Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
52021/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen enemmän yhteistä "follareissa" ja long covidia pelkäävissä kuin niissä jotka ehdoin tahdoin pakottavat rokotteet kaikille.

Yhteistä on huoli omasta ja läheisten hyvinvoinnista.

Tämä on itseasiassa totta. Se ratkaisu siihen huoleen on vain jokaisella erilainen.

Vierailija
52022/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa pelkääjät niin monta tehosterokotetta kui haluatte mutta jättäkää lapset rauhaan.

Minun lapseni tulevat osallistumaan tähän rokotetestiin vain kuolleen ruumiini yli.

Ihan yksi ja hailee minulle mitä teet lapsiesi suhteen. Itse en koronaa pelkää, vaikka olen ottanut rokotteet ja otan tammikuussa myös kolmannen. Ihan yhtälailla olen 20 vuotta ottanut myös influenssarokotteen.

Vanhemmat tekevät oikean ratkaisun on se suuntaan tai toiseen muista sinä ilkkuja se eikä kukaan sinua kiellä rokottautumistasi jos joskus olet kausipiikit ottanut se ei kuulu tähänen e.w.w.k

Menipä tunteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
52023/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa pelkääjät niin monta tehosterokotetta kui haluatte mutta jättäkää lapset rauhaan.

Minun lapseni tulevat osallistumaan tähän rokotetestiin vain kuolleen ruumiini yli.

Monet rokotevastaiset ovat teholla viimeisenä toiveenaan pyytäneet lapsiaan ottamaan rokotteet, ettei käy samoin kuin heille itselleen.

Eikö se mennytkään niin että viimeisellä hengenvedolla rukoilivat sitä rokotetta itselleen, ja jalo+kärsivä lääkäri joutui ääni väristen ja kyynel poskelle vierien kertomaan sen olevan myöhäistä?

Jotain rajaa tuohon propagandaan.

Luuletko, että on kyse yhdestä ja samasta tarinasta? Näitä tapauksia on ollut pilvin pimein, Suomessakin. Omaiset tulleet julkisuuteen ihan omalla naamallaan ja nimellään.

Vierailija
52024/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pandemia ei lopu eikä juuri vähenekään, ennenkuin myös lapset ovat rokotettu.

Tämä lasten rokotusasia ei ole ollenkaan helppo kysymys. Korona on hermostollinen yleisvakava tauti, joka tuppaa jättämään täysin arvaamattomia seurauksia ihmiselle.

Noiden seurauksien todennäköisyys on mitä on; jokaisen kohdalla riski on tuntematon. Kukaan ei voi tietää, mitä tauti tulisi tekemään tai tulee tekemään.

Mikä on vakavin haitta, jonka pfizeristä voi saada? Sydänlihastulehdus on yksi riski. Yhtä lailla sen voi saada - tutkitusti todennäköisemmin - taudista itsestään, lieväoireisenakin sairastetusta.

Kun kansa rokotettiin poliota vastaan, se tehtiin niissä oloissa ja niillä riskeillä, osa riskeistä toteutui. Hyödyt ylittivät haitat väestötasolla.

Pitäisi ymmärtää, mikä pandemia on. Globaali terveyskriisi. Aseet siihen ovat sen mukaisia.

Tuossahan se juuri on: väestötasolla. Kuitenkin jokainen rokotteen ottaja miettii asiaa yksilötasolla eli omalla ja/tai lastensa kohdalla. Kysymys kuuluukin: onko tuhannen vieraan lapsen terveys niin tärkeä asia, että olen valmis uhraamaan oman lapseni terveyden? Omat lapseni ovat jo aikuisia, joten mun ei tarvitse miettiä tätä asiaa, mutta ymmärrän vanhempia, jotka miettivät. 

Totta samaa mieltäkiitos!!!!

Vierailija
52025/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksi ja hailee minulle mitä teet lapsiesi suhteen. Itse en koronaa pelkää, vaikka olen ottanut rokotteet ja otan tammikuussa myös kolmannen. Ihan yhtälailla olen 20 vuotta ottanut myös influenssarokotteen.

Vanhemmat tekevät oikean ratkaisun on se suuntaan tai toiseen muista sinä ilkkuja se eikä kukaan sinua kiellä rokottautumistasi jos joskus olet kausipiikit ottanut se ei kuulu tähänen e.w.w.k

Itse muuten ilkuit rokotteen ottajia pelkääjiksi, joten ei varaa moralisoida.

Vierailija
52026/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen enemmän yhteistä "follareissa" ja long covidia pelkäävissä kuin niissä jotka ehdoin tahdoin pakottavat rokotteet kaikille.

Moni "follari" on sairastanut koronan eikä naura long covidille lainkaan koska ymmärtävät mitä se joillekkin on. Asenne vain on että eteenpäin ja asioille on löydettävä ratkaisu. Ja hyvä niin.

Vierailija
52027/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsiani ette rokota!

