Toisen jalan sisäinen värinä ja muut vaivat, selkäkö syynä?
Kokemuksia? Vaivannut jo kuukausia, ja lääkäri pyörittelee sormiaan ja totesi fysioterapiakäynnin kautta fibromyalgian ilman paria verikoetta kummempaa tutkimusta. Lihasvoima on hieman heikompi fyssarin mukaan tässä kyseisessä jalassa myös, itse en ole pitänyt kummallisempana kun ajatellut että aika perus että toinen puoli toista vahvempi jne. Alaselkä vaivasi vuosi sitten, en tiedä liittyykö siihen. Kipupiste tuolloinkin samalla puolella alaselässä, kun jalkavaiva. Miltä kuulostaa? Varsin epämukavan tuntuista tuo jatkuva hurina/värinä, ja kun mikään ei ole auttanut vaivaan.
Kommentit (46)
Mulla pari päivää ollut tuota värinää, tuntuu lähinnä vasemmassa jalassa takana. Lähinnä istuessa tai maatessa. Tuntuu että johtuisi rasituksesta ja ehkä jostain hermojumista. Mutta mulla myös ollut jotain pientä kipua selässä (lihaksissa) ja tuntuu että selkä on jotenkin heikko.
Jos ferritiini on 28, niin suurella todennäköisyydellä johtuu raudanpuuttesta (vaikka hemoglobiini olis kuinka hyvä). Jos jatkuu vielä kun ferritiini on 60 tai enemmän lähtisin etsimään syytä muualta.
Nimimerkillä Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermopinne, hermo puristuksissa jossain esim iskias
Mikä avuksi jos tästä kyse? Oon kaikenmaailman jumpat, liikunnat, venytykset kokeillut mutta vaiva pysyy. Ja on siis semmoista jatkuvaa tasaista värinähälytyksen omaista tunnetta polvitaipeesta alaspäin.
Ap
Leikkaus. Ei ne julkisella puolella siihen rupea niin kauan kuin tolpillasi pysyt.
Jos minulla olisi tuollaista, epäilisin sen johtuvan migreenistä. Se kun tekee kaikenlaisia tuntohäiriöitä välillä, ja ne saattavat kestää viikkoja tai kuukausiakin putkeen.
Täällä fibromyalgikko, jolla noita värinöitäkin on ollut. Eli voi liittyä siihenkin ehkä. Toki moninaisia muitakin oireita on.
Toivottavasti löydät lääkärin, jolta saat vastauksia. Suosittelen mm. neurologilla ja reumatologilla käyntejä, vaikka omakustanteisesti, jotta saat mielenrauhan.