Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Miksi erositte turhaan? Teillähän oli kaikki hyvin!" Mitä sellaista oli erosi taustalla, mitä ulkopuoliset eivät tiedä tai tajua?

Vierailija
01.03.2021 |

Aloitan: meillä ei ollut yhtään seksihaluja toisiamme kohtaan. Ei ollut koskaan ollutkaan. Tuli mentyä nuorena yhteen hyvän ystävän kanssa. Vuosien myötä tästä kasvoi iso ongelma, jota ei voinut korjata tahtomalla.

Ei, en selittänyt tilannetta kahvipöydissä ihmettelijöille ja tuomitsijoille.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äitiä ei sitten perhevelvollisuudet kiinnostanutkaan.

Poikamme täytti juuri 3, eikä äiti ole kertaakaan vienyt omaa lastaan ulos.

Ruuanlaitto, perus huoltohommat, jopa roskien vieminen " ei nyt ehdi".

Päivät kuluu instaa ja whatsappia tuijottaen, illalla netflixiä.

Tuhlaa rahaa kuin mielipuoli, vaikka sitä rahaa ei ole, itsellä yhdet housut ja 10 euron takki uffista, lasten äidillä n. 8 jätesäkillistä vaatteita varastossa, ja silti zalandoa puskee jatkuvalla syötöllä kotiin.

Mahdoton yhtälö olla noin itsekeskeisen puhelinaddikti ostoholistin kanssa yhdessä, harmi että minä olen nyt se tylsä isä joka tekee normaalia kotiruokaa ja vie lapset ulos leikkipuistoon.

Kun taas äitin luona saa katsoa telkkua koko päivän ja syödä roskaruokaa & virvoitusjuomia...

Lasten kirjat tietenkin äidillä, joka saa kaikki etuudet, vaikka lapset 50/50.

Kohta lastenvalvojalle, ehkä sieltä tulisi oikeutta, toisaalta mies on aina heikoilla näissä...

Vierailija
22/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivinen/väkivaltainen käytös humalassa suljettujen ovien takana. Alkoholismi.

Mies selvänä ollessaan ihana, välittävä ja tunnollinen. Hyvä isä. Korkki aina kiinni pitkiä aikoja kerrallaan -> alkoholiongelma ei ollut ulkopuolisille kovin näkyvä. Perheessä toki nähtävillä kuivahumalaisena käytöksenä paljon ennen varsinaista ratkeamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlaa rahaa kuin mielipuoli, vaikka sitä rahaa ei ole, itsellä yhdet housut ja 10 euron takki uffista, lasten äidillä n. 8 jätesäkillistä vaatteita varastossa, ja silti zalandoa puskee jatkuvalla syötöllä kotiin.

Mahdoton yhtälö olla noin itsekeskeisen puhelinaddikti ostoholistin kanssa yhdessä, harmi että minä olen nyt se tylsä isä joka tekee normaalia kotiruokaa ja vie lapset ulos leikkipuistoon.

Kun taas äitin luona saa katsoa telkkua koko päivän ja syödä roskaruokaa & virvoitusjuomia...

Kohta lastenvalvojalle, ehkä sieltä tulisi oikeutta, toisaalta mies on aina heikoilla näissä...

Tsemppiä! Muista että olet kuitenkin se avainhenkilö että lapsesta kasvaa täyspäinen, vaikka ulkopuoliset ei sitä tajuaisikaan.

Vierailija
24/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Muista että olet kuitenkin se avainhenkilö että lapsesta kasvaa täyspäinen, vaikka ulkopuoliset ei sitä tajuaisikaan.

Kiitoskiitos,

Helppoa ei ole, kun toinen osapuoli lypsää kaiken minkä irti saa.

Pakko vaan jaksaa yrittää, muuten on lapset tuhoon tuomittuja tulevan suhteen...

Parikyt tonnia tuli takkiin tässä hommassa, oma vika, liian hyväuskoinen ollut.

Vierailija
25/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheväkivaltaa, niin henkistä kuin fyysistäkin. Siitä on vaikea puhua jopa läheisille.

Ei ole kauaa kun törmäsin yhteen puolituttuun joka ihmetteli meidän viime kesän eroa. Meinas itku tulla, kun ihmetteli miksi ihmeessä ME oltiin erottu. Jotain ympäripyöreetä vastasin, en osannut kertoa totuutta.

