Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun tajusin että minäkin olen vielä joku päivä kuollut

Vierailija
05.03.2021 |

Ja että kaikki loppuu siihen. Ei enää ikinä tätä elämää. Mun tietoisuus katoaa ja se on siinä. Ei enää ikinä pääse tähän maailmaan. Itkettää.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskonnot on luotu, että ihmisellä olisi jokin lohtu elämässä."

Miksi kenenkään pitäisi rakentaa "lohtunsa" valheen pohjalle?

Jokainen toki taaplatkoon tyylillään täällä, en minä sitä sano. Mutta ihmettelen... Kun kivikovaa faktaakin on olemassa.

Vierailija
62/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuolemaa ei ole. Sielu on ikuinen. Se on kuin käärmeen nahanluonti. Kun suljet silmäsi "kuolet" kun taas avaat silmäsi, olet taivaassa."

Ja ne todisteet tästä ovat... Ai niin, eihän niitä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin mielenkiinnolla odotan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu sitten kun sen aika on. Uskominen siihen, että jotakin hyvää ja mielenkiintoista tapahtuu antaa suuren lohdutuksen.

Jos sitten ei mitään tapahtuisikaan, niin en tule siitä tietoiseksi enkä koe pettymystä.

Et usko että voisi tapahtua jotain pahaa, kuten kadotus?

Vierailija
64/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asentointunut tähän elämään matkana joka päättyy aikanaan . En odota syntyväni tai jatkavani elämääni taivaassa tai muuallakaan. Olisi myös muutenkin hyvä jos ihmiset kuolisi kaikki viimeistään vaikka 70 vuotiaina , siitä olisi maapalolle ja ihmiskunnalle paljon hyötyä. Kyllä jo 70 vuotias on yhteiskunnalle taakka .

Vierailija
65/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uskonnot on luotu, että ihmisellä olisi jokin lohtu elämässä."

Miksi kenenkään pitäisi rakentaa "lohtunsa" valheen pohjalle?

Jokainen toki taaplatkoon tyylillään täällä, en minä sitä sano. Mutta ihmettelen... Kun kivikovaa faktaakin on olemassa.

Kivikovaa faktaa siitä, ettei ole mitään kuoleman jälkeen? Miten se ilmenee?

Vierailija
66/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta tajusit?

Vierailija
67/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaako tuhlata aikaa pelkoon?

Jos olet terve , kaunis ja varakas

Elä kuten Sara Sieppi opettaa:)

Sara instakuvan nappasee

Tilille tuhannet eurot kahmaisee.

Sara ei pelkää kuolemaa

Ei yksinäistä vanhuuutta

Ei köyhyyttä tai sairautta.

Seuraa Saraa..elä kuin Sieppi!!

Vierailija
68/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä päivä kerrallaan.

Itse ajattelen, että Jumala vastaa siitä milloin on kenenkin vuoro ja se on hänen päätettävissään.

69/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 75 vuotiaana en ole kenellekään taakka,

Vierailija
70/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen sitä mieltä vahvasti, että ihmisen tietoisuus ei pääty kuolemaan. Minne se energia, "sielu" menisi? Hälvenisi kuin tuhka tuuleen? Eihän tässä hemmetin elämässä olisi mitään järkeä, jos kaikki olisi sitten siinä. En usko siihen. Elämä ei lopu, mutta se vain muuttaa muotoaan.

Vierailija
71/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on taas helpottava ajatus, että elämä loppuu aikanaan. Vaikka elämäni onkin kaikin puolin ok, en silti haluaisi elää ikuisesti. Ihmiset ovat kuin rikkaruohoja; kaikilla on oma elinkaari, ja jossain välissä lakastutaan ja kuollaan pois. Tilalle kasvaa sitten uusia rikkaruohoja.

Vierailija
72/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ruumis vanhenee ja joku päivä ei enää kanna niin mihin se menee, se asia mikä tekee sinusta sinut? Sielusi, joka asuu ruumiissasi? Sielu ei vanhene. Lisäksi monella kautta historian on kokemuksia henkimaailmasta, aaveista on aina puhuttu, eikai maailmassa niin monta samanlaista hullua voi olla, jotka väittää samaa? Minä uskon, että ihmisen sielu jatkaa omaa matkaansa, minne sitten liekään, sitä en osaa sanoa, mutta kai se sitten selviää ajallaan.

