Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
11201/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa oksettavaa tuo puhe rokotepassista. Orpo sanoo jo ihan suoraan, että kansa halutaan jakaa kahtia ja painostaa ottamaan rokotteen. Marin vielä vähän pehmentelee, mutta selkeästi haluaa samaa.

Toivottavasti kansa herää nyt ja lopettaa sen sinisilmäisyyden. Oon alusta asti tätä keskustelua seurannut ja olen pikkuhiljaa avannut silmäni tälle touhulle. En todellaan kiellä koronan olemassa oloa, mutta tähän ympärille rakennetaan aikamoista valvontayhteiskuntaa. Foliohattu päässä täällä totean, että joku on suunnitellut melkoisen mullistuksen maailmaan ja suurin osa nielee kaiken sellaisenaan, koska se on helpoin tie.

Hei haloo alkuperäiset palstalaiset, älkää yläpeukuttako tällaisia, joukkoomme on soluttautunut salaliittoteoreetikoita. Miten rokotepassi käytännössä muka valvoisi minua tai sinua enemmän kuin vaikkapa facebook tai google? Nämä sl-teoreetikot huutavat että rokotepassi alistaa ja valvoo ihmisiä mutta itse käyttävät sekä fb:tä että esim. youtubea eivätkä tajua kuinka paljon heitä valvotaan niiden avulla. tai kännykän tai tietokoneen.

Minun isäni sai aikoinaan keuhkoparantolasta päästyään tuberkuloositodistuksen eikä se aiheuttanut hänelle "valvontaa".

Aatelkaa nyt itse jos otatte rokotuksen(pienen riskin tiedostaen) ja sitten menette lentokoneeseen jonne saa tulla kulkutautimyönteisiä sl-teoreetikkoja jotka eivät itseään rokotuta, miten epäreilua se on? Me vastuulliset taistelemme tautia vastaan mutta nämä haluavat vapautensa ilman että itse kantavat kortensa kekoon.

Mikä sä olet ketään neuvomaan ajattelussa. Mä olen myös melko paljon, eli ihan liikaa, käyttänyt aikaani tähän palstailuun ja olen myös ehdottomasti rokotepassia vastaan. Ihmisillä on syitä jättää rokote ottamatta ja kaikkia näitä syitä ei varmasti hyväksytä ns. oikeaksi syyksi. Esimerkiksi imetys tai vaikka taipumus saada erikoisia oireita lääkkeistä. Nämä vaan äkkiseltään keksittyjä syitä. Miksi sinun pitäisi jakaa henkilökohtaisia asioitasi esimerkiksi jumpan ohjaajalle tai kirjaston työntekijälle? Kamala ajatus. Matkailun ymmärrän, kun muiden maiden asioille emme mitään voi.

Mikäkö olen? No olen tässä ja aiemmassa ketjussa ollut alusta lähtien, eli porukassa joka laittaa vastaan salaliittoteoreetikoille. Teille on omat ryhmät esim. koronakapina facebookissa. Muistuttelen vaan että ei kannata näiden manipulointeihin lähteä mukaan. Tietyillä jutuilla he ujuttavat sanomaansa tuosta valvontayhteiskunnasta. Kannattaa vaihtaa ryhmää jos uskot siihen että rokotteessa tai maskeissa ujutetaan nanoteknologiaa jolla meitä valvotaan ja rokotepassi on sitä varten että meitä "valvoo" soros, eliitti, gabal ja mitä näitä nyt on.

Siihen en ota kantaa onko henkilökohtaista tietoa jos esittää jumpanvetäjälle todistuksen rokotteesta mutta siihen että eliitti "valvoo" ja alistaa meitä "valvontayhteiskuntaan". 

No ethän sinä silti mikään ajatuspoliisi ole :) Olen itsekin ollut tässä tammikuusta 2020 asti. En tosiaan usko mihinkään noihin, mitä luettelit... En edes tiedä mitä ne tarkoittaa :D Mutta täällähän tosiaan saa keskustella myös he, jotka rokotepassia vastustavat. En usko myöskään maskeissa olevan mitään, en tiedä, mistä helvetistä sellaisen keksit. Ehkä tääkin on joku salaliittoteoria, josta tiedät enemmän kuin mä. Koronakapina ryhmä kuulostaa kans täysin tuntemattomalta, enkä vastusta muutenkaan rajoituksia tms.

