Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Robotti-imurin käyttökokemuksia ja vinkkejä?

Vierailija
28.02.2021 |

Olen muutaman kuukauden imuroinut Roomballa.
Aluksi ajattelin, että onpa tehokas, kun pölysäiliö tuli täyteen parin imurointikerran jälkeen. Nyt kumminkin epäilen, että se vaaleanharmaa massa onkin mattoni nukkaa!
Eli riipiikö Roomba pikkuhiljaa matoistani tuftit pois! Matot on Ikeasta, mutta sieltä kalleimmasta päästä.

Putsaatteko imurin joka käytön jälkeen? Olen todennut, että kyllä kannattaisi. Tuntoviiksiin tarttuu pitkiä hiuksia, jotka pitää poistaa käsin, kun ovat kiertyneet tiukasti, samoin pyörien ympärille.
Asun ihan keskenäni, eikä kotieläimiäkään ole. Imurin siivoustyö ei siis ole mitenkään vaativa.
Spotti-imurointi pieneltä alueelta on tosi kätevä ominaisuus. Huono puoli tuossa pyöreässä laitteessa on se, ettei mahdu nurkista vetämään mitään, eli nurkkaukset ja kapeat välit pitää lakaista tai pyyhkiä itse.
Mites teillä?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt robotti-imurin yksin pyörimään lähtiessäni lenkille, mutta nyt olen alkanut ajatella, että onko se sama asia, jos jättäisin pesukoneen tai astianpesukoneen päälle yksin kotonaan. Niitä en koskaan jätä päälle peläten vesivahinkoa, mutta voiko tuo robotti-imuri vaikka syttyä noin vain palamaan? Rinnastetaanko se samaan vaikka pakastin ja jääkaappi vakuutusasioita ajatellen?

Vierailija
22/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaksiossa ja robotti-imuri jynssää tätä kämpäää noin 45 minuuttia. Itse imuroin kaiken 15 minuutissa enkä todellakaan niin hyvin kuin robotti-imuri. Siirrän tuolit pöydälle ja kaikki muutkin tarpeettomat asiat pois robotin tieltä.  Seuraavaksi ostan sellaisen sohvan, jonka alle robotti-imurikin pääsee.

Oma roborock käyttää aikaa noin minuutin per neliömetri. Tietysti tähän vaikuttaa paljonko se joutuu kiertelemään, ja paljonko on nopeaa suoraa ajelua. Itse en viitsi nostella tuoleja, siirrän yhtä sen verran korkeintaan että robo pääsee pöydän alle. Jos muistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt robotti-imurin yksin pyörimään lähtiessäni lenkille, mutta nyt olen alkanut ajatella, että onko se sama asia, jos jättäisin pesukoneen tai astianpesukoneen päälle yksin kotonaan. Niitä en koskaan jätä päälle peläten vesivahinkoa, mutta voiko tuo robotti-imuri vaikka syttyä noin vain palamaan? Rinnastetaanko se samaan vaikka pakastin ja jääkaappi vakuutusasioita ajatellen?

Luulis kyllä ettei kannata yksin jättää pyörimään kaiken varalta. Tosin nyt on myös etäohjauksia kännyköiden kautta, että voi laittaa imurin töihin haluamaansa aikaan. 

Vierailija
24/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samallalailla se voi syttyä palamaan siinä telakassa latautuessaankin. Siksihän niitä vakuutuksia maksellaan.

Vierailija
25/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samallalailla se voi syttyä palamaan siinä telakassa latautuessaankin. Siksihän niitä vakuutuksia maksellaan.

Ajattelin vain, että uunia, pesukonetta ja astiapesukonetta ei kyllä saisi jättää yksin päälle yleensä. Oisko robotti-imurissa samat ehdot? Onkohan mitään ennakkotapauksia vielä? 

Vierailija
26/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin varmuuden vuoksi välttäisi ne itse vahingot kuitenkin vakuutuksesta huolimatta.  

Vierailija
27/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin varmuuden vuoksi välttäisi ne itse vahingot kuitenkin vakuutuksesta huolimatta.  

No tuskinpa te televisioitakaan otatte seinästä irti lenkin ajaksi. 

