Mikä ihmeen leipäriippuvuus joillakin on?
En ole muualla kuin Suomessa törmännyt vastaavan. Joka aterialla täytyy ahtaa itsensä täyteen leipää, reilu kerros levitettä ja monenlaista juustoa ja leikkelettä. Sitten ihmetellään liikakiloja, kun enhän mä syönyt kuin vähän salaattia lounaaksi.
Kommentit (45)
Syön vähintään 2 palaa leipää päivässä. Teen paljon itse ja on se vaan hyvää tuoreena ja lämpimänä. Enkä tosiaan ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
koulussa sitä leipää tuputetaan ruoan kylkeen. Kotona ei koskaan syöty leipää ruoan kanssa.
Ehkä ne koulujen ruoka-annokset ovat sen verran tarkkaan laskettu kuten montako lihapyörykkää tai kalapuikkoa yksi oppilas voi saada, joten ne nälkäisemmät syövät sitten näkkileipää tai muuta vastaavaa aterian jatkeeksi.
Valmis leipä on niin kallista ja harvoin jaksan itse leipoa, joten harvemmin syön leipää.
No sitähän minäkin juuri ihmettelen.
Olen samaa mieltä että minusta sitä lämmintä ruokaa tulee olla sen verran paljon että sen kanssa ei ole pakko syödä vielä leipää. Toki jonkin keittoruuan kuten hernekeiton tai pinaattivellin kanssa voi mennä leipääkin. Teen tai kahvin kanssa voi kyllä syödä vaikkapa ruisleipää juustolla tai lihaleikkeelle vahvistettuna. Silloin tekee mieli enemmän jotain suolaista syömistä kuin makeaa leivonnaista tai keksejä.