Rokotteen saatan joskus ottaa, kunhan näen ensin, mitä siitä seuraa vai seuraako mitään. Koronapassit ja muut hihamerkit on vähän liian 1930- lukua.

Hihamerkkeihin vertaaminen on kuanoneiden käyttämän propagandan yksi tyypillisin keino.

Vierailija
11202/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

homo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11203/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ketjuun linkkaamassani Mediuutisten jutussa https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tiedeyhteison-koronahuoli-kohdistuu-…

mainittiin, että Suomessa on lapsilla ollut joitakin long covid-tapauksia, mutta ei tiettävästi vielä yhtään hyperinflammatorista oireyhtymää (MIS-C). Jälkimmäinen väite ei pidä paikkaansa, vaikka onneksi melko harvinaisesta koronan seuraamuksesta onkin kyse, sillä tästä Duodecimin tammikuisesta ko oireyhtymästä kertovan jutun lopusta löytyy suomalainen potilastapaus jo viime keväältä  https://www.duodecimlehti.fi/duo15880 

Vierailija
11204/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltain lastenlääkäriyhdistyksen vastine suomalaisten kollegoidensa maskikirjoitukseen

Face Masks

The American Academy of Pediatrics (AAP) strongly endorses the use of safe and effective infection control procedures to protect children. During the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, effective infection prevention and control requires the correct and consistent use of a well-fitting face mask (click here for information on types of masks). Face masks should fit over the mouth and nose and fit snugly along the side of the face without any gaps.

Face masks can be safely worn by all children 2 years of age and older, including the vast majority of children with underlying health conditions, with rare exception. Children 2 years of age and older have demonstrated they can be taught basic infection control skills (such as hand washing, sneeze/cough etiquette, and physical distancing), including wearing a face mask. In addition to protecting the child, the use of face masks significantly reduces the spread of severe acute respiratory syndrome-coronavirus 2 (SARS-CoV-2) and other respiratory infections within schools and other community settings, particularly when everyone wears them. Home use of face masks also may be particularly valuable in households that include medically fragile or at-risk adults and children. During the COVID-19 pandemic, plans for the safe return of children to school, child care, and other group settings must include the universal use of face masks by children 2 years of age and older and the adults with whom they interact.

Consistent use of a face mask is one part of a comprehensive strategy (in addition to physical distancing, hand washing, and vaccination) to mitigate risk and help reduce the spread of COVID-19. Parents are encouraged to discuss infection control practices with their pediatrician.

https://services.aap.org/en/pages/2019-novel-coronavirus-covid-19-infec…

Vierailija
11205/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt päivänvaloa jo vuoteen ulkona. Olen ollut sisällä syömässä hernekeittoa, joka päivä. Mietin usein, että joku päivä amerikka vielä pelastaa meidät. Olen vain tosi väsynyt tähän. Pelottaa kulkea ulkona, jos olisi valoa ja paljon tautisia.

Vierailija
11206/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twitter-ketju WHO:n erikoisista johtopäätöksistä ivermektiiniin liittyen.

Näiden tutkimustulosten perusteella WHO tuli siihen tulokseen, että se ei suosittele ivermektiinin käyttöä COVID-19:n hoidossa. Se vähensi kuolemia 81% (luottamusväli 64%-91%).

https://twitter.com/EKalmanen/status/1381140586007236608

Vierailija
11207/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkanmaa 49 koronatartuntaa, näytteitä 989 kpl.

Tämäpä. Lähes 5 %. Ehkä nyt vielä ei ole aika lähikoulun ja baarien avaamisen. Tuo 5 % on meinaan aikas kova prosentti, kun rajoitukset ovat päällä.

