Painan 110 kg enkä vaan pysty olemaan syömättä!!
Minulla täytyy olla vikaa päässä, en vain mahda mitään sille että syön, haluan syödä ja juoda ja nautin siitä ja kun olen kotona, syön jatkuvasti ja paljon. Tämä korona on tuonut minulle vielä +15kg kun olen ollut etänä kotona ja alkaa olla jo tosi hankala olla tämän painon kanssa.
En vaan tiedä mitä tekisin, syöminen on minulle suuri ongelma. Tiedän täsmälleen miten pitäisi syödä jotta laihtuisin ja mikä olisi terveellistä. En vain pysty henkisesti noudattamaan sitä. Olen aiemmin laihduttanut onnistuneesti kyllä 10-15kg kerrallaan terveellisesti ja hitaasti mutta sitten iskenyt taas se pitkä syömisputki ja tuhonnut kaiken.
Nyt painan enemmän kuin ikinä. Ja voin huonosti. Mutta syömishimo vaan vie voiton joka kerta silti vaikka tiedän kuinka pahaa se tekee 😭
Olin sairaanhoitajan painoseurannassakin vuosi sitten ja pudotin 7kg, mutta sitten tuli korona ja etä ja painonpudotus muuttui taas lisäkiloiksi ja lopetin seurannan kun en enää kehdannut mennä sinne.
Kommentit (71)
Jos on kovin ylipainoinen ja syö epäterveellisesti, elimistön systeemit hormonit ja leptinit ym menee sekaisin. Sinuna menisin lääkäriin ja pyytäisin lähetteen ravitsemusterapeutille. L
Sama ongelma, syöminen voittaa aina. Ihastumalla ja tupakalla sain 10kg pois. No mies hylkäsi, seuraavalla viikolla lopetin tupakoinnin : +15kg.
Läski on ikuista, ikävää kyllä.
-n 99kg-
Kiitokset sinulle, kun kirjoitit olemaan, etkä olla.
Sinun pitäisi saada itsellesi joku fyysinen vaiva, joka vie ruokahalun.
Hirveä darra jossa mikään ei pysy sisällä?
Mahaan joku sellainen täyte, joka tekee täyden olon?
Et pysty olemaan syömättä? Syöt vaan siis kaikkea lihottavaa? Syö maha täyteen kaikkea täyttävää, mutta ei kaloripitoista.
Tee joka päivä tunnin kävelylenkki. Älä stressaa syömistä. Syö kun on nälkä, mutta älä syö itseäsi ähkyksi. Joskus voi herkutella, mutta älä herkuttele joka päivä.
Valinnat tehdään pitkälti kaupassa. Osta terveellistä ruokaa. Perunaa, kalaa, kanaa, kasviksia, kurkkua, salaattia, marjoja. Jäiset mansikat tai mustikat vievät helposti makean nälän. Kasvikset maistuvat paremmin tilkalla salaatin tai dippikastiketta.
Jätä kauppaan alkoholi ja limpparit. Ne ovat pahimmat ihmisten lihottajat. Juo vettä tai maitoa. Tsemppiä.
Nuku tunti enemmän joka yö.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laihdutusguru-paljastaa-salaisuuden…
En syö kovin epäterveellisesti enkä herkuttele, syön vaan liikaa kotiruokaa, leipää, juustoa, salaattia kastikkeella. Pakko syödä vatsa ihan täyteen ja uskokaa että pystyn syömään kerralla paljon 😔
5 hengen perheessä ruokaa on aina kaapeissa.
Syön ehkä 3000-3500kcal päivässä, tiedän että 2000 kalorilla laihtuisin hiljalleen. Tiedän mitä pitäisi syödä, olen käynyt ravitsemusterapeutilla. En vaan PYSTY hillitsemään sitä haluani syödä, se menee kaiken edelle siinä tilanteessa kun syömishimo iskee kerran pari päivässä.
Nukun riittävästi. Ei ole stressiä. Tykkään vaan syödä ja himoitsen ruokaa ja se on ainoa ongelma, en pysty hillitsemään sitä himoa mitenkään 😔
Aloittaja
Laihtumisen salaisuus on se että tekee nautinnoista kieltäytymisestä nautinnon.
Ja toinen salaisuus on se että oppii kestämään nälkää.
Vierailija kirjoitti:
En syö kovin epäterveellisesti enkä herkuttele, syön vaan liikaa kotiruokaa, leipää, juustoa, salaattia kastikkeella. Pakko syödä vatsa ihan täyteen ja uskokaa että pystyn syömään kerralla paljon 😔
5 hengen perheessä ruokaa on aina kaapeissa.
