Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
28161/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, tänään ensimmäistä kertaa kaupassa joku kuivettunut muija "näpäytti" minua maskittomuudesta. En ole enää kuukausiin pitänyt maskia perusruokakaupassa asioidessani, ja yhä enemmän näkyy muita maskittomia. Olikohan kyseessä joku palstahysyeerikko :,D

Oikeasti? :O Mitä vastasit?

Minä varmaan menisin ihan sanattomaksi ja lukkoon jos joku tuntematon kaupassa kehtaisi tulla määkimään minulle maskittomuudesta.

Pitää varmaan suunnitella valmiiksi joku sopiva vastaus jos noin käy.

"Anteeksi itsekkyyteni."

Vierailija
28162/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuuhun mennessä kaikki yli 16 v rokotettu. Koronahan jää maailmaan . Joten uusi normaali alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
28163/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, tänään ensimmäistä kertaa kaupassa joku kuivettunut muija "näpäytti" minua maskittomuudesta. En ole enää kuukausiin pitänyt maskia perusruokakaupassa asioidessani, ja yhä enemmän näkyy muita maskittomia. Olikohan kyseessä joku palstahysyeerikko :,D

Minä varmaan menisin ihan sanattomaksi ja lukkoon jos joku tuntematon kaupassa kehtaisi tulla määkimään minulle maskittomuudesta.

"Anteeksi itsekkyyteni."

"Oletko oikeasti huolissasi jostain vai onko sinulla vain tarve kiillottaa sädekehää pääsi päällä?"

Vierailija
28164/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokakuuhun mennessä kaikki yli 16 v rokotettu. Koronahan jää maailmaan . Joten uusi normaali alkaa.

Mitä sekoilet? Suurin osa 16-vuotiaista rokotetaan marras-joulukuusaa kakkosella - jos silloinkaan.

Vierailija
28165/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jos joku valittaisi maskittomuudesta niin sanoisin sille että haluatko myös tietää minkä väriset alushousut minulla on tai sitten sanoisin sille että oletko hieman tyhmä kun luulet että joku maski suodattaa koronavirusta.

M29 ja ilman maskia kulkenu aina enkä ole noudattanut säännöksiä koska ne on turhia.

Minunpa maski suodattaakin viruksia, koska käytän vain FFP2/3-tason hengityssuojaimia.

Siinähän suodattaa, maskit on turha asia koronavirustaistelussa. Oletko muistanut suojata silmäsi myös?

Desinfioitko kaiken mihin kosket? Sun pitäis siis desinfioida kaikki tuotteetkin mitkä kaupasta ostat.

Joku maski on ihan yks hailee ja vain tyhmät ihmiset niitä pitää naamalla, jos joku tohtori sanoo että tonttulakki suojaa koronalta niin sinä varmaan pistäisit tonttulakin sitten päähän?

Suomessa ei ole missään vaiheessa ollut edes maskipakkoa joten se on jokaisen oma asia käyttäkö sitä maskia vai ei.

M29

Juuri tästä ilmenee miksi se pakko olisi syytä olla. Ne jotka vähät välittävät suosituksista (nekin poistivat melkein kaikkialta, koska into on levittää tautia eikä suojata kansaa) vaarantavat muut.

Maskipakko ei ole missään maassa vähentänyt tartuntoja. Esimerkkinä tässä toimii Viro ja välimeren maat.

Suomen valtioneuvostokin totesi että maskit ovat merkityksetön asia koronataistelussa kuten myös Tanskassa tehtiin tutkimus jossa todettiin että maski on hyödytön.

Ois saannu tää koronavirus levitä vielä enemmän tälläiseen yhteiskuntaan.

M29

Mun meikitkin tuhriutuu ja kaltaiseni ei tunnista minua, joten deittailu lennosta ei toimisi maskin kanssa. Olen muutenkin tarkka omasta identiteetistäni.

M29

Oletpa turhamainen, itsekin vielä muutama vuosi sitten meikkasin, mutta en enää. Näytän paremmalta ilman. 

t.30v homomies

Meikkiä tai ei, niin näillä helteillä joku maski vielä hengityksen eteen -ei kiitos. Tukalaa on ilmankin. Väkisin voisin pitää jos siitä olisi hyötyä, mutta ainakaan mitään näön vuoksi pidettäviä kirurgin/kangasmaskeja käyttävillä ei kyllä ole mitään asiaa tulla naamaansa aukomaan maskittomille.

eri

Helpompihan sitä helteillä on pitää. Ja jossain kaupassa nyt on ilmastoinnin vuoksi parinkymmenen asteen paikkeilla.

Helpompi? No ei todellakaan ole. Monelle tämä helle pahentaa/tekee hengitysongelmia ihan ilman maskiakin.

