Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea ihmiset ahtaa suuhunsa, jos lapseton sinkku saa ruokakauppaan kuluu 1000€/kk?

Vierailija
02.03.2021 |

En ymmärrä. Tässähän saa olla mässyttämässä 24/7. Helmikuussa kokeilin, että ostan vaan mielitekoja, en katsellut hintoja ja kävin usein kaupassa, en saanut menee kuin 400€/kk. Mitä te kalliisti syövät syötte ja millaisia määriä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljollapa oot syöny ( no omatpahan on rahasi ei sillä mutta mulla ei oo varaa moiseen.) Mulla maksaa asunnosta lähes 500€/ kk.vuokraa

Siihen vesi ja sähkölasku hui kun on sulla ollu varaa törsätä tää mun asunto on 30, 5: n neliön saunallinen rivitaloasunto maalaiskunnassa .

Rivitalo on aika uusi.

2018 valmistunut

Ja autokin vie rahaa on vielä bensa auto jota en oikeastaan tarvi paljon ollenkaan kun työmatkat kuljen jalan pyöräilen potkuril tai jopa hiihtäen jos sattuu hyvin käymme työpaikalla hiihtämäs eikä hiihtolatu ole kaukanakaan.

Eli tuntuu että pidänkö autoa turhaan mutta asia on että tuo joukkoliikenne ei oo hyvä no joukkoliikenne on täällä vain tuo Linja- autoliikenne kun ei oo rautatietä.

Sellainen kun Rautatie löytyy täälä päin Kiuruvedeltä johtuen mihin päin lähtee sitä etsimään.

Eli ei ilman autoa ei pääse mihinkään eli siksi tarvihen auton siksi eli itse kyllä hintalappuihin tuijotan ja tarjouksia katson joo siinä oli perustelujakin.

Vierailija
22/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä minkä hintaista ruokaa ostaa. Jos maistuu kaviaari ja wagyu-härkä ja muut kalliit sapuskat, niin äkkiäkös sinä tonni viheltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Mulla meni ruokakauppaan viime kuussa reilut 600 € ja mun mielestä se oli aika paljon. Taloudessa minä ja 16 v urheilijatyttö. Tähän en ole laskenut satunnaisia piipahduksia työpaikan lähikauppaan ostamaan työlounaita.

Siis tosiaan, jos kyse oli pelkistä ruokakauppaostoksista eikä ulkona syömiset ja noutoruoat mukaan laskien, niin tonni yhdelle on kyllä todella paljon.

Vierailija
24/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Mulla meni ruokakauppaan viime kuussa reilut 600 € ja mun mielestä se oli aika paljon. Taloudessa minä ja 16 v urheilijatyttö. Tähän en ole laskenut satunnaisia piipahduksia työpaikan lähikauppaan ostamaan työlounaita.

Siis tosiaan, jos kyse oli pelkistä ruokakauppaostoksista eikä ulkona syömiset ja noutoruoat mukaan laskien, niin tonni yhdelle on kyllä todella paljon.

Ja tuo reilut 600 piti sisällään myös päivittäistavaroita kuten vesspapereita, shampoita, pyykinpesuaineita jne. Ei pelkkää ruokaa.

Vierailija
25/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oisin rikas en söisi muuta kun tuoretta kalaa, äyriäisiä, luomulihaa, parhaimpia ruokia ikinä. Harmi kun on köyhä, joutuu imemään 50 sentin makaroonia.

Makarooni on pääasiassa vehnäjauhoa, saattaa tulla halvemmaksi ostaa vehnäjauhoja 2kg paketissa. Itse ostaisin perunoita ja kasvattaisin pihalla jos noin huonosti menisi.

Vierailija
26/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saa kauppaan kuluu"

🤮🤮🤮 Jos tämä ei ole provo (mitä vahvasti epäilen), niin opettele suomea,

Vierailija
27/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan sellainen "hengenvaarallisesti lihava"-tyyppi jos ruokaan saa menemään 1000e/kk?

Vierailija
28/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mahdollista, jollei syö ulkona. Itse saan menemään ruokakauppaan noin 400€, jollen tarkkaile kulutusta. Ostan mm. aika arvokkaita kahveja, usein lohta jne. Ulkona en syö.

Vierailija
29/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yksin asuvana saan kulumaan max 400e ja min 250e. Toki olen nykyään aika nuuka.

Vierailija
30/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siihen on laskettu mukaan kaikki Foodorat, Woltit ja ulkonasyömiset.

Mä koen syöväni paljon ulkona ja en saa siihen silti menemään 50€ enempää kuussa. Toki jos viinittelyn laskee ruokakuluihin niin ehkä sitten.

Pystyn ostamaan kahvilasta kerralla kotiin viidellä kympillä. Pari smoothieta, pari bowlia/salaattia, pari leipää, yksi tai kaksi leivonnaista. Nuo on syöty kahdessa päivässä.

Et pysty syömään ulkona kuin max 5 kertaa viidellä kympillä. Siitä jää vielä 25 muuta päivää kuukaudelle.

Vierailija
31/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mahdollista, jollei syö ulkona. Itse saan menemään ruokakauppaan noin 400€, jollen tarkkaile kulutusta. Ostan mm. aika arvokkaita kahveja, usein lohta jne. Ulkona en syö.

Kesäaikana jo pelkkiin mansikoihin voi laittaa 20 e viikossa, lisäksi muut marjat. Pihvi 8-15 e/kpl. Siikaa, kantarelleja jne.

