Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
30021/52578 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan miul covid tartunta ku mie kaupassa olin ja mie aloin hikoilee tosi paljon, miun kurkunpäätä kutittaa nyt ja mie lääkittin ihteeni myntholilla?

Mie oon vähän peloissaa ku miun pitää mennä huomenna töihin mut kotii mie en jää.

Voi olla myös longcovod.

Vierailija
30022/52578 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meanwhile, the UK recorded a further 44,104 lCovid-19 cases and another 73 people have died.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
30023/52578 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko Jumala on suonut suomalaisille geneettisen ylivertaisuuden, mikä nähdään siinäkin että olemme koronan maailmanmestareita 🇫🇮

Kiitos Ukko 🇫🇮🙇

Jeesus tarjoaa pelastusta myös epäjumalan palvojille sekä uuspakanoille.Turvautukaa pelastukseen, kun on vielä armon päivä. Aika on päättymässä. 

Vierailija
30024/52578 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britit tähtäävät tuhanteen sairaalatapaukseen päivässä. Kaksituhatta on riskirajoilla sairaalajärjestelmän kantokyvyn suhteen ja jos tulee kolmetuhatta päivässä, täytyy ottaa takapakkia koronarajoitusten purkamisessa.

Tällä hetkellä luku on 650 päivässä.

Lääketieteellisen neuvonantajakunnan mukaan nyt on paras hetki päästää virusta väestössä läpi kun on vielä kesäaika, aurinkoa ja ulkoilmaa ja rokotteiden teho hyvä. Talven tullen tilanne on huonompi.

Britit pelkäävät influenssaa - sitä ei ole käytännössä esiintynyt ollenkaan 18 kuukauteen ja lääkärikunta on sitä mieltä, että influenssasta saattaa tulla kevättalvella koronaa suurempi ongelma.

Niillä on sentään suunnitelma eikä niin kuin täällä missä vain toivotaan ja toivotaan ja kuvitellaan että Koronan voi välttää.

Vierailija
30025/52578 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistojen kävijärajoitukset ovat pelkkää silmänlumetta!

En ollut päästänyt meidän kouluikäisiä lapsia näihin rientoihin korona-aikana ennen kuin toissapäivänä, jolloin oltiin Särkänniemessä. Oon ollut tarkka koronajuttujen kanssa ja myönnän, että ainakin vähän minua olivat vakuuttaneet tiedot siitä, että huvipuistot ovat rajoittaneet kävijämääriään ja muutenkin huolehtivat terveysturvallisuudesta. Pitää rekisteröityä, jättää omat yhteystiedot, varata oma käyntipvm jne. 

Omat havaintoni maanantailta 19.7.:

- kävijämäärän olisi voinut päätellä jo parkkipaikkojen perusteella; kaikki lähimmät P-paikat olivat tupaten täynnä eikä tilaa löytynyt lähietäisyydellä Särkänniemestä 

- portilla ketään ei kiinnostanut nähdä QR-koodia tai muutakaan todistetta siitä, että olin varannut käyntipäiväksi juuri kyseisen pv:n

- väkeä oli huvipuistossa pilvin pimein, jonot laitteisiin jopa pidempiä kuin aiemmilla käynneillämme (vuosittain kesinä 2014-2019)

- ruoka-, jäätelö-, metrilakukioskien jonot ennennäkemättömän pitkiä, mikä johtui osittain siitä, että vain osa kioskeista oli auki. Eli kävijämäärien rajoituksia näytetään käytettävän ainakin perusteena vähentää henkilökuntaa. 

Summa summarum, väkeä oli silmämääräisesti arvioituna jopa enemmän kuin ns. normikesinä. Tavallaan ymmärrettävää, nyt kun jengi lomailee lähinnä kotimaassa. Mutta ei lainkaan ymmärrettävää, jos ajatellaan huvipuistojen vakuutteluja kävijämääriin kohdistuvista rajoituksista. Samankaltaisia havaintoja teki ystäväni Linnanmäeltä viime viikolla. 

