Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan 110 kg enkä vaan pysty olemaan syömättä!!

Vierailija
04.03.2021 |

Minulla täytyy olla vikaa päässä, en vain mahda mitään sille että syön, haluan syödä ja juoda ja nautin siitä ja kun olen kotona, syön jatkuvasti ja paljon. Tämä korona on tuonut minulle vielä +15kg kun olen ollut etänä kotona ja alkaa olla jo tosi hankala olla tämän painon kanssa.
En vaan tiedä mitä tekisin, syöminen on minulle suuri ongelma. Tiedän täsmälleen miten pitäisi syödä jotta laihtuisin ja mikä olisi terveellistä. En vain pysty henkisesti noudattamaan sitä. Olen aiemmin laihduttanut onnistuneesti kyllä 10-15kg kerrallaan terveellisesti ja hitaasti mutta sitten iskenyt taas se pitkä syömisputki ja tuhonnut kaiken.
Nyt painan enemmän kuin ikinä. Ja voin huonosti. Mutta syömishimo vaan vie voiton joka kerta silti vaikka tiedän kuinka pahaa se tekee 😭
Olin sairaanhoitajan painoseurannassakin vuosi sitten ja pudotin 7kg, mutta sitten tuli korona ja etä ja painonpudotus muuttui taas lisäkiloiksi ja lopetin seurannan kun en enää kehdannut mennä sinne.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et paina 450kg kuten amerikkalaisessa sosiaalip ornolaihdutusohjelmissa. Kohtuupaino vielä, jos pitkä oot.

Vierailija
62/71 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin ylipainoinen ja syö epäterveellisesti, elimistön systeemit hormonit ja leptinit ym menee sekaisin. Sinuna menisin lääkäriin ja pyytäisin lähetteen ravitsemusterapeutille. L

Mitä se rac twrapeuttimtekee, jos hormoni ym tasapaino vinossa. Ei yhtään mitään. Humbugia. Helppo se on lämpimikseen mutista ootko ravintoympyrö etc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseäsi niskasta kiinni, aikuinen ihminen, ja pysy asettamissasi tavoitteissa! Kukaan ei nosta kissan häntää ellei kissa tee niin itse.

Vierailija
64/71 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, painosi putoaa kyllä, kun lopetat laihduttamisen ja aloitat sen sijaan terveellisen ruokavalion ja säännöllisen liikunnan. Sinussa ei ole mitään vikaa, sinun täytyy vaan ottaa selvää, mitä tarkoittaa terveellinen ruokavalio ja löytää omat tapasi harrastaa liikuntaa. Monet tuntemani vaikeasti ylipainoiset yrittävät laihduttaa puoli päivää ja illalla ratkeavat syömään mitä sattuu. Eli syö kunnon aamupala, välipala, lounas, välipala ja päivällinen. Syö joka aterialla mahasi täyteen, niin saat tehdä ja niin kuuluukin tehdä. Lisää ruokavalioosi ainakin puoli kiloa kasviksia. Syö joka aterialla lautasmallin mukaan: kolmasosa tai puolet lautasesta vihanneksia (tai hedelmiä), kolmas- tai neljäsosa proteiinia ja saman verran hiilihydraattia. Syö joka päivä ainakin yksi hedelmä. Monet tuntemani ylipainoiset eivät syö oikeata ruokaa, vaan jättävät ateriat välistä ja kehuvat, kuinka ovat syöneet iltaan mennessä vain esim. jogurtin tai salaatin. Kun syöt lautasmallin mukaan mahasi täyteen, sinun ei enää tee mieli herkkuja ja jaksat paremmin, nukut paremmin .

Syö esim. näin:

aamulla puuroa tai leipää (päälliseksi rasvaa 1 tl, kalkkunaleikettä), hedelmä, raejuustoa

välipalaksi hedelmä

lounaaksi keitettyjä perunoita, keitettyjä kasviksia, kanaa, vähärasvainen kastike

välipala jogurttia tai rahkaa marjoilla

päivälliseksi kalakeitto, jossa reilusti kasviksia (esim. pakastevihanneksia)

iltapalaksi leipää, teelusikallinen rasvaa, kalkkunaa päälle

Älä osta enää herkkuja kotiin. Herkut eivät kuulu arkeen, vaan viikonloppuun. Voit edelleen syödä yhden tai kaksi herkkua viikossa. Silloin kuitenkin osta vain yksi pieni herkku itsellesi, esim. jäätelö tai pieni karkkilaatikko. Ota selvää, mitkä ruoka-aineet sisältävät paljon energiaa ja rasvaa ja siis lihottavat. Syö näitä tuotteita ajatuksella: harvoin ja vähän. Esimerkiksi kasviksia voit syödä hyvällä omalla tunnolla niin paljon kuin vaan jaksat. Syö päivässä korkeintaan kaksi palaa juustoa ja leipää vain kaksi palaa kerralla.

Vierailija
65/71 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ole syntynyt tuon oireen kanssa,eli sen voi parantaa

Vierailija
66/71 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ateriaa päivässä on liikaa, insuliini nousee ihan turhaan. Minäkin suosittelen pätkäpaastoa, syömiselle tulee selkeät rajat ja saat kuitenkin syödä ruokaikkunan aikana nälän pois. Kolme Kunnollista ateriaa päivässä on parempi kuin jatkuva laiduntaminen jääkaapilla. Väliaikainen paasto pienentää myös pikkuhiljaa mahalaukkua, jolloin sinne ei mahdu yhtä paljon ruokaa kuin aiemmin. Paasto on siis luomu-versio lihavuusleikkauksesta.

Vierailija
67/71 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa ap tähän ketjuun vielä, mitä ja milloin syöt: eli aika, ruoka ja määrät. Mielellään useampi päivä ruokapäiväkirjaasi. Vasta sitten pystytään tarkemmin sanomaan, mikä ruokavaliossasi mättää. Arvaukseni on, että jätät aterioita väliin, erityisesti aamupalan ja lounaan, ja syöt niiden sijaan kaikkea pientä pitkin päivää tai vasta illalla suuren määrän ruokaa. Ateriarytmi ainakin Olet mitä syöt -ohjelmassa oli kaikilla osallistujilla pielessä. Ja kasviksia monikaan osallistujista ei juuri syönyt ja päivän mittaan joivat mehuja, limsoja ym. sokeripitoisia juomia.

Vierailija
68/71 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic, tarkoitettu diabetes-lääkkeeksi, joka toimii ei-diabeetikolla laihduttavasti. Yksityislääkärille vaan resepti hakemaan, BMI olis hyvä olla vähintään 30.

Hinta noin 120 (putosi juuri), ja riittää yli kuukaudeksi.

Itsellä lähtenyt nyt tällä 14 kiloa.

69/71 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka lihottaa on roskaruoka. Esim.Pizza, kebabin kastikkeet , leipä ,hampurilaiset. 

Ymmärrän teitä joilla on tuo ongelma. Itsekin kamppailen kilojeni kanssa vaikka en ole kovasti ylipainoinen.

Tupakka laihduttaa, valitettavasti.  

Vierailija
70/71 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuopastuksen saa ja sen jälkeen itse. Ihan helppoa on.

Vierailija
71/71 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt menee siellä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän