Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
37781/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihmetellyt täällä hallituksen saamattomuutta. Mitä jos se ei olekaan saamattomuutta?

Nythän on rokote, joka estää vakavat tautimuodot, muttei tartuntoja. Lisäksi variantti, jonka leviämistä ei estä oikein mikään. Pahempia voi olla tulossa.

Islannin pääepidemiologi sen lipsautti, viruksen annetaan levitä väestössä niin saadaan laumasuoja.

Iso-Britanniassa sanottiin, että tämä on se kohta avata yhteiskuntaa, kun rokotteet vielä vaikuttavat.

Ne ja tartunnat yhdessä luovat laumasuojan.

Ehkä vakavampia muunnoksia vastaan.

Yksilön kannaltahan tämä on väärin. Mutta tämä taitaa olla strategia nyt.

Vierailija
37782/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ihmetellyt täällä hallituksen saamattomuutta. Mitä jos se ei olekaan saamattomuutta?

Nythän on rokote, joka estää vakavat tautimuodot, muttei tartuntoja. Lisäksi variantti, jonka leviämistä ei estä oikein mikään. Pahempia voi olla tulossa.

Islannin pääepidemiologi sen lipsautti, viruksen annetaan levitä väestössä niin saadaan laumasuoja.

Iso-Britanniassa sanottiin, että tämä on se kohta avata yhteiskuntaa, kun rokotteet vielä vaikuttavat.

Eli tartuntatautilakia saa rikkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
37783/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harri Tohmon harrastamasta disinformaation levittämisestä ja päättäjien mustamaalaamisesta tehty ilmoitus työnantajalle sekä viranomaisille.

Suomi on kuule demokratia ja meillä on sananvapaus, joka tarkoittaa sitä että ihmisillä on oikeus ilmaista mielipiteensä ja arvostella poliitikkoja ja päättäjiä. 

Vierailija
37784/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennuksena: en itse kannata mitään tästä. Tautia pitää torjua jo long covidin takia. Yksiselitteisesti.

Mutta mietin, että tämä taitaa olla linja nyt.

Vierailija
37785/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten aktiivisia sairastuneita / 1 miljoona asukasta.

Suomi sijalla 14. kaikista maailman maista.

1. St. Barth 87,992

2 French Guiana 68,064

3 Martinique 60,799

4 Mayotte 58,585

5 Guadeloupe 53,283

6 Saint Martin 32,366

7 Fiji 27,207

8 Honduras 19,586

9 UK 18,982

10 USA 18,681

11 Spain 15,232

12 Costa Rica 14,168

13 Cyprus 12,513

14 Finland 11,832

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Listan kärjessä on mm. Ranskaan kuuluvia saarivaltioita. Brittien, Jenkkien ja Espanjan jälkeen.

Ei nyt mene hyvin Suomella. Aktiivisia tautitapauksia 11 832 / miljoona asukasta.

Ihan turha tilasto. Suomessa ei järjestelmällisesti tilastoida tai ilmoiteta parantuneita, joten suurin osa kaikista tartunnoista  näkyy muka aktiivisina vaikka meillä ei taatusti ole tällä hetkellä 70 000 paraikaa koronaa sairastavaa.  Näkyy noista new recovered cases-käppyröistäkin että ovat ihan puuta heinää.

Vähän valoja päälle nyt.

Vierailija
37786/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanska siis lopetti koronapassit koska yrittäjiltä hävisi asiakkaita.

Mitenköhän Suomessa käy kun meillä ei ole edes nopeita ilmaisia pikatestejä kuten Tanskassa.

Tanskan ja Israelin kokemuksia koronapassista:

"SEKÄ Israelissa että Tanskassa yritykset ovat kritisoineet koronapassia. The Times of Israelin mukaan koronapassi ei ole ollut suosittu muun muassa ravintolayrittäjien keskuudessa.

Ravintolayhdistyksen johtaja Tomer Mor kertoi Israelin yleisradioyhtiö Kanille, että yritykset vastustavat rokottamattomien testivaatimusta, koska ”se yksinkertaisesti estää ihmisiä tulemasta”.

Yksi Israelin suosituimmista artisteista Matti Caspi perui useita konsertteja passin takia. Caspin mukaan rajoitukset estävät osaa faneista tulemasta keikoille.

