minkä merkkinen käsilaukku on tyylitietoisella naisella?
Etsin suurempaa käsilaukkua hintaluokassa 200-400€, mutta mitä laukkumerkkiä 30v nainen käyttää? Ostin vuonna 2015 Michael Korsin laukun mutta se paljastui teinityttöjen valinnaksi joten haluaisin nyt varmistua ettei mene laukkuvalinta taas metsään.
Balmuirin laukut kiinnostavat mutta hinta kipuaa turhan korkealle. Olen valmis maksamaan laadusta mutta koen tuolla hintahaarukalla jo laatua saavani.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Coccinelle on aitoa italialaista nahkaa. Mulla kestänyt laukku jo 6 vuotta ja on kuin uusi. Malleja on paljon. Marimekon gartha hajos kahdessa vuodessa.
Gratha ei ole tällä hetkellä tyylitietoisen valinta, on liian tunnistettava ja yleinen.
Mutta jokin vanha Marimekko olisi hyvä. Marimekolla oli joskus nollarilla vähän aikaa nahkalaukkujakin, ainakin Stockmannilla oli myynnissä. Noin vuoden 2008-2009 paikkeilla, mustia ja punaisia, ja vuorissa samaa Marimekon kangasta kuin Jenni Haukion kirjekuorilaukussa. Sellaisen jos saisi.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta näistä vähän tuoreemmista "it" laukuista, Polene, Dragon Diffusion, Demellier, Songmont, Ateliers Auguste?
Ei kukaan muista enää vuoden kuluttua näitä merkkejä ja menevät äkkiä muodista. Kannattaa panostaa klassikoihin.
Jos tarkoitat klassikoita tyyliin LV, Dior, YSL, Chanel niin ovat auttamatta vanhanaikaisen oloisia tällä hetkellä. Tietyntyyliset ihmiset kyllä haluavat ne tunnistettavat logot, että kaikki varmasti tietävät laukun olleen kallis, mutta monet haluavat nykyisin enemminkin kohtuuhintaisia, mutta laadukkaita laukkuja ilman logoja.
Kuvittelette, että tyyliä on valita jokin ei niin yleinen trendaava laukku. Ja pah, tyyliä on valita kestäviä asioita, eikä kuluttaa sitä mikä milloinkin on muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelette, että tyyliä on valita jokin ei niin yleinen trendaava laukku. Ja pah, tyyliä on valita kestäviä asioita, eikä kuluttaa sitä mikä milloinkin on muodissa.
Riittää, että laukku on sellainen jonka itse haluaa ja josta itse pitää riippumatta siitä, mitä muut ajattelevat. Laatu ja ajattomat mallit kestävät, olivatpa ne minkähintaisia tai tunnistettavia tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on kestävät asiat? Ja se, että jokainen ostaa sen saman Diorin tai LV:n ei ole tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lovia tai Pihka on ainakin sellaisia, että kukaan ei paheksu. Jos siis haluaa nimenomaan sellaisen laukun ettei kukaan irvaile. Laadukkaita ja kotimaisia.
Itsellä on töissä käytössä Pradan laukku siitäkin huolimatta että jakaa varmasti mielipiteitä. Jotkut eivät vaan voi sietää merkkilaukkuja ja kokevat niiden käyttämisen idioottimaiseksi. No, itseäni varten olen Pradani hankkinut. Käytettynä monta vuotta sitten. Ainakin ekologisuus toteutuu siten että melkein aina sama laukku olalla, ja käytettynä hankittukin. Mitä enemmän käyttökertoja jollekin tuotteelle tulee, sitä ekologisempi se on. Ajattelen että itsetuntoni kestää jos joku paheksuu.
Vai että kukaan ei paheksu. Anna mun nauraa. Kaukana tyylikkyydestä, mutta kommentisi vain vahvistaa sitä ettei suomalaisilla naisilla ole tyyliä.
Olet lapsellinen. Kaikki luksuslaukut ovat tyylikkäitä ja laukku kestää aikaa. Makuasia, mistä tykkää. Ei tarvi muiden mielipiteitä kysyä. Jopa äidiltä tyttärelle kestää nuo laukut. Mikä olisi tyylikkäämpää kuin italialainen luksus. Tai ranskalainen.