Vierailija
28/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras ostos, etenkin kun inhoan imurointia. Tästä laitteesta en enää luovu. Vielä kun saisin ratkaistua silitysongelman, siitäkään en niin välitä.

Vierailija
29/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta televisio ei vaella pitkin kämppää, kuten robotti-imuroi voi  tehdä näin. Onko ok jättää yksin imuroimaan?

Vierailija
30/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätkö robotti-imurin yksin töihin, kun et ole asunnossa ja tiedätkö miten tämä vaikuttaa vaikka vakuutusasioihin vahingon sattuessa? 

Vierailija
31/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta televisio ei vaella pitkin kämppää, kuten robotti-imuroi voi  tehdä näin. Onko ok jättää yksin imuroimaan?

No miksei olisi, ihan sama onko se laturissa vai imuroimassa.

Vierailija
32/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, siksi kysynkin onko se riskimpää, että imuri imuroi yksinään ja vaikuttaako se mahdollisesti vakuutusmaksuihin, että se ei olisi ollut käytössä vaan pelkästään latauksessa? Täysin uusi juttu ja sen takia mietin kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Ainakaan ei katsota hyvällä, jos pesukone tai astianpesukone on jätetty yksin pyörimään ja siitä on tullut joku vahinko. 

Vierailija
33/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paras keksintö!

1. Itse kolhin tavallisella imurilla enemmän kuin robotti, enkä ole huomannut mitään naarmuja.

2. Minulla aika vanha laite, niin ääni on kova, mutta ei yhtä kova kuin tavallisessa imurissa. Jos olen kotona imurin pörräressä, voi mennä toiseen huoneeseen.

3. Pääsee hyvin mattojen ja kynnysten yli. Keittiön tuolitkin sen verran leveitä, että jos ne unohtuu lattialle, ei ole robotti sotkeentunut. Keittiön pöytä piti vaihtaa, se oli yksijalkainen kaartuva ja robotti jäi sitä aina nylkyttämään.

4. Sohvan alle ei pääse tavallisella imurillakaan. Mutta nyt kun noin kerran kuussa siirrän sohvaa, ei siellä ole juurikaan pölyä ja roskaa, kun taas ennen robottia viikkosiivouksen yhteydessä oli aivan kamala.

5. Imuroi joka päivä töissä ollessa, ihana tulla kotiin, kun missään ei ole ikinä pölyä ja roskaa. En näe mitään syytä miksei voisi olla kotona yksinään. isäni on sähkömies ja hyvin tarkka, ettei voimakoneita jätetä yksin päälle, koska on nähnyt niin paljon vahinkoja, hänelläkin robotti siivoaa töissä ollessaan.

5. Epämääräisen tavaran määrä on vähentynyt. Ei jää mitään mihinkään, kun sitten robotti ei saa siivottua ja pienemmät huonekalut on pikkuhiljaa hävinneet.

6. Noin kerran kuukaudessa siivoan itse, siirrän huonekalut ja matot, robotti voi tällöinkin auttaa, esim. Sängysaluslaatikot pois ja robotti sinne pörräämään. Ja kuten aiemmin sanoin, niin roskan ja pölyn määrä on huomattavasti pienempi kuin aiemmalla viikkosiivouksella.

Vierailija
34/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, siksi kysynkin onko se riskimpää, että imuri imuroi yksinään ja vaikuttaako se mahdollisesti vakuutusmaksuihin, että se ei olisi ollut käytössä vaan pelkästään latauksessa? Täysin uusi juttu ja sen takia mietin kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Ainakaan ei katsota hyvällä, jos pesukone tai astianpesukone on jätetty yksin pyörimään ja siitä on tullut joku vahinko. 

No ehkäpä ei aina kannata miettiä kaikkea :) Vähän sama jos kännykkäsi räjähtää sohvalla tai yöpöydällä yksinään niin onko se eri asia?

Vierailija
35/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ensimmäinen roomba jo yli 10 vuotta sitten. Asunto oli 75 neliön kolmio, ilman kynnyksiä ja mattoja. Silti en koskaan tykästynyt siihen, vaikka se vuosia imuroi.

1) Se pitää kovaa ääntä (nykyiset ovat kyllä hiljaisempia)

2) Imurit naarmuttaa kalusteita ja lattialistoja (kulmia) vaikka mitä sanoisitte.

3) Ei se kuitenkaan pääse joka paikkaan ja imuri pitää ottaa huomioon sisustuksessa.

4) Ei se poista siivouksen tarvetta, joskin pidentää väliä.

Siivousasian ratkaisin palkkaamalla siivoojan. Paras hankinta koskaan.

1) tarpeeksi hiljainen on mielestäni

2) en ole huomannut vielä naarmuja, pitääpä tsekata tarkemmin

3) Sohva on ainoa paikka, jonka alle ei pääse. Imuroin siis sohvan ja alustan silloin tällöin ihan itse ja kuten myös listat ja tietyt muut paikat 

4) Siivoan ihan samaan tahtiin kuitenkin kuin ennenkin, mutta en imuroi samaan tahtiin kuin ennenkin. 

Minä luovuin nyt siivoojasta, kun robotti-imurikin on apuna. Paras päätös koskaan. 

Se robotti ei kuitenkaan siivoa kylpyhuonetta, jynssää wc-pönttöä, tee saunan pesua, pese ikkunoita, siivoa keittiötä ja lastenhuoneita leluista, jne.. Veikkaan että sinulla ei koskaan mitään siivoojaa ole ollutkaan, jos sen muka olet vaihtanut robotti-imuriin..

Vierailija
36/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä ei aina kannata miettiä kaikkea :) Vähän sama jos kännykkäsi räjähtää sohvalla tai yöpöydällä yksinään niin onko se eri asia?

No jos on selvää, ettei ole hyväksi jättää pyykinpesukonetta, astianpesukoneta tai uunia yksin päälle vakuutusasioita ajatellen, miksi samaa asiaa ei voisi ajatella robotti-imurista mikä on yleinen käytäntö tässä?  MIetiskelen vain mihin kategoriaan tämä robotti-imuri laitetaan? Miksi ei tätä asiaa kannata miettiä? 

Vierailija
37/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan paras keksintö!

1. Itse kolhin tavallisella imurilla enemmän kuin robotti, enkä ole huomannut mitään naarmuja.

2. Minulla aika vanha laite, niin ääni on kova, mutta ei yhtä kova kuin tavallisessa imurissa. Jos olen kotona imurin pörräressä, voi mennä toiseen huoneeseen.

3. Pääsee hyvin mattojen ja kynnysten yli. Keittiön tuolitkin sen verran leveitä, että jos ne unohtuu lattialle, ei ole robotti sotkeentunut. Keittiön pöytä piti vaihtaa, se oli yksijalkainen kaartuva ja robotti jäi sitä aina nylkyttämään.

4. Sohvan alle ei pääse tavallisella imurillakaan. Mutta nyt kun noin kerran kuussa siirrän sohvaa, ei siellä ole juurikaan pölyä ja roskaa, kun taas ennen robottia viikkosiivouksen yhteydessä oli aivan kamala.

5. Imuroi joka päivä töissä ollessa, ihana tulla kotiin, kun missään ei ole ikinä pölyä ja roskaa. En näe mitään syytä miksei voisi olla kotona yksinään. isäni on sähkömies ja hyvin tarkka, ettei voimakoneita jätetä yksin päälle, koska on nähnyt niin paljon vahinkoja, hänelläkin robotti siivoaa töissä ollessaan.

5. Epämääräisen tavaran määrä on vähentynyt. Ei jää mitään mihinkään, kun sitten robotti ei saa siivottua ja pienemmät huonekalut on pikkuhiljaa hävinneet.

6. Noin kerran kuukaudessa siivoan itse, siirrän huonekalut ja matot, robotti voi tällöinkin auttaa, esim. Sängysaluslaatikot pois ja robotti sinne pörräämään. Ja kuten aiemmin sanoin, niin roskan ja pölyn määrä on huomattavasti pienempi kuin aiemmalla viikkosiivouksella.