Vierailija
73/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että maailmassa on paljon asioita, joita ihminen ei tiedä eikä ymmärrä. Ajattelen, että kuolema on kuin ovi. Kun yksi menee kiinni, toinen aukeaa.

Vierailija
74/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtasin kuoleman väistämättömyyden jo nuorena ja minun piti kuolla, vaan enpäs kuollutkaan. Ei se ajatus silloin ahdistanut, minä vain en halunnut kuolla. Päätin etten anna periksi helpolla(ihan kuin oikeasti olisin voinut mitään tehdä). Ehkä tämän takia minua ei edelleenkään vuosikymmeniä myöhemmin ahdista ajatus kuolevaisuudestani yhtään. Enkä myöskään tarvitse jumalia tai uskontoja kestääkseni elämää ja kuolemaa. Minä riitän. Olen vain kiitollinen elämälle jokaisesta lisäpäivästä.

Vierailija
75/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan se sanoi jotain tähän tyyliin: jonain päivänä me kuolemme, mutta kaikkina muina päivinä olemme elossa. Auttaisiko näkemään tämän hetken tärkeyden?

76/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 luvunlapsi kirjoitti:

Ei kuolema voi kovin vaikeata olla koska niin moni sen kokee.

Kuoleminen alkaa kun synnymme, kuoleman tapahtuessa kuoleminen ja kuoleman pelko loppuu.

Olet tainnu sekoittaa kuolemisen ja vanhenemisen merkityksen. Kuoleminen alkaa siitä, kun elintoiminnot loppuu. Kuoleminen on helpointa elämässä ja samalla se ainoa pakollinen asia.

Kun synnymme saamme kuolemantuomion, kuoleminen on aluksi pientä se lisääntyy kunnes kuolemme jolloin kuoleminen loppuu. Kuolema on vain silmänräpäys ja se on ohi.

Vierailija
77/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ruumis vanhenee ja joku päivä ei enää kanna niin mihin se menee, se asia mikä tekee sinusta sinut? Sielusi, joka asuu ruumiissasi? Sielu ei vanhene. Lisäksi monella kautta historian on kokemuksia henkimaailmasta, aaveista on aina puhuttu, eikai maailmassa niin monta samanlaista hullua voi olla, jotka väittää samaa? Minä uskon, että ihmisen sielu jatkaa omaa matkaansa, minne sitten liekään, sitä en osaa sanoa, mutta kai se sitten selviää ajallaan.

Kyllä, mielenkiintoisia näkökulmia on myös että kun sielu poistuu, vain maallinen kuori jää jälkeen. Ja että sielu on itseasiassa energiaa joka vaan aina kiertää maailmassa katoamatta. On tosiaan ihmisillä myös kokemuksia edellisistä elämistä, ja jokuhan persoonamme= sielumme määrittää. Emme ole syntyessäkään kuin tyhjiä papereita.

Vierailija
78/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Mutta ensin joudun todennäköisesti hautaamaan vanhempani .( Olen 41, mutta mieleni tekee lapsenomaisesti huutaa "Ei äiskä ja iskä kuole ikinä, ei varpilla!"

Vaikka ajatus ikiunesta, tiedottomuudesta  kuulostaa hyvältä niin toisaalta ahdistaa pirusti se ettei minua sitten enää vaan ole. En kävele syksyn lehdissä kahvia siemaillen, en naura hassulle elokuvalle, en mitään.  Ja kun en ole mikään julkkis, muu maailma ei edes tiedä että¨joku "Maija Möttönen" on täällä kävellyt.

Vierailija
79/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokuhan se sanoi jotain tähän tyyliin: jonain päivänä me kuolemme, mutta kaikkina muina päivinä olemme elossa. Auttaisiko näkemään tämän hetken tärkeyden?

Ai niinkö. Että kuolinpäiväsi jälkeen olet taas elossa?

Päättömiä sananlaskuja teillä.

Vierailija
80/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaa ei kuolisi miten ihmeessä systeemi saataisiin toimimaan kun joku Julius Cesar palloilisi yhä täällä. Samoin sinun isoisoisoäitisi. Mikä liikakansoitus! Ja tuhatvuotiaiden valitus nykymenosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän