Minä ja muut avuttomat naiset, Kertokaa miehet miksi kierrätte kaukaa?
Miksi tietynlainen avuttomuus on parisuhteen kannalta niin iso kynnyskysymys nykyään? Olen itse vanhanaikainen ja ennen nainen saikin ollakin heikompi, mutta nykyisin naiselta odotetaan että hän pystyy ja osaa hoitaa kaiken itse ja mieheltä avun tarvitseminen on luotansatyöntävää.
Itse en esimerkiksi osaa tai uskaltaisi ajaa autoa, mutta miehet joiden kanssa olen ollut parisuhteessa pitivät tätä hankalana, eivätkä olleet halukkaita tarjoamaan kyyditystä, enkä nyt puhu mistään viikottaisista ostosreissuista.
Kommentit (34)
Harmi ettei kukaan mies ole vastannu tähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minun ketjuni, ja puhunkin nyt suoraan.
Olen avuton ja osaamaton.
En oikeastaan osaa laittaa ruokaa, pelkään ajaa autoa, siivotessa hajotan esineitä, en tee mitään kunnolla. Pelkään jopa pyykinpesukonetta.
Ja jossain vaiheessa luovutin, enkä enää edes halunnut oppia.
Kymmenen aikuisen naisen vuotta meni puhtaasti sählätessä. Pidin kyllä kotini siistinä ja osasin viedä polkupyörän korjaamolle, mutta sähläystä se oli.
Vasta sitten tuli vastaan ensimmäinen mies, joka moista sietää.
He ovat harvassa. Tämä mies etsi kuitenkin ”prinsessaa”, jota helliä, jota auttaa ja jota neuvoa. Tosiaankin vanhanaikainen, ja tosiaankin sadunomainen - minun näkökulmastani.
Olemme olleet yhdessä kolme vuotta. Mies kokkaa, minä siivoan silloin tällöin (ja pyytelen anteeksi kun menee metsään).
Osaan muita asioita. Osaan työni, jossa käytetään päätä, mutten osaa käyttää käsiä.
Meille se on okei. Vakka kantensa valitsee.
Mistä löysit tuollaisen kultakimpaleen? Minäkin haluan!
Tuo prinsessa on varmaan ulkoisesti aika korkealla arvoasteikossa...en oikein keksi miksi muuten kukaan jaksaisi tuollaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen ex on avuton ja osaamaton. Mies passasi. Nainen otti eron, mutta mies sanoi, ettei jäänyt ikävä. Mies oli minut tavattuaan ihmeissään ja ilahtunut, kun pitkän matkan ajaminen tai porakoneen käyttäminen yms. ei ollutkaan ongelma. Eli tämäkin mies, vaikka olikin avuttoman ja lapsenmielisen passaajaksi suostunut, ei ollut siitä erityisemmin nauttinut.
En missään tapauksessa haluaisi olla avuton. Se ei ole coolia eikä seksikästä.
Minä en henkilökohtaisesti hakeudu parisuhteisiin, joissa olisi tarve olla jotenkin cool tai seksikäs.
Viihdyn paremmin suhteissa, joissa voin olla vapaasti oma itseni.
- se prinsessa
Hyvä juttu! Minä haluan kokea puolisoni coolina ja seksikkäänä. Haluan syttyä hänestä ja kokea hänet puoleensavetävänä. Toivottavasti omana itsenäni olen myös sellainen, viimeksi eilen onneksi puolisoni sanoi niin.
Mua ärsyttää avuttomuuden kutsumine prinsessamaisuudeksi. Esim. Ruotsin Victoria ei vaikuta kovinkaan avuttomalta.
Se, että kumpikaan puolisoista ei ole avuton ei myöskään mitenkään estä tekemästä toiselle palveluksia tai huomioimasta. Osaa miehenikin laittaa hyvää ruokaa ja siivota, mutta silti arvostaa, jos minäkin osaan ja teen. Sama toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen ex on avuton ja osaamaton. Mies passasi. Nainen otti eron, mutta mies sanoi, ettei jäänyt ikävä. Mies oli minut tavattuaan ihmeissään ja ilahtunut, kun pitkän matkan ajaminen tai porakoneen käyttäminen yms. ei ollutkaan ongelma. Eli tämäkin mies, vaikka olikin avuttoman ja lapsenmielisen passaajaksi suostunut, ei ollut siitä erityisemmin nauttinut.
En missään tapauksessa haluaisi olla avuton. Se ei ole coolia eikä seksikästä.
Minä en henkilökohtaisesti hakeudu parisuhteisiin, joissa olisi tarve olla jotenkin cool tai seksikäs.
Viihdyn paremmin suhteissa, joissa voin olla vapaasti oma itseni.
- se prinsessa
Hyvä juttu! Minä haluan kokea puolisoni coolina ja seksikkäänä. Haluan syttyä hänestä ja kokea hänet puoleensavetävänä. Toivottavasti omana itsenäni olen myös sellainen, viimeksi eilen onneksi puolisoni sanoi niin.
Mua ärsyttää avuttomuuden kutsumine prinsessamaisuudeksi. Esim. Ruotsin Victoria ei vaikuta kovinkaan avuttomalta.
