Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
https://www.chop.edu/news/chop-researchers-find-elevated-biomarker-rela…
Esim. tässä tutkimuksessa löydrttiin lievästi sairastaneidenkin lasten verisuonista löydöksiä.
Onkohan ketjussa muita, jotka vielä keväällä 2020 olivat peloissaan uudesta koronaviruksesta, seurasivat tarkkaan epidemian etenemistä, pysyttelivät kotona, kävivät vain harvoin kaupassa ja muutenkin välttelivät kaikkia tarpeettomia ihmiskontakteja, mutta jotka jo nyt elävät normaalisti eivätkä jaksa enää edes katsoa tartuntalukujakaan? 1,5 vuotta jo mennyt, mutta tuntuu, että osa ketjuun kirjoittaneista panikoi edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdissä suomalaiset asiantuntijat ovat vakuuttaneet kilvan, että rokote suojaa myös longcovidilta. Tämän ketjun vakkarit ovat tienneet jo pidempään, ettei tämäkään väite pidä paikkaansa. Hurjaa seurata, miten koko pandemian ajan tieto saavuttaa suurimman osan suomalaisista jälkijunassa. Nyt Euroopassa alkaa näkyä merkit siitä, mitä Israelissa tapahtui kesällä edelleenkään ei toimita. Pelottavin on tämä mantra, ettei korona ole lapsille vaarallinen. Pelkään pahoin, että tämä osoittautuu vielä karulla tavalla vääräkso uskomukseksi tulevaisuudessa, jolloin asialle ei voi tehdä enää mitään.
Muuten samaa mieltä mutta sen sanon että korona ei ole lapsille vaarallinen. Olen perillä asioista. Rokote on 5-11 vuotiaille suurempi riski eikä estä tartuntaa eikä long covidia.
Kukaan ei voi luvata 100%, että taudin sairastaminen on turvallista lapsille. Kuvantamistutkimuksissa myös lapsilta on löydetty pieniä tukoksia verisuonissa. Asiaa ei luultavasti edes selvitetä kovin laajamittaisesti, koska usko siihen, ettei tauti ole lapsille vaarallinen, on niin vahva.
Oikeasti. Lapset ovat saaneet positiivisia testejä ilman oireita ja pk-seudulla on lapsia jotka eivät edes tiedä sairastaneensa koronan.
Jos ruvetaan pakottamaan niin moni vanhempi vie lapsensa vasta-ainetesteihin ja sittenhän näette kuinka moni onkin jo sairastanut.
Pandemia ei lopu eikä juuri vähenekään, ennenkuin myös lapset ovat rokotettu.
Tämä lasten rokotusasia ei ole ollenkaan helppo kysymys. Korona on hermostollinen yleisvakava tauti, joka tuppaa jättämään täysin arvaamattomia seurauksia ihmiselle.
Noiden seurauksien todennäköisyys on mitä on; jokaisen kohdalla riski on tuntematon. Kukaan ei voi tietää, mitä tauti tulisi tekemään tai tulee tekemään.
Mikä on vakavin haitta, jonka pfizeristä voi saada? Sydänlihastulehdus on yksi riski. Yhtä lailla sen voi saada - tutkitusti todennäköisemmin - taudista itsestään, lieväoireisenakin sairastetusta.
Kun kansa rokotettiin poliota vastaan, se tehtiin niissä oloissa ja niillä riskeillä, osa riskeistä toteutui. Hyödyt ylittivät haitat väestötasolla.
Pitäisi ymmärtää, mikä pandemia on. Globaali terveyskriisi. Aseet siihen ovat sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ketjussa muita, jotka vielä keväällä 2020 olivat peloissaan uudesta koronaviruksesta, seurasivat tarkkaan epidemian etenemistä, pysyttelivät kotona, kävivät vain harvoin kaupassa ja muutenkin välttelivät kaikkia tarpeettomia ihmiskontakteja, mutta jotka jo nyt elävät normaalisti eivätkä jaksa enää edes katsoa tartuntalukujakaan? 1,5 vuotta jo mennyt, mutta tuntuu, että osa ketjuun kirjoittaneista panikoi edelleenkin.