Vierailija
26/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa ja alkoholiongelma.

Vierailija
27/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei oikein halunnut uskoa, että miehen alkoholin käyttö oli alkanut muodostua ongelmaksi, kun se lisääntyi vuosi vuodelta, jatkuvasti vihjailtiin, että olen ylidramatisoinut asiaa ja erosin turhaan. Nyt, vuosia eron jälkeen, kun mies on jo lähestulkoon katuojassa juopottelunsa takia ja asia on ilmiselvä, kukaan ei enää halua muistaa, että eivät aikoinaan uskoneet, kun sanoin, että mies alkoholisoituu kiihtyvää tahtia.

Vierailija
28/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin olevani ex-mieheni terapeutti. Kaiken pahan olonsa kaatoi minun niskaani, mutta kaikille muille ympärillä esitti positiivista ja menevää. Kumppania pitää tukea, kyllä, mutta jos ei itse saa olla yhtään surullinen (kun mies vaipui silloin itsesääliin) niin siinä menee jo oma mielenterveys.

Vierailija
29/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen jatkuva vähättelevä suhtautuminen minuun. Piti itseään niin paljon parempana, minä olin pelkkä nolla siinä mitä ikinä teinkään. Eihän tämä ulkopuolisille näkynyt kun eivät meidän arjessa olleet mukana, kahvipöydässä tietenkin osasi esittää normaalia.

Mä kävin treffeillä yhden tällaisen kanssa, joka vähätteli eksäänsä ihan järkyttävästi. Hänet oli kuulemma pakotettu liittoon, josta sitten pääsi pois kun vaimo jätti hänet toisen miehen vuoksi. Ex-vaimo oli ilmeisesti kondiittori, ja sitten tämä tuhahteli sille kuinka vaimolle kehittyi pölyallergia tms., ja sitten joutui opiskelemaan terkaksi. Olivat kuulemma noloja ammatteja molemmat näistä mösjöö ikuiselle opiskelijalle. Minäkään en kuulemma sitten ollut hänelle tarpeeksi "älykäs", vaikka tosiasiassa kyse taisi olla siitä, että en nauttinut siitä hirveästä rynkytyspanemisesta kyseisen ihmerakastajan kanssa.

Onnea vaan vaimolle, kun pääsi siitä miehestä! Ikävää vain meille muille, joiden eteen tuo lankeaa.

Vierailija
30/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä eronnut, mutta näihin se taitaa kaatua

1) Puoliso ei halua lapsia

2) Seksin puute

3) Yleinen kyllästyminen

Vierailija
31/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen jatkuva vähättelevä suhtautuminen minuun. Piti itseään niin paljon parempana, minä olin pelkkä nolla siinä mitä ikinä teinkään. Eihän tämä ulkopuolisille näkynyt kun eivät meidän arjessa olleet mukana, kahvipöydässä tietenkin osasi esittää normaalia.

Apua, meillä oli ihan sama. Mies jaksoi kyllä ylistää minua vieraiden läsnäollessa, mutta oikeasti hän vähätteli kaikkea mitä tein. En jaksanut jossain vaiheessa tehdä mitään miehen edessä, koska tiesin että saan ehdotuksia miten voisin tehdä sen ''paremmin''.

Tämä ei ollut esim. tätini mielestä hyvä syy erota. Hänen mielestään minun olisi pitänyt antaa miehen neuvoa ja käskyttää, koska eihän se nyt niin vakavaa ole.

Vierailija
32/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen alkoholismi. Kun tajusin, että juomisesta on tulossa ongelma kului siitä vielä kahdeksan vuotta siihen, kun erottiin. Yritin välillä puhua asiasta perheelle ja ystäville, mutta kukaan ei ottanut sitä todesta. Epäilin itsekin liioittelevani asiaa. Alkoholistin mielestähän syy on tietenkin aina muissa. Mies kävi koko ajan töissä ja hänellä oli myös pitkiä juomattomia kausia. Kun vihdoin erosimme, mies oli jo todella pahasti alkoholisoitunut. Nykyään ihan puliukko. 