Se, että kumpikaan puolisoista ei ole avuton ei myöskään mitenkään estä tekemästä toiselle palveluksia tai huomioimasta. Osaa miehenikin laittaa hyvää ruokaa ja siivota, mutta silti arvostaa, jos minäkin osaan ja teen. Sama toisinpäin.
Eilen mieheni pesi autoni (minun yksin omistaman auton, miehellä on omansa). Osaan kyllä pestä sen itsekin, mutta ilahduin silti.
Olen itse tällainen avuton nainen, mitkään ns. miestenhommat ei suju, en ole rohkea ja kärsin paniikkihäiriöistä. Olen sinkku
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ainakin huutaa aina jos en jotain käsitä tai osaa ja menettää hermot kun hänen mielestään en osaa mitään :/.
Ei miehet tykkää tyhmistä ja avuttomista naisista
Ja silti sulla on mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ainakin huutaa aina jos en jotain käsitä tai osaa ja menettää hermot kun hänen mielestään en osaa mitään :/.
Ei miehet tykkää tyhmistä ja avuttomista naisista
Ja silti sulla on mies
Sivusta: voisi olla paremmin ilman.
Ällö mies on huonompi kuin ei miestä ollenkaan.
Avuttomia naisia kaivataan hubby maissa. Jostain syystä perinteiset miehet tykkää prinsessoista.
Minkä ihmee takii pitäs tyytyy naiseen, joka ei osais tehdä jotaki arkista juttuu? Sit saat ite olla aina auttamassa, ku toinen ei haluu oppii ite. En ala siivoomaan toiste asuntoja tai pesemää heijä pyykkiä. :D Ja mitä tulee toho autoiluun, nii en ala maksamaa tuhansia euroja autokortista ja sit ostamaa, ja ylläpitämään autoo, vain sen takii, ku naista pitäs olla kuskaamassa. :D Miust apuu saa pyytää, mut sit täytyy myös haluta oppii. Luulis, et siitä tulis myös hyvä olo naiselle, ku mies opetti jonku jutun ja sit osaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Ap, ennen nainen sai olla heikompi aivan kuin nykyäänkin mutta ei osaamaton. Ennen naiset hoitivat kodin, lapset ja navetan eli aika tehopakkauksia ja taitavia naisia olivat
Osaan kyllä kokata, siivota ja pitää kodin siistinä, hoitaa lemmikit jne. joskaan navettatöitä en ole kokeillut...mutta koska olen monisairas en halua lapsia, enkä niitä luultavasti edes voi saada.
-ap
Todellinen syy löytyi. Ei nse sun avuttomuutesi niitä ole ajanut pous vasn sun sairastelu. Nykyaikana moni ei kestä jos puoliso tai kumppani sairastaa tai sairastuu. Sairaus mikä tahansa on kuulemma ihan hyvä syy jättää toinen ja hakea uutta. Tämä maailma on pilalla. Jos ne Mikki Hiiret joita tapailet lähtee merille kun kuulee sun sairastavan niin anna mennä. Patempi yksin ku pa****a seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Ap, ennen nainen sai olla heikompi aivan kuin nykyäänkin mutta ei osaamaton. Ennen naiset hoitivat kodin, lapset ja navetan eli aika tehopakkauksia ja taitavia naisia olivat
Osaan kyllä kokata, siivota ja pitää kodin siistinä, hoitaa lemmikit jne. joskaan navettatöitä en ole kokeillut...mutta koska olen monisairas en halua lapsia, enkä niitä luultavasti edes voi saada.
-ap
Todellinen syy löytyi. Ei nse sun avuttomuutesi niitä ole ajanut pous vasn sun sairastelu. Nykyaikana moni ei kestä jos puoliso tai kumppani sairastaa tai sairastuu. Sairaus mikä tahansa on kuulemma ihan hyvä syy jättää toinen ja hakea uutta. Tämä maailma on pilalla. Jos ne Mikki Hiiret joita tapailet lähtee merille kun kuulee sun sairastavan niin anna mennä. Patempi yksin ku pa****a seurassa.
On kyllä myös pakko jatkaa että jos oot avuton ja sairas, etkä yhtään yritä viitsi yrittää mitään itse, niin ei sitä kukaan jaksa kattella, jollei ole kellokorttia ja palkka rapise tilille joka minuutista. Oikeesti, pistä ittesi ja elämäsi ensin johonkin kuosiin ennenku alat ees haikailla miesten perään. Supernainen ei tarvi olla, mutta muista että kukaan ei halua väsyykkää ja hänen kivirekeään kiskottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
On kyllä myös pakko jatkaa että jos oot avuton ja sairas, etkä yhtään yritä viitsi yrittää mitään itse, niin ei sitä kukaan jaksa kattella, jollei ole kellokorttia ja palkka rapise tilille joka minuutista. Oikeesti, pistä ittesi ja elämäsi ensin johonkin kuosiin ennenku alat ees haikailla miesten perään. Supernainen ei tarvi olla, mutta muista että kukaan ei halua väsyykkää ja hänen kivirekeään kiskottavaksi.
Määrittele vässykkä
Mistä löysit tuollaisen kultakimpaleen? Minäkin haluan!