Minkä ikäisinä olitte / suunnittelette olevanne lainattomia?
Minulla on ikää 45 vuotta ja asuntolainani viimeisen erän maksu on 10 vuoden päästä. Muut lainat maksettu pois.
Välillä kun lukee näitä AV-juttuja, niin saa sellaisen käsityksen, että joillain asuntolainat on maksettu 40 ikävuoteen mennessä. Onko tämä kuinka yleistä? Minkä ikäisinä te olette saaneet lainanne kuitattua?
Kommentit (477)
Viimeinen laina näyttää loppuvan 2026. Olen silloin 45.
38v olin kun maksoin vikan erän. Sit tuli ero ja uutta lainaa pakko oli ottaa.
Asuntolaina loppuu kesällä, mutta autolainaa ja mökkilainaa tulee varmasn otettua jossain vaiheessa.
Ikä 46. Okt-talossa perheen kanssa asutaan.
Ikä 35 ja reilu pari vuotta vielä niin talo maksettu. Ylimääräisiä lyhennyksiä tehnyt joka vuosi mutta saas nähdä, nyt kannattaisi sijoittaa johonkin kun korot alhaalla.
En koskaan. Lainarahalla tienaa mukavasti.
3-kymppisinä rakennutettiin okt ja nyt 4-kymppisinä maksettiin laina pois.
En kuvitellut maksavani asuntolainaa koko elämäni yksin naisten keskivertopalkalla.
Opintolaina loppuu vuonna 22. Jees homma kyllä. Maksoin 15e kk
Onneksi hankin koulutuksen niin, ettei ole tarvinnut koskaan lainaa ottaa tai velaksi elää ja elintaso on korkea.
Great Reset on tulossa herätkää jo
En ota koskaan velkaa. Ja näin olen myös toiminut.
Mies 40+, koko elämä velattomana.
Olen maksanut 15 vuotta n. 1500 € /kk asuntolainaa eli n . 250 000 ja vielä n. 15 vuotta jäljellä summalla
220 000 , alunperin oli 350 000 asuntolainaa, onko siis pankkitoiminta on kannattavaa.?
... niin ja lisäksi on titenkin muuta velkaa 200 000 € ja 250 000 € ulosotossa .. eli velat maksettu... EI KOSKAAN
NIIN JÄI TOI IKÄ POIS TOSTA EDELLISESTÄ 45V
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole lainaa ollut ikinä.
m55
Oletko omistanut ikinä mitään?
Opintolainan sain maksettua joskus 35-vuotiaana. 10 vuoden päästä saatan ostaa asunnon, kun on tarpeeksi puskuria ja asp-tilillä riittävästi.
Täytin juuri 50v ja omakotitalolainaa pari vuotta jäljellä,ellei makseta nopeammin.
Tosin tuossa lainassa yhdistettynä remppa ym.muuta lainaa kun ne sai ennen yhdistettyä asuntolainaan.
Siis 34v talon rakennus ja 41v lainoista eroon.