Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko maalata vuokra-asunnon pienen seinän...

Vierailija
02.03.2021 |

Niin kovasti tekisi mieli tuollainen pinta-alaltaan pieni seinä maalata... Asun siis erään osakeyhtiön vuokra-asunnoissa ja noissa "asuntopapereissa" kielletään seinien maalaaminen, joten lupaa on varmaan turha edes kysyä, kun vastaus olisi varmastikin ei... Siksipä mietin että jos sen omin päin maalaisi ja sitten maalaisi takaisin valkoiseksi kun muuttaa pois... Mietin vain, että kun välillä on näitä kuntotarkastuksia näihin asuntoihin, niin nouseeko siitä jo silloin äläkkä ja voiko vuokranantaja heittää jopa asunnosta pihalle? Jonkinlainen pikku "sakko" ei edes haittaisi, mutta pellolle en haluaisi lentää :D

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa takuuvuokraa takaisin.

Vierailija
2/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maalaaminen on kielletty, niin sitten et maalaa. Osta oma asunto, jos noin syyhyttää päästä maalailemaan seiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko maalaat luvatta ja vastaat mahdollisista rahallisista seurauksista ja/tai sopimusrikkomuksesta muuten, kysyt luvan tai olet maalaamatta. Turha täällä on arvuutella.

Vierailija
4/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kaivannut mitään turhanpäiväistä mäkätystä, vaan enemmänkin onko jollain kokemusta tai TIETOA asiasta että mitä saattaa seurata. :D ap

Vierailija
5/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinän maalaamisesta rapsahtaa helposti yli 2000 euron lasku. Amatöörin jälkien korjaaminen saattaa edellyttää jopa koko katon maalaamista uudelleen.

Vierailija
6/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että se on törkeän näköinen, pakkohan se joskus on korjata

Vierailija
7/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä ja sopimalla varmasti onnistuu. Kerrot tuon, että maalaat muuttaessasi takaisin alkuperäiseen väriin ja kaikki omakustanteisesti, ei pitäisi olla ongelmaa. Rohkeasti kyselemään vain :)

-Mr. Mister

Vierailija
8/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuokranantajasi, en voi antaa lupaa. Kielto on kielto, ymmärsitkö jo?

Vierailija
9/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa muutoksia asuntoon kysymättä vuokranantajalta lupaa.

Vierailija
10/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan sano, että olisit valmis tekemään päätöksen jonkin vauvapalstalla annetun "tiedon" perusteella.

Vierailija
11/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kaivannut mitään turhanpäiväistä mäkätystä, vaan enemmänkin onko jollain kokemusta tai TIETOA asiasta että mitä saattaa seurata. :D ap

Miten kaltaisesi ihmiset pärjäävät elämässä?

Vierailija
12/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa maalata. Kaikkiin muutoksiiin pitää pyytää lupa. Jollekin voi olla hyvä asia, että vuokralainen haluaa pitää kämppää kunnossa ja joillekin ei. Mutta jos et ole ammattilainen maalaamaan saattaa työsi jäljestä olla vuokranantajalle enemmän vaivaa, joten voiko pienelle seinälle  viritellä isompaa julistetta/kangasta/cd-fxiä tmv?

Vierailija
13/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt vaan sano, että olisit valmis tekemään päätöksen jonkin vauvapalstalla annetun "tiedon" perusteella.

Ilmeisesti on pakko, koska omat tiedonhaku- ja asioidenhoitamiskyvyt ovat näemmä olemattomat.

Vierailija
14/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielto on kielto ja blaa blaa blaa. Sen olen ymmärtänyt jo itsekin, joten olen koko ajan tässä koittanut kysyä (mikäli joillekin on niin vaikea ymmärtää) että TIETÄÄKÖ joku minkälaisen sanktion vuokranantaja voi tästä antaa. Tuleeko sakko, pellolle lentäminen vai tunti turpaan.

Vierailija
15/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on pakko, koska omat tiedonhaku- ja asioidenhoitamiskyvyt ovat näemmä olemattomat.

:------D

Vierailija
16/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo et maalaa.

Ihan huomiona muuten myös tuosta "valkoisesta". Siitäkin on eri sävyjä. Meillä oli aikanaan yksi väliaikaiskämppä, jossa oli jotain sotkua (oliko edellisen asukkaan lapset piirtäneet vai mitä, en muista) olohuoneen seinässä. No olivat luvanneet maalata sen sotkun piiloon. Olivat valinneet sitten maaliksi maalarin valkoisen ja seinät olivatkin jollain muulla valkoisen sävyllä maalattu alun perin. Oli kiva epätasaisen muotoinen eri sävyine pläntti keskellä olohuoneen seinää.

Onneksi oli väliaikaiskämppä, ja kyllä, dokumentoin sen muuttaessa ettei meille tule asiasta seuraamuksia.

Vierailija
17/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielto on kielto ja blaa blaa blaa. Sen olen ymmärtänyt jo itsekin, joten olen koko ajan tässä koittanut kysyä (mikäli joillekin on niin vaikea ymmärtää) että TIETÄÄKÖ joku minkälaisen sanktion vuokranantaja voi tästä antaa. Tuleeko sakko, pellolle lentäminen vai tunti turpaan.

No vastaan sinulle. Asunnon tahallinen tärveleminen on ihan pätevä peruste purkaa vuokrasopimus, eli heittää sinut pihalle. Se on myös pätevä peruste veloittaa seinän uudelleenmaalaus sinulta. Tunti turpaankin voi tulla, mutta se ei ole laillinen toimintatapa reagoida hölmöyteesi.

Vierailija
18/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanktiona on uudelleenmaalaamisesta aiheutuva lasku, joka saattaa olla jopa 3 kk vuokrasi verran. Eli jos sinulla on nyt luottotiedot, niin muuton jälkeen ei välttämättä enää ole.

Vierailija
19/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi kysyä lupaa asunnon omistajalta? Niin normaali ihminen tekisi.

Vierailija
20/21 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä tarratapetti, sen saa irti helposti ja voit tehdä kunnon väri-iloittelun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan