Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisinä olitte / suunnittelette olevanne lainattomia?

Vierailija
01.03.2021 |

Minulla on ikää 45 vuotta ja asuntolainani viimeisen erän maksu on 10 vuoden päästä. Muut lainat maksettu pois.

Välillä kun lukee näitä AV-juttuja, niin saa sellaisen käsityksen, että joillain asuntolainat on maksettu 40 ikävuoteen mennessä. Onko tämä kuinka yleistä? Minkä ikäisinä te olette saaneet lainanne kuitattua?

Kommentit (477)

Vierailija
461/477 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan / sitten kun pankki ei eläkeikäisenä enää anna kunnon lainoja.

Sen verran kallista täällä pääkaupunkiseudulla asuminen, että olen asennoitunut niin ettö aina on piikissö 100000-200000eur.

Vierailija
462/477 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olisime voineet maksaa 150 ke lainamme pois kerralla 2v sitten mutta miinuskorolla se ei kannata. Laitoimme rahat rahastoihin joissa on nyt 17-18% tuotto. Ilmaista rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/477 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina tuli maksettua pois 35 vuotiaana. Sijoituslainaa jäljellä 85k€ ja se loppuu 9 vuoden kuluttua. Eniten kutkuttelee uuden sijoituslainan otto.

Vierailija
464/477 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 35vuotta, velaton omakotitalo ja 250 000 euron sijoitussalkku.

Vierailija
465/477 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman asuntolainani olen maksusuunnitelman mukaan maksanut, kun olen 45-vuotias. Eli noin kymmenen vuotta vielä maksettavaa. Kyllähän tuo vähän kirpasee, kun jossain perähikiällä ois kämppä jo maksettu ja eläis omakotitalossa.

Vierailija
466/477 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä joiden mielestä ei kannata olla velaton. Kyllä mä ainakin olisin mielummin täysin velaton kuin velallinen, mutta ei auta kun talolainaa on jäljellä vielä 14 vuotta. 

Ja mikä aivopieru tuolla oli jollakin kun kirjotti, että jos ei ole velkaa niin ei voi olla omaisuuttakaan. No jos on asuntolainansa maksanut pois, niin totta kai on omaisuutta! Nimittäin se asunto! On mun isäkin velaton ja hänellä on omaisuutta talo, isohko tontti ja metsää. 

467/477 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älynkäyttäjä kirjoitti:

Miksi.

Lainaa on 160 k€

Sijoituksia 400k€

Lainan korot 0€

Sijoitusten tuotto 20-60k€

M46

Juuri näin, miksi. Itsellä lainaa reilut 200 kEUR ja bruttovarallisuus selvästi yli puoli miljoonaa. Korot joitakin kymppejä kuukaudessa. Lainat voisin kuitata 2 päivässä, mutta siinä ei olisi järjen häivää.

Naurattaa aina kun tuulipukuja haastetellaan mitä tekisivät lottovoiton sattuessa kohdalle. Valtaosa ääliöistä kertoo maksavansa ensimmäisenä asuntolainan pois ja sen jälkeen ostavansa uuden auton ja tietokoneen. Ei siinä, itsekin ostaisin sen auton tuon nykyisen uuden rinnalle, mutta nuo kolme ovat silti mainittuina paskan taloudenpidon käsikirjan johdannossa.

Laskelmasi pitää nykyään paikkansa. Olen jo niin vanha että maksoin asuntolainaa 1970 luvulla, korko oli 15 %, olisi euroissa 2000 tuosta 160 k euron lainasta, ilman inflaatiota ei siitä monikaan selviäisi.

Vierailija
468/477 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olisime voineet maksaa 150 ke lainamme pois kerralla 2v sitten mutta miinuskorolla se ei kannata. Laitoimme rahat rahastoihin joissa on nyt 17-18% tuotto. Ilmaista rahaa.

Oletteko kotiuttaneet ne tuotot vai makaavatko ne edelleen rahastossa? Kupla saattaa puhjeta koska vain, jolloin realisoimattomat voitot katoavat kuin tuhka tuuleen.

Vierailija
469/477 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35

Vierailija
470/477 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko miettiä onko nykyihmiseltä jotenkin jutut mennyt sekaisin. Otetaan lainaa vaikka asuntoa vastaan ja maksetaan sitä vuosikaudet? Ymmärrän toki pienet lainat esim puolet asunnosta kahteen mieheen tai siis naiseen ja mieheen. Mutta jos ei asuntoon niin sijoitetaan lainarahat ja otetaan lainaa sitä varten. Jostain netistä luin kun joku kirjoittikin ;ja kun hoitaja saattokodissa kysyi mitenkä elit? Niin joudut vastaamaan että hyvin kyllä sijoitin mutta se elämä taisi jäädä...?

Vierailija
471/477 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Great Reset on tulossa herätkää jo

Jap, kuten joku minua viisaampi sanoikin vuosia sitten että nuotta vedetään aika-ajoin että väki muistaa tulla töihin. Se on jotenkin luonnonvakio että joskus pitää aina romahtaa ja aina kaikki on suu auki, mitä tapahtui?

Nykypäivä hyvä esimerkki; ikänä ei rahan lainaaja ole antanut rahaa ilman korkoa, tuleeko korko otettua kun kupla puhkee ja lainan antaja ottaa vakuudet?

Vierailija
472/477 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

49v, mutta eiköhän tässä tarvitse ottaa remonttilainaa kylppäriin sitä ennen.

Vierailija
473/477 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan olette edelleen velkaa 150.000 euroa.

Vierailija
474/477 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä joiden mielestä ei kannata olla velaton. Kyllä mä ainakin olisin mielummin täysin velaton kuin velallinen, mutta ei auta kun talolainaa on jäljellä vielä 14 vuotta. 

Ja mikä aivopieru tuolla oli jollakin kun kirjotti, että jos ei ole velkaa niin ei voi olla omaisuuttakaan. No jos on asuntolainansa maksanut pois, niin totta kai on omaisuutta! Nimittäin se asunto! On mun isäkin velaton ja hänellä on omaisuutta talo, isohko tontti ja metsää. 

Yksikään rikas menestyjä ei ole velaton. Vaikka tilillä on miljardi, niin omalla rahalla ei kannata tehdä mitään mihin voi käyttää muiden rahoja. Jos pankki haluaa rahoittaa rahantekenistä, niin ei siitä kannata kieltäytyä.

Mutta pankki ei rahoita sinun rahan tekemistä ellei sinulla jo ennestään ole omaisuutta. Rahalla saa rahaa.

Paljon on tullut maksettua asuntolainaa, mutta eihän siitä mitään hyötyä olisi ellei sitä voisi pantata rahan tekemiseen. Ihan sama onko talon arvo tuhat euroa vai miljoonan, jos sitä käyttää ainoastaan omaan asumiseen.

Vierailija
475/477 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa pitäisi olla yksi laina maksettuna ja loputkin 2 vuoden päästä.

Vierailija
476/477 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin alkuvuodesta melkein 90 000 asuntolainan kokonaan pois saamallani perinnöllä. Nainen 47v.

Vierailija
477/477 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

43,

Vielä on kolme vuotta lainojen maksamista.