Omaan päätökseeni viedä lapset huvipuistoon vaikutti vähän myös se, ettei niissä tapahtuneista altistumisista ole ollut isoja otsikoita samalla tavalla kuin esim. ravintoloista. (Jälkikäteen googlatessani totesin, että kyllähän ainakin TAYS on myös Särkänniemestä uutisoinut.)

No, nyt tajusin ettei niistä tartte laajemmin julkisuudessa huudellakaan. Kävijät ovat rekisteröityneet ja heidät tavoitetaan suoraan sähköpostitse. Meille tuli tänään viesti, jonka mukaan 19.7. Särkänniemessä käyneet ovat voineet altistua, koska huvipuistossa on tuolloin ollut koronatartunnan omaava vieras. 

Onko tulluut tartuntoja?

Viime kedänäkään ette antanét lasten elää? Sääli näitä lapsia.

Vierailija
30026/52578 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän voi yllättyä juhannuksen aikaan huonontuneesta koronatilanteesta? Olihan hän itsekin EM-kisoissa.

Husin Lehtonen arvioi synkästi rokotekattavuutta: ”Tavoiteltu suoja saavutetaan vasta marras-joulukuussa”

Husin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen povasi keväällä Suomen palaavan normaalioloihin kesällä. Deltavariantti ja jäljessä junnaava rokotuskattavuus sotkivat ennusteet.

TOUKOKUUSSA Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen povasi lukuisten muiden asiantuntijoiden tapaan, että Suomi palaisi normaalioloihin kesällä. Nyt käynnistynyt uusi aalto on kuitenkin pilannut nuo odotukset.

Lehtonen kertoo olleensa juhannuksen aikaan yllättynyt tartuntalukujen kehityksestä. Hän muistuttaa samalla, että suurin osa Suomea on edelleen perustasolla ja ongelmatilanne keskittyy lähinnä Etelä-Suomeen.

– Ajatus oli keväällä se, että jos epidemia-aalto on tullakseen niin se tulee syksyllä kun ihmiset palaavat töihin ja koulut alkavat. Kieltämättä tämä deltavariantin nopea leviäminen kesäkaudella tuli yllätyksenä, Lehtonen sanoo.

IS

Vaikka olen pitänyt Lehtosta fiksuna asiantuntijana niin matka jalkapallon EM-kisoihin vei kyllä hänen pisteet. Nyt hän on vielä yllättynyt, että EM-kisaturistit toivat deltaa Suomeen. Meistä ihan tavallisista suomalaisista useimmat näkivät tämän, sillä niin huono Venäjän epidemiatilanne oli jo ennen kisoja. 

Missä lähteessä lukee, että olis ollut kisoissa?

Olen nähnyt vain twiitin, että kuuluu samaan yhdistykseen, mikä vei faneja kisoihin, muttei itse ollut mukana.

Lehdessä oli juttu, kertoi että lääkärinä osaa kyllä suojautua.

Lehdessä? Ei nyt ihan riitä tuo luotettavaksi lähteeksi.

On myös itse kertonut twitterissä.

Vierailija
30027/52578 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut päästänyt meidän kouluikäisiä lapsia näihin rientoihin korona-aikana ennen kuin toissapäivänä, jolloin oltiin Särkänniemessä. Oon ollut tarkka koronajuttujen kanssa ja myönnän, että ainakin vähän minua olivat vakuuttaneet tiedot siitä, että huvipuistot ovat rajoittaneet kävijämääriään ja muutenkin huolehtivat terveysturvallisuudesta. Pitää rekisteröityä, jättää omat yhteystiedot, varata oma käyntipvm jne. 

- kävijämäärän olisi voinut päätellä jo parkkipaikkojen perusteella; kaikki lähimmät P-paikat olivat tupaten täynnä eikä tilaa löytynyt lähietäisyydellä Särkänniemestä 

- portilla ketään ei kiinnostanut nähdä QR-koodia tai muutakaan todistetta siitä, että olin varannut käyntipäiväksi juuri kyseisen pv:n

- väkeä oli huvipuistossa pilvin pimein, jonot laitteisiin jopa pidempiä kuin aiemmilla käynneillämme (vuosittain kesinä 2014-2019)

- ruoka-, jäätelö-, metrilakukioskien jonot ennennäkemättömän pitkiä, mikä johtui osittain siitä, että vain osa kioskeista oli auki. Eli kävijämäärien rajoituksia näytetään käytettävän ainakin perusteena vähentää henkilökuntaa. 

