Toisen jalan sisäinen värinä ja muut vaivat, selkäkö syynä?
Kokemuksia? Vaivannut jo kuukausia, ja lääkäri pyörittelee sormiaan ja totesi fysioterapiakäynnin kautta fibromyalgian ilman paria verikoetta kummempaa tutkimusta. Lihasvoima on hieman heikompi fyssarin mukaan tässä kyseisessä jalassa myös, itse en ole pitänyt kummallisempana kun ajatellut että aika perus että toinen puoli toista vahvempi jne. Alaselkä vaivasi vuosi sitten, en tiedä liittyykö siihen. Kipupiste tuolloinkin samalla puolella alaselässä, kun jalkavaiva. Miltä kuulostaa? Varsin epämukavan tuntuista tuo jatkuva hurina/värinä, ja kun mikään ei ole auttanut vaivaan.
Kommentit (46)
Voi olisin voinut kirjoittaa saman tekstin! Mulla ihan samaa oiretta. Lisäksi puutumista ja pistelyä vuoronperään kaikissa raajoissa ollut jo yli vuoden päivät. Ikää 35 ja samat mitatkin kuin sulla.
Olen ravannut kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa ja mitään ei ole löytynyt. Neurofysiologi oli sitä mieltä että stressiä. Lihasjumia, hermoärsytystä ja stressiä. Tuohon hurinan tunteeseen ei osannut arvailla mitä se voisi olla. Mietti että voi liittyä rasitustilaan.
Yleisenä ohjeena oli lähinnä relata.
Olen helposti stressaava kyllä ja sanotaan näin että nämä oireillut eivät ainakaan ole stressiä vähentäneet..
Mulla nyt vuoden päivät ollut värinää molemmissa jaloissa, nykimistä ympäri kehoa ja elohiiriä ympäriinsä. Kaikki mahdolliset verikokeet otettu, tehty hermoratatutkimus ja käyty neurologilla ja reumatologilla. Ei ole löytynyt syytä. Värinä ja nykäykset ei satu, mutta voi tehdä nukkumisesta mahdotonta, eikä niihin auta mikään lääke. Vaikuttaa todella paljon mielialaan - loppuuko tämä koskaan. Perus magnesiumit ym. kokeiltu jo tuloksetta. Myös voimakasta käsien puutumista ja sormien kipua.
Ootko tuolloin saanut koronarokotteen?
Deep vain trombosis eli veritulppa. Voi purkaantua itsestään tai sitten irtoaa ja ja kulkee kuolettavasti sydämmeen. Juo tarpeekai paljon vettä ja käytä verta ohennettavaa lääkettä.
Miten pääsit stressistä yli? Kauan kesti oireet. Menikö pikku hiljaa ohi vai helpottiko nopeasti sitten kun helpotti?
Terv 5 kuukautta krooninen stressi
Veikkaan selässä nikamaa, joka painaa hermoa/selkäydintä? Pyydä magneettikuvaus. Itsellä migreeniä tutkittaessa löydettiin kaularangasta pari ongelmakohtaa, joista tulevaisuudessa tulee oireina raajojen puutuminen, jalkojen lähteminen alta. Mulla myös jalassa pientä värinää toisinaan.
Mulla oikeassa jalassa sisäreidessä tuollaista värinää nyt ja voin kertoa, että on yhtä häiritsevää kuin kipu.
Seisominen esim ruuanlaiton yhteydessä on yhtä helvettiä, tuntuu että selkä katkeaa.
Löydös on spondolyysi, mutta oireisiin liittyy myös voimakasta pahoinvointia, joka aaltoilee. Paljon muitakin oireita ja nyt pelkään ihan jäätävästi, että mulla on MS-tauti. Lääkäreiden suhtautuminen on todella kamalaa.
Mulla oli ensin pari vuotta sitten vasen jalka puolen vuoden ajan niin kipeä, että meinasi taju lähteä. Epäilen punkin puremaa.
Nykyisin ihan joka vaivaan tarjotaan heti raudan puutetta, mutta paljon yleisempää on, että on esim borrelioosi, joka ei näy verikokeessa positiivisena tuloksena.
Mulla oli jalkojen/ käsien puutumista vuosia sitten ja selkä todella jumissa. Kävin kiropraktikolla kerran viikossa kuukauden ajan ja sillä sain entisen elämäni takaisin. Fasettilukkoja availtiin, si nivel painettiin oikealle paikalleen, jonka takia koko lantio oli ollut epäsymmetrissä ja aiheutti kaikki kiputilat ja vaivat. Kannattaa kokeilla ja valita kunnollinen tekijä, eikä mitään puoskaria.
