Kävin juuri rokotuksessa tekaistulla epikriisillä :D
Näin meni läpi HUS:issa, krooninen astma antoi luvan mulle, 34-vuotiaalle, vähän etumatkaa jonossa. Mitäs tähän sanotte, ohjeita saa soveltaa!
Kommentit (74)
Tää aloitus on ihan täyttä peetä, olen itse oikeasti riskiryhmäläisenä rokotuksessa käynyt ja kyllä siellä aika tarkat protokollat tarkistuksiin on. Epikriisissähän pitää mm. olla hoitavanlääkärin nimi, olisivat varmaan hänelle soittaneet tmv. jos ei mistään tietokannasta löydy varmistusta. Enkä jaksa uskoa, että AP olisi osannut oikeaoppisesti käyttää lääkäreiden termistöä feikatakseen epikriisin, joka olisi mennyt kahdelta hoitajalta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet Virossa hoidossa ja asut täällä, niin voit pyytää epikriisin ja saat rokotuksen. Minulla ainakin tulee Kantaan suomalaisten yksityisten lääkäriasemien tiedot.
Minulla ei aikaan ole tullut Terveystalon tiedot Kantaan.
Minulla näkyy Terveystalo tiedot kannassa. Mutta ehkä työterveys on eri asia. Olen siis itse käynyt yksityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei ole mitenkään multa pois, jos hysteerisemmät etuilee.
Jokaiselle halukkaalle aikuiselle on varattu rokotteet. Niitä tulee jäämään vielä käsiin loppupeleissä.
Se on niiltä heikoimmilta sairailta pois!
Ja susta on OK huijata tai väärentää?
OK.
Eihän ole. Jokaiselle aikuiselle on varattu rokotteet (halusi tai ei).
Ei tietenkään ole oikein huijata tai väärentää, mutta ei sekään ole multa mitenkään pois, jos hysteerikot on noin epätoivoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tää aloitus on ihan täyttä peetä, olen itse oikeasti riskiryhmäläisenä rokotuksessa käynyt ja kyllä siellä aika tarkat protokollat tarkistuksiin on. Epikriisissähän pitää mm. olla hoitavanlääkärin nimi, olisivat varmaan hänelle soittaneet tmv. jos ei mistään tietokannasta löydy varmistusta. Enkä jaksa uskoa, että AP olisi osannut oikeaoppisesti käyttää lääkäreiden termistöä feikatakseen epikriisin, joka olisi mennyt kahdelta hoitajalta läpi.
Ilmankos se rokotusaikataulu vanuaa ja kestää, kestää ja kestää. Aivan tarpeetonta tarkistella jokaisen taustoja.
Käyttäisivät samaa jouhevuutta kuin tavis influenssarokotteiden kanssa.
Aikaa varatessa katsotaan tarpeellisuus.
Paikalle mennään henkkareiden/kelakortin kanssa ja sen avulla merkataan, että on rokotteen saanut ja toinen rokottaa sillä aikaa. Siinä mitään epikriiseja tarvis esitellä ja mihinkään soitella. Aivan älytöntä.
Olispa jo hyvässä vauhdissa rokottamiset, jos keskityttäis ite asiaa.
joo joo
ja piikissä varmaan pulituuria
😆
Onnea, toivottavasti tuli hyvä mieli kun joku oikeasti riskiryhmään kuuluva ei saanut takiasi rokotetta vaan sinä valehtelemalla ruinasit senkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle halukkaalle aikuiselle on varattu rokotteet. Niitä tulee jäämään vielä käsiin loppupeleissä.
OK.
Ei tietenkään ole oikein huijata tai väärentää, mutta ei sekään ole multa mitenkään pois, jos hysteerikot on noin epätoivoisia.
Ei ole varattu.
Onko rokotteita toimtettu vasta 200 000?
4.8 miljoonaa puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK.
Ei ole varattu.
4.8 miljoonaa puuttuu.
Korjaan:
Itse asiassa puuttuu 2 * 4.8 miljoonaa (2 rokotetta / hlö).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK.
Ei ole varattu.
4.8 miljoonaa puuttuu.
Korjaan:
Itse asiassa puuttuu 2 * 4.8 miljoonaa (2 rokotetta / hlö).
Eli uupuu vielä 9,7 Milj rokotetta ja ap vei näistäkin.
Epikriisi tarkoittaa oikeasti loppulausuntoa. Tavallinen sairauskirjaus ei ole epikriisi. Kannattaa siis puhua ihan vaan sairauskertomuskopiosta, joka pitää esittää, jos pitää esittää sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsit
Oikeasti, ei tuollainen voi mennä läpi. Luulisi että tarkistavat ristiin jostakin tietokannasta
Kun eivät tarkista. Kopio riittää.
Ap on varmaan se, joka ekana oli huutamassa, ettei ainakaan ota sitä rokotetta🤣🤣
Voihan tuo ollut tapahtunut kun ei tiedä, minkä rokotuspisteen henk.kunnasta kyse - ehkä ap kertoo?
Itsellä on krooninen astma niin ei todellakaan ollut läpihuutojuttu.
Kelakortti tutkittiin mutta ei sekään riittänyt, vaan sitten tarkistettiin vielä, onko vuoden sisällä ollut pahenemisvaiheita ja kortisonipillereiden tarve.
Joten jos ap pääsi tekaistuin paperein, niin ihmettelen suuresti: ainakin siinä rokotuspisteessä jossa minä olin oli kaksi henkilökuntaan kuuluvaa yhden rokotettavan kanssa joten kyllä siinä kaksi valvoi ja tarkisti oikeuden. Eikä henkilökunta ole itse voinut petoksesta hyötyä. Jos ei siis ap tarjonnut lahjuksia. Mutta olisiko 2 hoitajaa samanaikaisesti ollut valmiita ottamaan lahjuksia vastaan? Enpä usko.