Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit ja etäviikko

Vierailija
02.03.2021 |

Morjens,

miten muilla hoidetaan viikko-viikko systeemissä teinien ”ramppaus”?
Meinaan että kundilla on nyt likkakaveri ja kun menee toiseen kotiinsa, tulee viestiä et voiko tulla tyttiksen kans tänne hengaa. Toki toinen koti on ahtaampi mut huone sielläkin on. En toki estä tähänkin kotiinsa tulemista mut se sitten ”vapaasta viikosta” täällä päässä. Toisin päin tätä ”ongelmaa” ei ole, toinen vanhempi vapaansa saa kun teiniä ei siellä tunnu huvittavan majailla.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on syysi

Vierailija
2/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollisia ihmisiä ei kiinnosta hullujen ongelmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele jotku joutuu kestämään teinejänsä joka viikko ilman vapaaviikkoja.

Vierailija
4/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sinäkään halua joka viikko vaihtaa kotia. Miksi teini haluaisi?

5/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eronneet jotenkin ajattelevat, että etäviikko on heidän perusoikeutensa? Lapsia hankkiessa tuskin olettivat, että olisi sitten jossain vaiheessa aina 2 vkoa kuukaudesta vapaata lapsistaan.

En voisi ikinä kieltää lapsiani tulemasta kotiin.

Vierailija
6/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti mäkin kestäisin, mut jos se vapaa viikko pitäisi olla niinku toisessakin kodissa on niin kai mäkin sen haluaisin.

Jos kundi päättäis muuttaa tänne 24/7 niin ihan vapaasti.

Vierailija
7/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille voi sanoa ihan suoraan että sinäkin tahdot olla välillä ihan omassa seurassa. Kyllä tuossa iässä pitää jo ymmärrä antaa tilaa ihmisille eikä roikkua kimpussa kuin pikku taapero.

Vierailija
8/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä sinäkään halua joka viikko vaihtaa kotia. Miksi teini haluaisi?

Mä en tahtois että teini vaihtaisi kotia, mut kun just se teini haluaa.

Miks kuvittelet että teiniä enää mihinkään pakotetaan menemään vasten tahtoaan, haluaa hön toistakin vanhempaansa nähdä.

Vierailija
9/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai teinien kanssa tuollaiset viikko viikko systeemit enää muutenkaan toimi. 12-vuotta täyttäneellä on oikeus päättää itse missä asuu.

Vierailija
10/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38170 kirjoitti:

Miksi eronneet jotenkin ajattelevat, että etäviikko on heidän perusoikeutensa? Lapsia hankkiessa tuskin olettivat, että olisi sitten jossain vaiheessa aina 2 vkoa kuukaudesta vapaata lapsistaan.

En voisi ikinä kieltää lapsiani tulemasta kotiin.

Varmaan siksi kun niin on sovittu eron jälkeen.

Vierailija
11/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käyttänyt aikanaan ehkäisyä, niin ei tarvitsisi täällä nyt märistä.

Vierailija
12/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Mieluusti mäkin kestäisin, mut jos se vapaa viikko pitäisi olla niinku toisessakin kodissa on niin kai mäkin sen haluaisin.

Jos kundi päättäis muuttaa tänne 24/7 niin ihan vapaasti.

Nyt en ymmärrä logiikkaasi. Eli vapaa viikko sinulle vain siksi kun se toisellakin vanhemmalka on. Mutta silti olisit valmis luopumaan niistä vapaistasi kokonaan, jos muuttaisi kokonaan luoksesi. Eihän teinistä nyt niin paljon vaivaa voi olla, että se pilaa "vapaasi". Varsinkin kun se on taatusti kiinnostunut enemmän tyttöystävästään kuin sinun kanssa hengailusta.

Vierailija
13/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aika lailla samanlaista, paitsi ei tyttöystävää kuvioissa. Ihan pragmaattiset syyt siihen on. Minä asun lähempänä koulua ja kavereita kuin isänsä. Olen ehdottanut että olisi täällä pysyvästi ja näkisi isäänsä muuten ahkerasti mutta sekään ei kelpaa.

Vaaditaanko nuorelta enemmän toisessa kodissa? Tai onko siellä jotain muuta käytännön asiaa, miksi ei halua siellä hengata? Nuoret on aika käytännönläheisiä näissä asioissa. Siinä mielessä mä itse kannattaisin selkeitä sääntöjä, kun muuten käy herkästi niin että mennään sitten sinne missä tahtonsa saa paremmin läpi tms.

