Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
1161/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin vain katsomaan, miten sekaisin olette.

Hyvin on aivopesu purrut, kun huudetaan tiukempia rajoituksia ja perusoikeuksien pois viemisiä, etteivät hoitokotien 84-vuotiaat kuole Koronaan.

Halooo... jossain vaiheessa on liian myöhäistä herätä..

Minun äidilläni 85-v. on perusoikeus elää ilman koronaa. Sinun perusoikeutesi ei ole tartuttaa tautia häneen. Minua ei kiinnosta jos tämä asia ei tuota sinulle mielihyvää, näin se vaan menee. 

Jännä kun aiemmilla influenssa ym kausilla ei kielletty tanssimista ja laulamista, suunniteltu ulkonaliikkumiskieltoa ja suljettu ihmisten yrityksiä ja tuhottu nuorten mielenterveyttä,YM, että sinun mummosi saa ehkä elää kuukauden pidempään ja kuolla johonkin muuhun, kunhan ei koronaan.

Olet aivopesty, niin se vain menee

Ajatus siitä että heikot saavat kuolla ja terveet porskuttaa ovat hitler-tyyppisiä. Eikö tämä jo lähentele eugeniikkaa? Ihme että te "valon" lapset syytätte muita natsimeiningistä kun te itse olette sinne suuntaan kallellaan.  Kaikki muut sais kuolla koronaan mutta te säilytte koska te "pidätte hyvän vastustuskyvyn".

Mielestäni olette pimeyden lapsia. Ja olen harrastanut joogaa ja henkisyyttä 80-luvulta lähtien ja oikeaan valon polkuun kuuluu lähimmäisen rakkaus ja epäitsekkyys. Universaalia rakkautta on se että on valmis tekemään mitä vaan toisen hengen säilyttämiseksi ei se että on pakko syödä pähkinöitä vaikka se uhkaisi toisen henkeä.

Tästä olen samaa mieltä, ja samoja ajatuksia on herännyt näiden sekopäiden jutuista. Täysin sama pohjavire kuin marginaalisella äärioikeistolla; rajataan kenellä on oikeus elää.

Vierailija
1162/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on aivopesu purrut, kun huudetaan tiukempia rajoituksia ja perusoikeuksien pois viemisiä, etteivät hoitokotien 84-vuotiaat kuole Koronaan.

Minun äidilläni 85-v. on perusoikeus elää ilman koronaa. Sinun perusoikeutesi ei ole tartuttaa tautia häneen. Minua ei kiinnosta jos tämä asia ei tuota sinulle mielihyvää, näin se vaan menee. 

Jännä kun aiemmilla influenssa ym kausilla ei kielletty tanssimista ja laulamista, suunniteltu ulkonaliikkumiskieltoa ja suljettu ihmisten yrityksiä ja tuhottu nuorten mielenterveyttä,YM, että sinun mummosi saa ehkä elää kuukauden pidempään ja kuolla johonkin muuhun, kunhan ei koronaan.

Ajatus siitä että heikot saavat kuolla ja terveet porskuttaa ovat hitler-tyyppisiä. Eikö tämä jo lähentele eugeniikkaa? Ihme että te "valon" lapset syytätte muita natsimeiningistä kun te itse olette sinne suuntaan kallellaan.  Kaikki muut sais kuolla koronaan mutta te säilytte koska te "pidätte hyvän vastustuskyvyn".

Mielestäni olette pimeyden lapsia. Ja olen harrastanut joogaa ja henkisyyttä 80-luvulta lähtien ja oikeaan valon polkuun kuuluu lähimmäisen rakkaus ja epäitsekkyys. Universaalia rakkautta on se että on valmis tekemään mitä vaan toisen hengen säilyttämiseksi ei se että on pakko syödä pähkinöitä vaikka se uhkaisi toisen henkeä.

Tästä olen samaa mieltä, ja samoja ajatuksia on herännyt näiden sekopäiden jutuista. Täysin sama pohjavire kuin marginaalisella äärioikeistolla; rajataan kenellä on oikeus elää.