Ainiin unohtui siihen aloittajan kysymykseen maton nukasta vastata, en usko että vetää sitä nukkaa, ellei sinulla ollut tavallisella imurilla tapana ottaa jollain todella pienellä teholla mattoa. Matoissa on vaan älyttömästi roskaa. Minun äiti on super siisti ja muistan, kun lapsena kerran tulin kotiin, niin hän kammalla otti meidän matosta roskaa irti. Hän imuroi varmaan lähes päivittäin ja silti sitä roskaa tuli matosta hulluna. Toki, jos robotin säiliö on täynnä juuri maton väristä nukkaa, olisi hieman huolissani...

Minä tyhjennän säiliön lähes päivittäin ja pesen sen viikonloppuisin ja samalla putsaan harjakset. Imuroi normaalisti, vaikka siellä onkin muutama hius sotkeentuneena, minullakin on pitkä tukka, niin muutama hius näyttää todella pahalta. Tosin pyrin harjaamaan hiukset kylppärissä, johon robotti ei mene.

Vierailija
38/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri on hyvä keksintö, imuroi lähes päivittäin, itse en aiemmin imuroinut kun kerran kaksi kuukaudessa. Sopii laiskalle siivoojalle, vapautuneen ajan voi käyttää muuhun. Ja tosiaan omalla kohdalla siisteyden perustaso parempi mitä ennen kun pölyä vähemmän kun joku (robotti) imuroi täällä useammin mitä itse tein.

Vierailija
39/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ensimmäinen roomba jo yli 10 vuotta sitten. Asunto oli 75 neliön kolmio, ilman kynnyksiä ja mattoja. Silti en koskaan tykästynyt siihen, vaikka se vuosia imuroi.

1) Se pitää kovaa ääntä (nykyiset ovat kyllä hiljaisempia)

2) Imurit naarmuttaa kalusteita ja lattialistoja (kulmia) vaikka mitä sanoisitte.

3) Ei se kuitenkaan pääse joka paikkaan ja imuri pitää ottaa huomioon sisustuksessa.

4) Ei se poista siivouksen tarvetta, joskin pidentää väliä.

Siivousasian ratkaisin palkkaamalla siivoojan. Paras hankinta koskaan.

1) tarpeeksi hiljainen on mielestäni

2) en ole huomannut vielä naarmuja, pitääpä tsekata tarkemmin

3) Sohva on ainoa paikka, jonka alle ei pääse. Imuroin siis sohvan ja alustan silloin tällöin ihan itse ja kuten myös listat ja tietyt muut paikat 

4) Siivoan ihan samaan tahtiin kuitenkin kuin ennenkin, mutta en imuroi samaan tahtiin kuin ennenkin. 

Minä luovuin nyt siivoojasta, kun robotti-imurikin on apuna. Paras päätös koskaan. 

Se robotti ei kuitenkaan siivoa kylpyhuonetta, jynssää wc-pönttöä, tee saunan pesua, pese ikkunoita, siivoa keittiötä ja lastenhuoneita leluista, jne.. Veikkaan että sinulla ei koskaan mitään siivoojaa ole ollutkaan, jos sen muka olet vaihtanut robotti-imuriin..

Siivooja oli muuten 10 vuotta, kunnes koronan myötä aloin taas itse siivoamaan. Olen aina inhonnut imuroimista ja ikkunoiden pesua. Koskaan ei ole ollut ongelmaa siivota kylpyhuonetta tai keittiötä itse, mutta koronan myötä aloin myös tekemään etätöitä ja nyt on myös paljon enemmän aikaa siivota itse, myös niitä asioita joista en itse pidä. Alun perin kuitenkin oli kyseessä aika ja etätöiden myötä päivään jää paljon enemmän aikaa kun työmatkat ovat nyt jääneet pois. 

Vierailija
40/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on selvää, ettei ole hyväksi jättää pyykinpesukonetta, astianpesukoneta tai uunia yksin päälle vakuutusasioita ajatellen, miksi samaa asiaa ei voisi ajatella robotti-imurista mikä on yleinen käytäntö tässä?  MIetiskelen vain mihin kategoriaan tämä robotti-imuri laitetaan? Miksi ei tätä asiaa kannata miettiä? 

Jatka sitten miettimistä kun rautalankakaan ei kelpaa. Se on moro!