Vierailija
33/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti salaa ja addiktoitui pettämiseen - lopulta niitä oli satoja. Valehteli muutenkin - ihan pieniäkin asioita. Lopulta tämä paljastui ja oli onnistunut huijaamaan minua ja koko sukuaan. Äitinsä sai sydänoireita kun niin järkyttyi ”hyvän” poikansa otteista. Teki lapsen yhden yön hoidolle. En ole voinut juuri puhua tästä julkisesti, koska yleensä syytetään miten en tiennyt että miten minua huijattiin. No, se on yleensä huijaamisen tavoite, että toista huijataan.

Vierailija
34/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies petti salaa ja addiktoitui pettämiseen - lopulta niitä oli satoja. Valehteli muutenkin - ihan pieniäkin asioita. Lopulta tämä paljastui ja oli onnistunut huijaamaan minua ja koko sukuaan. Äitinsä sai sydänoireita kun niin järkyttyi ”hyvän” poikansa otteista. Teki lapsen yhden yön hoidolle. En ole voinut juuri puhua tästä julkisesti, koska yleensä syytetään miten en tiennyt että miten minua huijattiin. No, se on yleensä huijaamisen tavoite, että toista huijataan.

Terveiset Kankaanpäähän ja Joensuun Lehmoon.

Vierailija
35/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta.

Vierailija
36/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ja mustamaalaaminen ja valehtelu

Vierailija
37/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petti, mies petti. En tiennyt asiasta ennen kun tuli tunne että hän on jotenkin outo ja tunne että salaa jtn, minun oli pakko lukea hänen puhelimensa viestit kun hän nukkui. Elämäni muuttui siittä hetkestä kun avasin hänen puhelimen viesti kansion. Tein ruman tempun mutta ilman sitä temppua en olisi päässyt hänestä ikinä. Oli pettänyt ja viestitellyt useiden naisten kanssa jo viimeisen vuoden, alastonkuvia yms. En kadu että luin salaa viestit. Koska totuutta tuskin olisin herralta itseltä kuullut kuten myöhemminkin valehteli asioista kun valehtelin etten tiennyt kaikkia hänen huijauksissa. Siittä tiesin ettei voi luottaa ja päätökseninoli oikea tällaiselle käärmeelle

Vierailija
38/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eronneilla miehillä on usein ihan järkyttävä päähänpinttymä seksistä? Koko ajan pitää olla ja erilaista joka kerta.

Vierailija
39/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoskiitos,

Helppoa ei ole, kun toinen osapuoli lypsää kaiken minkä irti saa.

Pakko vaan jaksaa yrittää, muuten on lapset tuhoon tuomittuja tulevan suhteen...

Parikyt tonnia tuli takkiin tässä hommassa, oma vika, liian hyväuskoinen ollut.

Jos se tuohon jää, niin halvalla olet päässyt. Vaikka nyt varmasti tuntuu, että kirpaisee kovasti. Tsempit minultakin jatkoon! Sinä olet tärkeä ja teet hyvää työtä, paljon on nyt sinusta kiinni kun lasten äiti on hyödytön. Vaikka rahaa on mennyt, niin tärkeintä on silti pelastaa lapset. 

Vierailija
40/41 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset lapsitoiveet, siis mies alkoi haluamaan lapsia, mutta minä en. Kaikkein älyttömintä tässä oli se, että minä oikeasti luulin tällaisen syyn olevan niin selkeästi eron peruste, että kukaan ei ihmettelisi syyn kuultuaan, miksi erosimme. Eihän tällaisessa asiassa oikein kompromissiakaan voi tehdä.

Kävi ilmi, että olin väärässä. Yllättävän moni oli sitä mieltä, että tuo oli hölmö ja harkitsematon ratkaisu, koska kyllähän minä voisin vielä muuttaa mieltäni. Tavallaan ymmärsin tuonkin pointin, koska olin hyvin nuori silloin vielä, alle 25-vuotias. Silti nuo kommentit alkoivat kyrsimään niin paljon, että aika pian lakkasin selittelemästä mitään syitä sen tarkemmin. Totesin vain ylimalkaan jotain, että kasvoimme erillemme. Sen sitten taas moni tuntui ymmärtävän ihan hyvin. No, eipä kai sekään teknisesti ottaen valhe ollut. Kyllähän siinä erilleen on kasvettu, jos lapsitoiveet muuttuvat suhteen aikana.