Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
6061/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ns. liikkumisrajoitus tulee perustumaan täysin ihmisten omaan harkintaan ja omaantuntoon. Eli mikään ei muutu.

Vierailija
6062/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun vaihtareita on vahdittu viikonlopun yli poliisin toimesta heidän viettäessään aikaa YO-kylän itsemurhayksiöissään. Nyt vartiointiliike jatkaa. Lähinnä keittiöissään infektoivat toisiaan siis enää...

Voisko joku vain heivata nämä vaihtarit kotimaihinsä täältä...???

oon asunut nuorena yksiössä eikä tuntunutyhtään itsemurha yksiöltä. Siellä vietin erittäin onnellista aikaa. 

Tuon nimenomaisen yo-kylän yksiöitä siis kutsutaan opiskelijoiden kesken itsemurhayksiöiksi. Mene katsomaan niin ymmärrät miksi.

Ootte kyllä herkkupers...tä. Nykissä yleinen kopin koko 17 neliötä.

Nämä nuoret tulee kyllä jatkossa kalliiksi kun mikään ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6063/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ns. liikkumisrajoitus tulee perustumaan täysin ihmisten omaan harkintaan ja omaantuntoon. Eli mikään ei muutu.

No mihin muuhun.

Vierailija
6064/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää testata ja käyttää valtion rahoja jonninjoutavaan?

Vierailija
6065/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti keskimääräistä yksinkertaisempi ja helvetinmoinen erakko luonteeltani kun en tajua. Olen lukenut uudelleen ja uudelleen kuvaukset tuosta "ei-ulkonaliikkumiskiellosta", mutta mulle ei vaan avaudu mitä sellaista se on kieltävinään mitä ei nykyisillä suosituksilla ja rajoituksilla olisi jo suljettu ja kielletty.

Osaako joku vääntää sen mulle vaikka ratakiskosta?

Ratakiskosta väännettynä se tarkoittaa sitä, että jos olet ulkoilemassa, voit ulkoilla ainoastaan samassa asunnossa kanssasi asuvien kanssa SEKÄ yhden talouteesi kuulumattoman kanssa. Rajoitus tarkoittaa, että jos toimit toisin, sulle voi rapsahtaa sakot. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jso mä ulkoilisin yhdessä iäkkään isäni ja äitini kanssa, mulla rapsahtaisi kiinni jäädessäni sakot, mutta ei vanhemmilleni. Toisaalta taas, jos lähtisin vielä kotona asuvan poikani kanssa taluttamaan 94-vuotiasta äitiäni ulos, äidilleni rapsahtaisi sakot, mutta ei mulle eikä pojalleni. 

Kiitos, mutta tuo olikin se ainoa selkeä osuus minkä onnistuin itsekin ynnäilemään. Lähinnä hämmentää ne muut osiot. Osaltaan ne tuntuvat toistavan aikaisempia rajoituksia, ja osa keikkuu siinä rajalla että vapautetaanko tässä itseasiassa jotain.

Mikään muu ei muutu. Töissä saa käydä, kaupoissa saa käydä, kampaajalla saa käydä, Kavereita saa tavata, mutta ulkona vain yhtä kerrallaan, kotiisi voit kutsua vaikka kuinka monta. 

Vaikuttaa todella järkevältä ja etenkin oikeudenmukaiselta. Itse en saisi enää käydä kävelemässä muutamaa kertaa viikossa jo ikääntyneiden vanhempieni kanssa, jotka eivät enää uskolla ulkoilla kaksin/yksin vaan nämä joutuisivat nyt pysymään kotona 4 seinän sisällä. Sen sijaan naapurissa asuva prseilijä voi edelleen bilettää kavereineen aamuyöhön asti..

Kumpi meistä on suurempi ongelma tartuntojen leviämisen kannalta?

Vierailija
6066/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin muuhun.