Syön ehkä 3000-3500kcal päivässä, tiedän että 2000 kalorilla laihtuisin hiljalleen. Tiedän mitä pitäisi syödä, olen käynyt ravitsemusterapeutilla. En vaan PYSTY hillitsemään sitä haluani syödä, se menee kaiken edelle siinä tilanteessa kun syömishimo iskee kerran pari päivässä.
Nukun riittävästi. Ei ole stressiä. Tykkään vaan syödä ja himoitsen ruokaa ja se on ainoa ongelma, en pysty hillitsemään sitä himoa mitenkään 😔Aloittaja
Lopetat iltasyömisen niin että viet sitä pikkuhiljaa aiemmaksi ja aiemmaksi kellonajaksi. Itse en syö klo 18 jälkeen enää.
Ozempic. Pistettävä laihdutuslääke. Se todella toimii, vie siis ruokahalun ja ruuanhimon ja täysinäinen olo tulee pian ruokailun aikana, eikä 20 min sen jälkeen. Pistetään 1 x viikossa. Ainoa ongelma voi olla hinta. Ei ole kelakorvattava, joten hinta n. 130€/kk. Mutta uskon, että saisit tuolla 7-8kk painoa pois kuukaudessa ja se on aika pieni hinta terveydestä.
Lääke vaikuttaa mm. leptiini- ym. mahalaukun erittämiin hormoneihin, jotka viestivät aivoille nälästä ja mielihaluista. Kun niitä ei ole, niin pystyt suunnittelemaan järkevät terveelliset ja ravitsevat ruuat ns. polttoaineeksi. Lisäät samalla liikuntaa. Muutamassa kuukaudessa tästä tulee rutiini. N. puolen vuoden kuluttua voit alkaa vähentää annosta, kun paino on tarpeeksi pudonnut.
Lihavuus lisää riskiä diabetekseen, sydän- ja verisuonitauteihin, nivelkulumaan ja syöpiin, etenkin munasarjasyöpään. Lihavuus laskee elämänlaatua. SINÄ ansaitset parhaan elämän. Eli varaa aika lääkäriin ja pyydä tuo lääke. Olen varma, että onnistut. Tsemppiä!
Tsemppiä ap, ymmärrän tuskasi!
T. Toinen 109-kiloinen, joka rakastaa ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Ozempic. Pistettävä laihdutuslääke. Se todella toimii, vie siis ruokahalun ja ruuanhimon ja täysinäinen olo tulee pian ruokailun aikana, eikä 20 min sen jälkeen. Pistetään 1 x viikossa. Ainoa ongelma voi olla hinta. Ei ole kelakorvattava, joten hinta n. 130€/kk. Mutta uskon, että saisit tuolla 7-8kk painoa pois kuukaudessa ja se on aika pieni hinta terveydestä.
Lääke vaikuttaa mm. leptiini- ym. mahalaukun erittämiin hormoneihin, jotka viestivät aivoille nälästä ja mielihaluista. Kun niitä ei ole, niin pystyt suunnittelemaan järkevät terveelliset ja ravitsevat ruuat ns. polttoaineeksi. Lisäät samalla liikuntaa. Muutamassa kuukaudessa tästä tulee rutiini. N. puolen vuoden kuluttua voit alkaa vähentää annosta, kun paino on tarpeeksi pudonnut.
Lihavuus lisää riskiä diabetekseen, sydän- ja verisuonitauteihin, nivelkulumaan ja syöpiin, etenkin munasarjasyöpään. Lihavuus laskee elämänlaatua. SINÄ ansaitset parhaan elämän. Eli varaa aika lääkäriin ja pyydä tuo lääke. Olen varma, että onnistut. Tsemppiä!
Mistä olet saanut tällaisen reseptin?
Onko siis ongelmana se että tuntuu ettei vatsa täyty millään, olet koukussa syömisen tuomaan hyvänolontunteeseen, se että täytät tylsyyttä syömisellä jne?
Painan saman verran, mutta painoni on menossa alaspäin, ei ylöspäin. Syön 1000 kaloria päivässä ja paastoan 16/8 menetelmällä. Olen pudottanut 6 kg painoa vuodenvaihteen jälkeen.