Vierailija
11208/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen juttu tehohoidosta:

Teho-osaston hoitajat paljastavat – tällaista hoitoa koronan saanut voi Suomessa kovimmillaan saada

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007911111.html

Vierailija
11209/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttava tieto koskettaa myös Suomea: Pfizerin rokote ei täysin tehoa Etelä-Afrikkalaiseen varianttiin

Etelä-Afrikkalainen virusvariantti väistää Pfizerin ja BioNTechin rokotetta, kertoo tuore selvitys Israelista. Kyseessä ei ole vertaisarvoitu tutkimus vaan tilastodataan perustuva yhteenveto. Asiasta kertoi muun muassa Reuters.

Selvityksessä verrattiin 400:n yhden tai kaksi rokotusta saaneen ihmisen tietoja 400:aan rokottamattoman tietoihin.

Selvityksessä kävi ilmi, että Etelä-Afrikkalainen variantin, eli B.1.351:n ilmaantuvuus oli 5,4 prosenttia niiden joukossa, jotka olivat saaneet kaksi rokotusta. Se on kahdeksan kertaa enemmän kuin rokottamattomien joukossa.

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/57134794-5274-4b02-9dd3-e2f77acff…

Vierailija
11210/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa oksettavaa tuo puhe rokotepassista. Orpo sanoo jo ihan suoraan, että kansa halutaan jakaa kahtia ja painostaa ottamaan rokotteen. Marin vielä vähän pehmentelee, mutta selkeästi haluaa samaa.

Toivottavasti kansa herää nyt ja lopettaa sen sinisilmäisyyden. Oon alusta asti tätä keskustelua seurannut ja olen pikkuhiljaa avannut silmäni tälle touhulle. En todellaan kiellä koronan olemassa oloa, mutta tähän ympärille rakennetaan aikamoista valvontayhteiskuntaa. Foliohattu päässä täällä totean, että joku on suunnitellut melkoisen mullistuksen maailmaan ja suurin osa nielee kaiken sellaisenaan, koska se on helpoin tie.

Hei haloo alkuperäiset palstalaiset, älkää yläpeukuttako tällaisia, joukkoomme on soluttautunut salaliittoteoreetikoita. Miten rokotepassi käytännössä muka valvoisi minua tai sinua enemmän kuin vaikkapa facebook tai google? Nämä sl-teoreetikot huutavat että rokotepassi alistaa ja valvoo ihmisiä mutta itse käyttävät sekä fb:tä että esim. youtubea eivätkä tajua kuinka paljon heitä valvotaan niiden avulla. tai kännykän tai tietokoneen.

Minun isäni sai aikoinaan keuhkoparantolasta päästyään tuberkuloositodistuksen eikä se aiheuttanut hänelle "valvontaa".

Aatelkaa nyt itse jos otatte rokotuksen(pienen riskin tiedostaen) ja sitten menette lentokoneeseen jonne saa tulla kulkutautimyönteisiä sl-teoreetikkoja jotka eivät itseään rokotuta, miten epäreilua se on? Me vastuulliset taistelemme tautia vastaan mutta nämä haluavat vapautensa ilman että itse kantavat kortensa kekoon.

Mikä sä olet ketään neuvomaan ajattelussa. Mä olen myös melko paljon, eli ihan liikaa, käyttänyt aikaani tähän palstailuun ja olen myös ehdottomasti rokotepassia vastaan. Ihmisillä on syitä jättää rokote ottamatta ja kaikkia näitä syitä ei varmasti hyväksytä ns. oikeaksi syyksi. Esimerkiksi imetys tai vaikka taipumus saada erikoisia oireita lääkkeistä. Nämä vaan äkkiseltään keksittyjä syitä. Miksi sinun pitäisi jakaa henkilökohtaisia asioitasi esimerkiksi jumpan ohjaajalle tai kirjaston työntekijälle? Kamala ajatus. Matkailun ymmärrän, kun muiden maiden asioille emme mitään voi.

Mikäkö olen? No olen tässä ja aiemmassa ketjussa ollut alusta lähtien, eli porukassa joka laittaa vastaan salaliittoteoreetikoille. Teille on omat ryhmät esim. koronakapina facebookissa. Muistuttelen vaan että ei kannata näiden manipulointeihin lähteä mukaan. Tietyillä jutuilla he ujuttavat sanomaansa tuosta valvontayhteiskunnasta. Kannattaa vaihtaa ryhmää jos uskot siihen että rokotteessa tai maskeissa ujutetaan nanoteknologiaa jolla meitä valvotaan ja rokotepassi on sitä varten että meitä "valvoo" soros, eliitti, gabal ja mitä näitä nyt on.