Myös Tanskassa huvipuistot ja eläintarhat olivat helpottuneita passin käytön lopettamisesta.

”Uskon, että monilla asiakkailla on ollut jonkinlainen este lähteä ulos ja osallistua jälleen kulttuuri- ja viihde-elämään. Koronapassi on saattanut olla vielä lisäeste”, arvioi Kööpenhaminan Tivoli-huvipuiston viestintäjohtaja Torben Plank Berlingskelle."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008171275.html

Op

Suomessa ravintoloitsijat kuuluvat vielä toivovan koronapasseja, sillä olettavat niiden lisäävän asiakasmäärää.

"Tapahtuma-ala laskee koronapassin arvoksi satoja miljoonia euroja – ravintoloille apu olisi ollut suuri, mutta passi tulee pahasti myöhässä"  

https://yle.fi/uutiset/3-12050687

Sekä ei estä ihmisiä tulemasta paikalle, et maa laitetaan kiinni kunnon rajoituksin?

Toki jos muusikolla on varaa olla keikkailematta niin olkoin😉 Itse tunnen paljon Suomen muusikoita, ja yhtä rokotevastaista lukuun ottamatta kaikki kannattavat passia. Toki se olis pitänyt ottaa jo käyttöön alkukesästä.

Väitätkö, että Tanskan ja Israelin yrittäjät valehtelevat tai ei ymmärrä. Mutta sinä tiedät paremmin koska tunnet paljon Suomen muusikoita.

🤨

Väitän, että jotain outoa tilanteessa on. Veikkaan että tuon muusikon ystää on rokotevastainen ja on saanut porukan ajattelemaan, että on epäreilua, jos rokottamattomat eivät pääse keikalle.

Miten sinä selität sen, että muusikko mieluummin peruu keikan kokonaan koska kaikki eivät voi tulla kuuntelemaan kuin tekee sen? 

Mistä minä tiedän miksi joku muusikko toimii niinkuin toimii. En tunne tarkemmin tapausta.

Ehkä menot olisivat nousseet kuluja suuremmiksi.

Se alkuperäinen teksti josta nillität, oli suora lainaus Hesarin uutisesta. Kysy siltä Hesarin toimittajalta joka uutisen kirjoitti. Tai suoraan ko. muusikolta. Hänen nimensä on siellä uutisessa sekä lainauksessa.

Miksi sinulla on niin kova tarve väittää Israelin ja Tanskan yrittäjien kokemuksia koronapassista vääriksi?

Jos heillä on asiakkaat vähentyneet ravintoloissa, eläintarhassa, huvipuistoissa, elokuvateattereissa ja ties missä, niin kuka sinä olet väittämään että se ei voi pitää paikkaansa?

Tanska nyt joka tapauksessa on lopettamassa koronapassin käyttöä. Harmittaako kun eivät kysyneet sinun mielipidettäsi?

Miksi niin toksinen viimeinen lause? Ei harmita, miksi hupsuttelet.

Suora lainaus ekasta viestistäsi: "Yksi Israelin suosituimmista artisteista Matti Caspi perui useita konsertteja passin takia. Caspin mukaan rajoitukset estävät osaa faneista tulemasta keikoille." Tätä en vain pysty tajuamaan, että ei voi heittää keikkaa, koska kaikki fanit eivät pääse rokottamattomuuden vuoksi.

Enkä ymmärrä edelleenkään, miten passi vähentäisi asiakkaita, kun ideahan on päinvastainen. En väittänyt että kukaan valehtelee tai muuta, en vain ymmärrä. Varmasti asia on niin kuten sanovat, utta sen logiikka ei aukene, ja siihen toivoin et joku osaisi kertoa et mitä siellä taustalla on.

Tällä hetkellä muusikkojen ja ravintoloitsijoiden liitot ajaa koronapassia, koska tämän hetken ymmärryksen mukaan ne edesauttavat ihmisiä saamaan elantonsa. 

Oletko lukenut yhtään historiaa? Israelilaisella voi olla ihan henkilökohtaiset syyt, miksi ei halua että ketään syrjittäisiin hänen keikallaan. 