En panikoi. Mutta olen yhä etätöissä, ruoka tulee tilattuna kotiin, käytän hengityssuojaimia ja vältän tarpeettomia ihmiskontakteja. Tämä on ihan normaalia järjen käyttöä riskiryhmäläisen perheessä, ei panikointia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lasten rokotusasia ei ole ollenkaan helppo kysymys. Korona on hermostollinen yleisvakava tauti, joka tuppaa jättämään täysin arvaamattomia seurauksia ihmiselle.
Noiden seurauksien todennäköisyys on mitä on; jokaisen kohdalla riski on tuntematon. Kukaan ei voi tietää, mitä tauti tulisi tekemään tai tulee tekemään.
Mikä on vakavin haitta, jonka pfizeristä voi saada? Sydänlihastulehdus on yksi riski. Yhtä lailla sen voi saada - tutkitusti todennäköisemmin - taudista itsestään, lieväoireisenakin sairastetusta.
Kun kansa rokotettiin poliota vastaan, se tehtiin niissä oloissa ja niillä riskeillä, osa riskeistä toteutui. Hyödyt ylittivät haitat väestötasolla.
Pitäisi ymmärtää, mikä pandemia on. Globaali terveyskriisi. Aseet siihen ovat sen mukaisia.
Tuossahan se juuri on: väestötasolla. Kuitenkin jokainen rokotteen ottaja miettii asiaa yksilötasolla eli omalla ja/tai lastensa kohdalla. Kysymys kuuluukin: onko tuhannen vieraan lapsen terveys niin tärkeä asia, että olen valmis uhraamaan oman lapseni terveyden? Omat lapseni ovat jo aikuisia, joten mun ei tarvitse miettiä tätä asiaa, mutta ymmärrän vanhempia, jotka miettivät.
Vierailija kirjoitti:
Hei pappa! Poliorokote onkin eri juttu kuin mRNA rokote. Onneksi tiede tulee osoittamaan tämän pikaisesti niillekin jotka eivät vielä ymmärrä.
Lapset ovat tulevaisuus eikä suojakilpi niille jotka voivat ottaa tehosteet jos pelkäävät. Lapsen elämää eikä terveyttä pilata ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En panikoi. Mutta olen yhä etätöissä, ruoka tulee tilattuna kotiin, käytän hengityssuojaimia ja vältän tarpeettomia ihmiskontakteja. Tämä on ihan normaalia järjen käyttöä riskiryhmäläisen perheessä, ei panikointia.
Kiitos vastauksestasi :) Mä tein etätöitä ja tilasin ostokseni kotiin jo ennen pandemiaakin ja teen niin jatkossakin, mutta en ole enää pitkään aikaan vältellyt muita ihmisiä. Juhlissa ja ravintolassakin olen käynyt, vaikka kuulun itse riskiryhmään. Koronavirushan tulee olemaan "ilonamme" vielä vuosia.
Ottakaa pelkääjät niin monta tehosterokotetta kui haluatte mutta jättäkää lapset rauhaan.
Minun lapseni tulevat osallistumaan tähän rokotetestiin vain kuolleen ruumiini yli.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa pelkääjät niin monta tehosterokotetta kui haluatte mutta jättäkää lapset rauhaan.
Minun lapseni tulevat osallistumaan tähän rokotetestiin vain kuolleen ruumiini yli.
Monet rokotevastaiset ovat teholla viimeisenä toiveenaan pyytäneet lapsiaan ottamaan rokotteet, ettei käy samoin kuin heille itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi :) Mä tein etätöitä ja tilasin ostokseni kotiin jo ennen pandemiaakin ja teen niin jatkossakin, mutta en ole enää pitkään aikaan vältellyt muita ihmisiä. Juhlissa ja ravintolassakin olen käynyt, vaikka kuulun itse riskiryhmään. Koronavirushan tulee olemaan "ilonamme" vielä vuosia.
