Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalainen lehti otsikoi "Teho-osastolla ei juuri lainkaan koronapotilaita"
On kuitenkin 437 eli Suomeen suhteutettuna kolmisenkymmentä.
Tarkoittaa sitä että saksalaiset ovat suhteellisuudentajuisempia.
Saksa pitää tänään hätäkokouksen, jossa päätetään lisärajoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähättelevä eilinen Iltalehden koronarokotusjuttu. Kuulemma kuukautishäiriöt ovat epäselviä. Ei suostuta myöntämään, että johtuvat rokotteesta. Voi 🤬
Se, että vähätellään näitä kuukautiskierron häiriöitä ja kuitataan ne tyyliin "no, nuoremmilla se kierto voi muutenkin olla epäsäännöllinen ja sitten niitä häiriöitä yhdistetään turhaan tuohon rokotteeseen" ei TODELLAKAAN lisää luottamusta näitä asiantuntijatahoja kohtaan!
Olen aiemminkin tänne kirjoittanut, että oon yli 40-v. ja mulla on koko ikäni ollut erittäin säännölliset kuukautiset. Kuitenkin rokotuksen saatuani kuukautiset alkoivat selkeesti etuajassa, eikä sellaista ole tosiaan tapahtunut koskaan aiemmin. En ole tämän vuoksi panikoinut eikä mua jaksa tämä niin kauheesti stressata kun lapsetkin on synnytetty jo vuosia sitten, mutta tuo vähättely on naurettavaa ja epäuskottavaa.
Kuukautishäiriöt, jopa ennenaikaiset vaihdevuodet ovat myös osa koronan jälkitaudeista. Ja miehillä seksuaalinen kyvyttömyys.
Mitenkään vähättelemättä koronan vakavuutta niin kuukautishäiriöt ja erektiohäiriöt eivät esiinny koronan jälkioireina.
Erektiohäiriöt taisi olla ihan ensimmäisiä todettuja jälkiseurauksia ja haittavaikutuksia.
Alusta saakka on myös kerrottu viruksen iskevän jostain syystä kiveksiin ja täten aiheuttavan hyvin todennäköisesti erilaista harmia suvunjatkamisen kannalta.
Miehelläni oli korona ja muna seisoo. Vahinkoraskauskin tapahtui.
Ei kai kukaan ole väittänytkään maailman olevan oikeudenmukainen ja reilu.
Täällä itse joku vähättelee rokotteen aiheuttamia kuukautishäiriöitä luulemalla että sellaisia saisi myös koronaan sairastumalla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nyt lainkaan. Monet naiset ovat kärsineet kuukautishäiriöistä rokotuksen jälkeen. Nyt kuitenkin joku toivoo että koronaan sairastuneet olisivat myös saaneet hormonihäiriöitä.
Mulle korona oli inhottava sairaus ja sain long covidin kaltaisia oireita. Kuukautiskiertoon korona ei vaikuttanut yhtään.
Ei koronan sairastaneet ja rokotetut ole missään sodassa.
Monet naiset ovat kärsineet kuukautishäiriöistä ennen kuin korona asui vielä lepakossa tai missä liekään.
Jokaisen on vain tutustuttava esim, rokotteen haittavaikutuksiin ja varsinkin niiden todennäköisyyteen ja siten tehdä päätös.
Samaten etenkin nyt on syytä tehdä riskiarvio koronaan sairastumisesta ja kenen elämään ja mitä se vaikuttaisi jos tauti osuisi itselle,
Itse valitsin rokotteet ja ainakin toistaiseksi jälkivaikutukset ovat olleet ihan siedettävät.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalahoidossa olevien määrä vähentynyt taas 👍
Miksi tähänkin eittämättä positiiviseen uutiseen on joku antanut alanuolta? Toivooko hän että sairaalakuormitus kasvaa?
Milloin korona loppuu suomesta? Eipä mulla muuta kysyttävää ole...
Häiriönne kierrossa johtuu vain rokotuksen tuomasta helpotuksesta. :)
t, mi ka räm e
Rokotevastaiset mielenosoittajat halusivat tunkeutua BBC:n tiloihin – valitsivat rakennuksen, josta yleisradioyhtiö oli muuttanut jo vuosia sitten
Sama Putinin sponsoroima poppoo jakaa täälläkin rokotteiden vastaista sanomaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähättelevä eilinen Iltalehden koronarokotusjuttu. Kuulemma kuukautishäiriöt ovat epäselviä. Ei suostuta myöntämään, että johtuvat rokotteesta. Voi 🤬
Se, että vähätellään näitä kuukautiskierron häiriöitä ja kuitataan ne tyyliin "no, nuoremmilla se kierto voi muutenkin olla epäsäännöllinen ja sitten niitä häiriöitä yhdistetään turhaan tuohon rokotteeseen" ei TODELLAKAAN lisää luottamusta näitä asiantuntijatahoja kohtaan!
Olen aiemminkin tänne kirjoittanut, että oon yli 40-v. ja mulla on koko ikäni ollut erittäin säännölliset kuukautiset. Kuitenkin rokotuksen saatuani kuukautiset alkoivat selkeesti etuajassa, eikä sellaista ole tosiaan tapahtunut koskaan aiemmin. En ole tämän vuoksi panikoinut eikä mua jaksa tämä niin kauheesti stressata kun lapsetkin on synnytetty jo vuosia sitten, mutta tuo vähättely on naurettavaa ja epäuskottavaa.
Kuukautishäiriöt, jopa ennenaikaiset vaihdevuodet ovat myös osa koronan jälkitaudeista. Ja miehillä seksuaalinen kyvyttömyys.
Mitenkään vähättelemättä koronan vakavuutta niin kuukautishäiriöt ja erektiohäiriöt eivät esiinny koronan jälkioireina.