Aa okei, tosiaan, kiitos kun muistutit! Totta että lievästi sanottuna ikävät asiat menneisyydessä vaikuttaa. Silti vaikea nähdä todellista yhtäläisyyttä, koska rokote on oma valinta. TAI jos on terveydellisiä syitä olla ottamatta, niin sitten nega riittää. Minusta ei ole syrjintää, mutta aina jonkun mielestä on.

Kuten on sanottu, niin miten rokottamattomilla olisi valta pitää meitä muita pankkivankeinaan? Onko sinusta reilua?

Vierailija
37787/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa nuo Tatjana huutelijat olla ne oikea trollit! Kenen etu on saada suomalaiset sairastamaan tauti, jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei ole tietoa?

Totta. Ovelaa....

Ei mitään ovelaa, vaan ilmiselvää. Kuinka yksinkertasia jotkut ihmiset täällä ovat?

Vierailija
37788/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa, että pelätäänkö nyt vaarallisempia variantteja, on todettu, että virus muuntuu ja rokotukset laahaa jäljessä ja menettää tehoaan, pikkulasten osalta rokotteen testaukset kesken. Onko siksi päätetty ajaa tämä nyt läpi väestön?

Vierailija
37789/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philippines president Duterte Threatens To ‘Shoot’ Quarantine Violators.

Vois täälläkin alkaa maskit löytyä naamalle jos Niinistö ampuisi muuten.

Vierailija
37790/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähättelevä eilinen Iltalehden koronarokotusjuttu. Kuulemma kuukautishäiriöt ovat epäselviä. Ei suostuta myöntämään, että johtuvat rokotteesta. Voi 🤬

Se, että vähätellään näitä kuukautiskierron häiriöitä ja kuitataan ne tyyliin "no, nuoremmilla se kierto voi muutenkin olla epäsäännöllinen ja sitten niitä häiriöitä yhdistetään turhaan tuohon rokotteeseen" ei TODELLAKAAN lisää luottamusta näitä asiantuntijatahoja kohtaan!

Olen aiemminkin tänne kirjoittanut, että oon yli 40-v. ja mulla on koko ikäni ollut erittäin säännölliset kuukautiset. Kuitenkin rokotuksen saatuani kuukautiset alkoivat selkeesti etuajassa, eikä sellaista ole tosiaan tapahtunut koskaan aiemmin. En ole tämän vuoksi panikoinut eikä mua jaksa tämä niin kauheesti stressata kun lapsetkin on synnytetty jo vuosia sitten, mutta tuo vähättely on naurettavaa ja epäuskottavaa. 

Kuukautishäiriöt, jopa ennenaikaiset vaihdevuodet ovat myös osa koronan jälkitaudeista. Ja miehillä seksuaalinen kyvyttömyys.

Ai niinkö. Mä sairastin koronan ja tulin sen jälkeen raskaaksi. Olen 44v.

Vierailija
37791/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennuksena: en itse kannata mitään tästä. Tautia pitää torjua jo long covidin takia. Yksiselitteisesti.

Mutta mietin, että tämä taitaa olla linja nyt.

Minusta tuntuu, että jo hybridistrategia venyttää tartuntatautilain ajatusta siitä, että kulkutauteja pitää torjua. Mutta eihän tämä Suomen oikeusviranomaisia kiinnosta, koska he ovat itse osa valtaa pitävää koneistoa ja päässeet asemiinsa poliittisten kytköstensä ansiosta. 

Vierailija
37792/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähättelevä eilinen Iltalehden koronarokotusjuttu. Kuulemma kuukautishäiriöt ovat epäselviä. Ei suostuta myöntämään, että johtuvat rokotteesta. Voi 🤬

Se, että vähätellään näitä kuukautiskierron häiriöitä ja kuitataan ne tyyliin "no, nuoremmilla se kierto voi muutenkin olla epäsäännöllinen ja sitten niitä häiriöitä yhdistetään turhaan tuohon rokotteeseen" ei TODELLAKAAN lisää luottamusta näitä asiantuntijatahoja kohtaan!

