Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 6-7 h unta/yö aikuiselle ihmiselle? (jatkuva väsymys)

Vierailija
04.03.2021 |

Varsinainen kysymys otsikossa.

Lapset menevät nukkumaan n. klo 21-22, sen jälkeen katsotaan miehen kanssa jakso jotain sarjaa ja sänkyyn pääsee vaihtelevasti klo 23-24 välillä. Herätys aamulla klo 6-7 aikoihin ja siis MYÖS viikonloppuna, koska nuorimmainen lapsi on aamuvirkku ja herättää aina meidät vanhemmatkin.

Näillä unilla menty nyt vuosia ja kova uupumus alkaa painaa. Olen miettinyt kilpparia, ruokavaliota, rauta-arvoja jne. mutta voiko sittenkin olla, että nukun kerta kaikkiaan liian vähän?

Ajatuksia, kokemuksia?

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisillä on omakotitalot ja mökit, rahaa syödä terveellistä ruokaa, käydä uimahallissa, harrastaa ja matkustaa.

Koulutetut työttömät on pienessä vuokra-asunnossa kotona, eivät uskalla edes käydä kävelyllä, kun heti joku naapuri tulee arvostelemaan ja hedelmien ja kasvisten sijaan syö ruisleipää, se on halvempaa, 9 leipäpalaa euron. Luulen, että eläkeläiset on pitempi ikäisiä kuin monet keski-ikäiset työttömät. Näin ainakin meidän suvussa.

Töitä ei saa millään, vaikka kuinka hakee.

Vierailija
182/186 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pärjäsin ihan ok 4-6h unilla, kunnes lääkärin selkeä selvitys unen merkityksestä sai muuttamaan elintapoja. Nykyisin priorisoin unen kaiken edelle. Nukun joka yö 7,5- 9 tuntia. Olen aivan ihminen! En sairastele, olen nopea, nokkela, pienet vammat paranee nopeasti, saan enemmän aikaan, enkä vain tuijota näyttöä ja sähellä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni on alkanut saamaan paniikkikohtauksia, edes lääkkeet eivät auta. Työkkäri ei voi laittaa ravintoloiden ja koulujen keittiöihin töihin, kun pyörtyily ei sovi. Kiitos työttömien haukkujien moni on mennyt fyysisesti huonoon kuntoon.

Kävelylläkin voi tulla paniikkikohtaus ja pyörtyä, kai ambulanssit korjailee johonkin. Ihminen ei kestä jatkuvaa negatiivista palautetta.

Vierailija
184/186 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty käymään kävelyllä ollenkaan, koska jalat lähtee alta ja pyörryn, saan paniikkikohtauksen, vaikka ei olisi yhtään ihmistä lähellä. Jatkuva työttömien haukkuminen on ollut vaan liikaa. Jos työkkäri laittaa johonkin ja tarpeeksi matkalla pyörtyilee niin en tiedä laittavatko sairaseläkkeelle. Ihminen nyt vaan hajoaa, kun negatiivista haukkumista tulee koko ajan. Haukkujat tulevat maksamaan nuorempien sairaseläkkeet korkeammilla veroilla, ei voi vaan mitään. Ihminen ei ole mikään kone, joka kestää mitä tahansa.

Vierailija
185/186 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tunnilla mennään. Ei minulla muuta.

Vierailija
186/186 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

D kirjoitti:

Ei riitä lähimainkaan, mutta mitenpä järjestät kun molemmat vuorotyöläisiä eikä onnistu vurojen täsmääminen.

Toinen kun tulee töistä yhdentoista maissa, toinen on jo nukkumassa mutta herää väkisinkin. Uudelleen nukahtamiseen menee taas oma aikansa.

Aamulla taas toinen herää ennen viittä kun toinen lähtee töihin, enkä minä ainakaan saa unta enää.

Paitsi määräajoin, kun on sitten niin väsynyt että nukahtelee jo auton ratissakin.

Ei tämä tästä helpotu, mutta enpä ole keksinyt ratkaisuakaan. Lopettaa työnteko? Nukkua eri huoneissa tai muuttaa eri osoitteisiin? Työn takia? 

Noup.

Ei eri huoneissa nukkuminen nyt niin huono vaihtoehto ole, jos meinaa nukahtaa jo rattiinkin. Jos vaikka parina kolmena yönä nukkuisitte eri huoneissa viikon aikana niin saisitte enemmän keskeytymätöntä unta kumpikin. Kokeilkaa edes!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi