Mitä kaikkea ihmiset ahtaa suuhunsa, jos lapseton sinkku saa ruokakauppaan kuluu 1000€/kk?
En ymmärrä. Tässähän saa olla mässyttämässä 24/7. Helmikuussa kokeilin, että ostan vaan mielitekoja, en katsellut hintoja ja kävin usein kaupassa, en saanut menee kuin 400€/kk. Mitä te kalliisti syövät syötte ja millaisia määriä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei edes 4 hengen perheessä ole ruokalasku 1000e.
Korkeintaan 600e menee ja siinäkin on saanut ostaa jo paljon herkkuja.
Myös 4-henkinen perhe. Meillä menee 100-150e viikossa ruokakauppaan. Siinä on jo pesuaineita ja wc-paperiakin mukana. Tonnia ei mene millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siihen on laskettu mukaan kaikki Foodorat, Woltit ja ulkonasyömiset.
Mä koen syöväni paljon ulkona ja en saa siihen silti menemään 50€ enempää kuussa. Toki jos viinittelyn laskee ruokakuluihin niin ehkä sitten.
Peruslounaskin on n. 10 €, eli 50 € voit syödä maks. 5 kertaa kuussa lounaan ulkona. Onko tuo mielestäsi paljon? Jotkut syö jokapäivä lounaan ulkona + silloin tällöin illallistakin.
Immeiset. Jos ihmetellään, miten YKSI ihminen saa ruokiin kulumaan 1000 EUR, niin silloin se että meilläkin menee melkein tuo kun meitä on KAKSI (tai enemmänkin)on täysin eri asia. 1000 EuR/hlö ja 450 EUR/hlö, huomaatteko?
Vierailija kirjoitti:
Niin se tonni voi mennä ruokaan, muttei ruokakauppaan...? Harva sinkku kokkailee itselleen. Toki jos tykkää pitää illanistujaisia tms. niin sitten eri juttu.Mutta jos päivittäin syö ulkona ja viikonloppuiusin hienommin niin kyllä se tonni voi mennäkin.
Pyöritään ilmeisesti aika erilaisissa piireissä. Minä asun yksin, samoin kaikki ystäväni, ja tehdään nimenomaan itse kotona ruoat suurimmaksi osaksi. Pysyy kroppakin kunnossa kun tietää mitä sinne suuhunsa laittaa.
Vähän, mutta laadukasta. Sinä ahdat halpaa rasvamakkaraa naamaasi, me syömme sisäfilettä, etanoita, äyriäisiä, tuoreita vihanneksia jne. Emmekä muuten ole lihavia vaikka käytämme ruokakauppaan moninkertaisen määrän moneen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt lähellekään tonnia mene meidän pienessä perheessä mutta ostetaan kaikkea mitä halutaan; laadukkaita luomulihoja, tuoreita marjoja, yrttejä, eksoottisempia hedelmiä ym. Lisäksi erilaisia superfoodeja joita lisäämme smootheihin, kombutchaa, hyvää kahvia, pähkinöitä, avocadoöljyä...maitotuotteet ja munat luomuna, samoin monet muut. Juhliin konditorioista herkkuja ja hyvät viinit ym alkot. Kertyyhän noista. Terveys ja maukas, ravitseva sekä monipuolinen ruoka on meille tärkeää. Halvallakin selviäisi jos olisi pakko mutta onneksi ei ole.
"Lapseton sinkku"
No se varmaan oli pointti. Sinkku syö kallistakin kamaa pienen perheen verran. Jos taas syö k-menu-tasolla, syö suurperheen verran.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Tonni kuussa eli reilu 30 euroa päivässä.
- aamiaiseksi muna, pekoni, mehua ja kahvia kuudella eurolla
- lounaaksi valmisruoka ja ruokajuomaksi limsa viidellä eurolla
- pihviin/kalaan saat helpolla kymmenen euroa
- juomaksi olut, mihin 4 euroa
- herkutteluun tuoreita mansikoita kolmella eurolla
- päivän kulutukseen vessapaperia, dödöä jne. tuotteita
Ei nyt tarvitse kauheasti ampua yli, jos haluaisi tonnin hukata., Harvempi toki syö päivittäin 30+ euroa kilo maksavia lihoja/kaloja.
Kuka söisi tuollaista p..aa?
Ainoa syötävä tuossa pihvi/kala ja munat. Pihvin sijaan tosin itse mieluummin ostan ulkofilettä minkä teen isompana palana ja leikkaan siivuiksi, tagliataksi. Suomalainen sisäfilekään ei ole kunnollisen mureaa. Lempilihani on vasikan picancha minkä hinta on vain 16€ kilo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä koen syöväni paljon ulkona ja en saa siihen silti menemään 50€ enempää kuussa. Toki jos viinittelyn laskee ruokakuluihin niin ehkä sitten.
Peruslounaskin on n. 10 €, eli 50 € voit syödä maks. 5 kertaa kuussa lounaan ulkona. Onko tuo mielestäsi paljon? Jotkut syö jokapäivä lounaan ulkona + silloin tällöin illallistakin.
Olen pitänyt sitä paljona kun en pysty edes 10 päivää olemaan ilman ulkona käymistä :D No, eipähän tarvitse näköjään enää jatkossa tuntea huonoa omaatuntoa syöpöttelystäni.
Vierailija kirjoitti:
Vähän, mutta laadukasta. Sinä ahdat halpaa rasvamakkaraa naamaasi, me syömme sisäfilettä, etanoita, äyriäisiä, tuoreita vihanneksia jne. Emmekä muuten ole lihavia vaikka käytämme ruokakauppaan moninkertaisen määrän moneen verrattuna.
Haha, ihana asenne taas. Mulla menee yksin asuvana ruokiini päälle satanen kuussa enkä ole syönyt makkaraa varmaan kahdeksaan vuoteen. Käytän ruoanlaitossa paljon mm. oliiviöljyä, linssejä, herneitä, pinaattia, porkkanaa, sitruunaa, yrttejä, chilejä ja kalaa. Välipalana syön luonnonjogurttia marjoilla sekä ruisleipää. Ja ihan normaalipainoinen olen. :)
Kukaan ei tonnia kuluta ruokakauppaan, mutta jos tilaa Woltista ruuat 3-4x viikossa, hakee Alkosta kallista punkkua pari pulloa per viikonloppu ja tähän päälle ostaa kalliita herkkuja, niin nopeasti sen tonnin kuussa saa "ruokaostoksiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt sitä paljona kun en pysty edes 10 päivää olemaan ilman ulkona käymistä :D No, eipähän tarvitse näköjään enää jatkossa tuntea huonoa omaatuntoa syöpöttelystäni.
Minäkin luulin tähän keskusteluun asti, että syömme usein ulkona kun käymme jossain syömässä tai haemme kotiin kerran viikossa :D Lapsuudenperheessäni ulkona syömiset ja kahvilakäynnit olivat niin satunnaisia, että nykytahti tuntuu itsestä paljolta. Olen myös joskus nalkuttanut miehelleni kun hän juo kahdesti viikossa yhden saunaoluen, mutta ilmeisesti sekin on hyvin maltillista alkoholinkäyttöä. Apua, taidan pitää jatkossa suuni kiinni :D
Me ollaan lapseton pariskunta, ja Cittarissa menee n. 100€/reissu, joita tehdään kaksi viikossa. Elikkä semmoset 800€/kk. Joskus voi mennä tonnikin (esim. joulukuussa).
Ostetaan kyllä Cittarista muutaki ku ruokaa, mutta siihen suurin osa rahasta silti kuluu.
Puoliso syö 1-2 valmisateriaa päivässä. Eikä niitä halvimpia. Hän on myös keliaakikko, eli leivät maksaa (varsinki ku ostaa niitä oikeasti hyviä, eli n. 1€/pala).
Kala ostetaan tuoreena ja kotimaisena, riistaa pari kertaa kuussa. Sushibaaristakin ostetaan kerran pari viikossa.
Kasviksiin ja hedelmiin kuluu paljon rahaa. Puoliso mm. syö tuoreita marjoja vuoden ympäri. Minäkään en rehuissa pihtaile: tuoreita yrttejä ja mitä tahansa kasviksia sen mukaan mistä tekee mieli kokata. Kilohinnasta viis.
Hyvää oliiviöljyä ja valmishummusta on aina oltava leivän päälle.
Pienpanimo-oluita kuluu meillä n. 10 viikossa. Ja nehän maksaa sen 4€/kpl.
Kyllä me osataan ruokaan kuluttaa.