Olen aiemminkin tänne kirjoittanut, että oon yli 40-v. ja mulla on koko ikäni ollut erittäin säännölliset kuukautiset. Kuitenkin rokotuksen saatuani kuukautiset alkoivat selkeesti etuajassa, eikä sellaista ole tosiaan tapahtunut koskaan aiemmin. En ole tämän vuoksi panikoinut eikä mua jaksa tämä niin kauheesti stressata kun lapsetkin on synnytetty jo vuosia sitten, mutta tuo vähättely on naurettavaa ja epäuskottavaa. 

Kuukautishäiriöt, jopa ennenaikaiset vaihdevuodet ovat myös osa koronan jälkitaudeista. Ja miehillä seksuaalinen kyvyttömyys.

Mitenkään vähättelemättä koronan vakavuutta niin kuukautishäiriöt ja erektiohäiriöt eivät esiinny koronan jälkioireina.

Vierailija
37793/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet rokotteen haittavaikutukset muistuttavat koronan oireita. Veritulpat ja hormonihäiriöt taas ovat tavallisempia rokotteen seurauksena.

Vierailija
37794/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä juurikin todistaa, että kenellekään muullekaan ei tule häiriöitä.

Kun minä en  nähnyt kuuta viime yönä, niin se on hävinnyt.

Vierailija
37795/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän Suomessa käy kun meillä ei ole edes nopeita ilmaisia pikatestejä kuten Tanskassa.

"SEKÄ Israelissa että Tanskassa yritykset ovat kritisoineet koronapassia. The Times of Israelin mukaan koronapassi ei ole ollut suosittu muun muassa ravintolayrittäjien keskuudessa.

Ravintolayhdistyksen johtaja Tomer Mor kertoi Israelin yleisradioyhtiö Kanille, että yritykset vastustavat rokottamattomien testivaatimusta, koska ”se yksinkertaisesti estää ihmisiä tulemasta”.

Yksi Israelin suosituimmista artisteista Matti Caspi perui useita konsertteja passin takia. Caspin mukaan rajoitukset estävät osaa faneista tulemasta keikoille.

Myös Tanskassa huvipuistot ja eläintarhat olivat helpottuneita passin käytön lopettamisesta.

”Uskon, että monilla asiakkailla on ollut jonkinlainen este lähteä ulos ja osallistua jälleen kulttuuri- ja viihde-elämään. Koronapassi on saattanut olla vielä lisäeste”, arvioi Kööpenhaminan Tivoli-huvipuiston viestintäjohtaja Torben Plank Berlingskelle."

Op

Suomessa ravintoloitsijat kuuluvat vielä toivovan koronapasseja, sillä olettavat niiden lisäävän asiakasmäärää.

"Tapahtuma-ala laskee koronapassin arvoksi satoja miljoonia euroja – ravintoloille apu olisi ollut suuri, mutta passi tulee pahasti myöhässä"  

Sekä ei estä ihmisiä tulemasta paikalle, et maa laitetaan kiinni kunnon rajoituksin?

Toki jos muusikolla on varaa olla keikkailematta niin olkoin😉 Itse tunnen paljon Suomen muusikoita, ja yhtä rokotevastaista lukuun ottamatta kaikki kannattavat passia. Toki se olis pitänyt ottaa jo käyttöön alkukesästä.

Väitätkö, että Tanskan ja Israelin yrittäjät valehtelevat tai ei ymmärrä. Mutta sinä tiedät paremmin koska tunnet paljon Suomen muusikoita.

🤨

Väitän, että jotain outoa tilanteessa on. Veikkaan että tuon muusikon ystää on rokotevastainen ja on saanut porukan ajattelemaan, että on epäreilua, jos rokottamattomat eivät pääse keikalle.

Miten sinä selität sen, että muusikko mieluummin peruu keikan kokonaan koska kaikki eivät voi tulla kuuntelemaan kuin tekee sen? 

Mistä minä tiedän miksi joku muusikko toimii niinkuin toimii. En tunne tarkemmin tapausta.

Se alkuperäinen teksti josta nillität, oli suora lainaus Hesarin uutisesta. Kysy siltä Hesarin toimittajalta joka uutisen kirjoitti. Tai suoraan ko. muusikolta. Hänen nimensä on siellä uutisessa sekä lainauksessa.

Miksi sinulla on niin kova tarve väittää Israelin ja Tanskan yrittäjien kokemuksia koronapassista vääriksi?