Olen omistanut muutaman LV:n, Mulberryn ja Guccin, mutta päätynyt myymään, kun eivät pääse käyttöön. Haluan, että laukku tuntuu hyvältä, ei paina liikaa, ei ole liian pieni tai iso, ei laatikkomainen ja jäykkä, hankala avata ja sulkea. Taskuja pitää olla. Ei niin kallis, ettei raaski pitää, vaikka tulisi yllättäen pari pisaraa vettä. Kalliit merkkilaukut eivät täytä vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on kestävät asiat? Ja se, että jokainen ostaa sen saman Diorin tai LV:n ei ole tyyliä.
Aito kotimainen nahkalaukku turun torilta olisi tyyliä ja kestävyyttä, mut harvalla itsetunto riittää, pitää olla se merkin tuoma lisäarvo.
Vierailija kirjoitti:
Olen omistanut muutaman LV:n, Mulberryn ja Guccin, mutta päätynyt myymään, kun eivät pääse käyttöön. Haluan, että laukku tuntuu hyvältä, ei paina liikaa, ei ole liian pieni tai iso, ei laatikkomainen ja jäykkä, hankala avata ja sulkea. Taskuja pitää olla. Ei niin kallis, ettei raaski pitää, vaikka tulisi yllättäen pari pisaraa vettä. Kalliit merkkilaukut eivät täytä vaatimuksia.
Mä tykkään MK:sta just ton takia, että on useita taskuja ja kestävä. En vaan kehtais käyttää just ton takia, kun on kaikkien pissisten laukku. Matkalla on aina, kun sinne mahtuu kaikkea tarpeellista, mitä koneessa tarvii matkan aikana tai ei voi laittaa ruumaan, esim. ipad.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä alkuvuonna näytti aika monella tyylitietoisella olevan Alaïa Le Teckel. Ei kylläkään ole minun tyylinen, on liian jäykkä.
Mä en kestä näitä pitkulaisia, nämä oli muotia nollarin alussa. Yhdistän nämä ikuisesti sen ajan tyyliin. Makuni on nykyään aika tätimäinen! Mutta olenkin jo 50+
🇺🇦🇮🇱
Kahvipussikassi olis nyt tyyliä, ei nää pissiksillä. Mieluiten itse tai mummun tekemänä.
Minulla on muutama Tiger of Swedenin laukku. Ovat hyvälaatuisia ja kauniita. Sopivat skandinaaviseen elämäntyyliin.
Marimekkokin on tosi jees. Kotimainen klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Kahvipussikassi olis nyt tyyliä, ei nää pissiksillä. Mieluiten itse tai mummun tekemänä.
Ehdottomasti on tyyliä! Eikä nää pissiksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään MK:sta just ton takia, että on useita taskuja ja kestävä. En vaan kehtais käyttää just ton takia, kun on kaikkien pissisten laukku. Matkalla on aina, kun sinne mahtuu kaikkea tarpeellista, mitä koneessa tarvii matkan aikana tai ei voi laittaa ruumaan, esim. ipad.
Itse asiassa minunkin luottolaukkuni matkoilla on nahkainen, vanha MK. Leveä olkahihna, vetoketjulla suljettava, monta taskua, sisällä kätevä remmi, johon saa avaimen, ettei tarvitse etsiä laukun pohjalta. Tuohon verrattuna laatikkomainen Gucci on aivan surkea.
Mulla on kaksi pitkäaikaista arkinahkalaukkua, toinen Kate Spaden ja toinen Claudio Ferricin. En tosin ostanut niitä merkki edellä, vaan ulkonäön ja käytännöllisyyden perusteella. Hyvin ovat kestäneet käyttöä.
Itse tykkään Aarnin kotimaisista hirvenakaisista laukuista. Minusta ajaton ja klassinen malli, kohtuuhintainenkin
Miikon laukut tehdään hirvennahasta ja ovat suomalaista suunnittelua. Kohtuuhintaisia myös.
Halvimmalla saat oikeanlaista pientä jujua, jos löytyisi lapsuudenkodista kaapin kätköistä jokin äitisi vanha nollarin laukku. Tai jos ei ole, niin saa niitä kirpputoriltakin, eikä välttämättä maksa hirveästi.