Sairasta sinä kersojesi kanssa sitten ihan rauhassa, kunhan et tartuta muita ja tule sairaalahoitoa ruikuttamaan!

Teen mitä huvittaa, sinä et siitä päätä.

Toki sairaalaankin hakeudutaan tarvittaessa, se on perusoikeus :)

En kyllä ilkeäisi mennä sairaalaan hoitoa vaatimaan, jos olen itse mokannut ja tautia jättänyt ehkäisevän rokotteen ottamatta.

Olisi tosi noloa selitellä ja perustella, että miksi tuli niin toimittua. Pitää olla kyllä tietynlainen luonne, että kehtaa selitellä kun joutuu lopulta turvautumaan sairaalaan. Joka uskaltautuu, niin toivon, että lääkäri antaa kunnon palautteen. Todella kovan nuhtelun. Olen kerran kuullut vieressä, kun lääkäri antoi asiakkaan/ potilaan kuulla mistä johtuu hänen vaivansa. Kyse ei ollut tietysti rokoteasiasta missään mielessä, mutta näytti menevän perille.

Vierailija
52028/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet rokotevastaiset ovat teholla viimeisenä toiveenaan pyytäneet lapsiaan ottamaan rokotteet, ettei käy samoin kuin heille itselleen.

Eikö se mennytkään niin että viimeisellä hengenvedolla rukoilivat sitä rokotetta itselleen, ja jalo+kärsivä lääkäri joutui ääni väristen ja kyynel poskelle vierien kertomaan sen olevan myöhäistä?

Luuletko, että on kyse yhdestä ja samasta tarinasta? Näitä tapauksia on ollut pilvin pimein, Suomessakin. Omaiset tulleet julkisuuteen ihan omalla naamallaan ja nimellään.

Jos en olisi ylittänyt katua en olisi teholla enkä olisi haittana kenellekkään

Vierailija
52029/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta sinä kersojesi kanssa sitten ihan rauhassa, kunhan et tartuta muita ja tule sairaalahoitoa ruikuttamaan!

En kyllä ilkeäisi mennä sairaalaan hoitoa vaatimaan, jos olen itse mokannut ja tautia jättänyt ehkäisevän rokotteen ottamatta.

Olisi tosi noloa selitellä ja perustella, että miksi tuli niin toimittua. Pitää olla kyllä tietynlainen luonne, että kehtaa selitellä kun joutuu lopulta turvautumaan sairaalaan. Joka uskaltautuu, niin toivon, että lääkäri antaa kunnon palautteen. Todella kovan nuhtelun. Olen kerran kuullut vieressä, kun lääkäri antoi asiakkaan/ potilaan kuulla mistä johtuu hänen vaivansa. Kyse ei ollut tietysti rokoteasiasta missään mielessä, mutta näytti menevän perille.

Aina voi sanoa saaneensa rokotteen ulkomailla.

Vierailija
52030/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tänne jo tavoittanut tieto siitä, että delta plus on saapunut Suomeen. Vasabladet ja mtv3 eilen uutisoi.

Kiva. Olikohan se ainakin vielä herkemmin leviävä. Muuta?

Vierailija
52031/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Follarithan ei kanna huolta mistään, ei koko koronan aikana. Tauti on pelkkä nuha, kukaan ei tunne ketään sairastunutta, sitä ei edes ole. Lampaat pelkää ja suojautuu kaikin tavoin, follari ei. Eikä käytä hengityssuojia jne...eli ei välitä omasta, eikä läheistensä hyvinvoinnista, puhumattakaan muiden.

Sellainen on follar

Vierailija
52032/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse muuten ilkuit rokotteen ottajia pelkääjiksi, joten ei varaa moralisoida.

Suuntaan tai toiseen tekevät oikean ratkaisun eikä sitä kannata halveereta pitää kunnioittaa sitä moralisointi jos joku pelkää hmm. Ennemmin levittäjä sairastuttajaa

Vierailija
52033/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ketjussa muita, jotka vielä keväällä 2020 olivat peloissaan uudesta koronaviruksesta, seurasivat tarkkaan epidemian etenemistä, pysyttelivät kotona, kävivät vain harvoin kaupassa ja muutenkin välttelivät kaikkia tarpeettomia ihmiskontakteja, mutta jotka jo nyt elävät normaalisti eivätkä jaksa enää edes katsoa tartuntalukujakaan? 1,5 vuotta jo mennyt, mutta tuntuu, että osa ketjuun kirjoittaneista panikoi edelleenkin. 

En panikoi. Mutta olen yhä etätöissä, ruoka tulee tilattuna kotiin, käytän hengityssuojaimia ja vältän tarpeettomia ihmiskontakteja. Tämä on ihan normaalia järjen käyttöä riskiryhmäläisen perheessä, ei panikointia.