Summa summarum, väkeä oli silmämääräisesti arvioituna jopa enemmän kuin ns. normikesinä. Tavallaan ymmärrettävää, nyt kun jengi lomailee lähinnä kotimaassa. Mutta ei lainkaan ymmärrettävää, jos ajatellaan huvipuistojen vakuutteluja kävijämääriin kohdistuvista rajoituksista. Samankaltaisia havaintoja teki ystäväni Linnanmäeltä viime viikolla. 

Omaan päätökseeni viedä lapset huvipuistoon vaikutti vähän myös se, ettei niissä tapahtuneista altistumisista ole ollut isoja otsikoita samalla tavalla kuin esim. ravintoloista. (Jälkikäteen googlatessani totesin, että kyllähän ainakin TAYS on myös Särkänniemestä uutisoinut.)

No, nyt tajusin ettei niistä tartte laajemmin julkisuudessa huudellakaan. Kävijät ovat rekisteröityneet ja heidät tavoitetaan suoraan sähköpostitse. Meille tuli tänään viesti, jonka mukaan 19.7. Särkänniemessä käyneet ovat voineet altistua, koska huvipuistossa on tuolloin ollut koronatartunnan omaava vieras. 

Onko tulluut tartuntoja?

Lasua vaan menemään kun näihin tapauksiin törmää.

Vierailija
30028/52578 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Important Long Covid information

Dr. John Campbell

Tuossakin videossa näköjään tekstinä linkkejä videon alla jos katsoo youtubessa.

Longcovidista muualla esim. https://twitter.com/long_covid

https://twitter.com/longcovidphysio?lang=fi

Haulla lisää, en ole noihin henkilökohtaisesti tutustunut.

Parasta olisi tukahduttaa jottei uusia uhreja enää tulisi. https://www.eroonkoronasta.fi/

Vierailija
30029/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

965 tartuntaa

Vierailija
30030/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

965 tartuntaa

Hyvää huomenta! Missäpäin?

Tänään toivoisin, että Suomessa olisi vähemmän tartuntoja kuin eilen.... Toivotaan niin.

Vierailija
30031/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan miul covid tartunta ku mie kaupassa olin ja mie aloin hikoilee tosi paljon, miun kurkunpäätä kutittaa nyt ja mie lääkittin ihteeni myntholilla?

Mie oon vähän peloissaa ku miun pitää mennä huomenna töihin mut kotii mie en jää.

Karheutta itsellänikin. Aina ei voi voittaa. Yskähdin eilen parturissa mutta meillä molemmilla oli maski.

Vierailija
30032/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa on eilen alettu vaatia korona passia kirjastot, museot, taidegalleriat, urheilukeskukset.... Myöhemmin elokuussa tulee mukaan kahvilat, junat yms. Muut...

Day first.

Vierailija
30033/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tulluut tartuntoja?

Lasua vaan menemään kun näihin tapauksiin törmää.

Voiko tehdä takautuvasti? En ole koskaan ollut huvipuistossa.

Vierailija
30034/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa on eilen alettu vaatia korona passia kirjastot, museot, taidegalleriat, urheilukeskukset.... Myöhemmin elokuussa tulee mukaan kahvilat, junat yms. Muut...

Day first.

Koska jengi kävi testissä ja sitten bilettään ja taas testissä ja bilettään jne. Kuormitti testausta.

Vierailija
30035/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen näytti olleen vakiopalstailijat liekeissä. Tuli myös semmoisia ylilyöntejä joiltain kirjoittajilta, että alkaa oikeasti huolestuttaa, minkälaisen mt-potilasruuhkan koronakriisi aiheuttaakaan lähivuosina suomalaiselle sote-järjestelmälle. Tämä pandemia iskee niin monilla tavoilla, eikä kaikki löydökset valitettavasti ole pelkästään fyysisiä.

