittää sitä täälläkin. Saksa rikastuu ja toiset maat köyhtyvät.  Italiassakin näyttää olevan yli 600 myymälää, Kreikassakin 230 kpl.

Ja tätä Saksan rikastumista  ja mahtivallan lisäämistä  suomalaisetkin köyhät haluavat  näköjään tukea.

Valtion antamat tukiaiset ohjataan lihottamaan saksalaisia.

Vierailija
46/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisma ja Cm on automarketteja, Lidl taas ei vaan sijaitsee usein lähempänä kaupungin keskustaa.

Mielestäni eri asiakaskunta.

Enkä tiedä yhtään Lidliä Prisman vieressä.

Triplassa, Helsingissä, ovat vastakkain. Ovelta ovelle ehkä 40m. Tässä vain yksi esimerkki. 

ja Arabian ostosmarketissa

Vierailija
47/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemman jalan kumisaappaaseen murjaistu ripulipaskakin hoitaa asioita paremmin kuin tämä tyttõhallitus, joka on tuhonnut vuodessa kaiken sen, jonka puolesta isoisämme taistelivat toisessa maailmansodassa. Onneksi monikaan Heistä ei ole enää näkemässä tätä vihervasemmistolaista paskaa jota nämä teinipellet meille syöttää.

Metsään mentiin jo Sipilän johdolla vuonna 2015 ja alettiin tuhota sitä Suomea jonka puolesta isoisämme taistelivat...

-eli haukut edellisen hallituksen ja nykyisen. Eli kaikki muut puolueet haukut, lienet siis persujen kannataja? Persut sanovat olevansa aina Suomen asialla. Entä sinä? Haluatko  päivittäisillä ostoksillasi tukea EUn rikkainta valtiota Saksaa vai pikkuruista Suomea?

Minä ostan sieltä, mistä saan rahoilleni parhaan vastineen, siis Lidlistä. Jos K ja S tekisivät kauppaa isänmaallisilla arvoilla, olisi oikeutettua puhua "Suomen asialla", mutta kun ne ovat suuren rahan asialla, minä teen valinnan. Kyseessä on minun rahani ja minun oikeuteni päättää niistä. Sovitaanko vaikka niin, että minun roponi menevät kehitysapuun ulkomaille. Ne saattavat siellä tuottaa lisää edullisia kauppoja tänne. Koon ja ässän rahat menevät rikkaan, vuosikymmeniä meitä kusettaneen, eliitin taskuun.

Vierailija
48/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Asumme Saksassa ja ostamme elintarvikkeet lähinnä Lidlistä, Aldista ja joskus Edekasta. Kun käymme Suomessa esim. kesälomalla menemme Lidliin ostoksille ja joka kerta järkytymme kuinka kallista Suomessa on... Asiaa ei välttämättä edes tajua kun asuu Suomessa mutta ulkosuomalaisena sen kyllä huomaa...

Vierailija
49/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan saa, jos on perusteita, kannattas kuitenkin selvittää ensin itselleen, mistä on kysymys. Aloituksessa oli joku merkki jonka aloittaja oli ymmärtänyt väärin ja silti mesosi siitä.

Mielestäni täällä saa keskustella, kunhan ei ketään tavista nimeltä mainistse, aika monesta asiasta. Pääministeriä ei saa haukkua eikä persuilla muutenkaan. Samoin itsariviestejä mode katselee vähän kieroon. Muuten anna palaa, mutta perustele asiasi.

No, sinun mielesi ei vastaa todellisuutta. Ketjuja poistuu aivan mielivaltaisesti. Poistoon riittää ihan vaan väärä aihe. Itse vastauksissa ei tarvitse olla mitään väärään.

T: vuosia palstaa lukenut.

Vierailija
50/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska et esittänyt yhtäkään faktaa aloituksen väitteellesi, veikkaan minä.

vai olitko se sinä, joka tarjosit pelkkiä "vain tilaajille"-linkkejä? 

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kommentti-lidlin-pitaisi-menna-maant…

Et siis usko otsikkoa? Et siis usko että kyseinen toimittaja on rehellinen vaan TROLLIIIIII😫😫😫

voi luoja. miksi linkität artikkeleita, jotka on vain tilaajille? mitä tässä et oikein ymmärrä? 

Jos olet sellainen ihminen joka ei usko juuri mitään, voit hyvin maksaa lyhyen tilauksen ja saat mitä haluat.

kyse ei ole edes tämän artikkelin sisällöstä, jos et ymmärtänyt.

syytät lidliä huijaamisesta, ja itse ohjaat palstan käyttäjiä maksullisiin palveluihin. 

Vauva-palstalla useinkin ohjataan ihmisiä maksullisiin palveluihin, tyyliin "Oletteko huomanneet että Lidlissä tarjouksessa tänään herkullista...."

Vierailija
51/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemman jalan kumisaappaaseen murjaistu ripulipaskakin hoitaa asioita paremmin kuin tämä tyttõhallitus, joka on tuhonnut vuodessa kaiken sen, jonka puolesta isoisämme taistelivat toisessa maailmansodassa. Onneksi monikaan Heistä ei ole enää näkemässä tätä vihervasemmistolaista paskaa jota nämä teinipellet meille syöttää.

Metsään mentiin jo Sipilän johdolla vuonna 2015 ja alettiin tuhota sitä Suomea jonka puolesta isoisämme taistelivat...

