Uskotko että olisit onnellisempi, jos asuisit hienommassa, viihtyisämmässä kodissa?
Jos asuisit oman makusi mukaisessa ja nykyistä hienommassa, viihtyisämmässä kodissa, uskotko että se vaikuttaisi päivittäiseen mielialaasi myönteisesti? Olisiko sinulla jo heti aamusta parempi mieli, jos heräisit sellaisessa ympäristössä ja kävelisit ihanaan ja toimivaan keittiöön keittämään kahvia?
Kysymys siis tarkoitettu toki niille, jotka eivät ole täysin tyytyväisiä nykyiseen kotiinsa.
Kommentit (43)
Minä en usko yhtään mihinkään koska en tiedä yhtään mitään mistään mitään, en mitään.
Oma vastaukseni: uskoisin että olisin onnellisempi aluksi, mutta kun tottuisin uuteen ympäristöön, en enää olisi onnellisempi kuin esim. tällä hetkellä. Tottumisessa kestäisi ehkä muutama kuukausi, puoli vuotta tms..
ap
Kyllä.
Rakensimme oman talon 10 vuotta sitten. Edelleen joka päivä tunnen iloa ja onnea tästä kauniista kodista ja pihasta.
Just muutin sellaiseen, vaikka tietysti oikeaan luksukseen tottuneelle tämä olisi ihan läävä, mutta mulle tää on parasta missä olen ikinä saanut asua ja KYLLÄ olen todella tyytyväinen ja onnellisempi😊
Enemmän onnellisuutta uskoisin lisäävän parempi sijainti, lemmikki tai enemmän ystäviä. Olisihan hieno kotikin jotain. Toimivuus on kylläkin olennaisempaa kuin kämpän ulkonäkö.
Minulle riittäisi, että minulla ja puolisollani olisi kummallakin oma rauhallinen tila, jossa voisimme tehdä (etä)töitä.
Eli kyllä, uskon, että olisin onnellisempi, jos asuisimme paremmin perheeni tarpeita vastaavassa asunnossa. Hienompi ei tarvitsisi olla, mutta tilaa ja huoneita pitäisi olla enemmän.
Uskon että olisin onnellisempi, olen nimittäin huonommissakin asunut ja aina parempi asunto on vaikuttanut viihtyvyyteen ja onnellisuuteenkin. Isompi asunto vaikuttaisi jo ihan silläkin, että saisi olla omissa oloissaan silloin kun haluaa. Nyt pienessä kaksiossa miehen kanssa molemmat kotona melkein koko ajan...
Kyllä, uskon että olisin onnellisempi unelmakodissani, kuin nykyisessä lähiöyksiössä.
Kyllä. Nykyiseen asuntoon muutettaessa elämänlaatu parani, kun koti tuntui heti omalta ja viihtyisältä. Nyt olisi tarve isommalle asunnolle ja tuntuu vaikealta tyytyä huonompaan. Ei tämäkään täydellinen ole mutta jos olisi oma, niin suurin osa vioista olisi korjattavissa pienellä vaivalla.
Ostimme vanhan omakotitalon vuosia sitten. Nyt kun jokainen huone on remontoitu, osaan olla tyytyväinen kauniista kodistani. Siltikin, olisin valmis muuttamaan täältä heti pois, jos rakkaani niin haluaisi. Rakkaus on suurinta onnea.
Ehkä jos sen mukana ei tulisi maksuongelmia.
Nope. Kaikki on väliaikaista... ;)
Englannissa pyytävät yli milliä taloista, joissa Suomessa maks 150k..
Paremmat välittjät..
Heikot välittäjät huonoja. Vain nopean myynnin perässä..
https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/69198274-8541-46ee-821c-1b7b5a235cc4
ärsyttää kyl tollanen esittely. meillä on, meillä on.
Kaikkeen hyvään tottuu ja sitä alkaa pitää itsestäänselvänä ennen pitkää. Näin se ikävä kyllä menee. Mitä ankeammasta olotilasta lähtee, sitä pidempään jaksaa arvostaa muuttunutta tilannetta, mutta ennen pitkää sitäkin siis alkaa pitää annettuna ja alkaa narista ja harmistua jälleen pikkuasioista.
Ok, enää ei vit.ttaisi katsella vaikkapa repsottavia keittiön kaappeja tai rumaa pihaa, mutta sitten harmittaisi joku muu seikka, vaikkapa korkea kiinteistövero ja -vakuutus tai kunnan päätös rakentaa ei-toivottu palvelu naapuristoon tai mulkvistit naapurit tai näppylä nenänvarressa tai tai tai...
Näin siksi, että subjektiiviset tunteet kuten viha, närkästys, ärtymys, ilo, tyytyväisyys jne. ovat juurikin subjektiivisia eli oman mielemme tuotoksia. Ne harvoin johtuvat suoraan ympäristöstä. Joku on tyytyväinen objektiivisesti arvioituna hyvinkin ankeissa oloissa ja toinen tyytymätön loisto-oloissa.
Tämä pätee oikeastaan kaikkiin tunteisiin, vihasta rakkauteen.
Olisin varmaan onnellisempi koska sisustaakseni kodin vimpan päälle, olisi minulla hieman paremmat tulot ja oletettavasti olisin lopettanut nykyisessä työpaikassa (nyt säästän juuri alan vaihtoa varten). Tulevaisuudessa meillä on siis vieläkin ihanampi koti mikäli suunnitelmat toteutuu. Toimiva keittiö on mulle kylläkin toimiva vedenkeitin ja astiakaappi. Pikakahvin lisäksi olen aika laiska hääräämään keittiössä. Toki suunnittelemassani unelmien omakotitalossa on oikein toimiva, siisti pieni keittiö, mutta olen kyllä onnellinen ihan pelkästä vedenkeittimestä. Isompi piha olisi kiva sitten kun lapset vähän kasvavat, nyt rivitalo on ihanan helppo asumismuoto
Elän ihan viihtyisässä kerrostalokaksiossa, jonka parempi puolisko on sisustanut nätiksi ja eläimillemme ystävälliseksi. Voisin elää vaikka minkälaisessa spurguläävässäkin, jos vain pílveä ja alkoholia riittäisi. Sopeudun lähes minkälaisiin asumisolosuhteisiin hyvänsä.