Vierailija
30036/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen näytti olleen vakiopalstailijat liekeissä. Tuli myös semmoisia ylilyöntejä joiltain kirjoittajilta, että alkaa oikeasti huolestuttaa, minkälaisen mt-potilasruuhkan koronakriisi aiheuttaakaan lähivuosina suomalaiselle sote-järjestelmälle. Tämä pandemia iskee niin monilla tavoilla, eikä kaikki löydökset valitettavasti ole pelkästään fyysisiä.

Mä olen ketjun vakiopalstailija ja täytyy myöntää, että alkaa pikkuhiljaa ärsyttää, kun rajoituksista ei vaan päästä eroon. Nytkin taas kiristetään rajoituksia osassa maata.  Rajoitukset ei oikeastaan koske mua ollenkaan,  mutta alkaa jo oikeasti huolestuttaa, milloin pandemian vuoksi työttömiksi tai lomautetuiksi joutuneet pääsevät takaisin töihin. Ja jos rajoitukset jatkuvat vielä pitkään, onko heillä enää työpaikkaa, mihin palata. Monilla on asuntolainoja eikä pankit varmasti vuosikausia anna lyhennysvapaata. Olin perheellinen jo 1990-luvun aikana ja muistan hyvin, millaista inhimillistä kärsimystä se aiheutti monille, kun menettivät työpaikkansa ja sittemmin kotinsa. 

Vierailija
30037/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve 5-vuotias poika on kuollut koronaan Yhdysvalloissa. Sai keuhkokuumeen ja veritulpan. Daily Mail

Vierailija
30038/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ketjun vakiopalstailija ja täytyy myöntää, että alkaa pikkuhiljaa ärsyttää, kun rajoituksista ei vaan päästä eroon. Nytkin taas kiristetään rajoituksia osassa maata.  Rajoitukset ei oikeastaan koske mua ollenkaan,  mutta alkaa jo oikeasti huolestuttaa, milloin pandemian vuoksi työttömiksi tai lomautetuiksi joutuneet pääsevät takaisin töihin. Ja jos rajoitukset jatkuvat vielä pitkään, onko heillä enää työpaikkaa, mihin palata. Monilla on asuntolainoja eikä pankit varmasti vuosikausia anna lyhennysvapaata. Olin perheellinen jo 1990-luvun aikana ja muistan hyvin, millaista inhimillistä kärsimystä se aiheutti monille, kun menettivät työpaikkansa ja sittemmin kotinsa. 

Kuvittelitko sinä oikeasti, että hyvinvointiyhteiskunta tulisi pärjäämään katastrofeille, olisi rikkoontumaton lintukoto? Ettei muutos tulisi? No nyt se muuttuu ja menee rikki.

Tätä on länsimainen kermapersepsykoosi.

Vierailija
30039/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelitko sinä oikeasti, että hyvinvointiyhteiskunta tulisi pärjäämään katastrofeille, olisi rikkoontumaton lintukoto? Ettei muutos tulisi? No nyt se muuttuu ja menee rikki.

Minä kuvittelin, että 2020-luvulla  länsimaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa osattaisin virusepidemia hoitaa siten, ettei vuosikausia tarvitse pitää yhteiskuntaa vajaateholla. Mutta ei osattu. 

Vierailija
30040/52578 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuvittelin, että 2020-luvulla  länsimaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa osattaisin virusepidemia hoitaa siten, ettei vuosikausia tarvitse pitää yhteiskuntaa vajaateholla. Mutta ei osattu. 

Minä taas olen ollut aina tietoinen, että ihminen tulisi jossakin kohtaa häviämään luonnolla, emme missään nimessä ole vahvin tekijä. Yhteiskunta on pelkkä rakennelma, kuinka ihmeessä se pystyisi pärjäämään toiminnaltaan muuttumattomana katastrofitilanteissa?

Ketju on lukittu.