Niin on. Ja nyt se rajaus on, että työikäiset, paljon vielä elinvuosia jäljellä olevat, pienten lasten vanhemmat eivät saa elää. Tämä on ilmeisesti ihan fine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä taas oikeusministeri- fani, vuodessa on paljon tullut kaikenlaista  tietoa lisää, ehkä kannattaisi lukea uudempiakin uutisia. Anna-Maja on varmaan onnellinen, kun hänen vähättelevä flunssahan se vain on jäiki lentäväksi lauseeksi denialistien suuhun. Nyt hänellä on maskivastainen agenda, virnuilee kummallisesti, kun joku ehdottaa maskipakkoa. Ja pääministerikään ei sitä uskalla vastustaa, vaan vetoaa epätieteellisiin väittämiin.

Vuodessa on tullut uutta tietoa eli nyt tiedetään ettei korona ole niin vaarallinen. Siksi nyt hehkutetaan muuntovirusta, ettei pelko häviä.

Henriksson on todella järkevä, kun puhuu perusoikeuksien puolesta.

Vierailija
1164/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin paljon tartunnat kuntosaleilla ovat lisääntyneet – vakava viesti treenaajille: ”Kaikki kontaktit minimiin”

Tänään klo 7:00

Kuntosalit ovat tällä hetkellä yleisin tartunnanlähde yli 20-vuotiaiden harrastuksissa Uudellamaalla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5cfd227b-b35f-4e8f-a5f3-8221e533d532

Vierailija
1165/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajaus siitä kuinka paljon toisten pitää rajoittaa elämäänsä jonkun mahdollisen tartunnan vuoksi on se kysymys. Kuinka pitkälle ollaan valmiita menevään infektiotaudin keviämisen estämiseksi. Mielestäni nyt ollaan jo ääritilanteessa.

Jos kyse on ylsilöiden välisestä tilanteesta, kyse on eri asiasta. Eli minä en tartuta tähän 85-vuotiaaseen koronaa.

Vierailija
1166/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OAJ:lla asiaa. Olennaista ei paljoa artikkelissa, palkkojen puolestahan menivät lakkoon, mikseivät mene ihmishenkien puolesta? Rokotuksissa tahtovat etuilla. Työnsä kuitenkaan ei ole sellaista etteikö voisi suojaimia käyttää jos kerran niin välttämätöntä on, vaikka parin kuukauden tukahduttamisella virusta ei enää olisi, pari kuukautta olisi helppoa ottaa kiinni esim. niin että etäkoulu plus puolitoista kuukautta koulua kesällä ja kuukausi lomaa heinäkuussa jolloin vanhemmillakin on lomat. Nykyisellään monilla vanhemmilla huoli lapsista koska kesällä koronaa ympäriinsä eikä lapsia ole rokotettu, longcovid vaarana jos ulos lähtevät ja sisällä pitkäveteistä koskei vanhempiakaan ole kotona.

https://www.verkkouutiset.fi/riittaako-opettajien-kestavyys-enaa/

Yhteiskuntaa ei kuitenkaan voi eikä tule pysäyttää rokotteen saamisen odottamisen ajaksi.

Olli Luukkainen on Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtaja.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alempiarvoisia kansoja ei tarvinnut kouluttaakaan, enempi sopivat fyysiseen työhön ja koronalla nyt karsitaan niitä jotka ei sovellu.

Vierailija
1167/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sairaanhoitaja Annamari, 30, sai koronan töissä liki vuosi sitten, eikä ole parantunut"

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a3384294-2290-4c3c-b0df-8fb5b…

"Korona oli kova paikka urheilulliselle, hyväkuntoiselle ja perusterveelle nuorelle naiselle" (Ja kuvissa on selkeästi YLIPAINOINEN nainen -_-)

Vierailija
1168/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sairaanhoitaja Annamari, 30, sai koronan töissä liki vuosi sitten, eikä ole parantunut"

"Korona oli kova paikka urheilulliselle, hyväkuntoiselle ja perusterveelle nuorelle naiselle" (Ja kuvissa on selkeästi YLIPAINOINEN nainen -_-)

Artikkelissa kyllä lukee että paino noussut longcovidin jyllätessä. 

Vierailija
1169/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso videon alle. Video on viime kesältä, jolloin oli noin 2 kuukautta tartunnasta.

Vierailija
1170/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös syödään pähkinöitä finnairilla?

Vierailija
1171/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso videon alle. Video on viime kesältä, jolloin oli noin 2 kuukautta tartunnasta.