Siihen en ota kantaa onko henkilökohtaista tietoa jos esittää jumpanvetäjälle todistuksen rokotteesta mutta siihen että eliitti "valvoo" ja alistaa meitä "valvontayhteiskuntaan". 

No ethän sinä silti mikään ajatuspoliisi ole :) Olen itsekin ollut tässä tammikuusta 2020 asti. En tosiaan usko mihinkään noihin, mitä luettelit... En edes tiedä mitä ne tarkoittaa :D Mutta täällähän tosiaan saa keskustella myös he, jotka rokotepassia vastustavat. En usko myöskään maskeissa olevan mitään, en tiedä, mistä helvetistä sellaisen keksit. Ehkä tääkin on joku salaliittoteoria, josta tiedät enemmän kuin mä. Koronakapina ryhmä kuulostaa kans täysin tuntemattomalta, enkä vastusta muutenkaan rajoituksia tms.

Rokotteen saatan joskus ottaa, kunhan näen ensin, mitä siitä seuraa vai seuraako mitään. Koronapassit ja muut hihamerkit on vähän liian 1930- lukua.

Hihamerkkeihin vertaaminen on kuanoneiden käyttämän propagandan yksi tyypillisin keino.

Voihan se niinkin olla, mutta meitä on myös ihan tällaisia tavallisia 30v perheellisiä palstalla roikkujia, joiden mielestä rokotetodistus tai passi ei ole ok :) Hihamerkki on oikeastaan aika hyvä vertaus. Sellainen nykyaikaan päivitetty hihamerkki 😏 Ehkä kannattaa vaan hyväksyä, että kaikki ihmiset eivät ajattele kuin sinä.

T. Eri

Vierailija
11211/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea on rokotolla 18-44 vuotiaita riskiryhmäläisiä ennen 65-69 vuotiaita ns. ei riskiryhmäläisiä, koska ikä pelkästään on suuri riski? Miksi 60-69 vuotiaat on rajattu riskiryhmien ulkopuolelle?

Onko oikein, että 18-vuotias teinityttönen saa rokotuksen ennen 69-vuotiasta isäänsä, koska tyttösellä sattuu olemaan astma? Lääkitty astma ei ole vaarallinen. Siellä teho-osastolla ei juurikaan ole nuoria astmaatikkoja, mutta yli 60-v. miehiä on, vaikka heillä ei olisi mitään perussairauksia.

Höpö höpö. Just eilen meidät rokotettiin. Ollaan ikäryhmää 65 - 69. 3 viikkoa eteenpäin kaikki ajat varattu. Siis kyllä tokotetaan.

Jos ei oikeesti tietoa ei kannata kirjottaa tänne mitä sattuu.

Siis kerropa missä rokotetaan 65 - 69 vuotiaita, jotka eivät kuulu jonkun sairauden puolesta riskiryhmään? Täällä Päijät-Hämeessä ei ainakaan.  Täällä rokotetaan 65-69 -vuotiaat riskiryhmään 2 kuuluvat (9.4. alkaen). Pelkän iän perusteella ei ole mitään asiaa rokotuksiin vielä. Tuskin muuallakaan Suomessa.

Espoossa ainakin. Tuohon ikäryhmään kuuluvat vanhempani juuri tuskailevat että saivat kyllä rokotusajat ensi viikolle, mutta heille tarjotaan vain Astra-Zenecaa. Kumpikaan ei kuulu riskiryhmään.

Helsingissä rokotetaan vasta 1942 - 1946 - syntyneitä ei-riskiryhmiin kuuluvia. Tiedän sen siitä, että omat mainittuun ikäryhmään kuuluvat vanhempani ovat menossa 1.rokotukseen ensi viikolla ja tuossa oli ensimmäiset vapaat ajat joka oli saatavilla kun tuo info/kutsukirje kummallekin saapui pari viikkoa sitten.