Itse huomasin pandemian aikana etten itseasiassa juurikaan välitä muiden ihmisten seurasta. Toki olen aina tiennyt olevani introvertti, mutta pandemia toi sen siinä määrin enemmän esille, etten koe enää tarvetta tavata ihmisiä tai varsinkaan viettää aikaa juhlissa tai ravintoissa. Rahaakin säästynyt siksi todella paljon. Ennen pandemiaa söin useamman kerran viikossa ulkona, mutta en kaipaa enää sitäkään. Säästynyt raha tilillä lämmittää enemmän kuin ravintolaruoka vatsassa. Harvakseltaan tapaan ystäviäni, mutta sekin tapahtuu pääsääntöisesti ulkona kävelyn merkeissä ja aina ystävät tulevat paikalle maski kasvoilla, vaikka rokotettuja ovatkin, sillä tietävät riskini koronan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdissä suomalaiset asiantuntijat ovat vakuuttaneet kilvan, että rokote suojaa myös longcovidilta. Tämän ketjun vakkarit ovat tienneet jo pidempään, ettei tämäkään väite pidä paikkaansa. Hurjaa seurata, miten koko pandemian ajan tieto saavuttaa suurimman osan suomalaisista jälkijunassa. Nyt Euroopassa alkaa näkyä merkit siitä, mitä Israelissa tapahtui kesällä edelleenkään ei toimita. Pelottavin on tämä mantra, ettei korona ole lapsille vaarallinen. Pelkään pahoin, että tämä osoittautuu vielä karulla tavalla vääräkso uskomukseksi tulevaisuudessa, jolloin asialle ei voi tehdä enää mitään.
Muuten samaa mieltä mutta sen sanon että korona ei ole lapsille vaarallinen. Olen perillä asioista. Rokote on 5-11 vuotiaille suurempi riski eikä estä tartuntaa eikä long covidia.
Kukaan ei voi luvata 100%, että taudin sairastaminen on turvallista lapsille. Kuvantamistutkimuksissa myös lapsilta on löydetty pieniä tukoksia verisuonissa. Asiaa ei luultavasti edes selvitetä kovin laajamittaisesti, koska usko siihen, ettei tauti ole lapsille vaarallinen, on niin vahva.
Rokotettu lapsi tai rokottamaton lapsi voi myös saada long covidin. Näitä oireita aiheuttamassa on mm. nuo pienet trombit verisuonissa.
Eli asia ei ole mustavalkoinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten korona ja sen leviäminen pitäisi erottaa ihan omaksi aiheekseen. Kun nyt on uudessa tutkimuksessa todettu että rokotteet eivät long-covidia estä, niin varsinkin lasten rokottamista pitäisi uudestaan miettiä.
Aika moni tajuaa sen että jos ei estä long covidia niin rokote saattaa olla huonompi juttu 5-11 vuotiaille. Ja tosiaan jos joku pakottaisi niin joutuisi kantamaan vastuun seurauksista.
Lapsi tietää kuka halusi että hänet rokotetaan ja tulee vihaamaan sitä ihmistä mikäli saa ongelmia rokotteen takia.
Tietävät senkin ketkä eivät suojelleet heitä tartunnoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Viiden miljoonan koronakuoleman raja meni juuri rikki. Todellinen luku on vähintään kolminkertainen, mutta merkillepantavinta tässä on se että loppua ei ole näkyvissä. Muistan kun miljoonan raja meni rikki melko tarkalleen vuosi sitten, se tuntui hurjalta, mutta en olisi uskonut vielä vuoden päästäkin vahtaavani worldometeria, vaan uskoin tämän olevan pian ohi. Nyt alkaa ymmärtää että koronan jälkeistä aikaa ei sittenkään ole tulossa.
3303, 3376. Siinä pelkästään Euroopassa koronaan kuolleet, viime päivinä. Siis yli 3300 päivässä. Joo, Venäjä on luvuissa mukana, mutta anyway, mistä ihmeestä ovat tulleet nämä puheet että korona on Euroopassa ohi, kun ei se todellakaan ole, vaan esim juuri nuo kuolinluvut vaan kasvavat.
Huoh. Edelleen: suurin osa on vanhoja. Nyyt tuli kuolema vain hieman normia aiemmin, ehkä päivän, viikon tai 3 vuotta.