Vierailija
32/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet marjat, tuore kala ja liha, kahvipavut...on kyllä hienoa, että nykyään saa talvellakin kunnon ruokaa. Itsekin sinkku ja tuon verran menee. Halvemmalla tietty pääsisi kun ostaisin kilon juustoja ja muuta ällöä.

Vierailija
33/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kauppakassissa on joka pv aski tupakkaa mukana, ehkä sitten...

Tekee jo lähemmäs 300e kuussa

Vierailija
34/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tykkään kaurapuurosta, johon törsään ostamalla luomua :D kahvit on ranskanpaahtoa, mutta ostan tarjouksista aina ison määrän paketteja. Teen ruokaa mielelläni itse, yksi lemppariherkku on seitikeitto. Voita, perunaa, tilliä, maitoa, sipulia... eipä maksa juuri mitään. Tai kaalilaatikko itse kerätyillä puolukoilla. Mustikkaakin on mökkimetsästä kerätty ja pakastimessa aina. 

Mielestäni hyvä ruoka on enemmän ajattelua ja vaivaa, kuin rahaa. Kyllä se toki rahaakin on, jos haluaa ostaa luomuhedelmiä ja sisäfileitä.

Vierailija
35/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä hintaluokkaa on omatkin ostokset, jos valitsee vain parasta kaupassa. Kahvipaketti on 6,5 e kappale (Pauligin Origin-sarjan kahvit, kuten Tanzania papuina), ja kestää (kahden hengen taloudessa) alle viikon.

Lohta jos ostaa vaikka 700g, eli parin päivän tarpeiksi (tai vaihtoehtoisesti kahdelle ihmiselle), niin sinne uppoaa jo 20 e kerrallaan vähintään. Jos haluaa syödä parempaa lihaa, niin naudan ulkofilekin on kallista sisäfileestä puhumattakaan ja jos ostaa vain itselleen, niin maksaa pienemmästä paketista enemmän kuin jos ostaisi enemmän. Sisäfileestä joutuu muuten isosta paketista maksamaan muutenkin jotakuinkin 70-80 e riippuen vähän kaupasta ja paketin koosta. Tuoreita kasviksia (vieläpä sesongin ulkopuolella), tuoreita yrttejä, kuivapastan sijaan tuorepastaa. Luomua tavallisen sijaan, ruokaan kermaa, erikoisia juustoja herkutteluun ja ruoanlaittoon. Viiniä ruoanlaittoon ja ruoan kanssa juotavaksi...

Rahaa saa kyllä menemään, mutta tuohon tonnin on pakko sisältyä jo ulkona syöminenkin, mihin lisään, että ne, jotka täällä ovat kehuskelleet syövänsä paljon ulkona ja että menee 50e/kk, niin johan tuon verran saa menemään YHDELLÄ ulkonasyömiskerralla - eikä edes riitä. Alkupalat ravintolassa 15e, pääruoka 30, jälkiruoka 10-15, viini ~10-15e/lasi, jälkiruokakahvi ja potentiaalisesti jälkiruoan kanssa lasillinen konjakkia tai jälkiruokaviiniä vielä kylkeen, niin hujahtaa kevyesti 80e yhden ihmisen ruokailuun. Tosin korona-aikana varmaan tulee vähemmän käytyä ihan paikan päällä syömässä ja sulun aikaan ei sitä vähääkään.

Vierailija
36/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkuja,proteiinipatukoita,välipaloja ettei verensokeri laske.

Sitte ahmimiseen pari kassillista per viikko.

Vierailija
37/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee viikossa ruokakauppaan noin 60 euroa, joskus vähemmän ja joskus enemmän. Ostan joka viikko marjoja, ja kaikki liha yms. on luomua. En käy ravintoloissa enkä kahvilla, en juo alkoholia. En pihistele kaupassa vaan ostan luomuna lihat, maidon ja osan hedelmistä ja kasviksista. Joskus kalaa lihatiskiltä. Karkkiin ja suklaaseen menee 2-4 euroa viikossa. Syön paljon kasviksia ja marjoja. Teen ruoan itse, mutta joskus ostan mikroaterian. Sunnuntaisin käyn monesti lapsuudenkotona syömässä.

Vierailija
38/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on tuon verran ja tonni menee vain jos meillä on myös päivälliset n 14 hengelle ko kuukauden sisällä. Siinä mukana siis ruokaviinit myös

Vierailija
39/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on tuon verran ja tonni menee vain jos meillä on myös päivälliset n 14 hengelle ko kuukauden sisällä. Siinä mukana siis ruokaviinit myös

Siis meitä on 3:D

Vierailija
40/52 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni kuussa eli reilu 30 euroa päivässä. 

- aamiaiseksi muna, pekoni, mehua ja kahvia kuudella eurolla

- lounaaksi valmisruoka ja ruokajuomaksi limsa viidellä eurolla

- pihviin/kalaan saat helpolla kymmenen euroa

- juomaksi olut, mihin 4 euroa

- herkutteluun tuoreita mansikoita kolmella eurolla

- päivän kulutukseen vessapaperia, dödöä jne. tuotteita 

Ei nyt tarvitse kauheasti ampua yli, jos haluaisi tonnin hukata., Harvempi toki syö päivittäin 30+ euroa kilo maksavia lihoja/kaloja.