Tuntuu oudolta nuo puheet kuinka helsingissä aletaan jo rokottamaan 18-vuotiaitakin riskiryhmiin kuuluvia kun kaikki ikääntyneetkään ei vielä ole rokotusvuorossa olleet.. Puhumattakaan siitä että terveydenhuoltohenkilökuntaa on rokottamatta vaikka kuinka.

Kyllä rokotetaan Helsingissä 64-69 vuotiaita Ei riskiryhmiin kuuluvia. Astra-Zenecaa tarjolla.. https://www.hel.fi/sote/koronarokotus-fi/

Vierailija
11212/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain luku on 346.

Vierailija
11213/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin seuraavissa kunnissa raportoitiin tänään muutoksia tartuntaluvuissa:

- Helsinki: 85 tartuntaa

- Espoo: 37 tartuntaa

- Lahti: 32 tartuntaa

- Turku: 31 tartuntaa

- Vantaa: 27 tartuntaa

- Hyvinkää: 9 tartuntaa

- Tampere: 7 tartuntaa

- Orimattila: 7 tartuntaa

- Lappeenranta: 6 tartuntaa

- Sipoo: 5 tartuntaa

- Nurmijärvi: 5 tartuntaa

- Kotka: 4 tartuntaa

- Salo: 4 tartuntaa

- Tuusula: 4 tartuntaa

- Savonlinna: 4 tartuntaa

- Mikkeli: 4 tartuntaa

- Raisio: 3 tartuntaa

- Kerava: 3 tartuntaa

- Kirkkonummi: 3 tartuntaa

- Porvoo: 3 tartuntaa

- Kuopio: 3 tartuntaa

- Hollola: 3 tartuntaa

- Lieto: 3 tartuntaa

- Järvenpää: 3 tartuntaa

- Hamina: 2 tartuntaa

- Loviisa: 2 tartuntaa

- Karkkila: 2 tartuntaa

- Pudasjärvi: 2 tartuntaa

- Jämsä: 2 tartuntaa

- Raahe: 2 tartuntaa

- Jyväskylä: 2 tartuntaa

- Iisalmi: 2 tartuntaa

- Janakkala: 2 tartuntaa

- Vihti: 2 tartuntaa

- Rauma: 1 tartunta

- Rovaniemi: 1 tartunta

- Pyhtää: 1 tartunta

- Vaasa: 1 tartunta

- Laihia: 1 tartunta

- Pori: 1 tartunta

- Valkeakoski: 1 tartunta

- Asikkala: 1 tartunta

- Oulu: 1 tartunta

- Närpiö: 1 tartunta

- Kangasala: 1 tartunta

- Kokemäki: 1 tartunta

- Ii: 1 tartunta

- Kaarina: 1 tartunta

- Imatra: 1 tartunta

- Hämeenlinna: 1 tartunta

- Pielavesi: 1 tartunta

- Kauniainen: 1 tartunta

- Marttila: 1 tartunta

- Kitee: 1 tartunta

- Loppi: 1 tartunta

- Siilinjärvi: 1 tartunta

- Forssa: 1 tartunta

- Tornio: 1 tartunta

- Laukaa: 1 tartunta

- Nakkila: 1 tartunta

- Hanko: 1 tartunta

- Askola: 1 tartunta

- Eurajoki: 1 tartunta

- Ylöjärvi: 1 tartunta

- Huittinen: 1 tartunta

Vierailija
11214/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ja YLE areenassa levitetään samaa sanomaa, koska sieltä löytyy dokumentteja toisen maailmansodan aikaisista hirmuteoista, jotka liittyvät mm juutalaisvainoihin, halokaustiin ja eugeniikkaan. Ei näinä hyvinä aikoina saisi enää puhua mitään noiden aikojen kauheuksista, vaikka osa toimista alkaa hiukan muistuttaakin ja koko ajan jopa enenevässä määrin suuntausta, joka niihin aikanaan lopulta johti.

Ei nykyaijan päättäjiä saa leimata ja verrata mihinkään sellaiseen, Marinkin puhuu kirjoituksissaan vain lampaista. Lammas on suloinen eläin ja Marin kaunis nainen - ei ole minkäänlaista vertailukohtaa verrattuna Hitleriin, Staliniin tai Mengeleen.

Vierailija
11215/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 346 on ihmeen monta tartuntaa kun ottaa huomioon, että on sunnuntai ja rajoituksia ryhdytään ehkä poistamaan. Kohta kansa pääsee taas terasseille ja baareihin.

Alkaako luvussa jo näkymään pääsiäisenä saadut tartunnat? Huolestuin lomailijoista kun luin jostain jutusta, miten nuoret valittivat "byrokratiaa", kun eivät saaneet istua terassilla syömässä. Itselläni ei ole käynyt mielessäkään kutsua koronaepidemian torjuntatoimia byrokratiaksi. Ei niistä kukaan huvikseen päätä vaan haitallinen tartuntatauti on vakava asia. Muuten oli mielestäni ihan hyvä kun ihmiset lomailivat kotimaassa, mutta jos asenne on ollut useammalla tuollainen rajoituksia kohtaan, se tulee näkymään tartuntaluvuissa.

Vierailija
11216/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Lähes 5 %. Ehkä nyt vielä ei ole aika lähikoulun ja baarien avaamisen. Tuo 5 % on meinaan aikas kova prosentti, kun rajoitukset ovat päällä.

Jos katsotaan viikkotasolla eikä yksittäistä päivää, niin viikon kokonaistartuntamäärä on kuitenkin alempi kuin edellisillä viidellä viikolla. Joten voi olla yksittäisen päivän tilastoharhakin tuo luku. Katsotaan miten käy.

Tänään muuten HS:n päivittyvässä seurannassa oli taas sairaanhoitopiirikohtainen ilmaantuvuuslukutaulukko. Sitä ei jostain syystä ole viime aikoina aina ollut. Tästä näkyy, että suurimmassa osassa maata on nyt 14vrk ilmaantuvuus alaspäin. Selkeässä nousussa ovat lähinnä Itä-Savo ja Kymenlaakso, sekä Keski-Pohjanmaa jossa ilmaantuvuus kuitenkin edelleen pieni. Vaasan ja Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirit ovat aivan aavistuksen nousussa. Kaikki muut laskusuunnassa.

Vierailija
11217/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, miten ihmeessä? Luuletko oikeasti, että se menee aina niin, että koronaisia pitää olla testatuista vain joku tietty prosentti? Oletuhan voisi olla, että kaikki nuhaiset on koronapositiivisia. Minusta on aika vähän, jos ja kun 95% nuhaisista on muita kuin koronaisia. Tieteellinen ajattelu vierasta?

Vierailija
11218/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla testatut/ positiiviset- prosenttiluku korreloi sinusta nyt rajoituksiin? Ei millään tavalla.

Vierailija
11219/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johns Hopkinsin sivuilta: Yleisesti ottaen liian korkeana tasona pidetään sitä, jos positiivisten näytteiden osuus on 5 %.  WHO:n viime toukokuisen suosituksen mukaan tason pitäisi olla alle 5 % vähintään pari viikkoa ennen rajoitustoimien lieventämistä. 

COVID-19 Testing: Understanding the “Percent Positive”

As a rule of thumb, however, one threshold for the percent positive being “too high” is 5%. For example, the World Health Organization recommended in May that the percent positive remain below 5% for at least two weeks before governments consider reopening. https://www.jhsph.edu/covid-19/articles/covid-19-testing-understanding-…

Korkeampi positiivisten osuus kertoo myös siitä, että testejä tehdään liian vähän epidemian hallinnan kannalta.

Esimerkiksi kesän kausityövoimaa meille lähettävässä Ukrainassa testien positiivisuusprosentti näkyy olevan peräti 34 %, erittäin vaikeasta tautitilanteesta kärsivässä Puolassa 26 %, Virossa 16.5 % ja Ruotsissa 10 % https://ourworldindata.org/coronavirus-testing

Vierailija
11220/52578 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoja ei tulla sulkemaan koskaan, koska ovat valtion monopoli. Viinaa ja rahaa, kaikkea pahaa,

korona hautaan vie, on tukahduttaminen ainut tie.

Ketju on lukittu.