Ja syvien lihasten huoltaminen on todella tärkeää!
Itselläni myös tätä värinää. Eilen aamulla alkoi, päivän aikana ei tuntunut ja sitten nukkumaan mennessä alkoi se värinä oikeassa jalassa. Aamulla herätessä heti tuntui. Tänään tätä värinää on kestänyt koko päivän niin istuen kuin seisaaltaankin. Tehnyt venytyksiä ja lenkillä käynyt mutta ei muutosta. Aikaisemmin tätä oli joskus touko-kesä mutta meni ohi ennen kuin ehti tarkemmin kiinnittää huomiota. Muistikuvissa on että muutamia kertoja tätä värinää jalassa ollut ennenkin mutta vain ohimenevää ja pienen hetken kestänyt ja poissa. Ensimmäinen kerta kun tämä värinä onkin nyt koko päivän kestänyt. Värinä tuntuu jalkapohjassa ja pitkällään se vasta tuntuikin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olisin voinut kirjoittaa saman tekstin! Mulla ihan samaa oiretta. Lisäksi puutumista ja pistelyä vuoronperään kaikissa raajoissa ollut jo yli vuoden päivät. Ikää 35 ja samat mitatkin kuin sulla.
Olen ravannut kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa ja mitään ei ole löytynyt. Neurofysiologi oli sitä mieltä että stressiä. Lihasjumia, hermoärsytystä ja stressiä. Tuohon hurinan tunteeseen ei osannut arvailla mitä se voisi olla. Mietti että voi liittyä rasitustilaan.
Yleisenä ohjeena oli lähinnä relata.
Olen helposti stressaava kyllä ja sanotaan näin että nämä oireillut eivät ainakaan ole stressiä vähentäneet..
Samoin täällä sisäinen värisijä.
Mulla on kyllä se fibromyalgia, joten olen sitten laittanut siihen piikkiin tämänkin...
Tämmöistä tämä on...
Moi. Lähdin just itsekin tuota samaa etsimään. Jalan 'sisäinen värinä' ja tunnottomuuden tunnetta. Aiemmin juoksin 5 vuotta jalan helvetin moisista 'sähköiskuista' tk:ssa ja tyhjää sain vastaukseksi. Eivät laita kuvauksiin, kun ovat niin kalliita. Lopulta sain ajan neurologille ja 20 min. myöhemmin tuli vastaus:välilevyn pullistuma ristiselässä ja pääsin kuvauksiin nopeasti. Loukkasin selkäni nyt viime kuussa, joten epäilen tämän 'värinän' olevan selästä kiinni myös. Hakeudu lääkärille ja älä luovuta ennen kuin saat tutkimuksia ja vastauksen. Eihän sille mitään tehdä, mutta ainakin tiedät sitten syyn oireisiin. Itse ostin ihan vaan halvan selkätuen(n. 25e) marketin urheiluosastolta ja pidin kotona ollessa. Saattaa tepsiä sullekin. Hyvää jatkoa!
Käsien ja sormien oireet tuttuja mulle. Kun vihdoin pääsin 'oikealle' lekurille sain diagnoosiksi kaularanka oireyhtymä. Vaikuttaa juuri kuvaamallasi tavalla. Käy katsomassa toi diagnoosin sisältö niin tiedät natsaako sulle. Hyvää jatkoa!
Lääkärissä käynti on melko pelleilyä nykyään. Popoaukkokin osaa saman ja on tervejörkisempi. Lääkäreillä niin hyvät palkat, ettei töitä kannata juurikaan tehdä.
Olen käynyt jo useampaan otteeseen, edelleen sitä fibroa tyrkytetään vaikkei ole mitään tutkittu verikokeita lukuunottamatta ja jumppaa ja liikuntaa fyssarilta määrätty, eikä mitään hyötyä ole ollut yhtään mistään. Mainittakoon että menin ihan alussa akuuttina tuon selkäkivun takia päivystykseen, jossa katsoivat verikokeet tutkimatta sitä itse selkää lainkaan ja tulivat tulokseen että johtuu masennuksesta (diagnoosi vuosia vanha) ja lähettivät buranan kanssa kotiin. Että mielummin kyselen vaikka tämmöisistä paikoista, kun luotto terveydenhuoltoon ei oo kummoinen.
Ap