-eli haukut edellisen hallituksen ja nykyisen. Eli kaikki muut puolueet haukut, lienet siis persujen kannataja? Persut sanovat olevansa aina Suomen asialla. Entä sinä? Haluatko  päivittäisillä ostoksillasi tukea EUn rikkainta valtiota Saksaa vai pikkuruista Suomea?

Minä ostan sieltä, mistä saan rahoilleni parhaan vastineen, siis Lidlistä. Jos K ja S tekisivät kauppaa isänmaallisilla arvoilla, olisi oikeutettua puhua "Suomen asialla", mutta kun ne ovat suuren rahan asialla, minä teen valinnan. Kyseessä on minun rahani ja minun oikeuteni päättää niistä. Sovitaanko vaikka niin, että minun roponi menevät kehitysapuun ulkomaille. Ne saattavat siellä tuottaa lisää edullisia kauppoja tänne. Koon ja ässän rahat menevät rikkaan, vuosikymmeniä meitä kusettaneen, eliitin taskuun.

No kuulehan, S-ryhmä maksoi kaikkiaan veroja  Suomeen  tuhat miljoonaa euroa. Siitä riittää tukiaisia köyhillekin.

Meitä S-osuusliikkeen  omistajia on 2,4 miljoonaa.  S-ryhmä on hyvin demokraattinen, jokaisella osakkaalla vain yksi ääni eli osuus.  Entinen vasemmistolainen E-osuusliike ja keskustalainen S-osuusliike yhdistyivät. Me omistajat saamme niitä voittojakin bonuksina joka on riihikuivaa rahaa tilille, emmekä me ole eliittiä vaan tavallisia ihmisiä. Noin puolet kansasta.

Enpä usko että K-kaupan omistajatkaan ovat eliittiä, sen kaupan osakkeita voi ostaa pörssistä. Osta niin paljon kuin rahaa riittää, niin saat niitä osinkoja sinäkin.

Vierailija
52/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska et esittänyt yhtäkään faktaa aloituksen väitteellesi, veikkaan minä.

vai olitko se sinä, joka tarjosit pelkkiä "vain tilaajille"-linkkejä? 

Aloituksen väitteeksi esitin montakin faktalinkkiä:

Lidl huijaa laittamalla Suomen lippuja lihaan joa tuotu Uudesta Seelannista

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/artikkeli-1.724607

Myönnän kyllä, että jos näen Suomen lipun kuvan lihatuotteessa, oletan, että liha on kotimaista. Mutta jos tuota merkkiä kerran on luvallista käyttää silloinkin, kun tuote on kotimaassa valmistettu, vaikka raaka-aineet eivät olisi suomalaisia, niin katson että minä olen olettanut väärin, en että minua on huijattu.

Vierailija
53/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Enpä usko että K-kaupan omistajatkaan ovat eliittiä, sen kaupan osakkeita voi ostaa pörssistä. Osta niin paljon kuin rahaa riittää, niin saat niitä osinkoja sinäkin.'

Sen sijaan K-kauppiaat kyllä ovat eliittiä, ainakin Citymarket-kauppiaat, verokalenterien perusteella.

Vierailija
54/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ehdottomasti hallitusta pitää saada solvata ihan jokaikisessä aloituksessa tällä palstalla! Liittyi ketjun aihe politiikkaan tai hallitukseen sitten mitenkään, niin "tyttöhallituksen" haukkuminen on aina paikallaan.

Eiku...

Vierailija
55/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joku lipun kuva jossain paketissa? Karjalalippiksillä kaulaparta värisee taas? Halvan ja laadukkaan ruuan perässä minä lidlissä olen ja ainiin se ihana leivospiste mistä saa suolaista ja makeaa leivonnaista. Ei kiinnosta maksaa S ja K kauppojen lesta lisiä.

Vierailija
56/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuulehan, S-ryhmä maksoi kaikkiaan veroja  Suomeen  tuhat miljoonaa euroa. Siitä riittää tukiaisia köyhillekin.

Meitä S-osuusliikkeen  omistajia on 2,4 miljoonaa.  S-ryhmä on hyvin demokraattinen, jokaisella osakkaalla vain yksi ääni eli osuus.  Entinen vasemmistolainen E-osuusliike ja keskustalainen S-osuusliike yhdistyivät. Me omistajat saamme niitä voittojakin bonuksina joka on riihikuivaa rahaa tilille, emmekä me ole eliittiä vaan tavallisia ihmisiä. Noin puolet kansasta.

Enpä usko että K-kaupan omistajatkaan ovat eliittiä, sen kaupan osakkeita voi ostaa pörssistä. Osta niin paljon kuin rahaa riittää, niin saat niitä osinkoja sinäkin.

Hyvä että maksoi. Loput kirjoitelmastasi on sontaa ja tiedät sen itsekin.

Vierailija
57/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeroitunut K-Kauppias siellä?

Vierailija
58/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun roposi ei mene kehitysapuun vaan

välillisesti köyhdyttäää noita maita ja rikastuttaa Saksaa.

Tietenkin niille maille olisi parempi jos kotimainen kauppa. Mutta kyky ei taida riittää näkemään omaa napaa ulommaksi.

Vierailija
59/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeroitunut K-Kauppias siellä?

Ei vaan köyhä kuvataiteilija Helsingin Vallilasta.

Saan valtiolta apurahaa ja olen siitä kiitollinen.

Siksi en vie niitä valtiolta saamiani rahoja saksalaisten taskuun vaan suomalaisten

Jotta rahaa riittää toisillekin kulttuurityöläisille.

Vierailija
60/106 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysapuun annetut rahat päätyy siellä paikallisen kusettavan eliitin taskuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi