"Kuuluuko" ihmisen syödä esim. arkena myös pahoja ruokia mistä ei tykkää?
Ja hyvät lempiruuat pitäisi säästää viikonlopuille tai juhlapäiville? Arkena pitäisi syödä kaalikeittoa, vesipuuroa, pelkkää perunaa jne. koska sitä nyt vaan kuuluu syödä välillä pahaa ruokaa, ja harvemmin lempiruokaa. Mitä mieltä olet?
Kommentit (36)
Ei kuulu. On tietysti selvää että jos perheessä on monta jäsentä, kaikki eivät aina voi syödä lempiruokiaan vaan välillä pitää syödä vähän vähemmän mieluisaa. Mutta ainakaan meillä ei ole pakko syödä inhokkiruokaa edes arkena.
No ei tietenkään. Syön aina hyvänmakuista ruokaa. Ei sen hyvänmakuisen ruuan kuitenkaan tarvitse olla mitään kallista ja hankalaa tehdä.
Vain suomalainen voisi edes kysyä tällaista.
Kuulostaa joltain vanhasta testamentista kaivetulta muumioajan elämän"viisaudelta"
Kuuluu, jos haluaa pysyä normaalipainoisena ja säästää ruokakuluissa. Jos itse söisin vain hyviä ruokia olisin ylipainoinen ja ruokakulut suuret.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos syöt aina pahaa ruokaa se tekee sinusta paremman ihmisen.
Terveemmän, vähemmän läskin ja rahaakin säästyy
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu, jos haluaa pysyä normaalipainoisena ja säästää ruokakuluissa. Jos itse söisin vain hyviä ruokia olisin ylipainoinen ja ruokakulut suuret.
Mikä luonnonlaki määrää että hyvän ruoan on oltava kallista ja lihottavaa? Esim. yksi omista lempiruoistani on kasvissosekeitto, ei ole kumpaakaan noista.
Arkena usein syödään ruokaa joka on jäänyt vapaapäivältä, pakastettu tai helppojä valmistaa.
Yksin ei tarvitse koskaan syödä inhokkiruokaa.
Jos on parisuhteessa, niin voi joutua joskus syömään, jos ei halua erikseen tehdä omaa ruokaa tai toinen pyytää maistamaan.
Perheessä pitää säännöllisesti tehdä kaikkien suosikkeja ja joskus joku voi olla toisen inhokki, mutta sitä pitää silti syödä. Huono esimerkki näyttää lapsille, että on aina varaa tehdä useita ruokia ja ettei aikuinen voi syödä ruokaa, josta ei pidä.
Jos ei itse halua osallistua ruuanlaittoon ja keittiön siivoukseen, joutuu syömään sitä mitä tarjotaan.
En ymmärrä. Miksi lempiruokia ei saisi syödä arkena? Vai tarkoitatko epäterveellisiä herkkuja? Eipä niitäkään kyllä kukaan kiellä arkena syömästä, itse ainakin syön. Tosin pidän ruokatottumuksiani huonoina ja haluaisin parantaa niitä. Vaikka söisin terveellisesti, välttelisin pahoja ruokia, koska jos niitä syö paljon, menee fiilis koko terveellisyyteen ja alkaa herkutella liikaa.
En syö koskaan pahaa ruokaa. Olen mielummin syömättä.
Sen sijaan suosikkiruokaa en syö aina, vaan helppous, terveellisyys ja hinta menevät arjessa edelle. Mutta kaikki kotona valmistamani ruoka on jokseenkin hyvää. Herkkuruokia (ei mietitty hintaa tai rasvan/vehnän/suolan määriä) viikonloppuna tai lomalla.
Itse en edes tee ruokaa mistä en pidä. Miksi edes tekisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä luonnonlaki määrää että hyvän ruoan on oltava kallista ja lihottavaa? Esim. yksi omista lempiruoistani on kasvissosekeitto, ei ole kumpaakaan noista.
Sellainen luonnonlaki että suurimman osan mielestä kasvissosekeitto on pahaa.
Ei, koska harvalla on monta inhokkiruokaa enää aikuisena.
Minkälaiset idiootit näitä aloituksia oikein tehtailee? V-u täällä on sekoa porukkaa.
Itse teen vain ruokia mistä tykkään oikeasti. Toisaalta jos saan joskus lapsia, pitää varmaan tehdä monipuolisemmin ruokia jotta lapsi ei opi turhan nirsoksi. Kuitenkaan inhokkiruokiani kuten kaalikeittoa en ala kokkaamaan.
Rasittaa sellaiset nirppanokat ja nirsoilijat: "en tykkää tästä ja en tykkää tästä..."
Onnettomia tapauksia.
Ei. En syö inhokkiruokaani lehmän kieltä arkena enkä pyhänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen luonnonlaki että suurimman osan mielestä kasvissosekeitto on pahaa.
Muitakin hyviä, halpoja ja kevyi ruokia on. En tosin ole koskaan tavannut täysjärkistä aikuista joka nyrpistäisi nokkaansa kasviksille.
Kyllä, jos syöt aina pahaa ruokaa se tekee sinusta paremman ihmisen.