Hiki on siellä kaupassakin, kaikki kun ei kulje sinne ilmastoidussa autossa ja ota neljää askelta helteessä parkkipaikalta ilmastoituun kauppaan.

Vierailija
28166/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua korona poistetaan vaarallisten tartuntatautien listalta ja ilmoitetaan pandemian loppuneen. Kannattiko viettää kaksi vuotta paniikissa?

Vierailija
28167/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelin uutiset kyllä huolettaa koska siellä on 46kpl ihmistä sairaalassa vakavan koronaviruksen takia ja he ovat rokotettuja. Rokottamattomia on suunnilleen yhtä paljon siellä sairaalassa vakavan koronaviruksen takia. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta hs artikkelissa puhuttiin että Israelissa on 60% väestöstä saannut rokotteen ja 57% on saannu molemmat piikit. Luin tuon linkatun iltasanomien uutisen sekä hs artikkelin.

Ja rajoituksia otettu takaisin käyttöön Israelissa sekä kolmatta piikkiä siellä aletaan jakamaan riskiryhmäläisille... Ei hyvältä vaikuta tämä.

Rokotteen piti estää vakavat tautimuodot mutta eipä se tuolla näytä kummoisesti toimivan jos noin puolet sairaalassa vakavan tautimuodon saanneista on rokotettuja.

Deltavirus siis mikä kiertää jo monessa paikassa taitaa ohittaa varsin hyvin rokotteen suojan ja siihen päälle vielä se että rokotteiden teho laskee nopeasti niin soppa on valmis.

Vierailija
28168/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britannian uudet luvut: tartunnat 48553, kuolemat 63. Koko Eurooppahan seuraa mitä Britanniassa nyt tapahtuu, kaikki näkivät että esim. Wembley oli lähes täynnä EM-kisoissa. Tartuntamäärät päivässä alkavat olla jo aika järkyttävät, ja myöskin kuolemat, tänään siis 63, eli kasvavat nyt nekin. Mihin asti Boris ja hallinto antavat koronalukujen nousta, eivätkä siis oikeasti pakita, eli yhteiskunta avataan oli mikä oli, ei se mittään jos sellaiset about 100 ihmistä päivässä kuolee? Ja tuohon 100 kuolemaan päivässä tällä vauhdilla Britanniassa mennään hyvinkin pian.

Vierailija
28169/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jos joku valittaisi maskittomuudesta niin sanoisin sille että haluatko myös tietää minkä väriset alushousut minulla on tai sitten sanoisin sille että oletko hieman tyhmä kun luulet että joku maski suodattaa koronavirusta.

M29 ja ilman maskia kulkenu aina enkä ole noudattanut säännöksiä koska ne on turhia.

Minunpa maski suodattaakin viruksia, koska käytän vain FFP2/3-tason hengityssuojaimia.

Siinähän suodattaa, maskit on turha asia koronavirustaistelussa. Oletko muistanut suojata silmäsi myös?

Desinfioitko kaiken mihin kosket? Sun pitäis siis desinfioida kaikki tuotteetkin mitkä kaupasta ostat.

Joku maski on ihan yks hailee ja vain tyhmät ihmiset niitä pitää naamalla, jos joku tohtori sanoo että tonttulakki suojaa koronalta niin sinä varmaan pistäisit tonttulakin sitten päähän?

Suomessa ei ole missään vaiheessa ollut edes maskipakkoa joten se on jokaisen oma asia käyttäkö sitä maskia vai ei.

M29

En voi muuta kuin tuntea myötähäpeää.

N42, FM, FT.

Vierailija
28170/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näyttäisin käyvän juuri siten miten pelättiin. Eli rokote on tehty toimivaksi vanhaa virusta vastaan mutta ei tätä uutta muunnosta vastaan. Eihän ne rokotetta tehdessä pystyneet ennustamaan minkälaiseksi virus muuntuu joten tämä nykyisin jaettava rokote on tehty toimivaksi jotain alkuperäistä virusta vastaan.

Minkälaiseksi tuo virus muuntuu seuraavaksi? Se taitaa olla kaikille täysi mysteeri?

Muistelisin että rokotefirmat mainostivat että heidän rokote antaa 90%-100% suojan mutta ei ainakaan Israelissa ja Britaniassa se ole lähellekkään sitä. 

Vierailija
28171/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M29

N42, FM, FT.

Mitä iällä ja noilla koulutuksilla on painoarvoa? Voit hyvin olla joku summamaisteri ja -tohtori, joka uskoo kaiken mitä valtamedia syöttää.

Vierailija
28172/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä sulle mallivastaus: "Olen itsekäs ihminen enkä piittaa muiden turvallisuudesta."