Hei,
Syömishäiriössä ei auta "kova kuri", "ryhdistäytyminen" eikä ihmelääkkeiden syöminen. Laihtuminen lähtee korvien välistä, tarvitset alkuun ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kovin ylipainoinen ja syö epäterveellisesti, elimistön systeemit hormonit ja leptinit ym menee sekaisin. Sinuna menisin lääkäriin ja pyytäisin lähetteen ravitsemusterapeutille. L
heh ihan sama,ei se auta,kyllähän hän neuvoo mutta minkäs teet kun toinen lappaa menemään,se on korvien välissä se vika,ei voi mitään!
Syö vaikka tapetit seiniltä jos ei muuta ole!
Sillä on hieno nimikin,en vaan muista mikä.
"kallonkutistajalle" pitäs mennä,syömällä koittaa täyttää jotain puutetta,jotkut juopottelee,jotkut käyttää huumeita,jotkut shoppailee,jotkut hamstraa jnejne
Kokeile pätkäpaastoa. Minulta loppuivat napostelu ja makeanhimot siihen. En ole hirveästi laihtunut vielä mutta ei tee enää mieli mässyttää. Uskomatonta kun koko ikäni olen mieluhalujeni kanssa taistellut. Nyt ostan lapsille karkkipäivänä karkit enkä itselle välttämättä mitään, muiden herkkujen ohi kävelen vaan. Iltaisin ei enää käy mielessäkään mennä jääkaapille ja kauppaostosten summatkin putosivat
Mitä te ylipainoiset syötte? Eihän leivällä, juustolla ja salaattikastikkeella liho. Itse kärsin ruokahaluttomuudesta. On kauheaa kun kerrassaan mitään ei tee mieli. Korkeintaan karkkia eikä oikeastaan enää edes sitä. Jatkuvaa taistelua kaupassa että mitä ostaisin. Please laittakaa mulle ostoslista! Tarviin noin 10 kg lisää. T. 43 kg.
Itse olen, omaksi yllätykseksenikin, vähitellen pääsemässä tuloksiin seuraavilla konsteilla (eikä se ole sujunut virtaviivaisesti onnistumisesta toiseen, vaan välillä herkkuihin ja ylensyöntiin sortuen, armottoman v****tuksen kautta taas ahdistuksesta ylös rämpien ja uudelleen aloittaen):
1. Annoskokojen pienentäminen. Sinun on vain kestettävä se alkuvaihe, kun venynyt vatsalaukkusi alkaa pienentyä mutta yrittää edelleen "vaatia" sinulta entisen kokoisia annoksia. Syöt järkevää, tavallista ruokaa ja paljon hedelmiä, kasviksia jne. mutta et santsaa etkä vedä jättikokoisia annoksia. Pieni välipala (hedelmä, sämpylä tms.) 2-3 tunnin välein. Paljon vettä, pieninä lasillisina vähän väliä, ainakin lasillinen tunnissa.
2. Säännöllinen liikunta. Sinun on vain pakotettava itsesi liikkumaan edes jotenkin, kaikki lajit kelpaavat, rauhallinen kävelykin käy. Kävelylenkilläkin mietit jo valmiiksi, mitä aiot laittaa suuhusi kun menet kotiin. Siis ennakoit ja suunnittelet syömisiäsi.
3. Säännöllinen ruokarytmi. Tuo 16:8-rytmi tai jokin oma muunnelma siitä kannattaa testata. Minäkään en syö enää klo 18 jälkeen ja nyt tuntuu, että vatsavaivat ovat vähentyneet ja muutenkin elimistö on ihan erilaisessa, aktiivisemmassa "tilassa" kun ruokaa ei tungeta vatsaan ja suolistoon alvariinsa.
4. Proteiinin lisääminen. Olen aiemmin mennyt ihan liian hiilaripitoisella ruoalla ja uskon, että esim. sokeriaddiktioni johtuu paljon siitä. Olen nyt opetellut lisäämään protskua ja syömään proteiinipitoisempia ruokua. Myös hyviä öljyjä olen lisännyt. Esim. aamupuuron päälle voi ripotella tummaa soijarouhetta, klo 18 voi tehdä päivän viimeisenä "iltaherkkuna" pirtelön/smoothien jossa on maitoa, pari lusikallista proteiinijauhetta, banaani, tummaa kaakaota (kuumaan vesitilkkaan liuotettuna) ja makeutustabletti. Päälle vähän kermavaahtoa.
Tsemppiä!
no miksi sulla on aika ruokaa kotona?
ehkä jos vaan antaisit mennä, niin syömishimo loppuisi.