Kiitos vastauksestasi :) Mä tein etätöitä ja tilasin ostokseni kotiin jo ennen pandemiaakin ja teen niin jatkossakin, mutta en ole enää pitkään aikaan vältellyt muita ihmisiä. Juhlissa ja ravintolassakin olen käynyt, vaikka  kuulun itse riskiryhmään. Koronavirushan tulee olemaan "ilonamme" vielä vuosia.

Itse huomasin pandemian aikana etten itseasiassa juurikaan välitä muiden ihmisten seurasta. Toki olen aina tiennyt olevani introvertti, mutta pandemia toi sen siinä määrin enemmän esille, etten koe enää tarvetta tavata ihmisiä tai varsinkaan viettää aikaa juhlissa tai ravintoissa. Rahaakin säästynyt siksi todella paljon. Ennen pandemiaa söin useamman kerran viikossa ulkona, mutta en kaipaa enää sitäkään. Säästynyt raha tilillä lämmittää enemmän kuin ravintolaruoka vatsassa. Harvakseltaan tapaan ystäviäni, mutta sekin tapahtuu pääsääntöisesti ulkona kävelyn merkeissä ja aina ystävät tulevat paikalle maski kasvoilla, vaikka rokotettuja ovatkin, sillä tietävät riskini koronan suhteen.

Mulla ihan sama paitsi että teen nykyisin useammin kotona ns parempaa ruokaa eli liki sama raha siihen syömiseen kuluu kuin aiemminkin.. Erikoista kyllä, olen myös laihtunut vaikken aiemminkaan mitään epäterveellisiä pikaruokapaikkoja suosinut.

Sen sijaan siitä olen itse säästänyt pitkän pennin etten enää hae noutokahveja.

Itse koen että elämäni on nyt vihdoin aidosti omannäköistä ja sen voisi sanoa olevan myös parempaa jos tätä virusta ei enää riesana olisi. Toki tämä vaati tottumista, koska vaikka se aiempi elämäntapa olikin itselle monilta osin epäsopiva niin silti niihin tapoihinsa oli jo niin urautunut, että ei niistä luopuminen ihan kivutonta ollut. 

Jotenkin se oli vaan alusta saakka niin selvää, ettei paluuta "entiseen normaaliin" tule olemaan vaan jatkossa kaikki on toisin. Se tosin ei käynyt mielessäkään, että viruksen kanssa edes yritettäisiin elää (koronapassit ym) vaan ennemminkin oletin, että jatkossa esim matkailua ei harrasteta siinä mitassa kuin ennen, koska viruksen leviäminen maasta toiseen estetään.

Vierailija
52034/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt höpsi odota pari kuukautta oot itte sairaalassamuista nyt levittää sairastuttaa välillisesti kaikkia liikkuvia älä mene sairaalaan tartutat kaikki eikö se mee näin oikeesti

Vierailija
52035/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että Suomessakin on pilvin pimein koronaan kuolleita rokotevastaisia?! Ja siis vielä sellaisia, jotka katui rokottamattomuuttaan ja alkoivat julistaa teholla rokotusten puolesta ennen siirtymistään ajasta ikuisuuteen..

Voi luoja. Joku raja valehtelulla ja panikoinnillakin.

Vierailija
52036/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolompaa se on teholle päätyä rokotettuna, kun uskoi rokotteiden antavan suojaa ja ettei meillä ole kuin rokottamattomien pandemia.

Tai siksi että kreisibailasi kuvitellen rokotepassin suojaavan tartunnalta.

Vierailija
52037/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Follarithan ei kanna huolta mistään, ei koko koronan aikana. Tauti on pelkkä nuha, kukaan ei tunne ketään sairastunutta, sitä ei edes ole. Lampaat pelkää ja suojautuu kaikin tavoin, follari ei. Eikä käytä hengityssuojia jne...eli ei välitä omasta, eikä läheistensä hyvinvoinnista, puhumattakaan muiden.

Sellainen on follar

Olisko syyntakeettomia

Vierailija
52038/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolompaa se on teholle päätyä rokotettuna, kun uskoi rokotteiden antavan suojaa ja ettei meillä ole kuin rokottamattomien pandemia.

Tautipesäkkeet edelleen samat ja levittäjä-saitastuttajat samat vaikka rokotteita samat tautiset aiheuttaa kaikki tehopotsit totuus on se

Vierailija
52039/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee tämä olettamus, että rokotteen ottaneet kreisibailaavat koronapassin turvin? Itse en ole koronapassia kertaakaan käyttänyt ja olen rokotettu. Ainoat kodin ulkopuoliset paikat, joissa käyn ovat apteekki ja kirjasto. Siinä ei paljon kreisibailausta esiinny. Ketään ei käy kylässä, enkä itsekään käy kenelläkään kylässä. En käy edes ruokakaupassa, sillä ruoka tulee kotiin. Eli ei me kaikki rokotetut tuolla paineta bailaamassa rokotepassin turvin.

Vierailija
52040/52578 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tää sama roskaläjäketju on täällä.

Ketju on lukittu.