Kuolema kuuluu elämään. Joka päivä ihmisiä kuolee maailmassa n. 190 000, näin oli jo ennen koronaa. Milloin hyväksytte tämän? Aikamoista itsepetosta, luulla olevansa kuolematon. Kukaan ei saisi nyt kuolla, ei vaikka olisi 90-vuotias ja itse jo haluaisi...
Kuolema kuuluu elämään (sinunkin)joka on ihan totta.
Ihmisen meistä tekee kuitenkin moraali ja läheiset. Jos nyt aletaan arvottamaan ihmisiä iän perusteella kuka ansaitsee kuolla ja elää talouden tms perusteella, niin ollaan menossa kohti 40 lukua,
Vanhukset jo nyt tuupataan yhteiskunnan ulkopuolelle vanhainkoteihin ja unohdetaan sinne.
Ihan pelottaa mikä on tilanne muutaman kymmenen vuoden päästä.Joo ei me ketään tarkoituksella lähdetä nyt lahtaamaan. Mutta kun tiedämme, mitä kaikkea tuhoa rajoituksetkin saavat aikaan, niin ei niinkään voi moraalisesti tyytyväisenä elää.
Mutta fakta nyt vaan on, että luonnollisen järjestyksen vanhukset -jotka ovat tismalleen yhtä arvokkaita kuin kaikki muutkin- kuolevat ensin. Emme voi estää rakkaidemme ja lähimmäisemme kuolemaa, vaikka kuinka haluaisimmekin.
Ymmärsit varmaan kuiten mitä tarkoitin, joka tapauksessa jos annetaan kuva että yhteiskunnallisia päätöksiä tehdään niin että ikäihmiset kuolevat joka tapauksessa ja mediassakin ilmoitetaan ikä ns lohdullisena kuolintapauksena
tartuntataudin leviämisessä. Ollaan
vaarallisilla vesillä. Voisi jopa ikääntymisen olevan syyllistävä tekijä
heille yhteiskunnan puolelta.
Seuraavaksi pitkäaikaissairaat ja vammaiset,työttömät lihavat. jne. lista jatkuu jos meno jatkuu.
Moraali rappeutuu ja siihen kansana turrutaan.
Viesti todennäköisesti poistetaan,
Vierailija kirjoitti:
Ihan yksi ja hailee minulle mitä teet lapsiesi suhteen. Itse en koronaa pelkää, vaikka olen ottanut rokotteet ja otan tammikuussa myös kolmannen. Ihan yhtälailla olen 20 vuotta ottanut myös influenssarokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjen käyttöä suoraselkäistä vastuullista toimintaa pidät huolta meistä kaikista paniikkia en ole havainnut kokoaikana vaan huolta terveydestä eikä päättäjien sekä välinpitämättömien sekoilu sitä vähennä kiitos kirjoittajalle!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet rokotevastaiset ovat teholla viimeisenä toiveenaan pyytäneet lapsiaan ottamaan rokotteet, ettei käy samoin kuin heille itselleen.
Eikö se mennytkään niin että viimeisellä hengenvedolla rukoilivat sitä rokotetta itselleen, ja jalo+kärsivä lääkäri joutui ääni väristen ja kyynel poskelle vierien kertomaan sen olevan myöhäistä?
Jotain rajaa tuohon propagandaan.
Näen enemmän yhteistä "follareissa" ja long covidia pelkäävissä kuin niissä jotka ehdoin tahdoin pakottavat rokotteet kaikille.
Yhteistä on huoli omasta ja läheisten hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yksi ja hailee minulle mitä teet lapsiesi suhteen. Itse en koronaa pelkää, vaikka olen ottanut rokotteet ja otan tammikuussa myös kolmannen. Ihan yhtälailla olen 20 vuotta ottanut myös influenssarokotteen.
Vanhemmat tekevät oikean ratkaisun on se suuntaan tai toiseen muista sinä ilkkuja se eikä kukaan sinua kiellä rokottautumistasi jos joskus olet kausipiikit ottanut se ei kuulu tähänen e.w.w.k