Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Miksi erositte turhaan? Teillähän oli kaikki hyvin!" Mitä sellaista oli erosi taustalla, mitä ulkopuoliset eivät tiedä tai tajua?

Vierailija
01.03.2021 |

Aloitan: meillä ei ollut yhtään seksihaluja toisiamme kohtaan. Ei ollut koskaan ollutkaan. Tuli mentyä nuorena yhteen hyvän ystävän kanssa. Vuosien myötä tästä kasvoi iso ongelma, jota ei voinut korjata tahtomalla.

Ei, en selittänyt tilannetta kahvipöydissä ihmettelijöille ja tuomitsijoille.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halusit yhteen? Pelkäsitkö seksiä, ja siksi menit epäseksuaaliseen liittoon?

Vierailija
2/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus loppui. Tunteet oli kuin oltaisiin työkavereita. Tämä ei kyllä vaikuta monelle olevan mikään syy erota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti toistuvasti ja minua ei uskottu, tai sitä ei pidetty minään syynä erota. Tämä 00-luvun alussa. Huomasin kuinka esim.  veljeni oli kuin kaikki esi-isämme. Päätin, etten ole kuin esi-äidit.  En edelleenkään arvosta veljeäni. Sorry.

Vierailija
4/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei riitä nykyään kenellekään. Aivan sama on naimisissa vai ei.

Vierailija
5/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei riitä nykyään kenellekään. Aivan sama on naimisissa vai ei.

Mikä sinulle riittää? Kulissit?

Vierailija
6/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies ei halunnut lapsia

2. Väkivalta

Vierailija
7/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitään kosketusta tai läheisyyttä kuuteen vuoteen. Mies selitteli muttei toiminut, ja minä lopetin aloitteet huomattuani, ettei homma toimi. Sen jälkeen ei ollutkaan sitten koskaan seksiä.

Riitelimme myos kaikesta, muttemme keskustelleet mistään. Olimme yhdessä vain talon vuoksi. Perhehaaveeni kaatuivat noina vuosina, miestä ei kiinnostanut. Hän oli myös epärehellinen.

Vierailija
8/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhön kaikkien parisuhteiden pitäisi olla kohtuu yksityisiä, eikä niitä syitä yleensä levitellä ympäriinsä.

Vierailija
9/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eronnut, mutta olen muuten kyllästynyt ihmisiin jotka määrittelevät omista lähtökohdistaan käsin miten minun kuuluisi elää elämääni jotta heidän maailma ei järkkyisi.

Vierailija
10/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä on käynyt että on erottu vain koska homma on ”väljähtänyt” ja sitten vasta ehkä kolmannessa liitossa huomattu, että oho, suhteen eteen voisi vähän tehdä töitäkin = ei ottaa toista itsestäänselvyytenä, ja hankkia sitä parisuhdeaikaa.

Vierailija
11/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhön kaikkien parisuhteiden pitäisi olla kohtuu yksityisiä, eikä niitä syitä yleensä levitellä ympäriinsä.

Niinhän sitä ajattelisi, mutta kovasti alkaa tulemaan sivusta neuvoja kun kertoo että ero tulossa. Ihmiset ei oikein ymmärrä sitä, etteivät ymmärrä eivätkä tiedä mitään.

Vierailija
12/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erimielisyys lapsiasiasta. Mies halusi, minä en. Lisäksi molemmilla oli käsittelemättömiä taakkoja, jotka rasittivat suhdetta. Meille ero oli oikea ratkaisu myös siinä mielessä, että välimme paranivat huimasti lähdettyämme eri teille.

Vierailija
13/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Mies ei halunnut lapsia

2. Väkivalta

Sinä mainitset ensimmäisenä syynä sen, että väkivaltainen miehesi ei halunnut lapsia?!? Onpa hyvä,että erositte, mahdollisten lasten kannalta siis..

Vierailija
14/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä on käynyt että on erottu vain koska homma on ”väljähtänyt” ja sitten vasta ehkä kolmannessa liitossa huomattu, että oho, suhteen eteen voisi vähän tehdä töitäkin = ei ottaa toista itsestäänselvyytenä, ja hankkia sitä parisuhdeaikaa.

Joku tasapaino tuossakin pitäisi olla. Viimeiset viisi vuotta tuntunut tämä parisuhde lähinnä tuolta työnteolta. Milloin se alkaa vaikuttamaan?

Vierailija
15/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on yllättävän monen eron taustalla. Valtaosa suomalaisista juopoista on työssäkäyviä "perussiistejä" ihmisiä, jotka tekevät perheensä elämästä helvettiä, mutta joista kukaan perheen ulkopuolinen ei välttämättä näe totuutta. Pitkälle edennyt alkoholismi aiheuttaa usein henkistä väkivaltaa suhteeseen.

Vierailija
16/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen jatkuva vähättelevä suhtautuminen minuun. Piti itseään niin paljon parempana, minä olin pelkkä nolla siinä mitä ikinä teinkään. Eihän tämä ulkopuolisille näkynyt kun eivät meidän arjessa olleet mukana, kahvipöydässä tietenkin osasi esittää normaalia.

Vierailija
17/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eronnut, mutta olen muuten kyllästynyt ihmisiin jotka määrittelevät omista lähtökohdistaan käsin miten minun kuuluisi elää elämääni jotta heidän maailma ei järkkyisi.

No tämä. Tuntuu että ero on isompi juttu sukulaisille, kuin eroavalle pariskunnalle itselleen.

Vierailija
18/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen narsistinen luonne ja henkinen väkivalta. Eihän sitä kukaan ymmärtänyt, kun mies oli niin mukava, hyvä puoliso, hauska seuranpitäjä, uskollinen ystävä ja vaikka mitä paskaa.

Vierailija
19/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äärimmäinen itsekkyys ja tunnekylmyys. Eron jälkeen ymmärsin tämän miehen exää, lastensa äitiä, täysin. Omnea vaan seuraavalle (sitä tarvitaan).

Vierailija
20/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korppani hajosi. Ravasin sairaaloissa hoidossa vuotaen runsaasti kuukauden putkeen verta kovissa kivuissa. Tätä ennen olin ollut täysin terve. Terveys petti uuden tapailukumppanin aikaan. Seksikumppanien määrä olematon ja luulin kehon prakanneen miehen isosta varustuksesta. Kysyin lääkäriltä voisiko siitä johtua eikä lääkäri torpannut. Asia selvisi pidemmän tauon jälkeen ja nyt onnellisesti naimisissa