Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Robotti-imurin käyttökokemuksia ja vinkkejä?

Vierailija
28.02.2021 |

Olen muutaman kuukauden imuroinut Roomballa.
Aluksi ajattelin, että onpa tehokas, kun pölysäiliö tuli täyteen parin imurointikerran jälkeen. Nyt kumminkin epäilen, että se vaaleanharmaa massa onkin mattoni nukkaa!
Eli riipiikö Roomba pikkuhiljaa matoistani tuftit pois! Matot on Ikeasta, mutta sieltä kalleimmasta päästä.

Putsaatteko imurin joka käytön jälkeen? Olen todennut, että kyllä kannattaisi. Tuntoviiksiin tarttuu pitkiä hiuksia, jotka pitää poistaa käsin, kun ovat kiertyneet tiukasti, samoin pyörien ympärille.
Asun ihan keskenäni, eikä kotieläimiäkään ole. Imurin siivoustyö ei siis ole mitenkään vaativa.
Spotti-imurointi pieneltä alueelta on tosi kätevä ominaisuus. Huono puoli tuossa pyöreässä laitteessa on se, ettei mahdu nurkista vetämään mitään, eli nurkkaukset ja kapeat välit pitää lakaista tai pyyhkiä itse.
Mites teillä?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on muutaman kuukauden vanha robotti-imuri ja voin yhtyä monen muun kantaan: Paras ostos ikinä!

Nykyään robotti hoitaa imuroinnin useampana päivänä viikossa ja sitten minä moppaan noin kerran viikossa. Aiemmin jaksoin todella harvoin mopata lattiat, koska kaikki voimat ja siivousinnostus meni imurointiin. Täällä ei ole ikinä ollut näin kiiltäviä lattioita! Meillä on koti, jossa on aika vähän mattoja, mutta robotti kyllä pääsee isoistakin reunoista ja kynnyksistä yli. Itse robotti vaatii hieman puhdistusta välillä, harjaosiin jää hiuksia kiinni jonkun verran.

Aloittajalle: Sinulla taitaa olla villamatto, joka täyttää säiliön? Uudesta matosta lähtee paljon villaa, mutta mitä useammin sitä imuroi, niin karvanlähtö vähenee. Ja robotti-imureissa on pienet säiliöt, hyvä tyhjentää joka kerta. Pieni vaiva minusta jos vertaa perinteisellä imurilla hinkutteluun :)

Ap vastaa tuohon mattojuttuun: ei ole villamattoja, vaan ekologisia kierrätysmuovista tehtyjä. Tosiaan matotkin ovat uusia, joten voi olla, että aluksi niistä lähtee nöftää. Ja olisi lähtenyt tavallisella imurillakin.

Ja huomasin myös, että kannattaa tyhjätä pölysäiliö joka kerta, muuten sitä menee syvemmälle imuriin. Ensin en tyhjännyt, ja sitten sainkin poistaa ne silikonirullat ja oikeastaan kaiken irtoavan, että sain pölyt ja hiukset ulos.

Helpompaa, kun putsaa joka käytön jälkeen. Nyt saa uusissa imureissa tai lisäosana latausasemaan CleanBase tyhjennysaseman! Imuri siis sylkee pölyt sinne, kun palaa latausasemaan. Mjaa, pitäähän sekin joskus tyhjätä, ja lisäosa vie tilaa korkeusuunnassa. Nyt latausasema on kätevästi sängyn alla, ulkoisen pölysäiliön kanssa ei mahtuisi.

Vierailija
82/98 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä nimiä niille?

Erkki, oikeastaan herkkä-Erkki, koska alkuunsa jäi jumiin joihinkin paikkoihin ja ressukka sekosi siitä. Nyt olemme tulleet sinuiksi, jumipaikat huomioitu ja on ihan mahtava laite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Sirkka harrastaa estejuoksua. Se treenaa eteisen kynnyksellä. 

Vierailija
84/98 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaksiossa ja robotti-imuri jynssää tätä kämpäää noin 45 minuuttia. Itse imuroin kaiken 15 minuutissa enkä todellakaan niin hyvin kuin robotti-imuri. Siirrän tuolit pöydälle ja kaikki muutkin tarpeettomat asiat pois robotin tieltä.  Seuraavaksi ostan sellaisen sohvan, jonka alle robotti-imurikin pääsee.

Nou throuple, ite laitoin jokaiseen 10mm vaneriprikan korokkeeksi 2-puoliteipillä niin nyt Roomba ajelee lähes kaikesta ali. Nice!

Vierailija
85/98 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt robotti-imurin yksin pyörimään lähtiessäni lenkille, mutta nyt olen alkanut ajatella, että onko se sama asia, jos jättäisin pesukoneen tai astianpesukoneen päälle yksin kotonaan. Niitä en koskaan jätä päälle peläten vesivahinkoa, mutta voiko tuo robotti-imuri vaikka syttyä noin vain palamaan? Rinnastetaanko se samaan vaikka pakastin ja jääkaappi vakuutusasioita ajatellen?

Ihan samallalailla se voi syttyä palamaan siinä telakassa latautuessaankin. Siksihän niitä vakuutuksia maksellaan.

Mieluummin varmuuden vuoksi välttäisi ne itse vahingot kuitenkin vakuutuksesta huolimatta.  

No tuskinpa te televisioitakaan otatte seinästä irti lenkin ajaksi. 

Mutta televisio ei vaella pitkin kämppää, kuten robotti-imuroi voi  tehdä näin. Onko ok jättää yksin imuroimaan?

No miksei olisi, ihan sama onko se laturissa vai imuroimassa.