Öö no tarkoitus kai olisi, ettei sinne kampaajalle, kosmetologille, vaatekauppoihin jne mentäisi, koska se on kielletty (ei pelkästään suositus), mutta minkäs voit, jos on tärkeää.

Eli toisin sanoen ei mikään muutu. Ne jotka ovat kotona munineet vuoden, tulevat olemaan siellä kotona tunnollisesti, kun samaan aikaan osa jatkaa niinkuin ennenkin. Hyötyä tästä tuskin tulee olemaan, hämmennystä sitäkin enemmän.

-eri

Vierailija
6067/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-studio tänään klo 21 TV1

Hallitus pohtii uusia koronarajoituksia. Auttavatko liikkumisrajoitukset tai maskipakko? Vieraina Husin apulaisylilääkäri Eeva Ruotsalainen, Turun kaupunginjohtaja Minna Arve ja Kaupan liiton toimitusjohtaja Mari Kiviniemi. Aiempaa tarttuvampi koronavirus pelottaa työntekijöitä kouluissa ja päiväkodeissa. Vieraina opetusministeri Jussi Saramo (vas.), OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen ja Vantaan apulaiskaupunginjohtaja Katri Kalske. Juontajana Annika Damström.

Vierailija
6068/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ennenkään ole flunssaa testattu vaan sairastettu kotona.

Vierailija
6069/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-studio tänään klo 21 TV1

Hallitus pohtii uusia koronarajoituksia. Auttavatko liikkumisrajoitukset tai maskipakko? Vieraina Husin apulaisylilääkäri Eeva Ruotsalainen, Turun kaupunginjohtaja Minna Arve ja Kaupan liiton toimitusjohtaja Mari Kiviniemi. Aiempaa tarttuvampi koronavirus pelottaa työntekijöitä kouluissa ja päiväkodeissa. Vieraina opetusministeri Jussi Saramo (vas.), OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen ja Vantaan apulaiskaupunginjohtaja Katri Kalske. Juontajana Annika Damström.

Saramo. Ei pysty kattoo.

Vierailija
6070/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tarttuu ikään katsomatta myös Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla – tartuntoja on todettu myös vauvoilla

Kaukorannan mukaan lasten ja nuorten tartunnat ovat lähtöisin kouluista, päiväkodeista tai perheistä. 

https://yle.fi/uutiset/3-11849559

Vierailija
6071/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No perhana sä sen sanoit! Roudataan heti jengi kotio teholta. Hengityskone kainaloon ja valoa päin mars.

T. HUS

Vierailija
6072/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä pelottaa? Elämä on aina riski.

Vierailija
6073/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan Suomi vielä kuuluisaksi siitä, että on ainoa maa jossa lockdownia ei saada aikaiseksi. Vai tiedättekö onko tämmöisiä muka-lockdowneja jossain muuallakin?

Miksi pitää vetkutella näin?

Tavoite on laumasuoja. Kaikille pitää saada tartunta jossain vaiheessa.

Vierailija
6074/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa Kiuru. Ja sit koiranpaskat keskellä katua ku lenkkeilen. Sua?

Vierailija
6075/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään esiintymistä, hämähäkkejä ja käärmeitä. Lapsena pelkäsin mörköjä.

Vierailija
6076/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulualtistusten määrä julkisuudesta kerättynä. Sulun piti laskea koulualtistumisten määrää, kun yläkoululaiset etäilee. Arvioni oli, että tasolle 75 / vko. Katin kontit! Kaikkien aikojen ennätys koulualtistuksissa 162. Miten ihmeessä jäljitys kestää tämän?  https://twitter.com/Marianne_KVE/status/1373338213000044544/photo/1

Eihän se kestäkään. Varmaan joskus kk takaperin postasin tänne linkin Helsingin uutisista (vai Sanomista?) jossa kerrottiin että koska jäljitettävää on niin paljon niin on priorisoitu että ensin jäljitetään aikuisten kontaktit jne koska tauti leviää niissä todennäköisemmin ja kun koulualtistumisista on "seurannut niin vähän jatkotartuntoja" niin niiden osalta jäljityksen prioriteetti on alempi. Tuolloin seuraus oli että viive altistumisjäljityksessä oli jopa 12 päivää - luultavasti siis nykyään tilanne on vielä huonompi.