Vierailija
28173/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britannian uudet luvut: tartunnat 48553, kuolemat 63. Koko Eurooppahan seuraa mitä Britanniassa nyt tapahtuu, kaikki näkivät että esim. Wembley oli lähes täynnä EM-kisoissa. Tartuntamäärät päivässä alkavat olla jo aika järkyttävät, ja myöskin kuolemat, tänään siis 63, eli kasvavat nyt nekin. Mihin asti Boris ja hallinto antavat koronalukujen nousta, eivätkä siis oikeasti pakita, eli yhteiskunta avataan oli mikä oli, ei se mittään jos sellaiset about 100 ihmistä päivässä kuolee? Ja tuohon 100 kuolemaan päivässä tällä vauhdilla Britanniassa mennään hyvinkin pian.

Britannian hallituksen avustajahan vuosi julkisuuteen tiedon, että pandemian alussa Boris & co. suhtautuivat hyvin välinpitämättömästi koronavirukseen ja että Boris olisi sittemmin todennut, että näkee mieluummin suuret ruumiskasat kuin määrää enää yhtään lockdownia. Talous edellä Briteissä mennään. Sehän on muutenkin vanhoillinen luokkayhteiskunta.

Vierailija
28174/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M29

N42, FM, FT.

Mitä iällä ja noilla koulutuksilla on painoarvoa? Voit hyvin olla joku summamaisteri ja -tohtori, joka uskoo kaiken mitä valtamedia syöttää.

Sinä paljastit kaiken tarvittavan itsestäsi tuolla kuuluisalla valtamediaheitollasi. Sanotaanko näin, että medialukutaito on yksi todella olennainen asia alallani. Tiedäthän sen, että ”vaihtoehtoiset mediat” eivät tarkoita totuutta. Voit kritisoida valtamediaa, mutta jos sinun vaihtoehtosi sille on jotain BitChute-soopaa, niin se nyt ei vain ole mikään todellinen vaihtoehto.

Vierailija
28175/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuallakin delta niittää satoa.

https://twitter.com/BNODesk/status/1415516496420352001

Kazakhstan reports 5,314 new coronavirus cases, by far the biggest one-day increase on record, and 47 new deaths

https://twitter.com/BNODesk/status/1415689144525860877

Netherlands COVID update: More than 11,000 new cases, biggest one-day increase since December

Ennätysmäärä tartuntoja myös Malesiassa ja Indonesiassa. Ja sitä mukaa mitä ilmoittavat/luvut päivittyvät, voi olla useassa muussakin maassa.

Vierailija
28176/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAAILMAN terveysjärjestön WHO:n hätäkomitea varoitti torstaina, että uusia koronaviruksen muunnoksien odotetaan leviävän eri puolilla maailmaa, mikä tekee vaikeaksi pandemian pysäyttämisen.

–  Pandemia ei ole missään lähelläkään päättymistä, sanoi komitea lausunnossaan.

Hyvin todennäköisesti ilmaantuu uusia ja mahdollisesti vaarallisempia virusmuunnoksia, joita voi olla haastavampaa hillitä, komitea totesi.

Kiina on ilmoittanut koventavansa keinoja, joilla ihmiset saadaan ottamaan koronarokote. Kiina uhkaa estää ainakin osassa maata rokottamattomilta aikuisilta pääsyn esimerkiksi sairaaloihin ja kauppakeskuksiin.

Pääsy on määrä estää muihinkin julkisiin tiloihin, kuten kouluihin. Ilman otettua rokotusta ei olisi asiaa myöskään julkisiin liikennevälineisiin.

Ensimmäisten tietojen mukaan tiukennetut rokotusvaatimukset eivät tule voimaan ainakaan aluksi suurkaupungeissa.

Vierailija
28177/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos aloittaisivat Uuden-Seelannin tai Taiwanin mallisen tukahduttamisen, seuraavalta jo voitaisiin säästyä niin että se jäisi karanteenihotelleihin eikä leviäisi.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008129128.html

WHO:n asiantuntijat: Koronapandemia ei ole lähelläkään päättymistä – uusia virusmuunnoksia odotetaan

Uudet virusmuunnokset voivat olla vaarallisempia.

Hyvin todennäköisesti ilmaantuu uusia ja mahdollisesti vaarallisempia virusmuunnoksia, joita voi olla haastavampaa hillitä, komitea totesi.

Vierailija
28178/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski=orjuuden symboli

Sinä et tiedä orjuudesta yhtään mitään, joten kannattaa silloin olla ihan hiljaa.

Vierailija
28179/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua korona poistetaan vaarallisten tartuntatautien listalta ja ilmoitetaan pandemian loppuneen.

Vierailija
28180/52578 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen joulua korona poistetaan vaarallisten tartuntatautien listalta ja ilmoitetaan pandemian loppuneen.

Tuskinpa.

”WHO:n asiantuntijat: Koronapandemia ei ole lähelläkään päättymistä”

Ketju on lukittu.