Mulle on tarjottu useamman kerran pregabaliinilääkitystä, mutta en ole uskaltanut aloittaa sitä
Ahdistuneisuushäiriöihin sitä on ehdotettu, mutta olen käsittänyt, että kyseinen lääke on aika voimakas ja aiheuttaa paljon erilaisia sivuvaikutuksia. Varsinkin pahoinvointi, näköhäiriöt, huimaus, tasapaino-ongelmat ja kykenemättömyys nukahtamaan kuulostavat sellaisilta, minkä takia itse en ole tähän mennessä uskaltanut aloittaa kyseisen lääkkeen käyttöä.
Sitten vielä sekin, että sen käyttöön pitäisi sitoutua pidempiaikaisesti ja käydä kontrollikäynneillä.
Niin, ja haluaisin edes joskus vetää kännit ja käydä baareissa (mikäli yhteiskunnallinen tilanne vielä joskus sellaisen sallii), mikä tuskin on kovin suositeltavaa, mikäli kyseistä lääkettä käyttää.
Kommentit (4)
Et voi kokeilematta tietää, miten se lääke sinulla toimii. Joillekin se on erinomainen. Itsellä aiheuttaa niin voimakasta väsymystä ja tokkuraa, että en pysty sitä käyttämään.
Ahdistuneisuuden lieveneminen olisi aika hieno asia, vai mitä? Nyt ahdistelet lääkkeestäkin ihan turhaan.
Joskus söin hetken samasta syystä. Tuli todella KEVYT olo. Ei mitään tokkuraisuutta ja unisuutta, kuten bentsoista. Jos vielä joskus tarvitsisin ahdistuslääkitystä, niin tämä lääke ehdottomasti. Tosin alkoholin kanssa siitä tulee liian jännää. Kuulin kuinka ihmiset kuiskivat ympärilläni, mutta kun käännyin vastaamaan, ketään ei näkynytkään missään. Sain myös krapulassa (ehkä olin vielä humassa, en muista) viestejä kaupan jäätelöaltaalta. Mutta erikoista oli, että nämä harhat eivät ahdistaneet. Eivät edes siinä kohtaa, kun tajusin, että kuulen harhoja. Äänet eivät olleet ilkeitä ja olin hyväntuulinen. Vieläkin muistelen hilpeydellä. Ymmärrän täysin, miksi tällä lääkkeellä on niin suuri väärinkäyttöpotentiaali.
Hyvä kun muistutit. Mulla on 3 pakettia Lyricaa menossa vanhaksi. Pitää viedä apteekkiin.
Voi voi voi sentään. Jotkut näkevät vielä suuren vaivan, että saisivat ko. lääkettä nimenomaan buustatakseen kännejään yms. mömmöjä. Ei poijaat, kyllä te nyt olette pahasti erehtyneet. Mennäänpäs tämän kamasuon yli niin että heilahtaa!