En tiedä, siksi kysynkin onko se riskimpää, että imuri imuroi yksinään ja vaikuttaako se mahdollisesti vakuutusmaksuihin, että se ei olisi ollut käytössä vaan pelkästään latauksessa? Täysin uusi juttu ja sen takia mietin kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Ainakaan ei katsota hyvällä, jos pesukone tai astianpesukone on jätetty yksin pyörimään ja siitä on tullut joku vahinko. 

No ehkäpä ei aina kannata miettiä kaikkea :) Vähän sama jos kännykkäsi räjähtää sohvalla tai yöpöydällä yksinään niin onko se eri asia?

No jos on selvää, ettei ole hyväksi jättää pyykinpesukonetta, astianpesukoneta tai uunia yksin päälle vakuutusasioita ajatellen, miksi samaa asiaa ei voisi ajatella robotti-imurista mikä on yleinen käytäntö tässä?  MIetiskelen vain mihin kategoriaan tämä robotti-imuri laitetaan? Miksi ei tätä asiaa kannata miettiä? 

Jatka sitten miettimistä kun rautalankakaan ei kelpaa. Se on moro!

Siis nykytaloissa alkaa olemaan senverta montakin aparaattia käytössä/virrat päällä että melkeimpä ihmettelen jos vakuutusfirma ryhtyy vaikeeksi. Onhan nytkin esim minulla Jääkaappi, pakastin, mikro, Roomba latauksessa, Gigantista tuo kosteella rätillä kulkeva robo (on muuten mukava kun itte suihkuttelee ja Roombaa seuraa), Valokuva-skriini joka monasti jää päälle, parit kamerat, printerit on virrassa, ilmankostutin ...kääks, onko näitä jo liikaakin. Entä kun kohta tulevat nämä keittiörobot jotka tekee ruuan valmiiksi kun ajelet töistä kotia kohti?

Vierailija
86/98 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä nimiä niille?

Harry

☺️

Vaimo

Aivan pakko jatkaa; mun Roomban nimi  on 

Sisko.

En koskaan huomannut että antanee ne nimen muutkin-)).

Vierailija
87/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen robotti-imurin hankintaa, mutta mallin valinta mietityttää. Minulla on kaksio, paljon räsymattoja (joissa osassa hapsut) ja paljon huonekaluja. Tahtoisin imurin, joka kerää lasten sisään kantaman hiekan, muruset pöydän alta ja minun pitkät hiukseni, joita on joka paikassa.

Ilmeisesti hiukset kerääntyvät hankalasti harjarullaan, joten katselin mallia Zaco V5s pro, jossa on tiiviimpi imu ja ei harjarullaa. Sitä suositellaan eläintalouksiin, koska kerää karvat ja roskat tehokkaasti, mutta toisaalta nimenomaan kovalle lattialle, ei matoille. Mutta kun haluaisin, että se keräisi ne karvat ja roskat mattojen päältä!

Onko kenelläkään kokemuksia tästä mallista tai osaatteko suositella jotakin toista edullista mallia, joka olisi hyvä tähän tarkoitukseen?

Vierailija
88/98 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko tänään joku antaa vinkkiä robotti-imurista? :) T. edellinen.

Vierailija
89/98 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa mistä saisi isompia suodatin/harja-pakkauksia robotti-imureille?

Vierailija
90/98 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut myydä tuon Ozmon. Ihan turha kapistus mun huushollissa.

Vierailija
91/98 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta oma kokemus: meidän imuri (iRobot Roomba joku malli, jokusen vuoden vanha) on muuten hyvä, mutta kyllähän se silmin nähden on kuluttanut etenkin olohuoneen isoa villamattoa (Linie designin ihan hyvälaatuinen villamatto).

Matto oli vuosia vanha ja varsinaiset käyttöönottovaiheen irtonöyhdät oli imuroitu pois jo kauan ennen tämän imurin tuloa taloon. Imuri on syönyt erityisesti maton reunoja paikoista, joissa se junnaa monta kertaa saman kohdan yli esim. kiertäessään nojatuolin jalkoja. Netistäkin joltain valmistajalta löysin varoituksen, että robotti-imuri voi kuluttaa mattoja. Eli samantyyppinen ongelma kuin ap:lla muutaman vuoden takaa. Tämä vähän harmittaa, muuten hyvä laite!

Vierailija
92/98 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko robotti-imureitakin vielä?

Vierailija
93/98 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moppaava robo on kyllä vähentänyt radikaalisti tarvetta imuroinnille ja moppaukselle. Tosin aikansa otti että löysi toimivat asetukset.

Vierailija
94/98 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imuroi Pertti. Tarkka kaveri ja vienyt sydämeni. 

Vierailija
95/98 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pilas yhden maton ja on tehnyt jälkiä listoihin. Enää ei edes toimi.

Vierailija
96/98 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka käytätte robotti-imuria, niin onko teillä myös tavallinen imuri lisäksi? Vai miten imuroitte sitten esim. patjat, sohvat, nojatuolit tai jääkaapin sen taustasäleikön, mikä pitää imuroida kerran vuodessa, vai ettekö imuroi niitä ollenkaan? Uteliaisuudesta kysyn.

Vierailija
97/98 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tosi tyytyväinen, koska näen tuloksen ihan omin silmin, että ihan oikeasti imuroi ne pölyt ja roskat pois. Mitä tarkoitat tuolla putsaanko imurin käytön jälkeen? Kyllä puhdistan imurin aina käytön jälkeen vai onko jotain erityisiä puhdistusjuttua? 

Niin ja oma imurini vetää myös nurkat hyvin kun muoto ei ole vain pyöreä muoto. Todella super ostos pitkästä aikaa enkä vahtaisi pois. 

En minäkään vaihtanut pois, vaan annoin pois.

Vierailija
98/98 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta kotia on jo palanut robotti-imureiden vuoksi?