Tässä ja jo edellisessä ketjussa on ollut lukuisia linkkejä tutkimuksiin, joiden mukaan esiintyy.
Kyllä. Niitä eri oireita longcovidissa on kertynyt jo toista sataa. Kaikki eivät niitä saa, vaan ehkä jonkun tavallisimmista. Kaikki eivät saa longcovidiakaan. Kaikki eivät sairastu koronaan.
Kun virus tekee tuhojaan aivoissa ja aiheuttaa siten neurologisia oireita, oireet vaihtelevat yksilökohtaisesti. Tämähän on todettu useiden tutkimusten kautta. Oireet riippuvat siitä mihin osaan aivojen harmaakudosta vaurioita syntyy. Ilmeisesti yleisimmin vaikuttaa aisteihin vaikuttavilla alueilla ja siksi makuaisti on ollut eniten esillä, mutta vastaavalta alueelta aivoista johtuu suurin osa muistakin raportoiduista neurologisista haitoista.
Monet muut elimet ovat myös vaarassa, keuhkot, maksa, munuainen, haima, sydän ... verisuonet jne.
Ei kannattaisi vähätellä, lopputulos voi olla paljon ikävämpi kuin kukaan ilkeää vielä edes kuvitella.
https://www.brusselstimes.com/news/belgium-all-news/180827/relax-rules-…
Nyt myös Belgiassa infektioasiantuntija esittää, että rajoituksia pitäisi löysätä nyt ettei syksyllä tule potilastulvaa sairaalaan. Mielenkiintoista nähdä, lähtevätkö muutkin maat Britannian tielle.
Se ei ole rokotteiden vastustamista että toivoo avointa keskustelua niiden haittavaikutuksista. Ilman rokotteita vanhukset eivät voisi liikkua ulkona ja turhia kuolemia tulisi. Lasten rokottamisessa taas pitäisi olla äärimmäisen varovainen.
Joku täällä kirjoitti oman johtopäätöksen Australian tilanteesta, eli Deltaa ei voi pystäyttää jos se on päässyt maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti tuo hallitus tuota löysää linjaa vetää.
Eikö Marin ja kumppanit tajua, että kyllä tässä vielä oikeudelliseen vastuuseen voi joutua. Meillä on Suomen laki ja siinä vaiheessa on turha itkeä että tekihän ne ruotsissa ja briteissäkin.
Oikeudenkäynti-twitteristi se jaksaa huudella vielä 1,5 vuodenkin jälkeen samoja juttuja 🤣
Miten tuo twitter mihinkään liittyi?
Kyllä alkaa porukka olla sippiä...
Itse kyllä uskon, että kyllä näitä koronaan liittyviä hallituksen ratkaisuja ja joidenkin thl edustajien puheita tullaan vielä tarkasti läpikäymään ja oikeudellisiakin prosesseja saatetaan nähdä. Onhan tämä homma ollut yhtä vastuun siirtelyä ja suoranaista sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Marin ja kumppanit tajua, että kyllä tässä vielä oikeudelliseen vastuuseen voi joutua. Meillä on Suomen laki ja siinä vaiheessa on turha itkeä että tekihän ne ruotsissa ja briteissäkin.
Oikeudenkäynti-twitteristi se jaksaa huudella vielä 1,5 vuodenkin jälkeen samoja juttuja 🤣
Kyllä alkaa porukka olla sippiä...
Itse kyllä uskon, että kyllä näitä koronaan liittyviä hallituksen ratkaisuja ja joidenkin thl edustajien puheita tullaan vielä tarkasti läpikäymään ja oikeudellisiakin prosesseja saatetaan nähdä. Onhan tämä homma ollut yhtä vastuun siirtelyä ja suoranaista sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alkaa porukka olla sippiä...Itse kyllä uskon, että kyllä näitä koronaan liittyviä hallituksen ratkaisuja ja joidenkin thl edustajien puheita tullaan vielä tarkasti läpikäymään ja oikeudellisiakin prosesseja saatetaan nähdä. Onhan tämä homma ollut yhtä vastuun siirtelyä ja suoranaista sekoilua.
Bussin alle heitetään AVIt ja yksittäiset sairaanhoitopiirit. Niillehän tuo vastuu noin niin kuin näennäisesti kenkäistiin jo aikapäiviä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, jos ovat päässeet sairaalasta kotiin eivätkä lähteneet jalat edellä.
Tehosterokotteen saaneilla on Israelista tähän mennessä kertyneen datan mukaan tapahtunut laskua tartuntamäärissä
Current Israel data for mRNA vaccination in people age >60, 1st to get vaccines >6 months ago, now confronting Delta infections
1. Vaccines work but their apparent effectiveness is diminished over time + Delta
2. Boosters showing some preliminary evidence of working
https://twitter.com/EricTopol/status/1425089101926080514/photo/1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
COVID-19 Endothelial Dysfunction Can Cause Erectile Dysfunction
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33988001/
Erektiohäiriöt taisi olla ihan ensimmäisiä todettuja jälkiseurauksia ja haittavaikutuksia.
Alusta saakka on myös kerrottu viruksen iskevän jostain syystä kiveksiin ja täten aiheuttavan hyvin todennäköisesti erilaista harmia suvunjatkamisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähänkin eittämättä positiiviseen uutiseen on joku antanut alanuolta? Toivooko hän että sairaalakuormitus kasvaa?
Siksi että Päijät-Hämeessä yksi kuollut, poissa sairaalahoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33988001/
Kyllä. Niitä eri oireita longcovidissa on kertynyt jo toista sataa. Kaikki eivät niitä saa, vaan ehkä jonkun tavallisimmista. Kaikki eivät saa longcovidiakaan. Kaikki eivät sairastu koronaan.