Vierailija
6077/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 coronapotilasta koko suomessa teholla. Rauhoittukaa.

Vierailija
6078/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti keskimääräistä yksinkertaisempi ja helvetinmoinen erakko luonteeltani kun en tajua. Olen lukenut uudelleen ja uudelleen kuvaukset tuosta "ei-ulkonaliikkumiskiellosta", mutta mulle ei vaan avaudu mitä sellaista se on kieltävinään mitä ei nykyisillä suosituksilla ja rajoituksilla olisi jo suljettu ja kielletty.

Osaako joku vääntää sen mulle vaikka ratakiskosta?

Ratakiskosta väännettynä se tarkoittaa sitä, että jos olet ulkoilemassa, voit ulkoilla ainoastaan samassa asunnossa kanssasi asuvien kanssa SEKÄ yhden talouteesi kuulumattoman kanssa. Rajoitus tarkoittaa, että jos toimit toisin, sulle voi rapsahtaa sakot. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jso mä ulkoilisin yhdessä iäkkään isäni ja äitini kanssa, mulla rapsahtaisi kiinni jäädessäni sakot, mutta ei vanhemmilleni. Toisaalta taas, jos lähtisin vielä kotona asuvan poikani kanssa taluttamaan 94-vuotiasta äitiäni ulos, äidilleni rapsahtaisi sakot, mutta ei mulle eikä pojalleni. 

Kiitos, mutta tuo olikin se ainoa selkeä osuus minkä onnistuin itsekin ynnäilemään. Lähinnä hämmentää ne muut osiot. Osaltaan ne tuntuvat toistavan aikaisempia rajoituksia, ja osa keikkuu siinä rajalla että vapautetaanko tässä itseasiassa jotain.

Mikään muu ei muutu. Töissä saa käydä, kaupoissa saa käydä, kampaajalla saa käydä, Kavereita saa tavata, mutta ulkona vain yhtä kerrallaan, kotiisi voit kutsua vaikka kuinka monta. 

Vaikuttaa todella järkevältä ja etenkin oikeudenmukaiselta. Itse en saisi enää käydä kävelemässä muutamaa kertaa viikossa jo ikääntyneiden vanhempieni kanssa, jotka eivät enää uskolla ulkoilla kaksin/yksin vaan nämä joutuisivat nyt pysymään kotona 4 seinän sisällä. Sen sijaan naapurissa asuva prseilijä voi edelleen bilettää kavereineen aamuyöhön asti..

Kumpi meistä on suurempi ongelma tartuntojen leviämisen kannalta?

No näinhän se on. Mutta sun pitää käydä ensin ulkona äitisi kanssa ja sen jälkeen isäsi kanssa. Silloin kukaan ei saa sakkoja. Mutta jos menet heidän molempien kanssa, sinä saat sakot. Onneksi vanhempasi ei saa. Mä en tiedä itkiskö vai nauraisko, koska jos mä lähden poikani kanssa viemään 94-vuotiasta äitiäni ulos, äiti saa sakot, koska meitä on kaksi, jotka eivät asu hänen kanssaan. Pitääköhän tässä nyt tehdä muuttoilmoitus vanhempieni asuntoon?  Eli virallisesti asuisinkin heidän kanssaan? 

Vierailija
6079/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä hulluus loppuu?

Vierailija
6080/52578 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No perhana sä sen sanoit! Roudataan heti jengi kotio teholta. Hengityskone kainaloon ja valoa päin mars.

T. HUS

Joo, näinhän Brasiliassakin jo toimitaan, tosin olosuhteiden pakosta, kun lääkkeet on loppu

https://edition.cnn.com/2021/03/21/americas/brazilian-covid-intubation-…

Ketju on lukittu.