Videolla sanoo 16 viikkoa, eli neljä kuukautta. Ei neljässä kuukaudessa lihota parikymmentä kiloa. Aivan varmasti ollut lihava myös ennen koronaa -eikä urheilullinen, ellei urheilulliseksi lasketa sauvakävely sunnuntaisin. Ylipaino on riskitekijä

Vierailija
1172/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/siirtyvatko-kuntavaalit-neuvotteluj…

Siirtyvätkö kuntavaalit? Neuvotteluja jatketaan tänään

Vierailija
1173/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöinenkin olisi. Harmi vaan taitaa lennot olla turhan kalliita ainakin itselle.

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/amerikka/aurinkoa-merta-hiekk…

”Aurinkoa, merta, hiekkarantaa ja Soberanaa!” – Kuuba lupaa rokottaa kaikki turistit omalla koronarokotteellaan

Vierailija
1174/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo tieto, että 25% raskaana olevista koronapotilaista päätyy teholle ja silloin kohtu tyhjennetään hyvinkin aikaisin, on pysäyttävä. Itsellä vasta 18rv täynnä ja asia alkoi todella ahdistaa. Jos raskaana olevilla on näin suuri riski taudin kanssa, niin pitäksihän tämä pandemia olla jo peruste jäädä pois töistä ilman työsuhteen menetystä. :(

Tai sitten harkita kannattako hankkiutua raskaaksi tämän pandemian aikana. Entä jos vauva joutuu muusta syystä teholle, mutta kapasiteettia ei ole käytössä?

Vierailija
1175/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuba, Thaimaa, mitäs kaikkia näitä olikaan. Kehityksessä menneet suomen tapaisen autoritäärisen valtion, jossa kansasta ei ole väliksi, ohi.

Vierailija kirjoitti:

Lämpöinenkin olisi. Harmi vaan taitaa lennot olla turhan kalliita ainakin itselle.

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/amerikka/aurinkoa-merta-hiekk…

”Aurinkoa, merta, hiekkarantaa ja Soberanaa!” – Kuuba lupaa rokottaa kaikki turistit omalla koronarokotteellaan

Soberanan kolmannen vaiheen rokotekokeiden pääongelma on, että Kuubassa ei ole tarpeeksi koronapotilaita sitä varten.

Kuuba onnistui torjumaan koronaviruksen ensi aallon vuoden 2020 puolivälissä sulkemalla tiukasti rajansa

Vierailija
1176/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi luultavasti olisi saanut nenäsumutteensa valmiiksi ja kaikille jaetuksi tähän mennessä jos olisi vain tahtonut.

Vierailija
1177/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videolla sanoo 16 viikkoa, eli neljä kuukautta. Ei neljässä kuukaudessa lihota parikymmentä kiloa. Aivan varmasti ollut lihava myös ennen koronaa -eikä urheilullinen, ellei urheilulliseksi lasketa sauvakävely sunnuntaisin. Ylipaino on riskitekijä

https://yle.fi/uutiset/3-11795977

Googlaamalla löytyy toki myös toinen artikkeli, jossa Henna Uoti kertoo long covid -oireistaan. Keskustellaan myös Hennan painosta. Meillä on nyt 50/50 tän tutkimuksen otos painon suhteen. 

Vierailija
1178/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kaleva.fi/suojauskaan-ei-riittanyt-oulun-kaupunginsairaalas…

Tilaajille. Niin, miksiköhän on levinnyt? Olisiko muuntokorona ja se, että henkilökunnalla ei ole Ffp -maskeja?

Vierailija
1179/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi luultavastiy olisi saanut nenäsumutteensa valmiiksi ja kaikille jaetuksi tähän mennessä jos olisi vain tahtonut.

Tämä! Kaardinaalimoka, että tässä tilanteessa ei ymmärretty lähteä rahoittamaan omaa rokotetta!

Vierailija
1180/52578 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/arcdia-paransi-suomalaisen-koronapik…

Tässä olisi testi, joka on paljon paljon PCR-testiä tarkempi, mutta antaa tuloksen kahdessakymmenessä minuutissa, ja heikosti infektiiviset tartuttajatkin se osoittaa tunnissa. 

Ehkä tästä on kirjoiteltukin. Toivottavasti nämä testit tulevat Suomen rajoille, ja saadaan sorvatuksi siihen malliin, että tunnissa testatut ovat vielä hollilla ja karanteeniin laitettavissa. 

Ketju on lukittu.