Jos heillä on asiakkaat vähentyneet ravintoloissa, eläintarhassa, huvipuistoissa, elokuvateattereissa ja ties missä, niin kuka sinä olet väittämään että se ei voi pitää paikkaansa?

Tanska nyt joka tapauksessa on lopettamassa koronapassin käyttöä. Harmittaako kun eivät kysyneet sinun mielipidettäsi?

Suora lainaus ekasta viestistäsi: "Yksi Israelin suosituimmista artisteista Matti Caspi perui useita konsertteja passin takia. Caspin mukaan rajoitukset estävät osaa faneista tulemasta keikoille." Tätä en vain pysty tajuamaan, että ei voi heittää keikkaa, koska kaikki fanit eivät pääse rokottamattomuuden vuoksi.

Enkä ymmärrä edelleenkään, miten passi vähentäisi asiakkaita, kun ideahan on päinvastainen. En väittänyt että kukaan valehtelee tai muuta, en vain ymmärrä. Varmasti asia on niin kuten sanovat, utta sen logiikka ei aukene, ja siihen toivoin et joku osaisi kertoa et mitä siellä taustalla on.

Tällä hetkellä muusikkojen ja ravintoloitsijoiden liitot ajaa koronapassia, koska tämän hetken ymmärryksen mukaan ne edesauttavat ihmisiä saamaan elantonsa. 

Oletko lukenut yhtään historiaa? Israelilaisella voi olla ihan henkilökohtaiset syyt, miksi ei halua että ketään syrjittäisiin hänen keikallaan. 

Aa okei, tosiaan, kiitos kun muistutit! Totta että lievästi sanottuna ikävät asiat menneisyydessä vaikuttaa. Silti vaikea nähdä todellista yhtäläisyyttä, koska rokote on oma valinta. TAI jos on terveydellisiä syitä olla ottamatta, niin sitten nega riittää. Minusta ei ole syrjintää, mutta aina jonkun mielestä on.

Kuten on sanottu, niin miten rokottamattomilla olisi valta pitää meitä muita pankkivankeinaan? Onko sinusta reilua?

En israelilaisille myöskään kauheasti käyttäisi tuota sanaa panttivanki. Tutustupa, vaikka mitä israelilaisurheilijoille tapahtui Munchenin olympialaisissa. 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/06/11/munchenin-veriloyly-1972

Vierailija
37796/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalainen lehti otsikoi "Teho-osastolla ei juuri lainkaan koronapotilaita"

On kuitenkin 437 eli Suomeen suhteutettuna kolmisenkymmentä.

Tarkoittaa sitä että saksalaiset ovat suhteellisuudentajuisempia.

Vierailija
37797/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukkia koko vouhotus. Influenssa on vakava tauti, ja sitä voidaan pyrkiä välttämään, koronaan voi suhtautua samalla vakavuudella ja kaikki muu on liioittelua.

Vierailija
37798/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Op

🤨

En israelilaisille myöskään kauheasti käyttäisi tuota sanaa panttivanki. Tutustupa, vaikka mitä israelilaisurheilijoille tapahtui Munchenin olympialaisissa. 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/06/11/munchenin-veriloyly-1972

Israelilainen suosittu artisti Matti Caspi vastustaa fasismia eikä siksi esiinny mikäli hänen konserteihin vaaditaan koronapassia.

Tämänkin tiedon löytää mikäli etsii.

Vierailija
37799/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/fauci-children-covid-…

Our kids are getting sick’: Fauci sounds alarm over rising Covid risk to children

‘These kids are getting sick. We’ve really got to make sure we protect them,’ says chief medical adviser.

Lasten asialla, mutta UK ei usko, vielä.

Vierailija
37800/52578 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä juurikin todistaa, että kenellekään muullekaan ei tule häiriöitä.

Kun minä en  nähnyt kuuta viime yönä, niin se on hävinnyt.

Toki. Ei voi yleistää. Rokote on kuitenkin rokote ja sen haittavaikutukset eivät ole aina samoja kuin koronan jälkioireet. Itse kärsin koronan jälkeen pitkään väsymyksestä ja makuaistin puutteesta mutta kuukautiset tulivat kuin kello.

Ketju on lukittu.