Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun tajusin että minäkin olen vielä joku päivä kuollut

Vierailija
05.03.2021 |

Ja että kaikki loppuu siihen. Ei enää ikinä tätä elämää. Mun tietoisuus katoaa ja se on siinä. Ei enää ikinä pääse tähän maailmaan. Itkettää.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun synnyt olet hetken maailman nuorin

ja kun kuolet olet pienen hetken maailman vanhin

tämä ajatus ainakin lohduttaa minua.

Vierailija
2/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niin hyvää tässä maailmassa on, että sitä pitää oikein kyynel silmässä tihrustella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niin hyvää tässä maailmassa on, että sitä pitää oikein kyynel silmässä tihrustella?

No ihan vaan se että elää ja hengittää. 

Vierailija
4/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkikuolema tuntuisi helpolta, ei ehtisi tajuta koko asiaa. Kammottaa ajatus, että pitäisi odottaa kuolemaa parantumattomasti sairaana. Ihailen ihmisiä, jotka uskaltavat elää vaikka tietävät pian kuolevansa. Tuntuu, että itse lamaantuisin vain säälimään itseäni ja suremaan sitä mitä jäi kokematta ja valittelemaan huonoa onneani.

Vierailija
5/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vanhin ei tietenkään pidä paikkaansa - viimeisin kuollut kyllä. Mistä tämä väärinkäsitys on peräisin?

Vierailija
6/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen vajukin keksimä viisaus tuo on? Erittäin harva meistä on kuolinhetkellään maailman vanhin. Jos kuolet esimerkiksi nyt, väitätkö ettei maailmassa ole yhtään sua vanhempaa? 🤦‍♀️

Vierailija
7/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin sinua olikaan, joku toinen ihminen tajusi myös kuolevaisuutensa. Hänestä tuli filosofi, synkkä runoilija tai hän tajusi nauttia elämästään.

Koska elämä on vain lyhyt hetki kahden olemattomuuden välissä.

Vierailija
8/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkikuolema tuntuisi helpolta, ei ehtisi tajuta koko asiaa. Kammottaa ajatus, että pitäisi odottaa kuolemaa parantumattomasti sairaana. Ihailen ihmisiä, jotka uskaltavat elää vaikka tietävät pian kuolevansa. Tuntuu, että itse lamaantuisin vain säälimään itseäni ja suremaan sitä mitä jäi kokematta ja valittelemaan huonoa onneani.

No jep. Mä en ihmettele että ihmiset uskoo iänkaikkiseen elämään Jumalan luona tai sielunvaellukseen. Pitää varmaan itsekin lähtee johonkin sellaiseen kelkkaan, eihän tätä ajatusta kestä.

Vierailija
9/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas odotan, että tämä turha ja merkityksetön touhu loppuisi joskus.

Vierailija
10/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin mielenkiinnolla odotan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu sitten kun sen aika on. Uskominen siihen, että jotakin hyvää ja mielenkiintoista tapahtuu antaa suuren lohdutuksen.

Jos sitten ei mitään tapahtuisikaan, niin en tule siitä tietoiseksi enkä koe pettymystä.

Vierailija
11/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen vajukin keksimä viisaus tuo on? Erittäin harva meistä on kuolinhetkellään maailman vanhin. Jos kuolet esimerkiksi nyt, väitätkö ettei maailmassa ole yhtään sua vanhempaa? 🤦‍♀️

Ikivanha trolli. Hähää lankesit tunnetko olos tyhmäks xDDD

Vierailija
12/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin sinua olikaan, joku toinen ihminen tajusi myös kuolevaisuutensa. Hänestä tuli filosofi, synkkä runoilija tai hän tajusi nauttia elämästään.

Koska elämä on vain lyhyt hetki kahden olemattomuuden välissä.

Jep. Mä haluan ottaa ton elämästä nauttimisen. Ja tehdä jotain hyvää maailmaan, että voin ajatella että jotain jää olemaan tai elämään senkin jälkeen kun mä lähden.

Vierailija
13/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli eilen illalla taas vahvasti tuo ajatus päälle. Ei siinä auta kuin laittaa asiat mittasuhteisiin, ihmisen elämä on lyhyt ja pieni osa-alue kosmoksessa, eikä oikeastaan niin kovin iso edes ihmiskunnan historiassa. Aika jatkaa kulkuaan.

Vierailija
14/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ahdistanu tää tieto jo jostain 13-vuotiaasta. Pakko yrittää olla ajattelematta, tai paniikkikohtausta pukkaa.

Vierailija
15/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako ahdistua asiasta, johon kukaan ihminen maailman historiassa ei ole voinut vaikuttaa?

Vierailija
16/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas se uskonnollisten kirjoitusten ajatus, että kuoleman jälkeen olisi joku "toinen todellisuus" tai peräti uusia elämiä täällä maapallolla, on vähintäänkin epämiellyttävä. Lohdullisinta olisi se, että tietoisuus katoaisi kokonaan, kun aivot lakkaavat toimimasta.

17/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleena et tunne mitään, et voi kaivata ketään, sinua ei ole olemassa muualla kuin eloon jääneiden muistoissa. Ei mitään syytä olla murheissaan,

Ihminen on kuollut sosiaalisesti kun hänen asuinsijansa ei häntä enää muista.

Vierailija
18/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin mielenkiinnolla odotan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu sitten kun sen aika on. Uskominen siihen, että jotakin hyvää ja mielenkiintoista tapahtuu antaa suuren lohdutuksen.

Jos sitten ei mitään tapahtuisikaan, niin en tule siitä tietoiseksi enkä koe pettymystä.

Joo, pitää itsekin ottaa nyt sellainen ajatus että mitäpä jos sieltä paljastuisikin uusi universumi, tai että tämä elämä on joku peli tms. Eikä ajatella että tulee vaan ikuinen olemattomuus. Se tässä ahdistaa. Hieman jos egon päälle käy, kun tajuaa että juuri minä itse katoan kokonaan maailmasta, ihan huvittais jos ei ois tullu näin surullinen olo :D

Vierailija
19/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki olemme kuoleman edessä tasa-arvoisia. Kaikki on ohi osaltasi, kun tietoisuus sammuu.

Vierailija
20/114 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tänään tai huomennakaan tapahdu ja jos tapahtuisikin niin sittenhän sitä ei tarvitse enää pelätä. Relaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme