Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvittele, että olet työtön tai työkyvytön, ja sinulta kysytään: ”no mitäs sinä teet työksesi?”

Vierailija
03.03.2021 |

Ollaanpa sitten illallisella tai coctail-juhlissa tai vaikka luokkakokouksessa, miten vastaat:

Oletko rehellinen (”eipä ole löytynyt töitä” tai ”terveydentilan vuoksi en ole juuri nyt palkkatyössä”) vai ikään kuin kehuskeletko tai liiotteleto itsesi tilanteen yläpuolelle (”en ole löytänyt semmoista hommaa, jossa pääsisin täysin hyödyntämään taitoni ja lahjakkuuteni” tai ”jossain vaiheessa huomasin, että olen niin sairas, etten voi vaarantaa kaikkea sitä, mitä minulla on yhteiskunnalle annettavana”).

Mitä sanot tai mitä sanoisit, kun sinulta kysytään tai kysyttäisiin, että ”mitäs sinä teet elämälläsi”?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleltään köyhät tekee töitä!

Vierailija
82/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani *ammatti tähän* evp. Evp tarkoittaa sitten joko "ei vakinaisessa palveluksessa" tai "elää vaimon palkalla".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastaava tilanne on kun on kotiäitinä isommille esim. jo kouluikäisille lapsille. Kyllä siinä saa äkkiä vaivaantuneen hiljaisuuden ja silmien pyörittelyä osakseen kun vastaa olevansa kotona. Valitettavasti.

Vierailija
84/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelisin, että opiskelen tai olen kotirouva.

Ketään normaalia EI kiinnosta.

Juoruilevat lehmät on asia erikseen - heidät kierrän kaukaa!

Mistä tunnistat juoruilevan lehmän?

Mää, mää... VALITUKSESTA!

Vierailija
85/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ihmisen arvo jos sillä ei ole työtä? Tässä nykyisessä suorittajakulttuurissa paljon muuta arvoa ei ole kuin se työn ja uran kautta tuleva.  Kuitenkin meidän länsimaisen kulttuurin ja sivistyksen pohja on hellenistisessä kulttuurissa, jossa eliitin miehet käyttivät aikansa filosofointiin. Raskaat ruumiilliset työt teetettiin orjilla ja huonomaineiset kauppiasammatit olivat köyhien tai keskiluokan hommia. 

Viisauskoulut pitäisi ottaa uudestaan käyttöön, ei mitään demokraattista hapatusta jossa aina joku idiootti pääsee sabotoimaan fiksumpien päätökset. Älykkäiden ja sivistyneiden ihmisten olisi lyötävä päänsä yhteen ja keksittävä meille uusi tapa elää. Raha ei kuitenkaan lopulta ratkaise kaikkia meidän ongelmia. 

Olisi aika pohtia mikä on oikein, kuinka huolehdimme heikommista, miten voimme auttaa koko maailmaa voimaan paremmin? Joo, idealistista paskaa, mutta olisihan se hienoa jos jossain vaiheessa joku pysähtyisi miettimään, että miksi tässä näitä hommia tehdään???

Minä olen tällainen, voisin olla viisauskoulun opettaja. En yhtään ymmärrä miksi ihmisen arvo mitataan työssä. Itse näen työtä tekevän lähinnä orjana. Ihmiset ei ajattele eivätkä osaa ajatella, tukka putkella hautaa kohti vaan. En ole löytänyt vielä ihmistä joka olisi samalla tasolla ajatusteni kanssa, kuolettavan yksinäistä miettiä yksin, kukaan ei ymmärrä tai ymmärtää väärin, en tosin puhu enä edes sitä vähääkään ja olen erakko.

Kuka maksaisi tällaisten viisauskoulujen opettajien palkat ja mistä saadulla rahalla?

Vierailija
86/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ihmisen arvo jos sillä ei ole työtä? Tässä nykyisessä suorittajakulttuurissa paljon muuta arvoa ei ole kuin se työn ja uran kautta tuleva.  Kuitenkin meidän länsimaisen kulttuurin ja sivistyksen pohja on hellenistisessä kulttuurissa, jossa eliitin miehet käyttivät aikansa filosofointiin. Raskaat ruumiilliset työt teetettiin orjilla ja huonomaineiset kauppiasammatit olivat köyhien tai keskiluokan hommia. 

Viisauskoulut pitäisi ottaa uudestaan käyttöön, ei mitään demokraattista hapatusta jossa aina joku idiootti pääsee sabotoimaan fiksumpien päätökset. Älykkäiden ja sivistyneiden ihmisten olisi lyötävä päänsä yhteen ja keksittävä meille uusi tapa elää. Raha ei kuitenkaan lopulta ratkaise kaikkia meidän ongelmia. 

Olisi aika pohtia mikä on oikein, kuinka huolehdimme heikommista, miten voimme auttaa koko maailmaa voimaan paremmin? Joo, idealistista paskaa, mutta olisihan se hienoa jos jossain vaiheessa joku pysähtyisi miettimään, että miksi tässä näitä hommia tehdään???

Minä olen tällainen, voisin olla viisauskoulun opettaja. En yhtään ymmärrä miksi ihmisen arvo mitataan työssä. Itse näen työtä tekevän lähinnä orjana. Ihmiset ei ajattele eivätkä osaa ajatella, tukka putkella hautaa kohti vaan. En ole löytänyt vielä ihmistä joka olisi samalla tasolla ajatusteni kanssa, kuolettavan yksinäistä miettiä yksin, kukaan ei ymmärrä tai ymmärtää väärin, en tosin puhu enä edes sitä vähääkään ja olen erakko.

Kuka maksaisi tällaisten viisauskoulujen opettajien palkat ja mistä saadulla rahalla?

Ei ainakaan kukaan tyhmä!

Vierailija
87/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitushommia :) Ja koska olen hiljainen varautunut hissukka niin ketään ei kiinnosta sen enempää. Mt-ongelmista eläkkeellä ja about erakkona niin eipä ole utelijoitakaan enää. Aattelin myös tässä tilata hiukan maaleja kotiin niin voin olla sen jälkeen taiteilijakin. Että onhan näitä :D

Vierailija
88/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy cocktail-kutsuilla, joten kukaan ei kysy. Pysyttelen perhepiirissä tai ulkomailla. Olen eläkkeellä.

Vierailija
89/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitushommia :) Ja koska olen hiljainen varautunut hissukka niin ketään ei kiinnosta sen enempää. Mt-ongelmista eläkkeellä ja about erakkona niin eipä ole utelijoitakaan enää. Aattelin myös tässä tilata hiukan maaleja kotiin niin voin olla sen jälkeen taiteilijakin. Että onhan näitä :D

:D :D

Vierailija
90/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tämän maailman ei pidä perustua rahaan.

Vierailija
91/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevanin freelancer - koska minulla on oikeastikin mahdollisuus laskuttaa kevytyrittäjänä ja sitä jaksamiseni mukaan teen. T. Osatyökykyinen

Vierailija
92/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tämän maailman ei pidä perustua rahaan.

OK. Mistä putkahtelisivat sitten ne ruokatavarat ja muut hyödykkeet, joilla viisauskoulujen opettajille maksettaisiin heidän työstään? Ja olisiko viisauskoulun opettajan työ myös lähinnä orjana olemista?

Vierailija
93/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei ole tarvinnut kuvitella tuollaista tilannetta.

Mutta koska en käy cocktail-tilaisuuksissa, ei tarvinnut vastata kenellekään, että olen avoin uusille työtarjouksille.

Vierailija
94/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan etten tee yhtään mitään.

Vierailija
95/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työkyvytön, mutta työtön.

Kerron kaikille asian niinkuin se on. Mitä sitä ruveta kaunistelemaan?

Ei ole ystäviä, ei tuttavia enää. Mutta tiedänpä ainakin nyt, etten ole ulkopuolisille minkään arvoinen.

Vierailija
96/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan etten tee yhtään mitään.

Lisätään vielä että tiedän että ihmiset olettavat mun olevan mt-eläkkeellä. Totuus on että elän pääomatuloilla ilman tukia. Emt, jotenkin vähän väsynyttä tämä että työ (tai vaihtoehtoisesti perheellisyys) on se ihmisen kokonaan määrittävä asia ja työn ulkopuolella olevana ihmisarvosi on nolla jos edes sitäkään, mutta näin se nyt ilmeisesti on.

Vierailija
97/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, sanon suoraan nykyään, että olen tällä hetkellä työttömänä, katsotaan mitä tulevaisuudessa. 

Vierailija
98/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin eläväni pääomatuloilla ja täytän päiväni mielenkiintoisilla harrastuksilla.

Vierailija
99/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työtön, kehuskelisin.

Jos olisin työkyvytön, olisin rehellinen.

Kun olet rehellinen työkyvyttömyydestäsi ihmiset lakkaavat puumasta sinulle, sen jäkeen olet kuin ilmaa. Ikävä mutta totta. Siksi vältän menemästä kutsuille tai luokkakokouksiin. Jos joku kysyy, vältän vastaamasta tai vastaan jotain ympäripyöreää. Olen ilmeisesti liian mysteerinen koska saan kuulla muuta kautta että minusta puhutaan selkäni takana, jännää että elämäni on niin kiinnostava.

Sairauteni on fyysinen ja rankka, ei mielenterveysongelmia. Valitettavasti tämä johtaa syrjäytymiseen eikä sille oikein voi mitään.

Vierailija
100/100 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen, saa kysyä, työ tai sn puute ei määritä minua.