Mutta en mä tiedä miten näissä pitäisi toimia. Eihän sitä tosiaan voi lastaan kieltää kotiinsa tulemasta. Ainut on mulla se että ruokaa pitää muistaa varata riittävästi ns. Omilla viikoilla.

Vierailija
14/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirveää, jos oma lapsi on rasite. ):

Vierailija
15/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai teinien kanssa tuollaiset viikko viikko systeemit enää muutenkaan toimi. 12-vuotta täyttäneellä on oikeus päättää itse missä asuu.

12-vuotiaan mielipidettä kuullaan, mutta ei sen ikäinen mitään päätä.

Vierailija
16/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut aika lailla samanlaista, paitsi ei tyttöystävää kuvioissa. Ihan pragmaattiset syyt siihen on. Minä asun lähempänä koulua ja kavereita kuin isänsä. Olen ehdottanut että olisi täällä pysyvästi ja näkisi isäänsä muuten ahkerasti mutta sekään ei kelpaa.

Vaaditaanko nuorelta enemmän toisessa kodissa? Tai onko siellä jotain muuta käytännön asiaa, miksi ei halua siellä hengata? Nuoret on aika käytännönläheisiä näissä asioissa. Siinä mielessä mä itse kannattaisin selkeitä sääntöjä, kun muuten käy herkästi niin että mennään sitten sinne missä tahtonsa saa paremmin läpi tms.

Mutta en mä tiedä miten näissä pitäisi toimia. Eihän sitä tosiaan voi lastaan kieltää kotiinsa tulemasta. Ainut on mulla se että ruokaa pitää muistaa varata riittävästi ns. Omilla viikoilla.

Toisessa kodissa ei ole musiikki-ja pelivehkeitä niinku täällä on, siksi kai täällä kivempi hengailla kavereiden kanssa.

Eikä tietenkään ole vahdittavia sinällään, paikat saattaa jäädä siivoamatta kun kiireellä lähtevät jos ei ole muita kotona huomauttamassa siivoamisesta. Ja tietenkin jääkaappi tyhjenee kun tässä ovat.

Tänne saisi muuttaa kokonaan jos haluais, mut tahtoo nähdä toistakin vanhempaa. Ymmärrettävästi.

Lähtökohtaisesti kun on sovittu viikko-viikko systeemistä, olis kiva jos täälläkin saada mennä ja tulla ilman vastuuta niinku toinenkin vanhempi saa.

Ehkä itsekäs ajattelu mut kun näin kerta sovittu lastenvalvojalla.

Vierailija
17/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokse saa tulla ja mennä miten haluaa, myös isäviikolla. Voi olla, että fiilis olisi silti erilainen, jos tänne yllättäen ilmestyisi teinikundi tyttäreni seurassa. 

Lasten kanssa yhteistä elämää alkaa olla niin vähän jäljellä, että yritän sinnitellä silloinkin kun ollaan mun epämukavuusalueella. Haluan ensisijaisesti pitää hyvät ja lämpimät välit lapsiin. Eikä tämä tarkoita, että rajoja ei ole. Koulu pitää hoitaa hyvin, pitää osata käyttäytyä ja huolehtia lemmikistä. 

Vierailija
18/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hirveää, jos oma lapsi on rasite. ):

Niinkö mä sanoin? Luetun ymmärrys.

Vierailija
19/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luokse saa tulla ja mennä miten haluaa, myös isäviikolla. Voi olla, että fiilis olisi silti erilainen, jos tänne yllättäen ilmestyisi teinikundi tyttäreni seurassa. 

Lasten kanssa yhteistä elämää alkaa olla niin vähän jäljellä, että yritän sinnitellä silloinkin kun ollaan mun epämukavuusalueella. Haluan ensisijaisesti pitää hyvät ja lämpimät välit lapsiin. Eikä tämä tarkoita, että rajoja ei ole. Koulu pitää hoitaa hyvin, pitää osata käyttäytyä ja huolehtia lemmikistä. 

Rajat on meilläkin aina sovittu. Toki talon ollessa tyhjänä viikonlopun, huomasin et viinakaapillani oli käyty ja silloin kielsin käymästä jos ketään ei ole kotona eikä tulossakaan kotiin.

Pojilla kun tuo tyhmyys tuntuu tiivistyvän porukassa ollessa ja mahti ideoita syntyy.

Vierailija
20/30 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattele jotku joutuu kestämään teinejänsä joka viikko ilman vapaaviikkoja.

Näköjään joillekin se on työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme