Mitä proteiininlähteenä, jos ei halua syödä lihaa kovin usein?
Haluan vähentää hiilareita, syödä enemmän kasviksia, syödä vähemmän lihaa. Mistä proteiinia?
Kommentit (471)
En syö lihaa tai kalaa, mutta en usko että olen koskaan edes ajatellut mistä saa proteiinia. Sitä saa ruuasta. Kannattaa lopettaan liiallinen asioiden miettiminen ja elää vaan.
t: M48 joka ei ole ylipainoinen ja muutenkin hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt kasvisintoilijat, että ihmisen elimistö ei pysty hyödyntämään kasvisproteiinia.
Siinä päivän 💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt kasvisintoilijat, että ihmisen elimistö ei pysty hyödyntämään kasvisproteiinia.
Ilman kypsennystä ei edes eläinproteiinia,muuten ero on mitätön.Aminohapot ei kuulu juuri tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman kypsennystä ei edes eläinproteiinia,muuten ero on mitätön.Aminohapot ei kuulu juuri tähän.
Kuuluvathan. Ja siksi kasvisproteiinia pitää syödä enemmän ja monipuolisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kasviksista saa myös proteiinia esim:
proteiinia per 100 gParsakaali: 5 g
Ruusukaali: 5 g
Lehtikaali: 5 g
Maissi: 4 gLisäksi vaikka papuja purkista.
Vihreissä kasviksissa on yllättävän paljon proteiinia.
Heh, noissa on 2-3 g proteiinia per 100g.
Jonkun smegmaa ja kuivuneita varpaankynsiä,
räkää ja korvavaikkua.
Vierailija kirjoitti:
En syö lihaa tai kalaa, mutta en usko että olen koskaan edes ajatellut mistä saa proteiinia. Sitä saa ruuasta. Kannattaa lopettaan liiallinen asioiden miettiminen ja elää vaan.
t: M48 joka ei ole ylipainoinen ja muutenkin hyvässä kunnossa.
Olet hullu.
Ap:llä hyvä tilanne jos voi syödä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Tofu, Pähkinät tai sitten nyhtökaura/härkis.
Miksi pakottaa sitä soijasontaa AINA kun järkevämpiäkin on tarjolla? Myrkkyä vaan kitusiin, hyi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. papuja kun vetää 10 kg päivässä saa proteiinia tarpeeksi. Siitä sitten vaan!
Pavuissa on suurin piirtein saman verran proteiinia kuin lihassa. Eli n. neljäsosa painosta.
Siis kuivatuissa pavuissa. Tuoreissa ja liotetuissa pavuissa vähemmän. Mutta 100g kuivattuja papuja tai linssejä valmistettuna antaa 20-25g proteiinia. Tulee vaan aika iso annos.
Tästä tulikin mieleen, että mistä erottaa vegaanin? No ne haisevat. Jäätävät kaasulemut perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia papuja ja linssejä, tofua sitten jos et vegaani kuitenkaan ole niin kananmuna (itse syön rasvan yms takia yleensä vain valkuaiset), seitan vaikka. Onhan noita.
Pavuista ja linssistä saan niin jäätävät ilmavaivat, ettei mitään rajaa. Joku seitan oksettaa.
OhisSeitan on pelkkää vehnägluteenia, oikein terveystuote tämäkin siis.
1 kanamuna sisältää 7 g proteenia. Aamupalalla yks keitetty kanamuna mulla joka aamu joten hyvä lähtö päivän proteiinin tarpeeseen. Kanaa (eli vaaleaa) käytän ja kana on myös hyvä proteenin lähde.
1,1-1,3 g painokiloa kohden riittää aikuisella proteiinin tarpeen täyttymiseen.
Vierailija kirjoitti:
soijatuotteet, esim. soijarouhe
Ääni tälle, tumma soijarouhe 50% proteenia ja maksaa 2-4€ puolen kilon pussi. Voi sekoittaa vaikka aamupuuroon. Vähän ehkä mautonta, jos käyttää muuhun niin voi huomioida maustamisessa.
Raejuusto, rahka, herneet, linssit ja pavut noin yleensäkin.
No, liitetty kohonneeseen riskiin, mutta ei vielä todistettu aiheuttavan; näissä kahdessa on valtava ero. Jos eroa ei olisi, munat kiellettäisiin Suomessa heti.
Kala, kananmuna, maitotuotteet. Kasvispohjaisista palkokasvit, siemenet ja pähkinät.
Jos jättää punaisen lihan pois, niin naama rupsahtaa koska kasvikset ja muut proteiinit ei sido kollageenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia papuja ja linssejä, tofua sitten jos et vegaani kuitenkaan ole niin kananmuna (itse syön rasvan yms takia yleensä vain valkuaiset), seitan vaikka. Onhan noita.
Pavuista ja linssistä saan niin jäätävät ilmavaivat, ettei mitään rajaa. Joku seitan oksettaa.
OhisSeitan on pelkkää vehnägluteenia, oikein terveystuote tämäkin siis.
Quorn puolestaan hometta.
Vierailija kirjoitti:
Jätät munasta arvokkaimman osan syömättä 😕
Kala?